
Zanim zobaczysz materiał video przedstawiający efekty modernizacji samochodu Jeep Grand Cherokee z silnikiem wolnossącym 5.7 Hemi Euro 6, który zyskał ponad 50 KM bez chip tuningu, czy Honda Civic 1.8 140 KM, Fiat Tipo 1.4 16V 95 KM z mocami ponad 20 KM więcej, przekażemy parę kluczowych faktów.
Na rynku tuningowym przyjęło się, że efektywne, odczuwalne zwiększenie mocy w silnikach wolnossących to mit co pokazuje m.in te wykres z hamowni silnika 6.4 Hemi po wykonaniu pakietu Stage 1+ bez ingerencji w sterownik silnika (bez chip tuningu), bez ingerencji w układ wydechowy czy sam silnik

Najczęstsze niegodne z prawdą argumenty na "Nie" firm czy warsztatów tuningowych, sprzedawców samochodów, serwisów autoryzowanych to zbyt małe efekty, takie silniki nie mają potencjału do tuningu i nie warto, może uda się uzyskać lecz jedynie kilka procent a nawet, że jest to kompletnie niemożliwe.
W silnikach o większych pojemnościach (np: z rynku amerykańskiego, kanadyjskiego) część firm tuningowych stara się forsować powszechnie stosowany chip tuning jako jedyną alternatywę poprawy osiągów.
Jednak w dobie wyników naszego światowego odkrycia potwierdzonego w grudniu 2018 roku ...
jeżeli sam chip tuning może dać kilka % przyrostu nasilając negatywne zjawiska jak samozapłon w komorze spalania, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie a już same pakiety minimalizowania negatywnych zjawisk (LSPI/SPI & Friction Solution) są wstanie poprawić sprawność i osiągi o zakres 8-15%, to jest to dowód, że samego chip tuningu nie ma sensu wykonywać
(aktualne dane techniczno prawne stanowią, że wykonywanie np: samego chip tuningu, zwiększenia osiągów bez efektywnego minimalizowania negatywnych zjawisk jest w sprzeczności z Kodeksem Karnym, narażając na konsekwencje zlecającego i wykonującego)

Lecz jeżeli chodzi o powszechnie rozpowszechniany mit dotyczący braku możliwości efektywnej poprawy osiągów w silnikach wolnossących nawet bez chip tuningu to nie prawda, gdyż wyniki naszych wieloletnich modernizacji, naszych pakietów wykonywanych w silnikach wolnossących, potwierdzone na wszelkie sposoby w warunkach hamownianych, drogowych, testach długodystansowych stanowią kompletnie inaczej.
Najlepszym potwierdzeniem, dowodem jest szerokie grono zadowolonych naszych klientów, począwszy od Fiata Pandy, przez Hondy, Mercedesy, Jeep-y, Fordy V6, V8, Nissany a kończąc na Porsche Panamera, Lexus-ach LX570 czy hybrydach Toyoty i Lexusa.

Fakty są takie, że silniki wolnossące mają swój ukryty, duży potencjał. Do tego efekty są bardzo odczuwalne dla kierowcy, począwszy od ruszenia z pierwszego biegu, przez znacznie lepszą reakcję silnika na naciśnięcie pedału gazu, lepszą dynamikę, elastyczność od niższych obrotów bo dużo więcej wigoru w wyższych obrotach.
Zarazem nasze zmiany przy dobrym wykorzystaniu wpływają korzystnie na wzrost trwałości, kultury pracy, zmniejszenie hałasu, zmniejszenie spalania (zużycia paliwa) oraz emisji zanieczyszczeń!
Od chwili przeniesienia całości naszych najnowszych odkryć z motorsportu na drogę, wykorzystaniu prawie 30 letniego doświadczenia twórcy technologii 44tuning Performance Center Roberta Halickiego
w połączeniu z fenomenalnymi efektami jakie daje użycie czwartej już generacji, polskiej nanotechnologii klasy premium Panther P52 Nanotechnology wraz z minimalizowaniem, usuwaniem zjawiska LSPI (Low Speed Pre Ignition - samozapłonów - spalania detonacyjnego), nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanek już w pierwszym etapie (Stage 1) uzyskujemy poprawy na poziomie ok. 15% więcej. Takie przyrosty uzyskujemy bez konieczności ingerencji w fabryczne oprogramowanie, czyli bez chip tuningu!

