Wybrałeś informację o opcji profesjonalnego tuningu przez Digital Power Pack Multichannel czy Performance. Jest to najnowszej generacji sterownik zewnętrzny programowalny indywidualnie. Skonstruowany przez konstruktora (Wim Essing), który posiada ponad 20 lat doświadczenia w tuningu mechaniczno-elektronicznym, rozwijając swoje doświadczenie m.in. przy współpracy w F3000, w F1 (w zespole Ferrari), wyścigi 24h czy w Rajdzie Dakar.
Na rynku są oferowane różne powerboxy, czym różni się od nich system DPP?
Sterowniki zewnętrzne do których należy DPP Multichannel czy DPP Performance to urządzenia podłączane metodą Plug & Play jednakże działające znacznie korzystniej niż spotykane na rynku powerbox-y. Powerboxy zmieniają jeden czy dwa parametry bez zważania na aktualną pracę silnika czy jego aktualne obciążenie. Podążając za danymi ze sterownika zmieniają je o ustaloną wartość.
Natomiast sterowniki DPP są zorientowane na odczyty pracy silnika jak i jednostki sterującej dokonując na podstawie tych danych i indywidualnych ustawień korzystniejszym sterowaniem pracy silnika. Biorą pod uwagę obciążenie i odpowiednio regulują charakterystyką momentu obrotowego jak i mocy w funkcji obrotów, mieszanki paliwowo-powietrznej czy aktualnego położenia pedału gazu.
Jakich regulacji w pracy silnika można dokonać przez system DPP Multichannel czy Performance?
Podczas regulacji silnika przez system DPP można indywidualnie ustawić charakterystykę momentu czy mocy, charakterystykę budowania momentu względem wychylenia pedału gazu, intensywność budowania momentu, zakres mocy maksymalnej, skład mieszanki paliwowo-powietrznej, zakres obrotów dla zmiany biegów przy skrzyni automatycznej czy ustalić stosowne limitery momentu jak i mocy np: dla zbyt agresywnie traktujących samochód kierowców flotowych.
Ponadto w silnikach benzynowych mają efektywną możliwość dokonywania korekt zapłonów, w silnikach diesel drobnej korekty kąta wyprzedzenie wtrysku celem uzyskania pełniejszego spalania paliwa. Do tego wpływają bardzo szybko na „uczenie się” seryjnego sterownika aktualnych parametrów pracy (na mapy adaptacyjne), dając lepszy efekt tuningu bez pozostawiania śladu w seryjnym komputerze.
Jak wygląda taki profesjonalny tuning poprzez sterownik DPP?
Na filmie możesz zobaczyć jak w naszej Centrali w Opole-Kępa przebiega modernizacja za pomocą sterownika DPP oraz jakie są rzeczywiste efekty po tuningu u nas
Co zyskam wykonując tuning przez system DPP Multichannel czy DPP Performance w moim samochodzie?
Znacznie lepszą reakcję reakcje silnika czy całej jednostki napędowej na naciśnięcie pedału gazu, zwiększenie mocy (możliwe przyrosty dla danego silnika ukazane w katalogu) zwiększenie momentu obrotowego (także ukazane w katalogu) , dużą lepszą elastyczność od niższego zakresu obrotów, większą dynamikę w średnim i wysokim zakresie obrotów, dużo szerszy zakres dynamicznej pracy (często o 500 czy nawet 1000 obrotów), więcej przyjemności z jazdy przy zachowaniu oczywiście bezpiecznej pracy silnika.
Korzyści
W takim razie dlaczego od razu nie robią tego producenci samochodów?
Producenci prowadząc produkcję wielkoseryjną muszą brać olbrzymi zapas z uwagi na: bardzo różne warunki atmosferyczne panujące na całym świecie czy jakość paliw. Dlatego jego ustawienia są wykonane z bardzo z dużą tolerancją powodując niższą sprawność niż jest rzeczywiście możliwa.
Dodatkowo, z uwagi na produkcję wielkoseryjną, różną pracę silników nawet wyprodukowanych tego samego dnia występują różnice w mocy nominalnej czy też maksymalnej. Często producenci tworzą ujednolicone oprogramowanie dla danej serii silnika, bez indywidualnej regulacji każdego wyprodukowanego silnika (gdyby tą optymalizację wykonywaliby w fabryce to cena nowych samochodów mogłaby się zwiększyć nawet o 20-40%).
Co ze spalaniem po zwiększeniu mocy przez sterownik DPP bo słyszałem, że może spalać mniej. To prawda?
Na pozór może się wydawać, ze większa moc może się wiązać z większym spalaniem. Jednakże prawdą jest, że spala mniej. Z uwagi na wyższą sprawność uzyskiwaną poprzez korzystniejsze ustawienia pracy silnika - optymalniejsze, dostępny wyższy moment obrotowy już od niższych obrotów i wyższą moc już przy niższych niż wcześniej obrotach uzyskuje się faktycznie ok. 10% oszczędności paliwa na trasie czy w cyklu mieszanym.
W cyklu miejskim spalanie często bez zmian, choć i tutaj są użytkownicy uzyskujący oszczędności. Takie oszczędności mają miejsce przy zachowaniu tych samych średnich prędkości i intensywności przyspieszania jak wcześniej. Dotyczy to zarówno silników turbo diesel jak i turbo benzynowych.
Mam samochód na gwarancji, czy jest opcja chip tuningu i zwiększenia mocy w nim poprzez sterownik DPP?
Tak, gdyż podłączany jest za pomocą fabrycznych złączy "Plug & Play" i w każdym potrzebnym momencie możesz powrócić do fabrycznych ustawień wypinając go także samodzielnie. Po odłączeniu elektronika powraca do seryjnych ustawień i samochód jest w 100% odbierany jak seryjny (brak śladu podczas diagnostyki czy weryfikacji logów).
Co z bezpieczeństwem, czy silniki po tuningu przez DPP są poddawane testom przed wdrożeniem do sprzedaży?
W naszym ośrodku rozwojowo-badawczym w Holandii prowadzonym przez Wima Essinga (EPC) dokonywane są testy tuningu danych silników czy samochodów poprzez system DPP. Silniki poddawane są weryfikacji pod względem technicznej możliwości tuningu, potrzebom zmian charakterystyk, podatności do tuningu. Po przygotowaniu danego rozwiązania poddawany jest dany silnik czy jednostka napędowa testom obciążeniowym na hamowni jak i testom drogowym.
Podczas tych testów pozyskiwane są informacje o potrzebach danych silników, możliwych do uzyskania efektywnych przyrostach czy powstają ustawienia bazowe dla danego silnika. Ponadto dla polskich klientów we współpracy z naszą Centralą z Kępy k/Opola weryfikowane są potrzeby danych silników podczas pracy na typowo polskich paliwach (osoba prowadząca Robert Halicki - Mistrz Polski w GSMP czy zwycięzca Rajdowego Pucharu Polski 2013 w klasie RPP5). Ponadto system DPP jest podczas stałego rozwoju technicznego co owocuje możliwością wykonywania poprzez niego tuningu w najnowszych samochodach czy systemach zasilania.
Czy otrzymam wykresy z hamowni wraz z informacją jak eksploatować czy serwisować samochód ze zwiększoną mocą?
Tak, na potwierdzenie przekazujemy wydruki wyników pomiarów- wykresy mocy i momentu z hamowni. Ponadto każdy z klientów po wykonaniu optymalizacji mocy u nas może otrzymać faktyczne informacje przeglądowe swojego silnika będące efektem wieloletniego doświadczenia w tuningu silników. Różnią się one od teoretycznych okresów przeglądowych nadawanych przez producentów silników, gdyż są efektem faktycznej weryfikacji ich potrzeb przy użytkowaniu np: w polskich warunkach drogowych czy paliwowych.
Tutaj możesz zapoznać się z wykresem z hamowni po tuningu samochodów z silnikami turbo-diesel Audi A8 4.2 Tdi 350 KM oraz Fiat Freemont 2.0 MJ 170 KM
Wykres z hamowni Audi A8 4.2 Tdi 350 KM po tuningu przez DPP Multichannel
Wykres z hamowni Fiat Freemont 2.0 MJ 170 KM po tuningu przez DPP Multichannel Bosch
Tutaj możesz zapoznać się z wykresem z hamowni po tuningu samochodów z silnikami turbo-benzynowymi VW Jetta 1.4 TSI 122 KM oraz Renault Scenic 1.4 TCE 130 KM
Wykres z hamowni VW Jetta 1.4 TSI 122 KM po tuningu przez DPP Multichannel Petrol
Wykres z hamowni Renault Scenic 1.4 TCE 130 KM KM po tuningu przez DPP Multichannel Petrol
Jaka jest gwarancja na sterownik zewnętrzny DPP ?
2 letnia gwarancja producenta na system DPP Multichannel i 4-ro letnia na system DPP Performance. W przyszłości ponadto przy wymianie samochodu możesz w kontakcie z nami przystosować system DPP za dopłatą do nowego samochodu. Do tego otrzymasz informacje jak najkorzystniej aksploatować samochód po tuningu aby efektywnie wykorzystać wykonaną optymalizację.
Czy mogę zakupić wysyłkowo system DPP?
Dla części samochodów z silnikami turbo diesel oferujemy mozliwość dokonania zakupu wysyłkowego z wykorzystaniem przetestowanych ustawień standardowych. Ograniczenie sprzedaży wysyłkowej jest pokierowane znanymi nam ich potrzebami. Zatem w przypadku samochodów ktorych silniki fabrycznie mają duże rozbieżności w pracy, nie są kompletnie przygotowane do pracy na polskich paliwach usługa jest możliwa do wykonania wraz z pomiarami czy indywidualną regulacją. W tej sprawie prosimy o kontakt z kolega zajmującym się kwestiami technicznymi który udzieli informacji na temat mozliwości zakupu wysyłkowego dla danego modelu - kontakt.
Masz więcej pytań czy chcesz dowiedzieć się jaki jest najbliższy wolny termin?
To zapraszamy już teraz do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt