Nowe Mitsubishi Pajero 3.2 DID 200 KM podczas pomiaru na hamowni który potwierdził niższe parametry niż podaje producentMitsubishi Pajero z silnikiem 3.2 DID 200 KM z filtrem cząstek stałych DPF faktycznie potrafią generować niższą moc i to czesto na poziomie nawet 10-20 KM. Często ich moc seryjnie bywa niższa gdyż wynika to po prostu z produkcji wielkoseryjnej oraz innych parametrów polskich paliw.

 

Między innymi na te obniżone parametry wpływa obniżona sprawność układu zasilania CR. Powoduje ona spadek sprawności wraz ze wzrostem obrotów i narasta wraz z przebiegiem.

 

Zatem samochody trafiające do nas z wyższymi przebiegami potrafią posiadać ubytki mocy sięgające nawet 30KM co jest powodem zarówno obnizenia sprawności układu Common-Rail jak i np: układu EGR czy DPF jak i stosowaniem paliw z dodatkami Bio! Jednakże przez konstruktora systemu DPP Wim-a Essing-a zostało opracowane rozwiązanie i usuwamy tą wadę niestabilności pracy układu CR wraz z dokonaniem tuningu w postaci nowych ustawień pracy silnika. Ponadto celem utrzymania układu w dobrej kondycji rekomendujemy cykliczne czyszczenie układu paliwowego sprawdzonymi środkami marki Motul. 

 

Dzięki temu Pajero zyskuje znacząco na dynamice, polepszając przyspieszenie do setki nawet o 2 sekundy. Po usunięciu wady niestabilności pracy układu CR silnik pracuje znacznie ciszej i stabilniej. Moc w przypadku tego egzemplarza przy wykorzystaniu tuningu poprzez sterownik zewnętrzny DPP z seryjnych 183 KM (po usunięciu wady fabrycznej 194KM ukazane na wykresie) została ustawiona moc elektronicznie na 224KM (technicznie można było dokonać wyższego przyrostu) a moment z 435 Nm na 521 Nm.

 

pdfWykres z hamowni Mitsibishi Pajero 3.2 DID 200 KM - tuning DPP Multichannel

 

Cały zakres tuningu wykonujemy tak, że samochód jest odbierany przez serwis jak seryjny. W przypadku tych samochodów jest możliwa opcja tuningu przez sterownik zewnętrzny DPP Multichannel Denso lub opcję programową Chip Tuning Super VIP Denso.  Więcej informacji - kontakt