Załóż swoje konto!
Już od teraz w naszym nowym obiekcie w Opolu pomiary mocy na profesjonalnej stacjonarnej hamowni obciążeniowej MAHA LPS 4x4!

Już od teraz w naszym nowym obiekcie w Opolu pomiary mocy na profesjonalnej stacjonarnej hamowni obciążeniowej MAHA LPS 4x4!

Od teraz u nas w Opolu dokonujemy pomiarów mocy samochodów osobowych i dostawczych na hamowni...

Czy w silniku wolnossącym Porsche ze skrzynią PDK można poprawić efektywnie moc i moment? Chip tuning Porsche Cayman 3.4 DFI

Czy w silniku wolnossącym Porsche ze skrzynią PDK można poprawić efektywnie moc i moment? Chip tuning Porsche Cayman 3.4 DFI

Silniki Porsche uważane przez wielu za już mocne seryjnie posiadają jednak jeszcze potencjał do...

Jeździj przyjemniej i zarazem oszczędzaj na paliwie!

Jeździj przyjemniej i zarazem oszczędzaj na paliwie!

 Czy jest możliwe aby jeżdzić przyjemniej i zarazem oszczędzać na paliwie?.Tak, gdyż silnik...

Dużo spala Twój samochód ciężarowy? Czuje prędzej górę niż Ty ją widzisz? Rowiązanie dla Ciebie!

Dużo spala Twój samochód ciężarowy? Czuje prędzej górę niż Ty ją widzisz? Rowiązanie dla Ciebie!

Trudności z podjazdem pod górę? Brakuje mocy na trasie? Drżenie serca przy tankowaniu na stacji...

Katalog przyrostu mocy

- sprawdź ile możesz zyskać
Mojego pojazdu nie ma na liście

Czy warto wykonać modernizację dolotu powietrza w silniku wolnossącym – bez turbo? Sprawdź jak Porsche Panamera 3.6 V6 zyskało na samym dolocie 22KM więcej!

 

Profesjonalny Tuning dolotu powietrza przynosi w Porsche Panamera 22KM więcej
Profesjonalny Tuning dolotu powietrza przynosi w Porsche Panamera 22KM więcej
Wieloletnie doświadczenie zespołu pozwala mieć inne spojrzenie na stosowane przez producentów rozwiązania w produkcji masowej, co więcej pozwala na wykonywanie szeregu nie standartowych modernizacji uzyskując tym samym bardzo dobre efekty. Silniki wolnossące czyli bez turbo należą do trudnych w modernizacji dlatego taka modernizacja wymaga szeregu doświadczeń i stosownego zrozumienia reakcji jakie w takim silniku wpływają na moc i moment. W przypadku Porsche Panamery 3.6 V6 pomiary seryjne wykazały ubytki powietrza, analiza spalin była bliska silnikowi doładowanemu czyli był „przelany paliwem - AFR 11.1”, moc wynosiła 286 KM z deklarowych 300KM. Oczywiście przy takich parametrach analizy AFR ciężko mówić o optymalnym uzyskaniu momentu jak i mocy.

 

Okazało się, że konstrukcyjnie seryjny dolot powietrza uniemożliwia silnikowi otrzymanie większej jego ilości, zatem nawet zastosowanie sportowego wkładu na nic by się zdało. Dlatego wykonaliśmy indywidualnie całą nową puszkę filtra powietrza na linii od łapacza do filtra wraz z izolacją termiczną dolotu i sportowym wkładem filtra.

 

Dzięki temu silnik otrzymuje odpowiednia dawkę chłodnego powietrza co więcej, dynamika jego wzrasta wraz z prędkością gdyż korzysta on w pełni z „doładowania dynamicznego”. Efekt w jeździe tym samochodem to jakby od 4800 obrotów dołączał się kompresor i moc 308 KM!

 

Sportowy dolot powietrza naszej konstrukcji wraz z izolacją termiczną zapewnia przy wyższych temperaturach znacznie mniejsze straty mocy niż seryjnie
Sportowy dolot powietrza naszej konstrukcji wraz z izolacją termiczną zapewnia przy wyższych temperaturach znacznie mniejsze straty mocy niż seryjnie
Ponadto dźwięk pracy silnika uzupełnia teraz efekt sportowego wydechu dając jeszcze więcej przyjemności z jazdy tym samochodem. Poprawa dolotu wpłynęła także znacząco na poprawę reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu. Moment obrotowy jest teraz znacznie szybciej dostępny i już od startu zatrzymanego Panamera dysponuje lepszymi osiągami a jego maksymalna wartość wzrosła o 12 Nm, jednakże moment o wyższej wartości znacznie dłużej utrzymuje się.

 

A skoro mowa o osiągach to elastyczność w zakresie 4 biegu poprawiła się aż o 2 sekundy! Reasumując, mimo że ustawienia elektroniczne pracy tego silnika pozostały seryjne poprzez odpowiednią modyfikację dolotu silnik zyskał bardzo dobrą poprawę sprawności jak na taki zakres modernizacji. Wszystkie pomiary były wykonywane w warunkach rzeczywistych nie na hamowni stacjonarnej gdyż taka jest specyfika i tego samochodu i tego rodzaju modyfikacji dolotu powietrza. Po więcej informacji – zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami – kontakt.

 

Używamy cookies tak jak większość witryn do udoskonalenia naszej strony, zbierania danych statystycznych oraz dla poprawienia Twojego komfortu korzystania z niej. Aby dowiedzieć się więcej zobacz polityka prywatności.