Rozumiemy, że ta informacja może spowodować znaczące zdziwienie, wręcz niedowierzanie, tym bardziej u osób, które przez lata korzystały (bądź korzystają, wykonują) czy po prostu aktualnie chcą skorzystać z różnego rodzaju usług na rynku motoryzacyjnym.
Istotnej mocy nadaje fakt, że wszystko zostało skonsultowane i zweryfikowane w zakresie faktycznych wymogów natury techniczno-prawnej (nawet w kontakcie z biurem np: Rzecznika Praw Obywatelskich, weryfikacji przepisów emisyjnych itp) a wieloletni, dotychczasowy stan, postępowanie na rynku (firm z branży czy samych użytkowników, nie tylko z Polski a co najmniej z całej UE)
to wynik zakrojonej na bardzo szeroką skalę wieloletniej, błędnej indoktrynacji (także w szkolnictwie, nauce, systemie szkoleniowym) sprzyjającej intratnym biznesom czy korporacjom (także spółkom skarbu państw, organom państwowym) oraz braku organu nadzoru rynku (choć takowy wymóg jego powstania jest określony np: w przepisach dotyczących homologacji emisyjnych) i braku cyklicznych, rzetelnych kontroli na rynku.
Dlatego warto zobaczyć powyższy film dokumentalny "Czy olej niszczy silnik"? w którym zawarliśmy mnóstwo dowodów i faktów.
Dotyczy to m.in:
- powszechnego serwisowania pojazdów, maszyn (również w ASO, przez serwis w/g danych producenta) czy w warsztacie samochodowym
- powszechnie stosowanego sprawdzania samochodów np: przez sprzedażą, zakupem czy opinii rzeczoznawców
- samej wymiany olejów, filtrów (silniki, skrzynie biegów, w tym samej wymiany dynamicznej w skrzyniach automatycznych)
- zastosowania płukania silników w formie powszechnie zalecanej przez producentów preparatów płuczących
- samochodów rajdowych poruszających się po drogach publicznych (nawet tych z homologacją fabryczną)
- samego stosowania dodatków do olejów i paliw, tym bardziej w formie zalecanej przez ich producentów, sprzedawców, mechaników (czy sporą część influencerów, youtuberów)
- samych pomiarów na hamowni, w tym pomiarów na niemiarodajnych podwoziowych hamowniach inercyjnych
- chip tuningu (w każdej jego formie czyli programy, powerboxy, sterowniki zewnętrzne itp)
- wszelkich, skrajnie nieodpowiedzialnych usług jak np: "popcorn limiter, pop & bangs" itp
- tuningu (w tym każdej jego odmiany w formie mechanicznej, elektrycznej, elektronicznej)
- samego montażu LPG w powszechnie stosowanej formie na rynku
- zakupu (w tym sprzedaży) i montażu części tuningowych wpływających na pracę jednostki napędowej i negatywne zjawiska (w tym jakość spalania mieszanki, degradowanie oleju, tarcie)
- montażu w powszechnej, rynkowej formie instalacji LPG (w tym tak zwanych fabrycznych) w tym przypadku nie chronią (zakłady montażowe, użytkowników) wydane, posiadane homologacje
- wyłączania EGR, DPF, AdBlue (w powszechnie stosowanej formie)
- wypalania filtrów DPF, FAP w trybie serwisowym podczas postoju (czy w trybie drogowym bez uprzedniego, pełnego technicznie zweryfikowania stanu, kondycji całej jednostki napędowej, w tym olejów itp)
- samego czyszczenia układów emisyjnych (w tym samego wodorowania silników)
- wyłączania czy zmian limiterów prędkości
- samego blokowania (zmniejszenia mocy) czy odblokowania (zwiększenia mocy np: ograniczonej przez importera, producenta na dany rynek) w motocyklach, quadach itp
- samego podnoszenia wolnych obrotów (w formie elektronicznej, mechanicznej itp) ponieważ np: generuje wibracje, pogarsza się praca silnika po włączeniu klimatyzacji itp
- samego badania fizyko chemicznego (laboratoryjnego) oleju (olejów) , tym bardziej szczątkowego np: samo badanie lepkości oleju, bez popartego wynikami praktycznych testów, badań zakresu przyczynowo skutkowego i nadania odpowiednich (pełnych technicznie) działań w formie krok po kroku (w tym informacji o obciążeniu negatywnymi zjawiskami z przyczyn konstrukcyjnych, eksploatacyjnych i zakresu ich zmniejszenia)
- nawet wykonania samej wymiany olei, filtrów (silniki, skrzynie biegów) czy przeglądu w powszechnie stosowanej na rynku formie
- czy także przeglądów okresowych wykonywanych na stacjach kontroli pojazdów
Czy zdajemy sobie sprawę, że to rewolucja a zakrojone na bardzo szeroką skalę kontrole (także drogowe) wymóg wnikliwej weryfikacji podczas przeglądu na SKP to tylko kwestia czasu, może bliskiego czasu?
