BMW 2.0d podczas chip tuningu poprzez sterownik DPP Multichannel Bosch i pomiarów na hamowni Maha LPS 3000
BMW 2.0d podczas chip tuningu poprzez sterownik DPP Multichannel Bosch i pomiarów na hamowni Maha LPS 3000
Ponieważ DPP Multichanel zostało opracowane we wsparciu o badania potrzeb silników BMW wraz z pełnym przejściem najnowszej blokady antytuningowej, dostosowaniem zakresu regulacyjnego bazując na rzeczywistych pomiarach na hamowni obciążeniowej Maha, w polskich warunkach drogowych. Zatem informacje krok po kroku.

 

BMW od dłuższego czasu stosuje wszelkiego rodzaju blokady antytuningowe, a do tego ostatnimi czasy zmieniło główne parametry pracy systemu zasilania. Uproszczone, wręcz tanie powerbox-y mają z tym problem (niskie przyrosty, samochód przechodzi w tryb awaryjny lub potrafi szarpać).

 

Te boxy którym już udaje się przechodzić tą blokadę za bardzo obciążają układ wtryskowy, turbinę czy filtr DPF co ma wpływ na żywotność. Z kolei fabryczny tuning o ile jest oferowany do danego modelu (np.: BMW Performance) to ustawienia opracowane są w warunkach laboratoryjnych, niestety na innych lepszych paliwach Nie biorąc pod uwagę rzeczywistej pracy silników i i ch potrzeb w polskich warunkach drogowych czy paliwowych.

 

 Na filmie możesz zobaczyć jak  w naszej Centrali w Opole-Kępa przebiega modernizacja za pomocą sterownika DPP oraz jakie są rzeczywiste efekty po tuningu u nas 

 

 

Dlatego DPP Multichannel wybierany jest przez klientów którym zależy na uzyskaniu optymalnego i bezpiecznego efektu tuningu. Przyrosty w zależności od silników i dla przykładu w wersjach 2.0d 184 KM oscylują na poziomie ok. 25-30 KM , w wersjach 3.0d 245 KM czy 258 KM ok. 35-40 KM. W wersjach Bi-turbo 40d które często mają niższe parametry niż podaje producent przyrosty oscylują także na poziomie ok. 35-40 KM.

 

pdfWykres z hamowni BMW X1 2.0D CR 204 KM - tuning DPP Multichannel

 

Dzięki bardzo „inteligentnemu” oprogramowaniu system DPP płynnie w zależności od obciążeń reguluje momentem obrotowym, zasilaniem paliwa i powietrza. Przyrosty są odczuwalne w znaczącej poprawie przyspieszeń, już od momentu ruszenia widać jak samochód lepiej nabiera prędkości.

 

Do tego na każdym biegu znacząco polepsza się elastyczność często na poziomie kilku sekund w stosunku do wersji seryjnej. Poprawy są tak znaczące, że wielokrotnie wersja 2.0d po tuningu ma znacznie lepsze osiągi niż seryjna 3.0d.

 

Opcja chip tuningu przez sterownik DPP dotyczy modeli serii „1” F20 118d, 120d, 123d, serii „3” F30 318d, 320d, 330d, serii „5” F01 F10 520d, 525d, 530d, 530d, serii „6” F12 640d, serii „7” F01/F02 730d, 740d czy X1, X3 oraz X6.

 

Dedykowany system DPP Multichannel podłączany jest do samochodu za pomocą fabrycznych złączy Plug & Play, w bardzo łatwy sposób można go samodzielnie zdemontować i samochód powraca do ustawień seryjny (jest w 100% odbierany przez ASO jak seryjny).

 

Po więcej informacji o przyrostach zapraszamy do katalogu przyrostu mocy – chip tuning BMW lub do bezpośredniego z nami - kontakt

Kontakt Motul