
Z uwagi na zainteresowanie naszymi odkryciami osób z kręgu światowego sportu motocyklowego trwają u nas testy minimalizowania negatywnych zjawiska w silnikach motocyklowych oraz nad pakietami SPI & Friction Solution Moto4T z użyciem nanotechnologii Panther P52.
Świat silników motocyklowych, zarówno w motorsporcie, również tych „drogowych i offroadowych” odwiecznie trapi zjawisko samozapłonów, często SPI (Speed Pre Ignition) nieodpowiednie spalanie mieszanki a w szczególności nadmierne tarcie. Doprowadza to oprócz pogorszonych osiągów, znaczącego przedostawania się paliwa do oleju, znacznie przyspieszonego degradowania oleju silnikowego do znaczącego skrócenia trwałości po uszkodzenia silników, zatarcia etc.
Z tego tytułu silniki w motocyklach często pracują na „bardzo bogatej mieszance” co niestety sprzyja spłukiwaniu oleju ze ścianek cylindra, z tłoka i pierścieni nasilając tarcie. Przedostawanie się benzyny do oleju przyspiesza jego degradowanie co zarazem negatywnie wpływa na trwałość zarówno silnika, jak i mokrego sprzęgła czy elementów skrzyni biegów.

Już wcześniej wykonaliśmy szereg testów na silnikach motocyklowych jednocylindrowych, zarówno cztero jak i dwusuwowych. Tym razem wybór padł na 4-ro cylindrowy, czterosuwowy silnik, powszechnie znany wśród motocyklistów, seryjny o mocy 96 KM i pojemności 600 ccm w Yamaha FZ6 Fazer S2.
Wyniki są bardzo pozytywne, wręcz dla wielu zaskakująco wysokie, gdyż po wykonaniu pakietu w wersji SPI& Friction Solution Motorsport uzyskana poprawa osiągów to 18% przy znacznie zmniejszonej temperaturze oleju silnikowego (wszystko pokazane na materiale filmowym)