Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi Euro 6 po wykonaniu opcji Stage 1 + 55 KM i 74 Nm więcej
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi Euro 6 po wykonaniu opcji Stage 1 + 55 KM i 74 Nm więcej
Zanim zobaczycie materiał video przedstawiający efekty modernizacji samochodu Jeep Grand Cherokee z silnikiem wolnossącym 5.7 Hemi Euro 6 który zyskal pona 50 KM bez chip tuningu, czy Honda Civic 1.8 140 KM, Fiat Tipo 1.4 16V 95 KM z mocami ponad 20 KM więcej, przekażemy parę kluczowych faktów.

Na rynku tuningowym przyjęło się, że efektywne, odczuwalne zwiększenie mocy w silnikach wolnossących to mit. Najczęstsze argumenty firm czy warsztatów tuningowych, sprzedawców samochodów, serwisów autoryzowanych to zbyt małe efekty, takie silniki nie mają potencjału do tuningu i nie warto, może uda się uzyskać lecz jedynie kilka procent a nawet, że jest to kompletnie niemożliwe. Lecz to Nie prawda, gdyż wyniki naszych wielu modernizacji w silnikach wolnossących mówią kompletnie inaczej. 

Fakty są takie, że silniki wolnossące mają swój ukryty, duży potencjał. Do tego efekty są bardzo odczuwalne dla kierowcy i to już od chwili ruszenia samochodem z pierwszego biegu a zarazem bezpiecznie i wpływają korzystnie na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń (w tym mniejsze zużycie paliwa)!!!



Od chwili przeniesienia całości naszych najnowszych odkryć z motorsportu na drogę, wykorzystaniu jednocześnie efektów jakie daje użycie nanotechnologii militarnej wraz z minimalizowaniem, usuwaniem zjawiska LSPI (Low Speed Pre Ignition - samozapłonów - spalania detonacyjnego) już w pierwszym etapie (Stage 1) uzyskujemy poprawy na poziomie ok. 15% więcej. Często takie przyrosty uzyskujemy bez konieczności ingerencji w fabryczne oprogramowanie!

Korzyści z zastosowania naszych autorskich pakietów Stage 1, Stage 1+, Stage 2 (dostepne są też opcje wysyłkowe pakiety LSPI/SPI Solution oraz Power Economy Performance) zawierających etapy minimalizowania zjawiska samozapłonów, nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanki, nadmiernego przedostawania się paliwa np: benzyny do oleju:

- bezpieczny wzrost mechanicznej sprawności silnika, poprawa osiągów w tym mocy o momentu obrotowego (w zależności od silnika w zakresie od 15% do nawet 30%)
- znacznie lepsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu
- bardzo odczuwalny efekt „lekkości” pracy silnika
- moment obrotowy dostępny od znacznie niższych obrotów

- widoczne zmniejszenie zużycia paliwa, średnio o 10-15% a w silnikach o bardzo nasilonych niekorzystnych zjawiskach o nawet 20-30%

- efektywniejsze spalanie paliwa, zmniejszenie ilości przedostającego się paliwa do oleju 
- znacznie mniejsze degradowanie oleju silnikowego (nawet 2-5 krotnie)
- niższe temperatury oleju silnikowego, średnio o 10-20 C
- znacznie niższy hałas, wibracje

- podwyższenie prędkości ekonomicznej, średnio o 20 a nawet 35 km/h
- znacznie większa ochrona silnika, znacznie lepsza trwałość
- przez stabilniejszą pracę silnika, mniejsze wibracje znaczny wzrost trwałości układów dwumasowych, sprzęgieł, skrzyń biegów
- przez efektywniejszą pracę silnika lepsza praca automatycznych skrzyń biegów jak i precyzyjniejsze działanie skrzyń manualnych (efekt jeszcze lepszy przy dodatkowym zastosowaniu Nanotechnologii Panther P52 serii Gearbox jak i Differential)

- płynniejsze i efektywniejsze działanie układów zasilania paliwem, niższe obciążenie silnika to zmniejszenie obciążenia układu paliwowego, w szczególności systemów trysku bezpośredniego (efekt jeszcze lepszy, polepszenie działania, zmniejszenie tarcia, znaczne wydłużenie trwałości przy zastosowaniu do paliwa Nanotechnologii Panther Fuel P2 Petrol lub LPG)
- łatwiejszy rozruch silnika w każdych warunkach
- znaczące zminimalizowanie problemów z błędami dotyczącymi nieodpowiedniego spalania mieszanki, a nawet wypadania zapłonów czy spalania detonacyjnego
- polepszenie trwałości elementów ograniczających emisję spalin (układów EGR, Katalizatorów, filtrów GPF)

- znaczne zmniejszenie emisji zanieczyszczeń – potwierdzone w badaniach obciążeniowych analizatorem emisyjnym (w tym w szczególności : tlenków węgla - COHC – węglowodorów, NOx – tlenków azotu; PM – cząstek stałych
- oczywiście więcej przyjemności z jazdy 
- zarazem przy lepszej trwałości, ochronie jednostki napędowej, znacznie mniejszym zużyciem paliwa obniżenie kosztów i znaczące zmniejszenie trucia spalinami siebie i innych  
 Dla przykładu można zapoznać się z materiałem filmowym o modernizacji samochodu Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi w wersji pakietowej Stage 1 , który z 375 KM i 544 Nm zyskał aż 55 KM i 74 Nm więcej.

Jest to możliwe, gdyż poprzez wprowadzenie świadomych technicznie zmian znacząco poprawiamy sprawność silników. Uzyskujemy zmniejszenie strat mocy, wzrost napełniania, efektywniejsze (pełniejsze) spalania mieszanki i tym samym generowania wyższej energii z paliwa.

Natomiast tutaj można się zapoznać z materiałem video o modernizacji samochodu Honda Civic 1.8 140 KM w pakiecie Stage 1+




Uzyskania poprawa sprawności pozwala na wydłużenie żywotności silnika w tym znaczne zmniejszenie przedostawania się paliwa do oleju, znaczące zmniejszenia zużycia paliwa (często w zakresie 10-20%), wyższy moment obrotowy dostępny już od znacznie niższych obrotów, lepszą reakcją silnika na naciśnięcie pedału gaz, wyższą moc jak i cichszą jego pracę (odnotowujemy zmniejszenie hałasu na biegu jałowym od 6-12dB).


Często zakres zmian pakietowych Stage 1 obejmuje:
- zakres diagnostyczny, pomiary, rekonesans techniczny
- zminimalizowanie zjawiska LSPI (samozapłonów) , znaczące zmniejszenie tarcia wraz z wyciągnięcie większej energii z paliwa (efektywniejsze spalanie mieszanki)
- płukanie silnika, zmiana oleju na dedykowany marki Motul wraz z zastosowaniem nanotechnologii Panther P52 Grafen, Racing (opcjonalnie Motorsport), w odpowiednio indywidualnie dobranych dawkach
- zmiany w dolocie powietrza Stage 1 (o ile silnik tego wymaga)
- dodatkowy moduł celem lepszej strategii DBW (przepustnicy), z opcjami programowymi do wyboru podczas jazdy (dla silników z elektronicznie sterowaną przepustnicą)
- pomiary sprawdzające wykonane w warunkach hamownianych jak i drogowych
W zależności od potrzeb danych silników pakiet (jako Stage 1+) poszerzany jest o szersze zmiany w układzie dolotu powietrza, termoizolację dolotu powietrza czy zastosowanie zewnętrznej separacji oparów oleju.

W przypadku opcji Stage 2 uzyskujemy przyrosty na poziomie dodatkowych 15 % (czyli całkowicie ok. 30%) bez konieczności mechanicznej ingerencji w sam silnik. W takim przypadku zakres Stage 1 poszerzany jest o:
- efektywne zmiany w układzie wydechowym (autorskie wykonanie układu wydechowego opartego na na pomiarach krok po kroku) z wysokiej jakosci materiałów typowo wydechowych (Inox 100%, cienkośienny, lekki i trwały materiał - sprawdzony przez nas w wielu projektach jak i motrosporcie)
- wykonanie autorskiego, dynamicznego dolotu powietrza (pozwala na uzyskanie podczas jazdy doładowania powietrzem na poziomie równym 0.1-0.2 bara)
- indywidualna optymalizacja programowa - Chip tuning Super VIP
W przypadku obydwu opcji pakietowych każdy z klientów otrzymuje stosowną gwarancję na zastosowane elementy, pisemne informacje eksloatacyjne, pisemne informacje przeglądowe wraz z określeniem zastosowanych materiałów (świece, olej, dawka, rodzaj nanotechnologii Panther P52). 

Opcje pakietowych zmian opracowujemy indywidualnie również do najnowszych samochodów z silnikami wolnossącymi (bez turbo) wielu marek europejskich, japońskich, koreańskich i amerykańskich, w tym jednostek hybrydowych.


   
Rasumując, każdy silnik wolnossący posiada potencjał do tuningu. Dla osób, które nie mogą do nas przyjechać, mimo tego chcą polepszyć sprawność, osiągi, trwałość i zmniejszyć spalanie posiadamy opcję wysyłkowe jak pakiety LSPI/SPI Solution oraz Power Economy Performance.

Po więcej informacji zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami – kontakt
 

Kontakt Motul