Załóż swoje konto!
Najlepsi wybierają profesjonalizm czyli Scania V8 McQuen z firmy Kadam po tuningu u nas oszczędza nawet 4 litry na 100 km!

Najlepsi wybierają profesjonalizm czyli Scania V8 McQuen z firmy Kadam po tuningu u nas oszczędza nawet 4 litry na 100 km!

Znana z wielu zlotów, filmów jak i z europejskich szos Scania Mc Quen z firmy Kadam dzięki naszej...

Promocja modernizacji i optymalizacji mocy w ciężarówkach, rabaty nawet do 700 zł!

Promocja modernizacji i optymalizacji mocy w ciężarówkach, rabaty nawet do 700 zł!

Z uwagi na otrzymanie specjalnej dotacji wspierającej nasze cele rozwojowe wprowadzamy w życie...

Daf

Daf "300" z firmy Repiński po tuningu u nas zwiększył siłę Spartan do prawie 530 KM!

Tym razem to Daf XF „300” z firmy Repiński powiększył swoja stajnię do prawie 530 KM. Stało się...

Masz samochód ciężarowy DAF? To zyskaj większą moc i oszczędzaj kilka litrów paliwa na setkę!

Masz samochód ciężarowy DAF? To zyskaj większą moc i oszczędzaj kilka litrów paliwa na setkę!

Samochody ciężarowe marki DAF są często spotykane na drogach europy jednakże wielokrotnie ich...

Katalog przyrostu mocy

- sprawdź ile możesz zyskać
Mojego pojazdu nie ma na liście

Po co precyzyjna diagnostyka obciążeniowa a nie tylko sam pomiar na hamownii. Mercedes Actross 1844 odzyskał u nas ponad 90 KM i 600 Nm. – Chip Tuning Truck + Wykres!

Mercedes Actros 1844 na stanowisku obciążeniowo - diagnostycznym - hamownia MAHA Truck podczas precyzyjnej diagnostyki
Mercedes Actros 1844 na stanowisku obciążeniowo - diagnostycznym - hamownia MAHA Truck podczas precyzyjnej diagnostyki
Wydaje się, że jeżeli samochód ciężarowy jeździ na cykliczne przeglądy do serwisu czy warsztatu to powinien być w pełni sprawny.  Ten samochód ciężarowy Mercedes Actros 1844 został umówiony do nas na wykonanie zwiększenia mocy. Nie tak dawno był w warsztacie, miał wykonane naprawy ale po nich nadal był słaby i duża spalał (ponad 40 litrów na 100 km). Już podczas precyzyjnej diagnostyki obciążeniowej na naszej hamowni Maha LPS Truck okazało się, że dysponuje znacznie mniejszą mocą i momentem obrotowym. Do tego badane odczyty pracy silnika znacznie odbiegały od poprawnych. Sterownik silnika (kaseta EDC) z powodów anormalnych odczytów dwóch czujników utrzymywał tryb ograniczenia mocy – m.in. redukował moment obrotowy i dawkę paliwa.
 

Poprzez to silnik męcząc się zużywał dużo więcej paliwa. Dalsza weryfikacja diagnostyczna wykazała, że oprócz niepoprawnie już działających czujników usterki tkwią także w instalacji elektrycznej. Dlatego została wykonana naprawa instalacji elektrycznej a czujniki zostały wymienione na nowe. Ponowna diagnostyka obciążeniowa potwierdziła poprawność diagnozy, poprawnie wykonaną naprawę, parametry pracy silnika wróciły do poziomu seryjnego. Mając już sprawnie działający silnik i jego osprzęt przystąpiliśmy do regulacji – optymalizacji.

Cel był prosty, większa moc i mniejsze spalanie. Dlatego na podstawie szerokiego zakresu danych o pracy silnika została wykonana korzystniejsza charakterystyka jego pracy przez regulację programową. Z uwagi na posiadany przez nasz sprzęt, odczyt i zapis ustawień wykonywany był przez fabryczne złącze diagnostyczne.

pdfPomiar wykres z hamowni Maha po naprawie i optymalizacji Chip Tuning - Truck Tuning Mercedes Actros 1844


Film o diagnostykach i optymalizacji mocy w samochodach ciężarowych - autobusach wykonywanych  w naszym 44tuning Performance Center:



Poprzez naprawę jak i następnie indywidualną regulację silnik zyskał 90 KM i 600 Nm. więcej przyrównując parametry do tych, z jakimi do nas przyjechał. Skład mieszanki paliwowo-powietrznej został ustawiony na optymalnym poziomie, silnik dysponuje większą elastycznością reagując znacznie lepiej na naciśnięcie pedału gazu. Dzięki temu dużo łatwiej Actros pokonuje wzniesienia i długie podjazdy, szybciej wykonuje manewry wyprzedzania.

Ponadto spalanie zeszło znacząco, do poziomu niższego niż kiedykolwiek (pod pełnym ładunkiem w cięższych warunkach do ok. 33-34 litrów). Jak ta i wiele innych sytuacji u nas pokazuje, że wykonanie zwiększenia mocy bez wnikliwej diagnostyki obciążeniowej przed przystąpieniem do zmian w samochodzie jest pracą na „chybił trafił”.

Do tego po wykonanej naprawie w serwisie czy warsztacie nie można być pewnym dobrej pracy, jeżeli nie zostanie wszystko rzetelnie zweryfikowane na stanowisku obciążeniowym.

Dlatego jeżeli masz samochód ciężarowy, chcesz sprawdzić jego stan, spalanie jego jest zbyt duże, brakuje mu mocy to skontaktuj się z nami - kontakt

Używamy cookies tak jak większość witryn do udoskonalenia naszej strony, zbierania danych statystycznych oraz dla poprawienia Twojego komfortu korzystania z niej. Aby dowiedzieć się więcej zobacz polityka prywatności.

Cache hits : 10 [83%]
Cache misses : 2 [16%]
Cache total : 12
Url added to cache : 9247



Misses list
index.php?option=com_search&Itemid=27&catid=24&format=opensearch&id=9082&lang=pl&view=article

index.php?option=com_search&Itemid=27&lang=pl&view=article

In memory, waiting to be written : 0
Ram used : 1442328