Tak, bardzo dobrze, to rewolucja i potrzebna nam wszystkim. To wszystko po to, abyśmy sami czy również nasze dzieci mieli szansę oddychać lepszym powietrzem i doświadczać natury w co najmniej aktualnym, jak nie lepszym stanie.
Dlatego jeżeli chcesz:
-
wykonać samą wymianę oleju, filtrów (silnik czy skrzynia biegów, układ napędowy)
-
dokonać samej wymiany dynamicznej oleju w skrzyni automatycznej, dwusprzęgłowej
-
sprawdzić tylko moc i moment obrotowy (poprzez sam pomiar na hamowni)
-
jedynie zwiększyć osiągi w tym moc, moment obrotowy, przyśpieszenie, uzyskać obniżenie spalania przez np: poprzez sam powszechnie dostępny chip tuning, wgranie programu (tuningowego czy od mocniejszej wersji tego samego silnika), samo uaktywnienie wyższej mocy w oprogramowaniu fabrycznym, montaż powerboxa, sterownika zewnętrznego czy samego modułu DBW
-
dokonać samego czyszczenia (wymiany) elementów odpowiadających za ograniczenie emisji jak EGR, DPF, FAP, SCR (AdBlue)
-
samej wymiany np: wtryskiwaczy, turbosprężarki, kolektora ssącego etc
-
samego usunięcia klap wirowych w kolektorze
-
zamontować instalację LPG w formie powszechnie dostępnej na rynku (w tym nazywane jako fabryczne)
-
czy wyłączyć urządzenia odpowiedzialne za zmniejszenie emisji zanieczyszczeń jak EGR, DPF, SCR (AdBule) bez efektywnego i faktycznego zmniejszenia emisji zanieczyszczeń
-
zmniejszyć moc motocykla, quada poprzez zamontowanie jedynie blokady
bądź świadom, że tego rodzaju usługi, w szczególności w formie powszechnie oferowanej rynkowo, jak:
-
sam tuning (również montaż szeregu części tuningowych wpływających na pracę, osiągi silnika, sprawność, efektywność spalania mieszanki, nadmierne tarcie, LSPI czy SPI i szereg zjawisk synergicznych)
-
chip tuning, tuning elektroniczny (nawet w formie indywidualnego strojenia),
-
sam montaż instalacji LPG (w tym "fabryczne" instalacje LPG)
-
sama wymiana oleju, filtrów w silniku czy w skrzyni biegów, napędach
-
sama usługa czyszczenia (wymiany) elementów odpowiadających za ograniczenie emisji jak EGR, DPF, FAP, SCR (AdBlue)
-
sama wymiana np: wtryskiwaczy, turbosprężarki, kolektora ssącego
-
same usunięcia klap wirowych w kolektorze
-
sama wymiana dynamiczna czy statyczna oleju w skrzyni automatycznej, dwusprzęgłowej
-
sam przegląd serwisowy w/g zaleceń producenta samochodu, maszyny, sprzętu (nawet w ASO)
-
czy nawet opinia biegłego, rzeczoznawcy (bez udziału eksperta z tej dziedziny) nie posiadającego bezspornej wiedzy, kompetencji, przeszkolenia, technologii (co do aktualnego stanu techniki i wymogów natury prawnej a nie sprzed kilku lat)
-
i wiele innych usług, produktów nie obejmujących w swoim zakresie pełnego technicznie zweryfikowania stanu, kondycji i nasilenia negatywnych zjawisk (silnik i napęd) przed przystąpieniem do działań jak i nie obejmujących stosownych procesów, procedur, technologii weryfikacji po wykonaniu i w czasie dalszej eksploatacji
Jak powszechnie stosowane działanie wpływa na szereg negatywnych, życiowych konsekwencji można zobaczyć na przykładzie tego samochodu, który przez 2 lata od zakupu był bezskutecznie naprawiany
gdyż powszechnie oferowane usługi, metody to rozwiązania niepełne technicznie, sprzeczne ze stanem techniki, wręcz z poprzedniej epoki.
Zarazem nie mogą być już wykonywane w tak okrojonym zakresie, także pod względem prawnym.
Zobacz temat na przykładzie samochodu Jeep Wrangler 2.0 Turbo z napędem na cztery koła i skrzynią automatyczną
W tym miejscu warto zobaczyć poniżej dostępny film pokazujący stan jednostki napędowej Volvo V40 D2 1.6 Diesel 115 KM (przebieg ok. 170 tyś km)
po wykonanej kontroli (ok. 8 tyś km od zakupu i ok. 3 tyś km od ostatniej wizyty u mechanika na przeglądzie) dlaczego nie wolno (jak i nie ma sensu) wykonać samego pomiaru na hamowni oraz czy większa moc i moment obrotowy, wykazany na hamowni to powód do radości czy obaw.
Taki sam zakres wymogów techniczno pranych dotyczy wielu usług na rynku motoryzacyjnym oferowanych i wykonywanych bez:
- początkowego informowania potencjalnych klientów, użytkowników o aktualnych wymogach i proponowanie bez należytej informacji usług, towarów sprzecznych z aktualnym stanem techniki i prawa
- pełnej technicznie weryfikacji stanu, kondycji, sprawności jednostek napędowych (silnik i napęd)
- sprawdzenia działania urządzeń ograniczających emisję zanieczyszczeń
- kontroli stanu zanieczyszczeń i degradowania olei (w tym tak istotnego ich doboru)
- weryfikacji nasilenia, konsekwencji z tytułu występujących od nowości (w tym nasilenie wraz z przebiegiem) negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki, spadek szczelności dynamicznej (w tym większe generowanie oparów ze skrzyni korbowej)
- skutecznego usuwania zanieczyszczeń (w tym ścieru dotarciowego jak i zużyciowego) i uzupełnienia niedoborów w węzłach tarcia (podczas wymiany olei - silnik i napęd)
- posiadania/nadania/stosowania odpowiednich i efektywnych informacji przeglądowych (uzupełniających, korygujących informacje serwisowe producenta) opartych na aktualnych wymogach techniczno-prawnych
zarówno jeszcze podjęciem działań (np: naprawy, przeglądu, modernizacji, etc) jak i należytej weryfikacji po ich wykonaniu.
Zarazem oferowanie i wykonywanie sprzedaży części, usług nie uwzględniające wymogów wynikających z aktualnego stanu techniki, wymogów natury prawnej,
w tym bez należytego zmniejszenia negatywnych zjawisk oraz nadania finalnie odpowiedniego, uzupełniającego (lub korygującego) zakresu przeglądowego informacje przeglądowe producenta niesie za sobą szereg konsekwencji (zarówno dla użytkownika, właściciela, wykonującego, sprzedającego) teraz i w przyszłości.
Czy macie potwierdzenia na występowanie negatywnych zjawisk i efektywność, skuteczność technologii ich zmniejszania, poprawy sprawności?
Również ten film, z obszernym wyjaśnieniem, ukazuje zastosowanie wyników naszego światowego odkrycia w praktyce w postaci zmniejszenia negatywnych zjawisk (silnik i skrzynia biegów) w samochodzie Honda Civic 1.5 Turbo 182 KM
Z czego wynikają aktualne zmiany
Według aktualnego stanu techniki i weryfikacji prawnych
Do takich negatywnych zjawisk, występujących w wielu jednostkach napędowych od nowości (zakres konstrukcyjny, oraz zakres eksploatacyjny - nasilanie się z przebiegiem) należą: samozapłon w komorze spalania LSPI/SPI (silniki benzynowe oraz z LPG) jak i w pozostałych silnikach (benzyna, diesel):
- nadmierne tarcie i zjawiska synergiczne
- nieodpowiednie spalanie mieszanki (wręcz na poziomie nie do spalenia przez silnik spalinowy)
- nadmierne przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego
- obniżona szczelność dynamiczna (często już po kresie docierania)
- pogorszona trwałość (w tym wysokie ryzyko zatarć, uszkodzeń)
- nadmierna pulsacja w układzie CR (diesel)
- zwiększone degradowanie olei (w tym często nieodpowiednie dopasowanie normy olei i klas lepkości)
- nadmierne obciążenie silnika ze strony układu napędowego
- synergia nadmiernego tarcia na elementy jak mechanizmu różnicowe, systemu podziału momentu obrotowego, napędu pomiędzy osiami i tym samym znacznie gorsze niż możliwe prowadzenie pojazdu
- znacznie podwyższona i pogorszającą się z przebiegiem emisja zanieczyszczeń
Wykonanie jakichkolwiek zmian tuningowych, w tym chip tuningu czy montażu instalacji LPG bez uprzedniego, efektywnego zmniejszenia ww. negatywnych zjawisk (w tym bez dodatkowego przygotowania Bi-Fuel przed montażem LPG) stanowi sprzeczność ze stanem techniki i naraża na poważne konsekwencje cywilne i karne (zlecającego i wykonującego) teraz czy w przyszłości.
Jest to po prostu niebezpieczne, obarczone znaczącymi konsekwencjami pod względem technicznym i często skrajnie sprzeczne w zakresie prawnym, między innymi:
- przeciwdziałania niszczenia mienia
- potencjalnego stwarzania katastrofy w ruchu drogowym (patrz przepisy Kodeks Karny)
- dla czynnych i biernych użytkowników m.in. pod względem bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia (Kodeks Karny) z uwagi na przebywanie, jazdę w ciągu spalin z takich pojazdów, tym bardziej jak spaliny wydostają się np: przy turbosprężarce, pod pojazdem (w drodze aktualnej interpretacji SN, wyroków sądów jest to bezpośrednie naruszanie dóbr osobistych do jakich należy m.in. nasze zdrowie)
- stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych celem osiągania korzyści materialnych
- wprowadzania organów państwowych w błąd (np: sprzedaż samochodów z deklaracją zgodności z homologacją emisyjną i jej rzekome przestrzeganie, podawanie w odpisie homologacji LPG danych dotyczących emisji spalin nie mających nic wspólnego z danym egzemplarzem)
- czy w zakresie przepisów o przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji (oferowanie usług tańszych, niepełnych technicznie celem zyskania klienta i tym samym korzyści materialnej)
Taki sam zakres techniczno prawny dotyczy wielu usług powszechnie świadczonych na rynku motoryzacyjnym, które nie mogą być już wykonywane bez pełnego technicznie postepowania z uwzględnieniem powyższych informacji. Do takich usług należą m.in
- sama wymiana oleju silnikowego i filtrów
- sama wymiana dynamiczna oleju w skrzyni biegów
- sama wymiana świec zapłonowych
- sama wymiana układu katalitycznego
- stosowanie interwałów wymiany olejów, przeglądów typu Long Life
- brak wymiany lub nieodpowiednia, sama wymiana oleju w układzie napędowym
- sam pomiar mocy na hamowni (nawet sam pomiar na hamowni obciążeniowej posiadającej akceptację techniczną w branży Automotive)
- wykonywanie pomiarów na inercyjnej hamowni podwoziowej (bazowanie na danych zebranych z jej udziałem np: w celach informacji o mocy silnika, momencie obrotowym, krzywych mocy i momentu obrotowego, stanie, kondycji, sprawności silnika spalinowego, jednostki hybrydowej, osprzętu czy to w celach wykonania, wykazania efektów przed i po tuningu czy tylko informacyjnych co do danych aktualnych) - podwoziowa hamownia inercyjna (wg stanu techniki, prawa w tym przepisów przeciwdziałających nieuczciwej konkurencji) nie była i nie jest miarodajnym urządzeniem, nie powinna być wykorzystywana w/w celach, tym bardziej komercyjnych (nie pozwala na pełną technicznie weryfikację sprawności, parametrów pracy silnika, osprzętu, układu napędowego, emisyjnego, negatywnych zjawisk, etc) - poprzez m.in zbyt krótki czas pomiaru (brak należytego obciążenia i możliwości jego dostosowania do potrzeb mierzonej jednostki napędowej) w tym braku "pełnego, poprawnego wzbudzenia silnika i wykazania zjawisk w nim zachodzących", poprzez wysoką masę wirującą (rolek) zaburzanie charakterystyk, krzywych, wartości momentu obrotowego, mocy, krzywej i wartości pomiaru strat, wprowadzając w błąd zarówno osobę na niej pracującą (bazująca z danych na niej uzyskanych w celach wykonania usług np: chip tuningu, tuningu, regulacji LPG, testu produktów) jak i osoby z niej korzystające - (sugerujące się, wspierające się, powołujące się na wyniki uzyskane z jej udziałem)
- sama wymiana elementów w układzie emisyjnym
- sam przegląd instalacji LPG w formie powszechnie stosowanej na rynku (nawet w/g zaleceń producenta)
- zastosowanie oleju zalecanego przez producenta samochodu, który w rzeczywistości nie spełnia wymogów podzespołu do którego jest stosowany
- sama regeneracja a następnie wymiana turbosprężarek, wtryskiwaczy
- samo czyszczenie DPF/FAP,SCR
- samo czyszczenie zbiornika AdBlue
- sama wymiana elementów kontrolnych dla układu emisyjnego np: sonda Lambda, czujniki Nox
- sam przegląd okresowy w/g zaleceń producenta jednostki napędowej, pojazdu
- a nawet sam przegląd na stacji kontroli pojazdów w/g wytycznych Transportowego Dozoru Technicznego
To tylko kilkanaście z wielu powszechnie dostępnych usług, które nie mogą być już wykonywane w tak powszechnie okrojonym, niepełnym technicznie zakresie
Dlatego w trosce o dobrostan klientów, potencjalnych klientów ich pojazdów, innych czynnych czy biernych użytkowników
Na kolejnym praktycznym przykładzie, pokazanym w tym materiale filmowym, tym razem poprzez historię nowego Forda Mustanga Bullita (5.0 V8) można zobaczyć efekty korzyści, zarówno w zakresie zmniejszenia negatywnych zjawisk (silnik i napęd), w tym degradowania olei, zmniejszenia emisji spalin, jak i poprawę kultury pracy oraz sprawności.
Istnieje u nas również opcja wykonania tuningu ale tylko dla jednostek, które po wykonaniu w/w usprawnień osiągają parametry, które w bezpieczny sposób pozwalają na jago wykonanie.
W takim przypadku to do zlecającego/właściciela pojazdu należą obowiązki formalne, w zakresie zależnym od kraju rejestracji pojazdu, przepisów w danym kraju co do zgłoszenia dokonanych zmian.
Ponadto dostępne są również same zakresy diagnostyki obciążeniowej celem weryfikacji zarówno stanu kondycji jak i ww. negatywnych zjawisk z których korzystają użytkownicy nowych samochodów po okresie docierania (np.: z LPG, benzynowi ze zjawiskami LSPI/SPI) jak i używanych np.: po ich zakupie.
Z tego tytułu wykonujemy również ekspertyzy techniczne pozwalające na dochodzenie swoich roszczeń jeszcze bez konieczności prowadzenia spraw sądowych czy zarazem stają się nieodzownym zakresem dla ich odpowiedniego, merytorycznego i techniczno prawnego wsparcia.
Reasumując, zmiany i efektywne działanie wg. aktualnej wiedzy technicznej jest bardzo potrzebne.
To wszystko po to, byśmy faktycznie mogli bezpieczniej użytkować pojazdy czy maszyny ze spalinowymi jednostkami napędowymi, pracować w ich otoczeniu a zarazem mniej truli jeden drugiego, choćby przez "znacznie mniejsze smrodzenie z wydechu do czyjejś kabiny"
Tym samym wpływając na zmniejszenie czy uniknięcie wielu synergicznych wydarzeń w życiu ludzi jak np: zaśnięcia za kierownicą, pogorszona wydolność psychofizyczna, zawały serca za kierownicą, po znacząco mniejsze zatruwanie otaczającego nas środowiska.
Po więcej informacji zapraszamy do zapoznania się z:
-
artykułem o naszym światowym odkryciu w zakresie występowania, minimalizowania negatywnych zjawisk LSPI - co to jest zjawisko samozapłonu
-
wynikami testów, badań i dowodami skuteczności - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
o dostępnych, autorskich, pełnych technicznie pakietach dla różnego rodzaju jednostek napędowych - Pakiety 44tuning Performance
-
o aferze gazowej LPG (zgłoszonej przez Kancelarię jednego z poszkodowanych do UOKiK oraz NIK) - Afera Gazowa LPG
-
o zakresie naszej autorskiej diagnostyce obciążeniowej i rekonesansie technicznym - Diagnostyka obciążeniowa
-
o badaniach olei i paliw w wraz z szerszym protokołem technicznym w technologii MyNano (opcja nie dostępna w samych laboratoriach badających oleje i paliwa) - badania oleju silnikowego, przekładniowego, hydraulicznego oraz paliwa (olej napędowy, benzyna)
W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny usług z udziałem przełomowej technologii MyNano, w tym badań, szkoleń, ekspertyz, pakietów zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt