Stilo JTD na starcieBardzo dużym sukcesem został rozpoczęty przez nasz Team sezon na 1/4 mili. Startując w klasie 9-tej przeznaczonej dla silników diesel z doładowaniem i innymi modyfikacjami, nasz Fiat Stilo JTD...


wykręcił najlepszy przejazd jedynie 0,2 sekundy wolniejszy niż jeden z najszybszych samochodów diesel w Polsce Skoda Fiabia.

Pierszy puchar w sezonie 2007Tym większy jest to sukces iż nasz Fiat Stilo to w pełni wersja drogowa z siedzeniami i wszystkimi elementami wyposażenia wersji Schumacher, po prostu bez odciążania i jest cięższy od wyścigowej Skody.. aż o 300 kg!

Stilo waży zatankowane 1420 kg!

Tak ciężki samochód i taki wynik?

Dokładnie tak..Na pewno w tym wszystkim dopomogła bardzo dobra praca zespołu w okresie przygotowań, wprowadzone korzystne zmiany jak i fakt, ze za sterem siedział utalentowany kierowca, Mistrz Polski z 2001 roku Robert Halicki.

Kto zaprajektował takie rozwiązanie?

Wszystkie modyfikacje wsparte są już 15 letnim doświadczeniem Roberta który w 2001 roku budując swój własny samochód A-grupowy, wtedy benzynowy zdobył Mistrza Polski w wyścigach górskich. Podczas konstruowania skupiono się na uzyskaniu jak najkorzystniejszego napełniania w którym duże znaczenie odegrał nowatorski, mimo to bardzo efektywny dolot powietrza.

 

Ponadto zmieniony został cały układ doładowania wraz z wydajniejszym intercoolerem i oczywiście zostało wykonane odpowiednie ustawienie pracy silnika dla potrzeb tego egzemplarza poprzez indywidualny Chip Tuning Super VIP.


Fiat Stilo 1.9 JTD po modyfikacjach w 44tuning.plJaka moc jest w tym Stilo?
Myślę, że należy tutaj najpierw zwrócić uwagę na moment obrotowy. Seryjnie autko dysponuje momentem 305 Nm. Po modyfikacjach oczywiście bezpiecznych, gdyż jest to wersja do normalnej jazdy dysponuje teraz 391 Nm momentu i aż 194 KM.

To skąd taka moc?
Ciekawym faktem jest to, że samochód jest w trakcie usprawniania i na ten moment taki wynik został osiągnięty na seryjnym i małym intercoolerze(!).


Przyjemny pomruk i...To co zostało w nim zrobione?
Może spodziewacie się, iż jest w nim dokonanych bardzo dużo zmiam. Jeśli tak, to poniższy tekst może rozczarować.

Został przygotowany specjalny układ wydechowy, dynamiczny dolot powietrza która napędza dodatkowo turbinę oraz specjalna wersja elektroniki która zgrała wszystko w jedną przyjemnie mocną całość. Czyli jest to możliwe w prawie każdym samochodzie.

Tak jak wspominałem wcześniej, samochód jest przygotowany do normalniej jazdy po drodze i to dla nas jest priorytetem.

Jak z trwałością silnika?

Jak wspominałem wykonujemy tak modyfikację aby było to bezpieczne dla silnika. Tak naprawdę głownym czynnikiem który wpływa na trwałość jest jego odpowiednia eksploatacja. Oczywiście dobry olej także jest wskazany. My ufamy produktom Motul i zalecamy je do silników po modyfikacjach.

W ile "setka"?

Oczywiście dokonaliśmy takiego pomiaru i jest to 7,3 sekundy to rzeczywistych 100 km/h (na liczniku jest to 107). Mimo tego jak można się spodziewać przy ta dużym średnim momencie mając nawet bardzo dobre opony autko zrywa przyczepność.

Natomiast przyspieszenia powyżej 100 km/h są bardzo imponujące i aż przyjemnie się nim podróżuje.

Więcej informacji na temat dokonanych modyfikacji znajdziesz w dziale wykresy z hamowni



Stilo i Falken Azenis RT 615Jak z przyczepnością?

Tutaj należy mocno zaznaczyć iż po raz pierszy w Polsce, dzięki naszej bezpośredniej współpracy z japońskim koncernem na wyścigowej trasie zostały zaprezentowane opony semi-slick z homologacją na drogę Falken Azenis RT 615.

Także dzięki tej współpracy można u nas zakupić te opony do prawie każdego samochodu od 10" - 22"

Więcej o oponach semi-slick Falken Azenis -tutaj opony Falken

"Te opony to rewelacja, przyczepność jest tak olbrzymia iż człowiek ma uczucie jak potężna siła odśrodkowa chce go wypchać z samochodu a Stilo po prostu stabilnie i pewnie trzyma się drogi. To wspaniałe uczucie.

Fiat Stilo JTD - 194 KM - kierowca Robert Halicki Co ciekawe jest cichą oponą. Podczas wyścigu ma to mniejsze znaczenie, natomiast na drodze jest to przyjemny dodatek oraz bardzo podkreśla najwyższą jakość opony.

To takżę dzięki nim jest ten sukces gdyż mozna było posiadaną moc przenieśc na bardzo imponujące przyspieszenie samochodu.
"

Polecam

Robert JM Halicki - kierowca wyścigowy i konstruktor


Dlatego propagujemy zmiany w samochodach aby można było wyprzedzać bezpieczniej.

Jaką TY możesz mieć moc w swoim samochodzie?

Chcesz zastosować u siebie profesjonalne opony Falken?

Zapytaj eksperta - tuning Opole kontakt