Płukanie silnika, wymiana oleju a następnie zastosowanie nanotechnologii Panther P52 dłużej utrzymuje nawet silnik Diesel w czystości Płukanie silnika, wymiana oleju a następnie zastosowanie nanotechnologii Panther P52 dłużej utrzymuje nawet silnik Diesel w czystości

Czy to prawda o silnikach Diesel , że nowy olej, bardzo szybko po wymianie lub zaraz po wymianie musi stać się czarny? Fakty pokazują, że NIE!

Na zdjęciu miarka poziomu oleju z silnika 2.0 Bi-TDI już z mocą 271 KM i to na trzeci dzień po wymianie oleju! 

Przez trzy dni silnik dużo pracował na biegu jałowym, wykonaliśmy 14 pomiarów na hamowni oraz ok. 50 km podczas adaptacji i weryfikacji w warunkach drogowych, również korzystając z pełnych jego osiągów. 

W takim razie dlaczego olej tak dobrze wygląda skoro przed wymianą olej był w stanie krytycznym, czarny jak smoła, silnik po przebiegu 24 000?

 
To już kolejny silnik w którym wykorzystaliśmy przetestowaną przez nas metodę płukania silnika preparatem Motul Engine Clean, inną niż podana w instrukcji producenta. Dzięki temu efekt płukania jest znacznie lepszy, silnik jest znacznie czystszy, jest w nim znacznie mniej osadów i tym samym znacznie wolniej ulega zabrudzeniu nowy olej.

Taki sam efekt uzyskaliśmy w silniku 2.0 TDCI o przebiegu prawie 100 000 km ...

dobierając odpowiednio dawkę preparatu płuczącego i czas czyszczenia. Płukanie jest o tyle dodatkowo ważne, że podczas użytkowania silnika tworzy się w nim kwas siarkowy, który ma destrukcyjne wpływ na będące w oleju dodatki chroniące bazę olejową przed starzeniem się.

Do tego kwas siarkowy wpływa na wzrost tarcia i przyspieszony proces korozji. Tym samym to kolejne potwierdzenie, że płukanie silnika spalinowego przed wymianą oleju powinno być obowiązkiem jak wypłukaniu jamy ustnej po myciu zębów.

 
VW Arteon 2.0 Bi-TDI 240 KM podczas płukania silnika i zastosowania nanotechnologii Panther P52 Grafen oraz RacingVW Arteon 2.0 Bi-TDI 240 KM podczas płukania silnika i zastosowania nanotechnologii Panther P52 Grafen oraz Racing
 

Ten fakt potwierdza również Pan Marek Krzyżaniak współtwórca pierwszej edycji testera oleju silnikowego www.testoleju.pl 

który zastosował naszą metodą płukania silnika, specjalnie przetestowanej procedury wymiany oleju + nanotechnologię Panther P52 (dwie fazy i trzy fazy) w swoich trzech samochodach. Osiągnął rezultaty, które go bardzo pozytywnie zaskoczyły.

Jeżeli chodzi o płukanie silnika to zasady dotyczące efektywnego "odkoksowania" silnika są bardzo proste.

Kiedy silnik od nowości jest odpowiednio płukany przed każdą zmianą oleju preparatem Motul Engine Clean, dłużej jest utrzymywany w czystości, wydłuża to jego trwałość i wpływa na lepszą sprawność w stosunku do silnika, który płukany nie był.

Lecz w przypadku silników, które od nowości nie były:

  • za każdym razem efektywnie płukane preparatem Motul Engine Clean lub innym ale tak samo skutecznym
  • mają zbyt rzadko wymieniany olej (bez badania faktycznie potrzebnego przebiegu na wymianę oleju testerem oleju www.testoleju.pl)
  • stosowany był/jest olej niższej jakości, nieodpowiedniej jakości 
  • olej określony specyfikacją producenta silnika nie spełniający faktycznych potrzeb silnika dotyczących np: klasy lepkości etc 
  • wykonywane były/są większe przebiegi na oleju niż faktycznie dopuszczalne (użytkowanie silnika na oleju w stanie krytycznym)

to po intensywnym płukaniu należy koniecznie zastosować efektywne preparaty tribologiczne Panther P52 celem rewitalizacji (regeneracji) powierzchni tarcia wraz z finalnym stworzeniem warstw ochronnych o niskim współczynniku tarcia (karbonowo-grafenowych)

W takim przypadku uzyskamy znaczącą poprawę sprawności, trwałości silnika wraz ze zmniejszeniem wibracji, emisji zanieczyszczeń, wzrostem osiągów i zmniejszeniem zużycia paliwa.

Dlaczego nie zalecamy intensywnego płukania silnika, kiedy ktoś chce zastosować sam olej silnikowy?

Ponieważ bez względu na spotykane deklaracje co niektórych producentów olejów silnikowych , faktycznie sam olej nie jest wstanie efektywnie i bezpiecznie zregenerować powierzchnie tarcia, uzupełnić ubytków spowodowanych m.in zużycie czy występowanie negatywnych zjawisk.
Pakiet Power & Friction Solution DieselPakiet Power & Friction Solution Diesel
Do tego efektywne dodatki do oleju klasy Premium - nanotechnologia Panther P52 wytwarza warstwy ochronne, metalowo ceramiczno karbonowo grafenowych, które oprócz wpływu na lepszą szczelność silnika, znacznie mniejsze tarcie, mniejsze straty własne i lepsze osiągi, chronią przed zbieraniem się zanieczyszczeń na powierzchniach ciemnych oraz przed negatywnym działaniem kwasu siarkowego.

Warto zobaczyć ten film, który pokazuje bardzo szybką poprawę tak ważnej szczelności silnika Diesla (silnik 2.0 TDI Euro 6) po efektywnym płukaniu zastosowaniu nanotechnologii Panther P52 Grafen

 

Dlatego bez zastosowania indywidualnie dobranego zestawu nanotechnologii Panther P52 nie zalecamy efektywnego płukania silników. 

Z tego tytułu można już u nas kupić indywidualnie dobrane zestawy (również sprzedaż wysyłkowa) odpowiednia ilość preparatów płuczących + odpowiednio dobrany olej Motul + odpowiednia ilość i rodzaj preparatów - nanotechnologii Panther P52 + testery oleju  Power & Friction Solution Diesel a w cenie pełna procedura krok po kroku do samodzielnego wykonania lub u swojego mechanika. 
 

Po więcej informacji w sprawie pakietów, w zakresie wyceny i zamówień zapraszamy do bezpośredniego kontaktu - kontakt z nami

Używamy cookies tak jak większość witryn do udoskonalenia naszej strony, zbierania danych statystycznych oraz dla poprawienia Twojego komfortu korzystania z niej. Aby dowiedzieć się więcej zobacz polityka prywatności.