Załóż swoje konto!
Jeździj przyjemniej i zarazem oszczędzaj na paliwie!

Jeździj przyjemniej i zarazem oszczędzaj na paliwie!

 Czy jest możliwe aby jeżdzić przyjemniej i zarazem oszczędzać na paliwie?.Tak, gdyż silnik...

Polecam diagnostyką i tuning u Panów z 44tuning.pl, przyjechałem aż z Białegostoku by mieć dobrze zrobioną robotę -

Polecam diagnostyką i tuning u Panów z 44tuning.pl, przyjechałem aż z Białegostoku by mieć dobrze zrobioną robotę -

Od czasu wykonania naprawy + tuning testowałem do tej pory swoje auto Toyotę Corollę 2.0 diesel...

Sensacja! Nasza załoga jadąca Abarth-em 500 R3T wśród gwiazd polskiego sportu samochodowego na Karowej! + Video

Sensacja! Nasza załoga jadąca Abarth-em 500 R3T wśród gwiazd polskiego sportu samochodowego na Karowej! + Video

W dniu wczorajszym nasza załoga w składzie Robert Halicki (kierowca) i Tomasz Tkacz (pilot)...

Zastanawiając się czy zwiększyć moc poszły z rura tysiące litrów paliwa – zwiększenie mocy Claas Ares 836 RZ, przeczytaj dlaczego! + WYKRES

Zastanawiając się czy zwiększyć moc poszły z rura tysiące litrów paliwa – zwiększenie mocy Claas Ares 836 RZ, przeczytaj dlaczego! + WYKRES

Znajoma spółdzielnia rolnicza właściciela tego Claas-a już 3 lata temu wykonała optymalizację...

Katalog przyrostu mocy

- sprawdź ile możesz zyskać
Mojego pojazdu nie ma na liście

Na czym polega tuning mechaniczny

 

Dynamiczny dolot powietrza
Dynamiczny dolot powietrza
Celem osiągnięcia znaczących przyrostów wykraczających poza możliwości poprawy sprawności elektronicznie wymagane jest poczynienia modernizacji mechanicznych.

 

W przypadku wykonywaniu chip tuning w silnikach wolnossącyh do ok 2500 ccm celem uzyskania odpowiednich przyrostów i przebiegu krzywej momentu obrotowego trzeba wielokrotnie wykonać poprawienie dolotu powietrza i przez nas jest to uważaje jako bezględne minimum. W silnikach o bardzo małych pojemnościach wielokrotnie koniecznym jest jeszcze szersza poprawa wzbogacona o np: sportowy kolektor wydechowy.

 

Potrzeba wykonywania szerszych modernizacji szczególnie dotyczy silników bez turbo, gdyż celem efektywnego poprawienia sprawności silnika trzeba zmodernizować np: układ wydechowy, układ dolotu powietrza czy tez „dopieścić” silnik w jego wnętrzu (zmiany geometrii kanałów dolotowych i wylotowych, komory spalania, stopnia sprężania, kształtu zaworów i ich mas)

 

Kolektor wydechowy firmy Supersprint do Porsche
Kolektor wydechowy firmy Supersprint do Porsche
W przypadku wykonywaniu chip tuning w silnikach do ok. 2500 ccm celem uzyskania odpowiednich przyrostów i przebiegu krzywej momentu obrotowego trzeba wielokrotnie wykonać poprawienie dolotu powietrza i przez nas jest to uważaje jako bezględne minimum. Szczególnie dotyczy to silników których układy dolotu powietrza są niskiej wydajności.

 

W przypadku szerszych modernizacji maja zastosowanie sportowe wałki rozrządu, przy czym należy pamiętać o fakcie, że najczęściej silnik mający inny wałek rozrządu typu „sportowego” znacząco zmienia charakterystykę pracy silnika, wielokrotnie przesuwając ją w wyższe partie obrotów. W takim przypadku może być potrzebne zastosowanie korzystniejszych przełożeń skrzyni biegów.

 

Taki fakt jest krokiem w tył w przypadku samochodów używanych do codziennej jazdy dlatego wielokrotnie modernizacje które były wykonywane u nas w samochodach do użytku na co dzień bazowały na seryjnym wałku rozrządu.

 

Turbosprężarka
Turbosprężarka
Podsumowaniem tych prac jest wykonanie nowych ustawień programowych celem odpowiedniego wykorzystania modernizacji mechanicznych wraz z uzyskaniem optymalnej pracy.

 

W przypadku silników turbodoładowanych w pierwszej instancji to wymiana układu wydechowego i wykonanie strojenia elektronicznego (chip tuning). Następnie jeżeli chce ktoś uzyskać wieskzy przyrost bez ingrerencji w sam silnik to nastepuje poprawa dolotu powietrza, wymiana czy też zamontowanie wydajniejszego układu intercoolera.

 

Idąc w dalsze modernizacje tuning polega na zwiększeniu wydajności układu doładowania (zmiana turbosprężarki), zmiany mechaniczne w układzie korbowo-tłokowym, rozrządu. Wielokrotnie potrzebnym jest zwiększenie wydajności układu zasilania (wtryski, pompa paliwa) jak i zamontowanie dodatkowych czujników celem posiadania kontroli nad praca silnika (wskaźnik temperatury spalin EGT, doładowania, itp.)

 

Na zakończenie prac wykonuje się optymalizację programową aby ustalić odpowiedni zakres przyrostów, odpowiednią charakterystykę jak i bezpieczną pracę silnik

Wiekszy intercooler umieszczony centralnie
Wiekszy intercooler umieszczony centralnie
a.

 

Tak daleko idące modernizacje w przypadku silników doładowanych polecane są u nas wyłącznie klientom którzy używają tych samochodów jako „weekendowe zabawki”. W przypadku gdy klient używa samochód do codziennej jazdy czy pracy zalecamy mniejszy zakres zmian.

 

Chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat prosimy o kontakt tel. 604 532 800

Używamy cookies tak jak większość witryn do udoskonalenia naszej strony, zbierania danych statystycznych oraz dla poprawienia Twojego komfortu korzystania z niej. Aby dowiedzieć się więcej zobacz polityka prywatności.