Sterownik DPP Performance po zamontowaniu w samochodzieSterownik DPP Performance jest to najnowszej generacji rozwiązanie techniczne często wybierane przez klientów w samochodach nowych na gwarancji.  W skrócie DPP to zewnętrzny, programowalny indywidualnie sterownik, współpracujący z fabrycznym układem sterującym, nadający korektę regulacji w istotnych parametrach mających wpływ np: na moment obrotowy, jego krzywą, wartości, tym samym na moc i osiągi. Skonstruowany przez Essing Performance Center, który posiada ponad 20 lat doświadczenia w tuningu mechaniczno-elektronicznym, rozwijając swoje doświadczenie m.in. przy współpracy ze sportem wyczynowym. Ponadto 44tuning Performance Center będąc importerem na Polskę prowadzi rozwój i opracowuje specjalne rozwiązanie regulacyjne dla samochodów - silników pracujących w polskich warunkach drogowych i paliwowych. Na rynku oferowane są różne urządzenia, powerboxy. Czym różni się od nich sterownik DPP Performance?

Sterowniki zewnętrzne do których należy DPP Performance
 to urządzenia podłączane metodą Plug & Play jednakże działające znacznie korzystniej, płynniej, sprawniej niż często spotykane na rynku powerbox-y. Powerboxy zmieniają jeden czy dwa parametry bez skrupulatnego zważania na aktualną pracę silnika czy jego aktualne obciążenie. 



Tuning nowego BMW 530D przez sterownik DPP PerformanceNatomiast sterowniki DPP na podstawie danych sterownika fabrycznego i indywidualnych ustawień dokonuje korzystniejszym współ sterowaniem (korektą w stosunku do sterownika fabrycznego) pracy silnika, mając na uwadze kluczowe parametry dla sterowania silnikiem. Biorą pod uwagę obciążenie, odpowiednio reagują na charakterystyką momentu obrotowego jak i mocy w funkcji obrotów, mieszanki paliwowo-powietrznej czy aktualnego położenia pedału gazu. Tym samym nie dochodzi (jak w przypadku zmian programowych - przy chip tuningu) do zmian maksymalnych limiterów np: doładowania, temperatury spalin, składu mieszanki etc, co wpływa korzystniej na zachowanie bezpieczeństwa jak i trwałość.

Kierunki i możliwości regulacji silnika ...


Tuning samochody kempingowego - CamperaPodczas regulacji silnika przez system DPP można w zakresie ustalonych limiterów w oprogramowaniu fabrycznego sterownika dokonać indywidualnej korekty charakterystyki momentu obrotowego a zarazem mocy, charakterystykę budowania momentu względem wychylenia pedału gazu, intensywność budowania momentu, zakres mocy maksymalnej, skład mieszanki paliwowo-powietrznej, zakres obrotów dla zmiany biegów przy skrzyni automatycznej (szybsze wygaszanie).

Ponadto w silnikach benzynowych mają efektywną możliwość pośredniego wpływu na korekty zapłonów (korekta Load vs Ignition), w silnikach diesel korekty stosunku paliwowo-powietrznego celem uzyskania efektywniejszego spalania paliwa i lepszych warunków pracy np: dla układu DPF/SCR. Do tego wpływają bardzo szybko na „uczenie się” seryjnego sterownika nowych parametrów pracy (szybki wpływ na mapy adaptacyjne), dając lepszy efekt tuningu bez pozostawiania śladu w seryjnym komputerze.

Fachowy tuning szyty na miarę, wygląda TAK ...


Na tym filmie możesz zobaczyć jak  w 44tuning Performance Center przebiega modernizacja za pomocą sterownika DPP Performance. Ponadto jakie są rzeczywiste efekty po tuningu u nas - Fiat 500x 1.4 Turbo Multiair 140 KM


Co zyskam w swoim samochodzie po tuning przez sterownik DPP Performance?

Znacznie lepszą reakcję reakcje silnika czy całej jednostki napędowej na naciśnięcie pedału gazu, zwiększenie mocy (możliwe przyrosty dla danego silnika ukazane w katalogu) zwiększenie momentu obrotowego (także ukazane w katalogu) , dużą lepszą elastyczność od niższego zakresu obrotów, większą dynamikę w średnim i wysokim zakresie obrotów, dużo szerszy zakres dynamicznej pracy (często o 500 czy nawet 1000 obrotów), więcej przyjemności z jazdy przy zachowaniu oczywiście bezpiecznej pracy silnika.

Mercedes 2.0 Turbo CDI 184 KM po tuning na 245 KM na gwarancji przez sterownik DPP Performance Korzyści po zastosowaniu sterownika DPP Performance ( w ramach zakresów, limiterów ustawionych w oprogramowaniu fabrycznym) 

 

  • zmniejszenie efektu "turbo - dziury"
  • dużo lepsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu
  • bezpieczna praca silnika mimo lepszych osiągów
  • możliwość korekty mieszanki paliwowo-powietrznej 
  • możliwość indywidualnego ustawiania charakterystyki mocy i momentu
  • płynniejsza praca skrzyni automatycznej
  • płynna i inteligentna regulacja momentu w zależności od parametrów pracy seryjnego sterownika w Twoim samochodzie
  • możliwość ustalenia pośredniego optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej (AFR) - ważne np: w przypadku samochodów z DPF/FAP
  • możliwość pośredniego ustalenia odpowiedniej i bezpiecznej temperatury spalin (EGT)
  • szybkie działanie systemu elektronicznego w każdym warunkach
  • możliwość demontażu systemu kiedy to jest potrzebne
  • dużo więcej przyjemności z jazdy
Precyzyjne pomiary w tym składu mieszankiDlaczego nie od razu w fabryce ...

Producenci prowadząc produkcję wielkoseryjną muszą brać olbrzymi zapas z uwagi na: bardzo różne warunki atmosferyczne panujące na całym świecie czy jakość paliw. Dlatego jego ustawienia są wykonane z bardzo z dużą tolerancją powodując niższą sprawność niż jest rzeczywiście możliwa jak i różnice w osiągach pomiędzy egzemplarzami.

Dodatkowo, z uwagi na produkcję wielkoseryjną, różną pracę silników nawet wyprodukowanych tego samego dnia występują różnice w mocy nominalnej czy też maksymalnej. Często producenci tworzą ujednolicone oprogramowanie dla danej serii silnika, bez indywidualnej regulacji każdego wyprodukowanego silnika (gdyby tą optymalizację wykonywaliby w fabryce to cena nowych samochodów mogłaby się zwiększyć nawet o 20-40%).


Pomiar mocy - wynik z hamowni Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM po tuningu na 224 KMWiększy moment obrotowy, moc to i mniejsze spalanie nawet o 15% ...
Na pozór może się wydawać, ze większa moc może się wiązać z większym spalaniem. Jednakże prawdą jest, że spala mniej. Z uwagi na wyższą sprawność uzyskiwaną poprzez korzystniejsze ustawienia pracy silnika - optymalniejsze, dostępny wyższy moment obrotowy już od niższych obrotów i wyższą moc już przy niższych niż wcześniej obrotach uzyskuje się faktycznie ok. 10-15% oszczędności paliwa na trasie czy w cyklu mieszanym.

W cyklu miejskim spalanie często bez zmian, choć i tutaj są użytkownicy uzyskujący oszczędności. Takie oszczędności mają miejsce przy zachowaniu tych samych średnich prędkości i intensywności przyspieszania jak wcześniej. Dotyczy to zarówno silników turbo diesel jak i turbo benzynowych.


System Plug & Play pozwala na samodzielny demontaż a potem montaż kiedy tylko potrzebujeszRównież do nowych samochodów po okresie docierania, kiedy zdemontujesz samochód jest w 100% seryjny

Tak, gdyż podłączany jest za pomocą fabrycznych złączy "Plug & Play" i w każdym potrzebnym momencie możesz powrócić do fabrycznych ustawień wypinając go także samodzielnie. Po odłączeniu elektronika powraca do seryjnych ustawień i samochód jest w 100% odbierany jak seryjny .

Tutaj można sie zapoznać z filmem jak w kalejdoskopowym tempie (w rzeczywistości ok. 6-8 godzin) przebiega optymalizacja pracy silnika przez sterownik DPP Performance na przykładzie VW Caddy 2.0 TDI Euro 6 102 KM.



25 lat doświadczenia naszego zespołu w motoryzacji, tuningu i sporcie samochodowym, zatem fachowo i bezpiecznie ...

Wraz z producentem prowadząc prace rozwojowo-badawcze na terenie Polski i Holandii (EPC) dokonywane są testy tuningu danych silników 
Doświadczenie ze sportu jest bezcenne przy wykonywaniu tuningu samochodów drogowych
czy samochodów poprzez system DPP. Silniki poddawane są weryfikacji pod względem technicznej możliwości tuningu, potrzebom zmian charakterystyk, podatności do tuningu. Po przygotowaniu danego rozwiązania poddawany jest dany silnik czy jednostka napędowa testom obciążeniowym na hamowni jak i testom drogowym.

Podczas tych testów pozyskiwane są informacje o potrzebach danych silników, możliwych do uzyskania efektywnych przyrostach czy powstają ustawienia bazowe dla danego silnika. Ponadto dla polskich klientów we współpracy z naszą Centralą z Kępy k/Opola weryfikowane są potrzeby danych silników podczas pracy na typowo polskich paliwach (osoba prowadząca Robert Halicki - Mistrz Polski w GSMP czy zwycięzca Rajdowego Pucharu Polski 2013 w klasie RPP5).

Ponadto system DPP Perfomance jest podczas stałego rozwoju technicznego co owocuje możliwością wykonywania poprzez niego tuningu w najnowszych samochodach czy systemach zasilania.



Skoda Kodiaq 2.0 TSI 190 KM podczas wykonania tuningu przez sterownik DPP Performance i wykonaniu pakietu LSPI/SPI & Friction SolutionWyniki pomiarów, wykresy z hamowni i informacje przeglądowo - eksploatacyjne ...
Na potwierdzenie przekazujemy wyniki pomiarów- wykresy mocy i momentu z hamowni. Ponadto każdy z klientów po wykonaniu optymalizacji mocy u nas może otrzymać faktyczne informacje przeglądowe swojego silnika będące efektem wieloletniego doświadczenia w tuningu silników. Różnią się one od teoretycznych okresów przeglądowych nadawanych przez producentów silników, gdyż są efektem faktycznej weryfikacji ich potrzeb przy użytkowaniu np: w polskich warunkach drogowych czy paliwowych.

Tutaj możesz zapoznać się z wykresem z hamowni po tuningu samochodów z silnikami turbo-diesel Audi A8 4.2 Tdi 350 KM oraz Fiat Freemont 2.0 MJ 170 KM

pdfWykres z hamowni Audi A8 4.2 Tdi 350 KM po tuningu przez DPP 

pdfWykres z hamowni Fiat Freemont 2.0 MJ 170 KM po tuningu przez DPP 

Tutaj dla przykładu możesz zapoznać się z wykresem z hamowni po tuningu samochodów z silnikami turbo-benzynowymi VW Jetta 1.4 TSI 122 KM, Renault Scenic 1.4 TCE 130 KM, Citroen C4 1.6 THP 

pdfWykres z hamowni VW Jetta 1.4 TSI 122 KM po tuningu przez DPP Performance Petrol 

pdfWykres z hamowni Renault Scenic 1.4 TCE 130 KM KM po tuningu przez DPP Performance Petrol

pdfWykres z hamowni Citroen C4 1.6 THP 156 KM po tuningu przez DPP Performance Petrol

Jaka jest gwarancja na sterownik zewnętrzny DPP ?
 
Informacje przeglądowe, eksploatacyjne, gwarancję przekazujemy w formie pisemnej
Czteroletnia gwarancja producenta na sterownik DPP Performance. W przyszłości, przy wymianie samochodu o ile jest to technicznie możliwe możesz w kontakcie z nami przystosować system DPP za dopłatą do nowego samochodu. Do tego otrzymasz informacje jak najkorzystniej aksploatować samochód po tuningu aby efektywnie wykorzystać wykonaną optymalizację.




Porsche Cayenne 4.2 TDI po pakiecie tuning przez sterownik DPP Performance wraz z nanotechnologią Panther P52 Grafen oraz Racing
Masz więcej pytań, chcesz dowiedzieć się co zyskasz w swoim samochodzie, jaki jest najbliższy wolny termin?

Zapraszamy już teraz do skorzystania z informacji dla danego typu samochodu w katalogu przyrostu mocy - konfugurator tuningu lub do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt