pomiar diagnostyczny - Ford Mondeo 2.5 turbo - występowanie zjawiska LSPI oraz SPI

Czy wiedziałeś, że w silnikach z zapłonem iskrowym (benzynowych oraz z LPG) mieszanka zapala się nie tylko od iskry świecy zapłonowej? ... a może kompletnie nie byłeś świadomy, że jeździsz samochodem w którym występują takie anomalia? 

 
Ford Fiesta R200 z pakietem LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - załoga Adrian Jurasz i Tomasz Tkacz 2 miejsce w Rajdzie Śląska

Zarazem jak to wpływa na nadmierne zużycie paliwa, pogorszone osiągi i skróconą trwałość?

Może coś słyszałeś, czytałeś, że podobno zjawisko LSPI (oraz SPI) dotyczy jedynie nowej generacji silników, z wtryskiem bezpośrednim, o małych pojemnościach? Może nie zdawałeś sobie sprawy, że jest to bardzo niewygodny temat dla producentów samochodów, rynku LPG czy branży tuningowej?

 

Jak to niewygodny temat m.in dla dealerów czy importera, przekonał się wśród wielu klientów, którzy skorzystali z naszych autorskich usprawnień Pan Marcin Malik z Opolszczyzny, mając po zakupie problemy w nowym samochodzie (Jeep Renegade 1.3 Turbo 150 KM)

Jeep Renegade 1.3 FlyTurbo 150 KM podczas pomiarów diagnostycznych i badania spalin

Szukając w internecie wiedzy, informacji na temat potencjalnych przyczyn "zapalania się kontrolki Check Engine" trafił na artykuł o naszzym, światowym odkryciu. Następnie zadzwonił a po rozmowie umówił się na nasz zakres autorskiej diagnostyki obciążeniowej. Jak się w trakcie weryfikacji okazało, to właśnie zjawiska LSPI, SPI, nadmierne tarcie (zakres konstrukcyjny), nieodpowiednie spalanie mieszanki i zjawiska synergiczne były przyczyną zapalania się kontrolki Check Engine.
 

analiza emisji spalin przed i po wykonaniu pakietów LSPI/SPI & Friction Solution - Jeep Renegade 1.3 Fly Turbo

Następnie skorzystał z pakietu LSPI/SPI & Friction Solution (do silnika) oraz Gearbox Solution (do skrzyni dwusprzęgłowej DDCT ze sterowaniem elektro-hydraulicznym). Jak widać z treści, będąc zadowolonym w dalszej kolejności także w koparce i motocyklu, z odpowiednio dedykowanych, indywidualnych pakietów.  

 

Opinia Pan Marcin Malik - po skorzystaniu z pakietu LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution MyNano

Za to Pan Tomasz z Wrocławia, kupił swojego nowego Fiata Tipo 1.4 16 V 95 KM ze świadomością, że w tych silnikach występują negatywne zjawiska lecz po okresie docierania będzie można dokonać usprawnień i dzięki temu, dodatkowo zyska na  sprawności, mniejszym spalaniu i znacznie lepszych i osiągach.  

Opinia klientki, która skorzystała z pakietów - źródło dobrymechanik.pl

Wbrew szeregu błędnym informacjom medialnym w zakresie zjawisk LSPI oraz SPI, rynkowej propagandzie dezinformacyjnej (także naukowo technicznej) w temacie zjawisk samozapłonu w komorze spalania, zjawiska te występują

praktycznie we wszystkich silnikach z zapłonem iskrowym (starszej, nowszej i najnowszej motoryzacji) bez względu na pojemność i rodzaj zasilania. Te negatywne zjawiska wraz z synergią wymienionych poniżej, to niczym "nowotwór zżerający" silniki spalinowe od samego środka. LSPI (Low Speed Pre Ignition) w dolnym zakresie obrotów a SPI (Speed Pre Ignition) w wyższym zakresie obrotów. Do tego towarzyszące nadmierne tarcie i brak skuteczności przy stosowaniu samego oleju silnikowego, zabiera im to czego użytkownicy potrzebują najbardziej - możliwą, naturalną znacznie wyższą sprawność i trwałość. 
 
Rysy na gładziach cylindrowych spowodowane zjawiskiem LSPI - SPI, nadmiernym tarciem

Dlatego pakiety LSPI/SPI & Friction Solution w technologii MyNano dla silników wszystkich pojemności 

  • benzynowych (wolnossących i doładowanych) z wtryskiem pośrednim, bezpośrednim, jednopunktowym i gaźnikowych 
  • z instalacjami LPG (gdy parametry pozwalają na wykonanie pakietów) 
  • przed tuningiem jak i dla pojazdów po tuningu (gdy parametry pozwalają na wykonanie pakietów) 
  • hybrydowych (wolnossących i doładowanych )  

to zmniejszenie występujących od nowości (konstrukcyjnie + nasilając się z przebiegiem) istotnych, wpływających od nowości na za duże zużycie paliwa, obniżających sprawność, osiągi i trwałość negatywnych zjawisk, skrupulatnie ukrywanych (w tym nieweryfikowanych np: podczas przeglądów, modyfikacji, napraw) przez: 

  • gro producentów jednostek napędowych z silnikami o zapłonie iskrowym (wolnossących, doładowanych, hybrydowych o każdej pojemności)
  • sprzedawców samochodów (nowych i używanych) 
  • producentów i zakłady montażowe instalacji LPG
  • branże tuningową
  • branże naprawy silników 
  • a nawet samych użytkowników. 
 

Do tych istotnych, negatywnych zjawisk, występujących bardzo często z przyczyn konstrukcyjnych, nieodpowiednich zaleceń producentów a nasilających się z przebiegiem (także z powodu nieodpowiedniego serwisowania) należą:   

  • zjawisko samozapłonu w komorze spalania LSPI (Low Speed Pre Ignition) oraz SPI (Speed Pre Ignition)
  • nieodpowiednie spalanie mieszanki 
  • nadmierne tarcie (silnik i napęd)
  • nadmierne przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego
  • nadmierne degradowanie oleju silnikowego 
  • znacznie przyspieszony spadek szczelności dynamicznej
  • nadmierne przedostawanie się oparów oleju oraz oleju do komory spalania
  • zbyt duże zużycie paliwa
  • znaczące obciążenie układu emisyjnego, zapłonowego 
  • przez szereg zjawisk synergicznych, na które "fabryczne komputery" reagują zamiast zadawaniem optymalnych parametrów to jak w trybie "pogorszonej sprawności i próby nie dopuszczenia do bardzo szybkiej awarii"
  • po znaczące skrócenie trwałości, uszkodzenia i zatarcia.  

Rekomendacja po zastosowaniu pakietu LSPI oraz Gearbox w technologii MyNano w samochodzie Ford Fiesta 1.6 200 KM

Dlatego działając z pasji ...

na bazie naszego, światowego odkrycia w zakresie zjawiska samozapłonu mieszanki (LSPI oraz SPI) oraz intensywnego rozwoju technologii MyNano High Automotive Technology zostały przez nas opracowane specjalne pakiety o wysokiej, potwierdzanej skuteczności.
 
Abarth 500 Superstreet Maxi dzięki któremu dokonano światowego odkrycia i rozwoju technologii MyNano

Zatem co zyskam po zastosowaniu Waszych pakietów?*

  • zmniejszenie zjawiska samozapłonów (w silnikach benzynowych wolnossących i doładowanych) oraz wzrost bezpieczeństwa przeciwzatarciowego 
  • znacznie wyższy moment obrotowy dodatkowo dostępniejszy od niższych obrotów 
  • wyższa moc dostępniejsza również od niższych obrotów 
  • znaczące zmniejszenie tarcia począwszy od biegu jałowego, przez średnie i wyższe obroty
  • znacznie łatwiejszy rozruch silnika w każdych warunkach
  • wzrost szczelności silnika (lepsze ciśnienia w komorze spalania – lepszy zapłon mieszanki)
  • niższe wibracje, znacznie niższy hałas 
  • zmniejszenie degradowania oleju silnikowego
  • szybsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu
  • w silnikach doładowanych zmniejszenie „turbo-dziury”
  • lepsza dostępność momentu obrotowego od niższych obrotów
  • szybsze „nakręcanie się silnika na obroty”
  • obniżenie temperatury oleju 
  • zmniejszenie zużycia paliwa
  • znacznie wyższa ochrona silnika 
  • znacznie większa ochrona z uwagi na negatywne zjawisko przedostawania się paliwa do oleju (np: podczas cyklów wypalania filtrów GPF)
  • mniejsza emisja zanieczyszczeń, zmniejszenie ilości wypalania np.: filtrów GPF
  • niższe wibracje osprzętu silnika np.: sprzęgieł jak i układów przeniesienia napędu (dla jeszcze lepszych efektów zaleca się dodatkowo zastosowania preparatów serii Gearbox do skrzyni biegów czy Differential w pozostałych elementach układu przeniesienia napędu)
  • znacznie mniejszy hałas w kabinie
  • odpowiedni dobór olei oraz informacje (procedury) przeglądowe 
  • i tym samym, wraz z lepszymi osiągami dużo więcej przyjemności z jazdy

*celem poznania dodatkowych informacji dotyczących zastosowania naszych autorskich pakietów, korzyści, warunków, przyrostów itp zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii  www.mynano.pl 

Silnik VW 1.5 TSI 130 KM - parametry pracy silnika w tym ciśnienia w kolektorze ssącym przed i po wykonanie pakietów MyNano

Więcej mocnych dowodów? Powinieneś wiedzieć, gdyż to jest ukrywane prze Tobą!

Wyniki szeregu naszych, technicznych i tribologicznych okryć a zarazem wykonanych testów, badań potwierdziły się, że stosowanie samego oleju silnikowego nie może już mieć miejsca (zobacz m.in istotne wyniki badań poniżej).
 
Badanie nad współczynnikiem tarcia CPF - AGH Kraków

Ponieważ sam olej silnikowy (widoczne powyżej, współczynnik tarcia wyższy o nawet 50% w stosunku do pakietu LSPI/SPI MyNano), nawet "najlepszy czy zgodny z zaleceniami producenta" nie jest wstanie obniżyć współczynnika tarcia do bezpiecznego i nie jest wstanie przyczynić się do efektywnego zmniejszenia wspominanych zjawisk.  

 davwykres z pomiarów Honda Jazz 1.4 benzyna 101 KM przed i po wykonaniu LSPI/SPI & Friction Solution - znacząca poprawa osiągów, kultury pracy, elastyczności jeszcze bez tuningu

Jak to mogło się stać ... coraz bardziej jesteśmy przekonani, że tak miało się stać?

Ponieważ jednymi słowy, wiele lat temu błędnie przyjęto (i gro ludzi nauki, techniki czy użytkowników żyje nadal w tym błędnym przekonaniu), że np: olej silnikowy (opracowany, zalecony takim sam do stosowania w całym okresie eksploatacji) to kompletna, wystarczająca mieszanina jak - kompletne koło (czyli obręcz koła i opona). Defacto tak nie jest. Ten kto zapoczątkował ten trend, mający istotny wpływ na sprawność, trwałość, zużycie paliw i emisję, popełnił kolosalny błąd, potężne nadużycie.  Tym samym stosowanie samego oleju (silnikowego, hydraulicznego czy przekładniowego) to jak jazda na samej obręczy koła lecz bez opony lub jazda na " na kapciu, co najmniej w dwóch kołach".
 
Lexus 200T podczas pomiarów diagnostycznych

Jak z wewnętrznym zużyciem przy stosowaniu samego oleju silnikowego czy jakiś tam dodatków? 

