Mapa z programu sterownika silnika ukazana w wersji 3DWybrałeś informację o usłudze Chip Tuning Super VIP Diesel która cechuje się wykonaniem nowych ustawień oprogramowania. W opcji głównie u nas oferowanej czyli Optymalizacja z Diagnostyką jest to programowa i indywidualna regulacja konkretnego silnika czyli defacto jego optymalizacja. Usługa skierowana dla klientów którzy oczekują bezpiecznej i optymalnej poprawy elastyczności i dynamiki jazdy.

 

Jest często opcją z wyższymi przyrostami w stosunku do Chip Tuning VIP Diesel oferowana dla silników mających większy potencjał do tuningu.

 

Każda jednostka napędowa (silnik czy skrzynia biegów) posiada „ukryty” przez producenta potencjał. Zapas mocy i momentu jest rózny w zależności od konstrukcji i przeznaczenia danego silnika. Ponadto silniki regulowane wielkoseryjnie przez fabryki mają "uogólniene ustawienia" swojej pracy, gdyż w fabryce Nie reguluje się każdego egzemplarza z osobna. Dlatego poprzez usługę Chip Tuning Super VIP uwalniamy w części „ukryte” rezerwy i do tego optymalizujemy ustawienia pracy konkretnego egzemplarza abyś mógł jeździć znacznie przyjemniej jak i bezpieczniej.

 

Samochód podczas pomiarów na hamowni Maha w naszej centrali w Opolu

Czym się różni Wasza optymalizacja Chip Tuning Super VIP od spotykanego często tańszego chip tuningu ?

 

W odróżnieniu od często spotykanego na rynku taniego tuningu (chip tuningu) programowego skupionego głównie na zmianach w programie usługę regulacji programowej danego silnika u nas poprzedza precyzyjna diagnostyka wraz z szerokim zakresem pomiarowym. Daje ona informacje o zasadności tuningu silnika w aktualnym jego stanie jak i ukazuje indywidualne potrzeby regulacyjne danego egzemplarza.

 

Nasz zespół i załoga złożona jest z pracowników 44tuning.pl - Rajd Karkonoski 2013

Ponadto regulacja dotyczy konkretnego egzemplarza mając na uwadze jego aktualne parametry pracy jak : charaterystyki i wartości pracy układu doładowania, wtryskowego, analizy spalin AFR, mocy i momentu etc.. Do tego mamy na uwadze możliwości konstrukcyjne poznane podczas wykonywanych przez nas zespół testów przed wdrożeniem usługi do eferty.

 

 Z tego tytułu przyrosty zawsze ustalane są indywidualnie w zależności od w/w parametrów jak i oczekiwań użytkownika. Dlatego jest to usługa mającą najszerszy możliwy do wykonania zakres celem uzyskania optymalnych i bezpiecznych efektów tuningu.

Ponad 20 lat doświadczenia w tuningu i sporcie samochodowym - strefa serwisowa Rajd Nadwiślański RPP 2013 - 1 miejsce w klasieNależy zaznaczyć, że bardzo ważnym jest przy tuningu doświadczenie calego zespołu wraz z technikami i programistami. Często są to lata doświadczeń nabywane poprzez testy jak i często poprzez czynny udział w motorsporcie. Jest to ważne gdyż w tej branży brak na rynku szkół aby nauczyć się zawodu "tunera" czy "programisty".

 

Zatem w tradycyjny sposób "nauki zawodu" nie można się dowiedzieć np: co za dane dana mapa zawiera, gdzie jest, jakie ma przewidziane zależności dla pracy silnika itp. Dlatego bardzo ważnym jest aby zespól dokonujący tuningu wiedział co robi, przeprowadzał testy swojego kierunku zmian przed wdrożeniem usługi do oferty.

 

Z tego też tytułu doświadczenie w tej branży, stosowne zaplecze techniczno-sprzętowe, prowadzenie działań rozwojowych czy testów ma kluczowy wpływ na jakość i efekt. Takie działania przekładają się w działaniu długoterminowym na dużo lepszy efekt jak i odpowiednią cenę usługi.

 

Co zyskam po wykonaniu usługi Chip Tuning Super VIP?

 

  • informacje o aktualnej sprawności silnika i jego osprzętu
  • dużo lepsza reakcja silnika na naciśnięcie padału gazu
  • znaczząco mniejszy efekt tak zwanej "turbodziury"Dużo większa dynamika i elastyczność po tuningu przydaje się przy wyprzedzaniu
  • bezpieczna praca silnika oraz lepsze osiągi
  • korzystniejsza i odczuwalna elastyczność
  • optymalne ustawienie składu mieszanki AFR (efektywne spalanie paliwa)
  • mimo większej mocy korzystne warunki pracy dla filtra DPF
  • bezpieczniejsza praca sprzęgła czy skrzyni automatycznej
  • odpowiednie ustawienie momentów obrotowych w zalezności od obciążenień
  • kulturalniejsza praca silnika
  • wykonanie zwiększenia mocy i momentu w zakresach wcześniej sprawdzonych

 

Z czego wynikają na rynku są takie róznice cenowe w usługach  Chip Tuningu?

 

W przypadku tańszych opcji chip tuningu nawet z hamownią spotyka się wielokrotnie „dopasowanie programu” dla celów samochodu co niestety wiąże się wielokrotnie z mniej odpowiednią jego pracą w dłuższym okresie czasu czy uzyskiwane mniej pożądanych efektów np: generowanie zbyt niskiego współczynnika Lambda (pogorszona czy wręcz krytyczna analiza spalin AFR). Pomiary służą jedynie przedstawieniu klientowi co zyskał przez ten Tuning. Ponadto w takich usługach brakuje rzetelnej diagnostyki początkowej czy rzetelnym optymalizowaniu pracy danego silnika z powodu m.in braku stosownej wiedzy, sprzetu czy doświadczenia w rzetelnym wykonywaniu zawodu Tuner-a. Takie tanie usługi wykonują firmy (pseudo programiści czy pseudo tunerzy) którzy niestety robią tylko to co wiedzą (często nie więdząc co tak naprawę robią i co wgrywają) i są nastawieni na maksymalizowanie zysku kosztem bezpieczeństwa i jakości.

 

 (dane na podstawie diagnozowanych egzemplarzy po tanim tuningu)

 

  • Rzekome korzyści z taniego tuningu :
  • szybki czas wykonania
  • kusząca niższa cena
  • brak realnych informacji o stanie swojego silnika czy jego osprzetu

 

  • Wady taniego tuningu:
  • wykonywanie tuningu mimo dużego zuzycia osprzetu silnika
  • zwiększone ryzyko szybszego zużycia jednostki napędowej czy jej osprzętu
  • niższa elastyczność niż w przypadku optymalizacji indywidualnej
  • zwiększone ryzyko szybszego zużycia sprzegła
  • ryzyko "szarpania" skrzyni automatycznej czy jej nadmierne zużycie
  • ryzyko szybszego zapychania się filtra DPF czy powstawania zadymienia
  • przyrosty nie dopasowane do możliwości konstrukcyjnych silnika czy osprzętu
  • brak danych dotyczących rzeczywistych potrzeb serwisowych silników czy ich osprzętów

 

Skąd wiecie ile można dodać mocy w moim samochodzie?

 

Essing Performance Center - Wim EssingUkazane przyrosty to efekty już wykonanych modernizacji. Ponadto prowadzimy we wspólpracy w ośrodkach rozwojowo-badawczych testy (m.in we spółpracy z Essing Performance Center w Holandii) w zakresie poznawania możliwości i potrzeb danych jednostek napędowych. Mimo tego zawsze przyrosty są ustalane indywidualnie w zależności od aktualnej pracy egzemplarza oraz jego potencjału w momencie wykonywania modernizacji.

 

Czy przebieg ma znaczenie i do jakiego przebiegu dokonujecie tuningu?

 

Diagnostyka przed tuningiem - Fiat Ducato niestety mimo małego przebiegu zbyt niska sprawność aby wykonać tuningPrzebieg silnika ma znaczenie dlatego dokonujemy przed przystapieniem do tuningu diagnostyką początkową aby zweryfikować aktualną sprawność. Zatem z uwagi na wielokrotnie spotykane niższe sprawności silników z przebiegami pow.180-200 tys. km (silniki turbo diesel) często celem wykonania modernizacji trzeba wykonać dodatkowy zakres prac poprawiających sprawność (np: wyczyszczenie układu doładowania, naprawa czy wymiana układu EGR, turbosprężarki, etc).

 

Dlatego decyzja o tuningu podejmowana jest po precyzyjnej diagnostyce obciążeniowej (Nie mylić z diagnostyką komputerową która ma bardzo ograniczony zakres). Jeżeli samochód ma większy przebieg jednakże został wykonany stosowny przegląd z wymianą na nowe elementy wpływających na sprawność (np: turbosprężarka) to tuning może być wykonany pod warunkiem potwierdzenia dobrej sprawności na diagnostyce obciążeniowej u nas.

 

Nie wiem jaki jest stan mojego silnika co wtedy?

 

Bardzo mocno zaolejony i zanieczyszczony układ doładowania w tym czujnik MAP - silnik wymaga naprawy przed tuningiemZe względu na bezpieczeństwo Twojego pojazdu jeżeli podczas pomiarów wstępnych i diagnostyki wykryjemy znacznie niższą sprawność niż seryjna lub poważne usterki to odstępujemy od modernizacji rozliczając się tylko za pomiary i diagnostykę. W przypadku gdy wykryte usterki są drobne i zarazem możliwe do usunięcia tego samego dnia np.: wadliwie pracujący przepływomierz, mocno zabrudzony filtr powietrza czy tym podobne to jeżeli części są dostępne od ręki staramy się to wykonać na miejscu.

 

Jeżeli trzeba wykonać szerszy zakres prac aby przywrócić dobrą sprawność to możesz dokonać naprawy we wskazanym przez nas zakresie u swojego mechanika lub po prostu mozemy to wykonać w naszym warsztacie.

 

Na czym dokładnie polega usługa Indywidualnej Optymalizacji z Diagnostyką przez Chip Tuning Super VIP?

 

Po usunięciu usterek wykrytych na diagnostyce samochód Alfa Romeo 159 podczas tuningu na hamowni Maha u nas w OpoluUsługa ta polega na regulacji programowej danego silnika czy całej jednostki napędowej na podstawie seryjnego programu z Twojego egzemplarza (odczytanego z ECU) i rzeczywistych parametrów jego pracy. Podczas wykonywania nowych ustawień pracy silnika bierzemy pod uwagę możliwości konstrukcyjne jednostki napędowej, wyniki z wykonanych pomiarów, Twoje oczekiwania względem tego samochodu. Dzieki temu uzyskujemy optymalny i bezpieczny efekt.

 

Zatem tuning w tej formie często polega na regulacji map momentowych, doładowania, dawkowania paliwem względem map momentowych, korekcie kąta wyprzedzenia wtrysku, kalibracji pedału gazu, regulacji budowania się momentu względem naciśnięcia pedału gazu, korekt w limiterach momentu, dawek paliwowych czy doładowania. Jeżeli to potrzebne korektach założonego wspólpczynnika AFR (Lambdy).

  

Jak ze skrzyniami automatycznymi, czy trzeba wykonać jakieś specjalne ustawienia?

 

Tak,  usługa obejmuje także ustawienie wstępnych nastawień pracy skrzyni biegów zawartych w oprogramowaniu (często w oprogramowaniu sterowania silnika - mapy momentowe) co wpływa znacząco na poprawienie jej reakcji i optymalniejszą pracę. Wielokrotnie te wstępne ustawienia są subtelnie ukryte w programie sterującym silnikiem. W wyjątkowych sytuacjach koniecznym jest indywidualne wykonanie nowych ustawień także w sterowniku skrzyni biegów.

 

Michał podczas wyjaśniania wyników pomiarów Czy dostanę od Was wykresy z hamowni i instrukcję poprawnego serwisowania silnika po tuningu?

 

Tak, na potwierdzenie przekazujemy wydruki wyników pomiarów- wykresy mocy i momentu z hamowni. Ponadto każdy z klientów po wykonaniu optymalizacji mocy u nas może otrzymać faktyczne informacje przeglądowe swojego silnika będące efektem wieloletniego doświadczenia w tuningu silników.

 

pdfCitroen Jumper 2.2 MJ 101 KM -pomiar mocy wykres z hamowni Maha po Chip Tuningu Super VIP - Centrala Opole

 

Uwzględniają one potrzeby danych silników  przy użytkowaniu na rynku polskim (w szczególności przy stosowaniu powszechnie dostępnych paliw). Zastosowanie pozwala na wydłużenie żywotności silnika czy osprzętu w stosunku do standardowych przeglądów przekazywanych przez producentów.

 

44tuning Performance Center przy Opolskiej Obwodnicy Pólnocnej

Czy otrzymam gwarancję na Wasz Chip tuning Super VIP?

 

Tak, 2 lata na wykonanie nowych ustawień w programie wraz z informacjami jak warto eksploatować dany samochód celem optymalnego wykorzystania wykonanej Optymalizacji. Ponadto wykonane przez nas zmiany działają tyle czasu ile działa seryjnie komputer samochodu. 

 

Masz więcej pytań czy chcesz dowiedzieć się o najbliższy wolny termin? 

 

To zapraszamy już teraz do bezpośredniego kontaktu z nami teraz - kontakt