Korzyści z zastosowania naszych autorskich pakietów Stage 1, Stage 1+,Stage 1++, Stage 2 zawierających etapy minimalizowania zjawiska samozapłonów, nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanki ...
w tym postępującego spadku szczelności dynamicznej, nadmiernego przedostawania się paliwa np: benzyny do oleju (dostępne są też opcje wysyłkowe w postaci pakietów LSPI/SPI & Friction Solution oraz Power Economy Performance):
- bezpieczny wzrost mechanicznej sprawności silnika, poprawa osiągów w tym mocy o momentu obrotowego (w zależności od silnika w zakresie od ok. 15% do nawet 30%)
- znacznie lepsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu
- bardzo odczuwalny efekt „lekkości” pracy silnika
- moment obrotowy dostępny od znacznie niższych obrotów
- widoczne zmniejszenie zużycia paliwa, średnio o 10-15% a w silnikach o bardzo nasilonych niekorzystnych zjawiskach o nawet 20-30%
- efektywniejsze spalanie paliwa, zmniejszenie ilości przedostającego się paliwa do oleju
- znacznie mniejsze degradowanie oleju silnikowego (nawet 2-5 krotnie)
- niższe temperatury oleju silnikowego, średnio o 8-20 C
- znacznie niższy hałas, wibracje
- podwyższenie prędkości ekonomicznej, średnio o 15 a nawet 35 km/h
- znacznie większa ochrona silnika, znacznie lepsza trwałość
- przez stabilniejszą pracę silnika, mniejsze wibracje
- znaczny wzrost trwałości układów dwumasowych, sprzęgieł, skrzyń biegów
- przez efektywniejszą pracę silnika lepsza praca automatycznych skrzyń biegów jak i precyzyjniejsze działanie skrzyń manualnych (efekt jeszcze lepszy przy dodatkowym zastosowaniu Nanotechnologii Panther P52 serii Gearbox jak i Differential)
- płynniejsze i efektywniejsze działanie układów zasilania paliwem, niższe obciążenie silnika to zmniejszenie obciążenia układu paliwowego, w szczególności systemów trysku bezpośredniego (efekt jeszcze lepszy, polepszenie działania, zmniejszenie tarcia, znaczne wydłużenie trwałości przy zastosowaniu do paliwa Nanotechnologii Panther Fuel P2 Petrol lub LPG)
- łatwiejszy rozruch silnika w każdych warunkach
- znaczące zminimalizowanie problemów z błędami dotyczącymi nieodpowiedniego spalania mieszanki, a nawet wypadania zapłonów czy spalania detonacyjnego
- polepszenie trwałości elementów ograniczających emisję spalin (układów EGR, Katalizatorów, filtrów GPF)
- znaczne zmniejszenie emisji zanieczyszczeń – potwierdzone w badaniach obciążeniowych analizatorem emisyjnym (w tym w szczególności : tlenków węgla - CO, HC – węglowodorów, NOx – tlenków azotu; PM – cząstek stałych)
- oczywiście więcej przyjemności z jazdy
- zarazem przy lepszej trwałości, ochronie jednostki napędowej, znacznie mniejszym zużyciem paliwa obniżenie kosztów i znaczące zmniejszenie trucia spalinami siebie i innych
Dla przykładu można zapoznać się z materiałem filmowym o modernizacji samochodu Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi w wersji pakietowej Stage 1 , który z 375 KM i 544 Nm zyskał aż 55 KM i 74 Nm więcej.
Wszelkie efekty uzyskiwane dzięki naszym pakietom wynikają ze znaczącego wzrostu sprawności silnika spalinowego, jednostki napędowej, z jednoczesnym wzrostem efektywniejszego generowania energii z paliwa. Poprzez znacząco mniejsze tarcie uzyskujemy tym samym zmniejszenie strat mocy, momentu obrotowego, wzrost napełniania, efektywniejsze (pełniejsze) spalania mieszanki. Tym samym wpływa to na bezpieczny, efektywny wzrost osiągów, polepszenie trwałości oraz zmniejszenie zużycia paliwa.
Natomiast tutaj można się zapoznać z materiałem video o modernizacji samochodu Honda Civic 1.8 140 KM w pakiecie Stage 1+
Uzyskana poprawa sprawności pozwala na znaczące (kilkukrotne) wydłużenie trwałości silnika w tym zastosowana nanotechnologia Panther P52 na zabezpieczenie silnika warstwami przeciwko zatarciowymi. Dodatkowo następuje zmniejszenie przedostawania się paliwa do oleju, znaczące zmniejszenia zużycia paliwa (często w zakresie 10-20%), wyższy moment obrotowy dostępny już od znacznie niższych obrotów, lepszą reakcją silnika na naciśnięcie pedału gaz, wyższą moc jak i cichszą jego pracę (odnotowujemy zmniejszenie hałasu już na biegu jałowym od 4-12dB).

Często zakres zmian w zakresie naszych autorskich pakietów Stage 1 obejmuje:
- zakres diagnostyki obciążeniowej, pomiary obciążeniowe (w zależności od specyfiki pojazdu w warunkach hamownianych, drogowych), rekonesans techniczny
- opcjonalnie dodatkowe testy np: szczelności silnika
- zminimalizowanie zjawiska LSPI/SPI (samozapłonów), nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanki (obejmuje zastosowanie odpowiednio indywidualnego pakietu LSPI/SPI & Friction Solution)
- płukanie silnika, zmiana oleju na odpowiednio dobrany do pakietu olej marki Motul wraz z zastosowaniem trzech lub czterech faz nanotechnologii np: Panther P52 Engine Basic 3.0, Panther P52 Grafen (przypadku jednostek hybrydowych Panther P52 Hybryd), Panther P52 Racing (opcjonalnie Panther P52 Motorsport), w odpowiednio indywidualnie dobranych dawkach
- zmiany w układzie dolotu powietrza lub czerpni powietrza - Stage 1 (o ile silnik tego wymaga)
- dodatkowy moduł celem lepszej strategii DBW (przepustnicy i wszelkich z tego wynikających zależności np: ) pozwalający na efektywniejsze wykorzystanie dostępnych map w sterowniku fabrycznym, z opcjami programowymi do wyboru podczas jazdy (dla silników z elektronicznie sterowaną przepustnicą)
- pomiary sprawdzające wykonane w zależności od potrzeb w warunkach hamownianych, drogowych

Pakiet szerszy oznaczony jako Stage 1+ poszerzany jest o np:
- szerszy zakres minimalizowania negatywnych zjawisk
- dodatkowe zmiany w układzie dolotu powietrza lub czerpni powietrza (z opcją dolotu z doładowaniem pół dynamicznym lub dynamicznym)
- termoizolację dolotu powietrza
- zastosowanie odpowiednio skonstruowanej dodatkowej zewnętrznej separacji oparów oleju i ciśnienia zwrotnego.

Specjalne pakiety oznaczone u nas jako Stage 1++ zawierają:
- dodatkowe, mechaniczne zmiany we wnętrzu silnika celem jeszcze efektywniejszego zmniejszenia lub całkowicie usunięcia zjawiska samozapłonu w komorze spalania wraz z jeszcze większym wzrostem generowania energii z paliwa i zmniejszeniem degradowania oleju silnikowego.
W przypadku pakietów Stage 2 uzyskujemy przyrosty na poziomie dodatkowych 15 % (czyli całkowicie ok. 30-35%, w przypadku zastosowania bazy Stage 1++ nawet 40 do 50%) bez konieczności mechanicznej ingerencji w sam silnik (z wyłączeniem zmian Stage 1++) W takim przypadku zakres Stage 1+ lub Stage 1++ poszerzany jest o:
- efektywne zmiany w układzie wydechowym (autorskie wykonanie układu wydechowego opartego na bardzo dużym doświadczeniu w budowaniu efektywnych układów wydechowych opartych na pomiarach krok po kroku) z wysokiej jakości materiałów typowo wydechowych (Inox 100%, cienkościenny, lekki i trwały materiał wysokiej jakości 304 AISI V2A, 409 AISI, 430 AISI, sprawdzony przez nas w wielu projektach na użytku drogowego jak i motorsporcie)
- wykonanie autorskiego, dynamicznego dolotu powietrza (pozwala na uzyskanie podczas jazdy i wyższych prędkości doładowania powietrzem na poziomie równym ok. 0.1-0.2 bara)
- indywidualna optymalizacja programowa (o ile jest potrzebna) w postaci Chip tuning Super VIP lub z korekta udziałem sterownika DPP Performance

W przypadku wszystkich opcji pakietowych każdy z klientów otrzymuje stosowną gwarancję na zastosowane części, pisemne informacje eksploatacyjne , pisemne informacje przeglądowe - serwisowe wraz z określeniem zastosowanych materiałów (świece, olej, dawka, rodzaj nanotechnologii Panther P52, interwały wymiany).
Opcje pakietowych zmian opracowujemy indywidualnie również do najnowszych samochodów z silnikami wolnossącymi (bez turbo) wielu marek europejskich, japońskich, koreańskich i amerykańskich, w tym jednostek hybrydowych.

Co ciekawe, w jednostkach hybrydowych duże efekty przynoszą również pakiety Power Economy Performance, dostępne w opcjach wysyłkowych i u nas na miejscu.
W tym materiale video można zapoznać się z informacjami o zastosowaniu pakietu do naszego firmowego Fiat Tipo 1.4 16V
Reasumując, każdy silnik wolnossący, także w jednostce hybrydowej posiada potencjał do bezpiecznego efektywnego zwiększenia sprawności i osiągów, bez jak i wraz tuningiem.

Dla osób, które nie mogą do nas przyjechać, mimo tego chcą bezpiecznie i efektywnie polepszyć sprawność, osiągi, trwałość i zmniejszyć spalanie posiadamy dla wielu silników sprawdzone i przetestowane opcje wysyłkowe.
Pakiety zawierają instrukcję wykonania (zastosowania) w formie elektronicznej krok po kroku do wykonania bez nadmiernych trudności np: samodzielnie lub przez mechanika:
- pakiety LSPI/SPI Solution
- pakiety Power Economy Performance.