Do tego olej silnikowy, stosowany przy cyklicznych wymianach nawet taki sam (czy jakieś tam dodatki), nie jest wstanie uzupełniać ubytków wynikłych z silnie postępującego procesu zużycia. Zarazem nie jest wstanie wytworzyć należnych warstw ochronnych dla celów swojej własnej lepszej cyrkulacji i tym samym przyczynia się do spadku szczelności dynamicznej oraz nasilenia na początku wymienianych negatywnych zjawisk. Nie mówiąc już o spadku sprawności i pogorszeniu bezpieczeństwa. 
 
wykres honda usuniete samozaplony lspi 800 2Honda Civic 1.8 benzyna - wykres po wykonaniu pakietu Stage 1+ zawierającego pakiet LSPI/SPI & Friction Solution

Tym samym pakiety (a tym bardziej Power Economy Performance) dają więcej korzyści niż daje sam chip tuning a zarazem są wymaganym fundamentem np: do wykonania chip tuningu. Ponieważ już nie wolno wykonywać np: chip tuningu bez zmniejszenia w/w negatywnych zjawisk.

VW Arteon R 2.0 TSI 320 KM po wykonaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gerabox & Differential Solution MyNano

Na dzień dzisiejszy, mając na uwadze dane techniczne i prawne tuning należy poprzedzić efektywnymi, potwierdzonymi co do wyników pakietami zmniejszenia negatywnych zjawisk. W innym przypadku, o czym z pewnością ciężko się dowiedzieć od innych firm tuningowych, sam chip tuning czy tuning jest poważnym konfliktem z prawem (w rozumieniu prawa jest już przestępstwem co najmniej w zakresie Art 173 i 174 KK oraz dotyczącymi niszczenia mienia i stwarzania zagrożenia zdrowia i życia). Więcej informacji tutaj: Zanim skorzystasz z chip tuningu, tuningu, instalacji LPG i innych usług - koniecznie sprawdź

 
honda jazz podczas pomiarw pakietu lspi spi friction solution 2Honda Jazz 1.4 benzyna podczas pomiarów i wykonania pakietu LSPI/SPI & Friction Solution

Według tych samych interpretacji technicznych i prawnych, nawet sama zmiany mocy silnika w oparciu o fabrycznie przygotowane "przełączenie mapy"

(w sterowniku fabrycznym) czy zastosowanie dodatkowego urządzenia wpływającego na zmianę osiągów również ma takie same konsekwencje techniczne i prawne. Dlatego wyniki naszego światowego odkrycia wymuszają kompletnie inne postępowanie niż miało to miejsce przed grudniem 2018 roku. 
 
Rewelacyjnie niskie zużycie paliwa po zastosowaniu pakietów MyNano w Toyota Rav 2.5 Hybrid 4WD

Nieodpowiednia lepkość i dobór oleju nasila negatywne zjawiska a to częsty "grzech" na rynku, zarówno ze strony producentów jak i tunerów czy samych użytkowników. 

 
Często dopasowana przez producenta silnika klasa jakości i lepkości oleju, determinowana warunkami laboratoryjnymi i emisyjnymi (bardzo niska lepkość np: 0W20, 5W20, 0W30) a czasami ucieczką przed "przegrzaniem się oleju" (znacznie wyższa lepkość 10W60, 15W50, 5W50, 20W60) w drodze eksploatacji, w obydwu przypadkach nasila tarcie i pozostałe negatywne zjawiska. Dopiero potraktowanie oleju silnikowego (lub mieszanin olejów) jedynie jako bazy a następnie finalne, indywidualne uzdatnienie oleju efektywna nanotechnologią - dodatkami do oleju w technologii synergicznej MyNano przynosi odpowiednie obniżenie obciążenia silnika, tarcia, negatywnych zjawisk , emisji zanieczyszczeń, zużycia paliwa wraz ze wzrostem sprawności, osiągów i trwałości. 
 

nissan_370z_podczas_wykonania_pakietu_stage_2.jpg

Dla przykładu, przypadek z życia wzięty - Nissan 370Z wolnossąca benzyna V6...

Z uwagi na problemy z temperaturą oleju, smarowaniem, przegrzewaniem się oleju przy zalecanej przez producenta lepkości (przyczyna - już seryjnie jak i po tuningu mocno nasilone negatywne zjawiska) nawet zacieraniem się tych silników. Za to na rynku przyjęło się stosowanie w tych silnikach lepkości 5W50, 15W50 a nawet 20W60. Za to po zastosowaniu naszego pakietu, temperatura oleju silnikowego (przy zastosowaniu chłodnicy oleju z termostatem) i pełnym obciążeniu (w tym długich przejazdach na autostradach) nie przekracza ok. 100 C mając zastosowaną fuzję olejową (estrową) 0W30 !!!  
 
Alfa Romeo Giuletta 2.0 Turbo podczas weryfikacji w warunkach rzeczywistych - drogowych

Mam samochód na gwarancji, co wtedy?

Pakiety w/g technologii MyNano, co jest potwierdzone pod względem technicznym i prawnym, mogą być oficjalnie stosowane w samochodach na gwarancji, gdyż oprócz zmniejszenia negatywnych zjawisk przyczyniają się do wzrostu bezpieczeństwa pracy jednostki napędowej, polepszenia trwałości, zmniejszenia zużycia paliwa, emisji szkodliwych zanieczyszczeń i wydłużenia trwałości, w tym mniejszego degradowania oleju (silnikowego czy w elementach przeniesienia napędu). 

 selfpPomiary przed wykonaniem indywidualnego pakietu LSPI/SPI & Friction Solution w samochodzie na gwarancji po wykonaniu minimalnego przebiegu 3000 km

Czy jakaś prasa techniczna, branżowa opisała Wasze odkrycie?

Tak i to już w 2019 roku. Niezależna publikacja na temat naszego światowego odkrycia na którym opierają się pakiety jest dostępna tutaj Przyszłość silników spalinowych - nauczka płynie z Opola 

Honda 1.8 benzyna - porównanie pomiarów seryjnie - przy występowanie zjawiska LSPI oraz SPI i po zastosowaniu pakietów MyNano

Jak można skorzystać z Waszych pakietów?

Nasze pakiety dostępne są u nas na miejscu, po wykonaniu szerszego zakresu pomiarowo-diagnostycznego, rekonesansie technicznym, indywidualnym doborem zakresu i wykonaniem u nas oraz (w trakcie przygotowań) celem możliwości zakupu pakietów w opcji wysyłkowej, również z indywidualnym doborem komponentów, instrukcją krok po kroku do odpowiedniego wykonania pakietu we własnym zakresie (czy u swojego mechanika). 

Siedziba MyNano High Automotive Technology  oraz 44tuning Performance Center Efektywna alternatywa dla powszechnego chip tuningu? Tak, pakiety Power Economy Performance zawierające w sobie LSPI/SPI & Friction Solution

 

W wielu silnikach, dysponujących seryjnie bardzo mocno nasilonymi negatywnymi zjawiskami czy nawet wyższymi wartościami mocy, momentu obrotowego niż podaje producent jest to bardzo dobra alternatywa dla tuningu elektronicznego pozwalająca na osiągniecie parametrów jak po chip tuningu lub bardzo duże zbliżenie się do nich np.: w nowych samochodach bez obawy o utratę gwarancji.
 

wykres z hamowni Honda 1.5 turbo po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution - w tle pomiar seryjnywykres z hamowni Honda 1.5 turbo 182 KM po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution - w tle pomiar seryjny

Dzięki temu jednocześnie występuje zmniejszenie negatywnych zjawisk jak i poprawa osiągów, czego nie daje sam chip tuning. W opcji dodatkowej z zastosowaniem modułu DBW, który pozwala na jeszcze lepsze skorzystanie ze strategii momentu obrotowego, mocy dostępnej w sterowniku fabrycznym (moduły DBW stanowią składową szerszych pakietów, dostępnych również w opcji wysyłkowej Power Economy Performance). W gro pojazdach efekty są na tyle wystarczające, że chip tuning staje się zbędny.
 
pomiary emisji Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi Pomiary emisji Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi 

Pakiety LSPI/SPI & Friction Solution MyNano najczęściej zawierają - dla silników benzynowych wolnossących, doładowanych (opcjonalnie zasilanych LPG) oraz hybrydowych zawierają (po wykonaniu pełnego technicznie zakresu diagnostyczno-pomiarowego):

  • odpowiednią ilość preparatów płuczących ( i faz efektywnego płukania) 
  • odpowiednio indywidualnie dobrany olej (lub fuzja olejów), stanowiący bazę dla pakietu (marki Motul)
  • opcjonalnie opakowania lub pobranie próbki oleju celem wykonania badań laboratoryjnych 
  • trzy lub cztery fazy dodatków do oleju - nanotechnologii MyNano 
  • opcjonalnie dodatki do paliwa czyszcząco uszlachetniająco regenerujące
  • opcjonalnie efektywniejsze, indywidualnie dobrane świecie zapłonowe czy dodatkowa poprawka do układu zapłonowego  
  • pakiet dla układu napędowego wraz opcjonalnie z płukaniem np: skrzyni biegów i odpowiednią wymianą oleju (olei)  oraz jego doborem, zastosowaniem specjalnego zakresu dodatków Gearbox Solution (uzupełniających niedobory wynikłe z błędnych specyfikacji zalecanych olei) oraz odpowiednich dodatków (nanotechnologii) w technologii MyNano
  • wykonanie dystansu adaptacyjnego ok. 150-250 km  
  • sprawdzenie końcowe 
  • odpowiednią dokumentację potwierdzająca zakres wykonanych usprawnień 
  • testery oleju silnikowego www.testoleju.pl 
  • informacje przeglądowe uzupełniające informacje producenta samochodu/silnika wraz z określonymi faktycznie potrzebnymi interwałami wymian oleju, przeglądów okresowych, materiałów etc,
  • w przypadku opcji wysyłkowej (w trakcie przygotowania) dodatkowo instrukcje zastosowania pakietu w formie "krok po kroku" celem uzyskania przetestowanych i sprawdzonych przez nas efektów.
 
MyNano na Barbórce Warszawskiej

Czy mogę gdzieś zobaczyć więcej informacji, wyników testów, badań, dowodów skuteczności Waszej technologii MyNano?

Tak, bardzo wiele a aktualnie wybraliśmy i opublikowaliśmy, naszym zdaniem te najbardziej istotniejszy, gdyż wszystkich posiadanych wyników i dowodów ciężko opublikować. Natomiast posiadamy dowody od wyników badań nad współczynnikiem tarcia (wykonane na AGH Kraków), przez laboratoryjne badania olei po szereg dowodów skuteczności na różnego rodzaju jednostkach napędowych. Dlatego po więcej informacji zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii MyNano High Automotive Technology Testy, badania, dowody skuteczności technologii MyNano
 
davFord Fiesta ST 1.6 Turbo 182 KM - wykres z hamowni przed i po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution (szerszy zakres) oraz Manual Gearbox Solution
 

Aktualnie, nasze autorskie  dostępne są dla klientów indywidualnych nie do wykorzystania komercyjnego. Jest również możliwe skorzystanie z pakietów w celach komercyjnych. W takim przypadku obowiązują specjalne warunki zasady, współpracy.

 Robert Halicki - autor światowego odkrycia w zakresie m.in LSPI i współwłaściciel, twórca technologii MyNano
Robert Halicki, wieloletni pasjonat motoryzacji, motorsportu, tuningu. Wieloletni kierowcy wyczynowy - "jeżdżący inżynier - konstruktor" autor światowego odkrycia, pakietów i technologii MyNano. 

Po więcej informacji zapraszamy do zapoznania się z:

 
Diagnostyka po wykonaniu pakietu - cykl drogowy

W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z udziałem przełomowej technologii MyNano zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt