Sterownik DPP Performance Jak to jest teraz z wykonaniem tuningu przez dodatkowy sterownik zewnętrzny DPP Performance? Czy można zastosować sam Powerbox? Założyć sam moduł DBW aby polepszyć reakcję silnika na pedał gazu?

 

Choć od początku rozpoczęcia działalności czyli od 2005 roku w stanie techniki, możliwościach dokonywania polepszania osiągów jak i w oferowanych pojazdach, jednostkach napędowych wiele się zmieniło, samego montażu sterowników DPP Performance czy modułów DBW np: Sprint Booster - nie wykonujemy już od ponad 8 lat, to przed laty wykonywało się tego rodzaju modernizacje w każdej jednostce napędowej mającej odpowiedni stan dla jego wykonania, w szczególności w pojazdach na gwarancji.  
 

Oferowany kiedyś u nas i to na szeroką skalę (dla klientów z Polski i zza granicy) tuning przez sterownik zewnętrzny DPP Performance (czy innej marki sterownik zewnętrzny) w formie "Szyty na miarę" czyli w formie optymalizacji - wykonania ustawień dla danego egzemplarza (spersonalizowane wykonanie ustawień) defacto jest jeszcze dostępny lecz jest on opcjonalnym działaniem (o ile ogóle jest to zasadne, potrzebne, możliwe itp) - jako Etap 4 w zakresie naszych, autorskich pakietów.
 
Oczywiście na to wpłynęło m.in dokonanie istotnego, światowego odkrycia, bardzo intensywny rozwój autorskiej technologii - MyNano - wykonanie całego mnóstwa testów, badań (co w drobnej części można zobaczyć w dziale poświęconym - Testy, badania i dowody skuteczności)

opracowaniu zgodnego z wymogami stanu techniki i prawa zakresu działań krok po kroku, po możliwość uzyskiwania bardzo efektywnych usprawnień, efektów, polepszenia sprawności, osiągów, zmniejszania zużycia paliwa bez konieczności wykonywania np: stosowania typowego tuningu mechanicznego czy chip tuningu (co widać na powyższym filmie o samochodzie Fiat Tipo 1.4 16V bazowo 95 KM - benzyna wolnossąca bez turbo) 
 

Dlatego warto zapoznać się z tym materiałem o Citroenie C5 Aircross 1.6 PureTech 180 KM - silnik benzynowy z doładowaniem (ze skrzynią automatyczną Aisin) w którym jest pokazany cały zakres krok po kroku, w tym dlaczego pojazd nie mógł od razu wjechać na hamownię, jakie efekty oraz jak się okazało poprawa na tyle efektywna, że zastosowanie sterownika DPP Performance, jakiegoś Powerboxa, chip tuningu programowego a nawet moduły pedału gazu nie było potrzebne.

 

 
Jak pokazały wieloletnie wyniki naszych testów, badań, efekty, możliwości a przede wszystkim potrzeby (po naszym, światowym odkryciu) w tym weryfikacje techniczno - prawne, wykonanie samej sprzedaży, montażu sterownika DPP Performance, jakiegoś innego urządzenia, sterownika zewnętrznego, dodatkowego, zwiększającego moc, moment obrotowy czy nawet samego modułu tuningu pedału gazu  (bez uprzedniego, pełnego technicznie zbadania jednostki napędowej począwszy od przyczynowo skutkowych badań olejów czy bez skutecznego np.: zmniejszenia negatywnych zjawisk) jest nie tylko ryzykowne, znacznie mniej efektywne (niż to faktycznie możliwe) to wręcz sprzeczne z techniką i prawem - więcej informacji jak to jest z wykonywaniem szeregu usług na rynku a wymogi stanu techniki i prawa dostępne są tutaj: - koniecznie przeczytaj! 
 

W tym temacie czyli jak to jest z chip tuningiem (czy zwiększeniem mocy np: w samochodzie na gwarancji, po gwarancji) warto zapoznać się z tym materiałem o nowym BMW 520d Diesel – w wersji 190 KM - Mild Hybrid (ze skrzynią automatyczną ZF8HP) w którym jest pokazany cały zakres krok po kroku, w tym dlaczego nie od razu sam chip tuning czy zastosowanie powerboxa-, sterownika zewnętrznego czy modułu DBW (tuning pedału gazu) jakie efekty oraz jak się okazało poprawa na tyle efektywna, że zastosowanie sterownika zewnętrznego DPP Performance nie było potrzebne a fwystarczyło zastosowanie modułu DBW. 

 

 
Niestety, na rynku tuningowym (i to w całej Europie) taki zewnętrzny tuning typu Plug & Play jest nadal oferowany i to w różnej formie, począwszy od jakiś prostych, tanich urządzeń typu starszej generacji powerboxów, po sprzedaż i montaż nowszych powerboxów, bardziej rozwiniętych sterowników zewnętrznych, po indywidualne regulacje na bazie logów, pomiarów na hamowniach, jazdach drogowych kończąc, to w każdym z tych przypadków nie jest to bezpieczne zwiększenie mocy czy momentu obrotowego, nie jest optymalne a co najgorsza, naraża wykonującego, zlecającego, właściciela pojazdu i kierującego (m.in. z art. 60 Kodeksu Drogowego punkt 1.1 oraz 2.2) na możliwe konsekwencje prawne, karne po odmówienie odpowiedzialności przez ubezpieczyciela.
 

Można to zobaczyć na przykładzie tego Audi 3.0 TDI (wersja 45TDI z 8 biegową skrzynią ZF8HP) kiedy to znana firma tuningowa z Polski wykonała zamiast montażu powerboxa sam chip tuning wraz z podniesieniem ciśnienia oleju, to co się stało ze sprawnością tego silnika, parametrami, jego pracą, co z olejem i ciśnieniem oleju, filtrem oleju i jakie zmiany po zmniejszeniu negatywnych zjawisk w technologii MyNano.   

Jednak kiedy Chip tuning Super VIP jest wykonywany (bo jest zasadny, wymagany ze względu na wykonanie np.: zmian mechanicznych czy jest to w zakresie jej konstrukcji) to efekty są znacznie lepsze jak i bezpieczniejsze niż ma to miejsce powszechnie na rynku.

 
Wyjaśnienie jest proste, bo kiedy jednostka napędowa (silnik, skrzynia biegów czy napęd) ma od nowości duże straty wewnętrzne, straty dodatkowo nasiliły się w wyniku eksploatacji, pogorszyła się sprawność jednostki napędowej, efektywność generowania energii z paliwa, występuje zwiększone obciążenie układu emisyjnego to producent powerboxa, sterownika zewnętrznego czy finalnie tuner (jeśli może personalizować ustawienia) – aby uzyskać oczekiwany przez siebie czy przez klienta efekt – musi zadać znacznie wyższe parametry (często poza zakresem bezpieczeństwa) niż w przypadku jednostki napędowej o znacznie wyższej, seryjnej sprawności.

 
Z tego tytułu nieświadomy klient - użytkownik samochodu, który kupił sobie taki powerbox, sterownik zewnętrzny (czy moduł pedału gazu) pokuszony niższą ceną bo choć dzięki możliwości samodzielnego zamontowania, czy tuner montujący (a nawet dokonujący spersonalizowanych ustawień)  dodatkowo nasila straty wewnętrzne, znacznie zmniejsza bezpieczeństwo bierne, czynne jednostki napędowej, nasila negatywne zjawiska, zwiększa obciążenie układu emisyjnego, pogarsza emisję spalin, obciążenie układu korbowego (innych elementów) zwiększa degradowanie olejów, po nasilenie obciążeń, przeciążeń termicznych czy napędu włącznie, co nie tylko dyskwalifikuje pojazd z legalnej eksploatacji to skraca okresy serwisowe jak i między naprawcze.  
 

Dlatego warto się zapoznać z tym materiałem, gdzie oprócz omówienia ukrywanego i bagatelizowane problemu benzyny w oleju, zjawiskach samozapłonu w komorze spalania (niekontrolowany zapłon samoczynny w silnika z zapłonem iskrowym) to co się dzieje jeśli dokona się zwiększenia osiągów (również np: przez zastosowanie samego powerboxa, samego sterownika zewnętrznego a nawet samego modułu pedału gazu) w jednostce napędowej bez uprzedniego, skutecznego zmniejszenia negatywnych zjawisk. 

 
Natomiast kiedy wykona się ten sam zakres (o ile jest to w ogóle zasadne, potrzebne) np: montażu sterownika zewnętrznego (w tym z opcją spersonalizowania ustawień) lecz na jednostce napędowej mającej zweryfikowany stan, zmniejszone negatywne zjawiska (silnik i napęd) czyli mającej w formie naturalnej polepszoną sprawność (i już dzięki temu znacznie lepszą elastyczność, osiągi itp.) to celem uzyskania nawet tożsamych rezultatów jak przy samym montażu sterownika Plug & Play czy powerboxa wymagane jest dokonanie znacznie mniejszych korekt, bo jednostka napędowa będzie lepiej reagowała, generowała osiągi i to przy znacznie niższych parametrach zadanych np: znacznie niższej dawce paliwa, niższej korekcie ciśnienia paliwa czy niższych wartościach ciśnienia doładowania. 

Zarazem szereg korzyści jakie przynosi technologia MyNano jeszcze bez chip tuningu można doświadczyć i zobaczyć na jednostkach napędowych z silnikami wolnossącymi (bez turbo), które to na rynku uważane są za mało rozwojowe, ze bez znaczących zmian mechanicznych nie da się nic sensownego uzyskać, nie warto, małe efekty - lecz to MIT bo choćby jak można zobaczyć na przykładzie tej nowej Mazdy 6 SkyActiv-G 2.0 benzyna wolnossąca ze skrzynią automatyczną, zarówno możliwości jak i efekty są znaczące jeszcze bez wykonania typowego tuningu mechanicznego czy chip tuningu.  

 

 
Więcej o tematyce silników wolnossących czyli jak to było kiedyś a jak jest teraz można dowiedzieć się więcej na kolejnych faktach z zżycia wziętych Czy jest możliwe efektywne zwiększenie mocy w silniku wolnossącym? Kiedyś nie było sensu a jak jest teraz? Co znaczącego zmieniła przełomowa technologia MyNano?
 

Reasumując, jak to wynika z aktualnych już faktów, zastosowanie dodatkowego tuningu w formie sterownika zewnętrznego np: DPP Performance czy modułu DBW nie jest całkowicie wykluczone lecz jego zakres stosowania jest już znacznie mniej potrzebny niż kiedyś a jeśli już zastanie wykonany i to w pełnym technicznie zakresie, jednostka napędowa wymaga odpowiedniego zakresu serwisowego (innego niż w przypadku jednostek seryjnych – takie informacje przeglądowe przekazujemy w formie pisemnej) stosowania innych materiałów serwisowych (inne wersje np.: indywidualnych kompozycji olejowych) a dopełnienie kwestii formalno-prawnych z dokonanych zmian, usprawnień określone w przepisach prawa w kraju rejestracji danego pojazdu/maszyny etc należą do zlecającego/właściciela pojazdu.

Po więcej informacji zapraszamy do zapoznania się z: 

a następnie do bezpośredniego kontaktu telefonicznego celem omówienia szczegółów, zakresu działań czy dostępności terminów - kontakt