Zanim zobaczysz materiał video przedstawiający efekty modernizacji samochodu Jeep Grand Cherokee z silnikiem wolnossącym 5.7 Hemi Euro 6, który zyskał ponad 50 KM bez chip tuningu, czy Honda Civic 1.8 140 KM, Fiat Tipo 1.4 16V 95 KM z mocami ponad 20 czy 30 KM więcej, efektów przy wykorzystaniu przełomowej technologii MyNano, przekażemy parę kluczowych faktów.
Na rynku tuningowym przyjęło się, że efektywne, odczuwalne zwiększenie mocy w silnikach wolnossących to mit. Za to wynik m.in pomiarów tego Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi, po wykonaniu pakietu Stage 1+, zupełnie temu zaprzecza, gdyż:
- bez ingerencji w sterownik silnika
- bez chip tuningu
- bez ingerencji w układ wydechowy
- bez mechanicznej ingerencji w sam silnik
rzeczywisty przyrost ok. 90-100 KM
Najczęstsze niegodne z prawdą, faktycznymi możliwościami "rozsiewane na rynku pseudo argumenty" aby nic nie robić z silnikami wolnossącymi czy to przez firmy, warsztaty tuningowe, sprzedawców samochodów, serwisy autoryzowane a nawet ku zaskoczeniu, przez samych użytkowników to ...
- podobno zbyt małe efekty, chyba nie ma sensu
- raczej nie wiele da się zrobić
- takie silniki nie mają potencjału do tuningu
- nie warto
- może uda się uzyskać lecz jedynie kilka procent
- znacznie pogorszy jego trwałość
- a nawet, że jest to kompletnie niemożliwe.
Kolejny z filmów pokazuje porównanie elastyczności 3 bieg z udziałem innego, seryjnego egzemplarza (Fiat Tipo 1.4 16 bazowo 95 KM) vs po indywidualnym pakiecie w technologii MyNano.
Częstym powodem jest wieloletnia, błędna indoktrynacja na rynku czy po prostu brak należytej wiedzy i technologii (zatrzymanie się w efektywnym rozwoju) ze strony całego mnóstwa firm tuningowych, warsztatów a skupienie się głównie na "chipowaniu".
Zarazem w silnikach o większych pojemnościach (np: z rynku amerykańskiego, kanadyjskiego) część firm tuningowych stara się forsować powszechnie stosowany chip tuning, od razu zmiany układu wydechowego czy stosowanie turbodoładowania (czy zestawów kompresorów) jako jedyną, sensowną alternatywę poprawy osiągów.
Tym samym, jak wspomina Pan Jakub, który miał możliwość sprawdzenia jak z naszym podstawowym pakietem (Power Economy Performance) sprawuje się nowy Fiat Tipo (silnik wolnossący 1.4 16V bazowo 95 KM) to :
- Większa Moc
- Większy Moment obrotowy od bardzo niskich obrotów
Ponadto:
- Mniejsze Spalanie
- Zwiększona Ochrona silnika (i elementów układu napędowego jak np: skrzynie biegów)
- Zmniejszenie negatywnych zjawisk
- Mniejszy hałas
- Lepsza trwałość
- Niższa emisja spalin
- Znacznie lepsza przyjemność z jazdy
Zatem co zyskam po zastosowaniu Waszych pakietów z przełomową technologią MyNano?*
- zmniejszenie zjawiska samozapłonów (w silnikach benzynowych wolnossących i doładowanych) oraz wzrost bezpieczeństwa przeciwzatarciowego
- znacznie wyższy moment obrotowy dodatkowo dostępniejszy od niższych obrotów (wzrost sprawności w warunkach rzeczywistych nawet do 50%)
- wyższa moc dostępniejsza również od niższych obrotów (wzrost sprawności w warunkach rzeczywistych nawet do 50%)
- znaczące zmniejszenie tarcia począwszy od biegu jałowego, przez średnie i wyższe obroty
- znacznie łatwiejszy rozruch silnika w każdych warunkach
- wzrost szczelności dynamicznej silnika (lepsze ciśnienia w komorze spalania – lepszy zapłon mieszanki)
- niższe wibracje, znacznie niższy hałas
- zmniejszenie degradowania oleju silnikowego
- szybsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu
- w silnikach doładowanych zmniejszenie „turbo-dziury”
- lepsza dostępność momentu obrotowego od niższych obrotów
- szybsze „nakręcanie się silnika na obroty”
- obniżenie temperatury oleju
- zmniejszenie zużycia paliwa
- znacznie wyższa ochrona silnika
- znacznie większa ochrona z uwagi na negatywne zjawisko przedostawania się paliwa do oleju (np: podczas cyklów wypalania filtrów GPF)
- mniejsza emisja zanieczyszczeń, zmniejszenie ilości wypalania np.: filtrów GPF
- niższe wibracje osprzętu silnika np.: sprzęgieł jak i układów przeniesienia napędu (dla jeszcze lepszych efektów zaleca się dodatkowo zastosowania preparatów serii Gearbox do skrzyni biegów czy Differential w pozostałych elementach układu przeniesienia napędu)
- znacznie mniejszy hałas w kabinie
- odpowiedni dobór olei oraz informacje (procedury) przeglądowe
- i tym samym, wraz z lepszymi osiągami dużo więcej przyjemności z jazdy
*celem poznania dodatkowych informacji dotyczących zastosowania naszych autorskich pakietów, korzyści, warunków, przyrostów itp zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii www.mynano.pl
Dlatego w wyniku naszego światowego odkrycia potwierdzonego w grudniu 2018 roku a następnie intensywnego rozwoju przełomowej technologii MyNano ...
o ile sam chip tuning może dać kilka % przyrostu, przy okazji nasilając negatywne zjawiska jak samozapłon w komorze spalania, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie - to już choćby nasze pakiety zmniejszenia negatywnych zjawisk (LSPI/SPI & Friction Solution) są wstanie poprawić sprawność i osiągi do 20% bez chip tuningu. Zarazem to jest to istotny fakt, że samego chip tuningu nie ma sensu wykonywać a silniki wolnossące posiadają znaczący potencjał na poprawę sprawności, osiągów i mniejsze spalanie.
Czy mogę gdzieś zobaczyć więcej informacji, wyników testów, badań, dowodów skuteczności Waszej technologii MyNano?
Tak, bardzo wiele a aktualnie wybraliśmy i opublikowaliśmy, naszym zdaniem te najbardziej istotniejszy, gdyż wszystkich posiadanych wyników i dowodów ciężko opublikować. Natomiast posiadamy dowody od wyników badań nad współczynnikiem tarcia (wykonane na AGH Kraków), przez laboratoryjne badania olei po szereg dowodów skuteczności na różnego rodzaju jednostkach napędowych. Dlatego po więcej informacji zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii MyNano High Automotive Technology Testy, badania, dowody skuteczności technologii MyNano
Jak to wygląda w praktyce, co na to wymogi techniczne i prawne?
Pakiety dają znacznie więcej korzyści niż stosowanie samego oleju silnikowego, nawet najlepszego (np: estrowego, z ceramiką, nanocząsteczkami) czy zastosowanie, wykonanie samego tuningu elektronicznego - chip tuningu. Dlatego zastosowanie co najmniej pakietów LSPI/SPI & Friction Solution (benzynowe, hybrydowe, LPG/CNG) jest bardzo zasadne przez każdego z użytkownika samochodu z silnikiem spalinowym (czy hybrydowym) w ramach np: przeglądu i serwisu olejowego. Dzięki wielu korzyściom, w tym lepszej trwałości, poprawie sprawności, elastyczności, osiągów i mniejszym zużyciu paliwa pakiet staje się dobrą inwestycją przynoszą znaczące oszczędności.
Na dzień dzisiejszy, mając na uwadze dane techniczne i prawne tuning silników spalinowych (również jednostek hybrydowych) należy poprzedzić efektywnymi, potwierdzonymi co do skuteczności pakietami zmniejszania negatywnych zjawisk. W innym przypadku, o czym z pewnością ciężko się dowiedzieć od innych firm tuningowych, sam chip tuning czy tuning (nawet zamontowanie samego modułu DBW etc) jest poważnym konfliktem z prawem (w rozumieniu prawa jest już przestępstwem co najmniej w zakresie Art 173 i 174 KK oraz dotyczącymi niszczenia mienia i stwarzania zagrożenia zdrowia i życia) wraz z przepisami dotyczącymi przeciwdziałaniu nadmiernej emisji zanieczyszczeń. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się tutaj: Ważne, zanim skorzystaj z jakiejkolwiek usługi na rynku zapoznaj się z aktualnymi informacjami
Najlepszym potwierdzeniem, dowodem jest szerokie grono zadowolonych naszych klientów, począwszy od Fiata Pandy, przez Hondy, Mercedesy, Jeep-y, Fordy V6, V8, Nissany a kończąc na Porsche Panamera, Lexus-ach LX570 czy hybrydach Toyoty i Lexusa.
Fakty są takie, że wolnossące i hybrydowe jednostki napędowe mają swój ukryty, bardzo duży potencjał poprzez fabrycznie "stłamszoną sprawność".
Do tego efekty po wykonaniu naszych pakietów są bardzo odczuwalne dla kierowcy, począwszy od ruszenia z pierwszego biegu, przez znacznie lepszą reakcję silnika na naciśnięcie pedału gazu, lepszą dynamikę, elastyczność (od bardzo niskich obrotów) po dużo więcej wigoru w średnich i wyższych obrotach.
Zarazem nasze zmiany przy dobrym wykorzystaniu, serwisowaniu wpływają korzystnie na wzrost trwałości, kultury pracy, zmniejszenie hałasu, zmniejszenie spalania (zużycia paliwa) oraz emisji zanieczyszczeń!
Od chwili przeniesienia całości naszych najnowszych odkryć z motorsportu na drogę, do transportu jak i rolnictwa, wraz z wykorzystaniem prawie 30 letniego doświadczenia twórcy technologii 44tuning Performance Center, technologii MyNano - Roberta Halickiego ...
w połączeniu z fenomenalnymi efektami jakie daje użycie dodatków do olejów (jak i paliw) MyNano wraz ze zmniejszaniem, usuwaniem zjawiska LSPI (Low Speed Pre Ignition - samozapłonów - inicjatora spalania detonacyjnego), nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanek uzyskujemy poprawy w warunkach rzeczywistych (drogowych) do nawet 50% sprawności. Takie przyrosty często uzyskujemy bez konieczności ingerencji w fabryczne oprogramowanie, czyli bez chip tuningu!
Tutaj można zapoznać się z materiałem filmowym o modernizacji samochodu Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi w wersji pakietowej Stage 1 (z wykorzystaniem wcześniejszej technologii dodatków Panther P52 - aktualna MyNano daje jeszcze znacznie lepsze efekty), który z 375 KM i 544 Nm zyskał aż 55 KM i 74 Nm więcej.
Natomiast tutaj można z materiałem video o modernizacji samochodu Honda Civic 1.8 140 KM w pakiecie Stage 1+ (z wykorzystaniem wcześniejszej technologii dodatków Panther P52 - aktualna MyNano daje jeszcze znacznie lepsze efekty)
Często zakres zmian w zakresie naszych autorskich pakietów Stage 1 obejmuje:
(po wykonaniu pełnego technicznie zakresu diagnostyczno-pomiarowego wraz z rekonesansem technicznym):
- odpowiednią ilość preparatów płuczących ( i faz efektywnego płukania)
- odpowiednio indywidualnie dobrany olej (lub fuzja olejów), stanowiący bazę dla pakietu (marki Motul)
- opcjonalnie opakowania lub pobranie próbki oleju celem wykonania badań laboratoryjnych
- trzy lub cztery fazy dodatków do oleju - nanotechnologii MyNano
- opcjonalnie dodatki do paliwa czyszcząco uszlachetniająco regenerujące
- opcjonalnie efektywniejsze, indywidualnie dobrane świecie zapłonowe czy dodatkowa poprawka do układu zapłonowego
- pakiet dla układu napędowego wraz opcjonalnie z płukaniem np: skrzyni biegów i odpowiednią wymianą oleju (olei) oraz jego doborem, zastosowaniem specjalnego zakresu dodatków Gearbox Solution (uzupełniających niedobory wynikłe z błędnych specyfikacji zalecanych olei) oraz odpowiednich dodatków (nanotechnologii) w technologii MyNano
- wykonanie i montaż specjalnego układu separacji oparów oleju
- pierwszy etap zmian w dolocie powietrza wraz z zastosowaniem sportowego wkładu filtra powietrza i dodatkowo specjalnym pre filtrem (celem uzyskania lepszej filtracji przy jednoczesnym lepszym filtrowaniu powietrza niż przy zastosowaniu samego wkładu sportowego)
- zastosowanie modułu DBW pozwalającego na lepsze wykorzystanie strategii przepustnicy, momentu obrotowego, mocy wraz z możliwością zmiany ustawień z pozycji kierowcy
- wykonanie dystansu adaptacyjnego ok. 150-250 km
- sprawdzenie końcowe
- odpowiednią dokumentację potwierdzająca zakres wykonanych usprawnień
- testery oleju silnikowego www.testoleju.pl
- informacje przeglądowe uzupełniające informacje producenta samochodu/silnika wraz z określonymi faktycznie potrzebnymi interwałami wymian oleju, przeglądów okresowych, materiałów etc,
Pakiet szerszy oznaczony jako Stage 1+ poszerzany jest o np:
- szerszy zakres zmian celem zmniejszenia negatywnych zjawisk
- dodatkowe zmiany w układzie dolotu powietrza lub czerpni powietrza (z opcją dolotu z doładowaniem pół dynamicznym lub dynamicznym)
- termoizolację dolotu powietrza
Specjalne pakiety oznaczone u nas jako Stage 1++ zawierają:
- dodatkowe, mechaniczne zmiany we wnętrzu silnika celem jeszcze efektywniejszego zmniejszenia lub całkowicie usunięcia zjawiska samozapłonu w komorze spalania wraz z jeszcze większym wzrostem generowania energii z paliwa i zmniejszeniem degradowania oleju silnikowego.
W takim przypadku pakietów Stage 2 zakres poszerzany jest o:
- efektywne zmiany w układzie wydechowym (autorskie wykonanie układu wydechowego opartego na bardzo dużym doświadczeniu w budowaniu efektywnych układów wydechowych opartych na pomiarach krok po kroku) z wysokiej jakości materiałów typowo wydechowych (Inox 100%, cienkościenny, lekki i trwały materiał wysokiej jakości 304 AISI V2A, 409 AISI, 430 AISI, sprawdzony przez nas w wielu projektach na użytku drogowego jak i motorsporcie)
- wykonanie autorskiego, dynamicznego dolotu powietrza (pozwala na uzyskanie podczas jazdy i wyższych prędkości doładowania powietrzem na poziomie do 0.2 bara)
- indywidualna optymalizacja programowa (o ile jest potrzebna) w postaci Chip tuning Super VIP lub z korekta udziałem sterownika DPP Performance
Opcje zmian pakietowych opracowujemy indywidualnie, również do najnowszych samochodów z silnikami wolnossącymi (bez turbo) wielu marek europejskich, japońskich, koreańskich i amerykańskich, w tym jednostek hybrydowych.
W tym materiale video można zapoznać się z informacjami o zastosowaniu pakietu do naszego firmowego Fiat Tipo 1.4 16V (z wykorzystaniem wcześniejszej technologii dodatków Panther P52 - aktualna MyNano daje jeszcze znacznie lepsze efekty)
Reasumując, każdy silnik wolnossący, także w jednostce hybrydowej posiada potencjał do bezpiecznego efektywnego zwiększenia sprawności i osiągów, bez jak i z opcją tuningu elektronicznego.
Zarazem zakres zmian, wybór pakietu zawsze można dostosować do faktycznych potrzeb użytkownika i warunków w jakich pojazd jest użytkowany.
Po więcej informacji zapraszamy do zapoznania się z:
-
artykułem o naszym światowym odkryciu w zakresie występowania, minimalizowania negatywnych zjawisk LSPI - co to jest zjawisko samozapłonu
-
wynikami testów, badań i dowodami skuteczności - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia