Jak to jest teraz z wykonaniem tuningu przez dodatkowy sterownik zewnętrzny DPP Performance? Czy można zastosować sam Powerbox? Założyć sam moduł DBW aby polepszyć reakcję silnika na pedał gazu?
Dlatego warto zapoznać się z tym materiałem o Citroenie C5 Aircross 1.6 PureTech 180 KM - silnik benzynowy z doładowaniem (ze skrzynią automatyczną Aisin) w którym jest pokazany cały zakres krok po kroku, w tym dlaczego pojazd nie mógł od razu wjechać na hamownię, jakie efekty oraz jak się okazało poprawa na tyle efektywna, że zastosowanie sterownika DPP Performance, jakiegoś Powerboxa, chip tuningu programowego a nawet moduły pedału gazu nie było potrzebne.
W tym temacie czyli jak to jest z chip tuningiem (czy zwiększeniem mocy np: w samochodzie na gwarancji, po gwarancji) warto zapoznać się z tym materiałem o nowym BMW 520d Diesel – w wersji 190 KM - Mild Hybrid (ze skrzynią automatyczną ZF8HP) w którym jest pokazany cały zakres krok po kroku, w tym dlaczego nie od razu sam chip tuning czy zastosowanie powerboxa-, sterownika zewnętrznego czy modułu DBW (tuning pedału gazu) jakie efekty oraz jak się okazało poprawa na tyle efektywna, że zastosowanie sterownika zewnętrznego DPP Performance nie było potrzebne a fwystarczyło zastosowanie modułu DBW.
Można to zobaczyć na przykładzie tego Audi 3.0 TDI (wersja 45TDI z 8 biegową skrzynią ZF8HP) kiedy to znana firma tuningowa z Polski wykonała zamiast montażu powerboxa sam chip tuning wraz z podniesieniem ciśnienia oleju, to co się stało ze sprawnością tego silnika, parametrami, jego pracą, co z olejem i ciśnieniem oleju, filtrem oleju i jakie zmiany po zmniejszeniu negatywnych zjawisk w technologii MyNano.
Jednak kiedy Chip tuning Super VIP jest wykonywany (bo jest zasadny, wymagany ze względu na wykonanie np.: zmian mechanicznych czy jest to w zakresie jej konstrukcji) to efekty są znacznie lepsze jak i bezpieczniejsze niż ma to miejsce powszechnie na rynku.
Dlatego warto się zapoznać z tym materiałem, gdzie oprócz omówienia ukrywanego i bagatelizowane problemu benzyny w oleju, zjawiskach samozapłonu w komorze spalania (niekontrolowany zapłon samoczynny w silnika z zapłonem iskrowym) to co się dzieje jeśli dokona się zwiększenia osiągów (również np: przez zastosowanie samego powerboxa, samego sterownika zewnętrznego a nawet samego modułu pedału gazu) w jednostce napędowej bez uprzedniego, skutecznego zmniejszenia negatywnych zjawisk.
Zarazem szereg korzyści jakie przynosi technologia MyNano jeszcze bez chip tuningu można doświadczyć i zobaczyć na jednostkach napędowych z silnikami wolnossącymi (bez turbo), które to na rynku uważane są za mało rozwojowe, ze bez znaczących zmian mechanicznych nie da się nic sensownego uzyskać, nie warto, małe efekty - lecz to MIT bo choćby jak można zobaczyć na przykładzie tej nowej Mazdy 6 SkyActiv-G 2.0 benzyna wolnossąca ze skrzynią automatyczną, zarówno możliwości jak i efekty są znaczące jeszcze bez wykonania typowego tuningu mechanicznego czy chip tuningu.
Reasumując, jak to wynika z aktualnych już faktów, zastosowanie dodatkowego tuningu w formie sterownika zewnętrznego np: DPP Performance czy modułu DBW nie jest całkowicie wykluczone lecz jego zakres stosowania jest już znacznie mniej potrzebny niż kiedyś a jeśli już zastanie wykonany i to w pełnym technicznie zakresie, jednostka napędowa wymaga odpowiedniego zakresu serwisowego (innego niż w przypadku jednostek seryjnych – takie informacje przeglądowe przekazujemy w formie pisemnej) stosowania innych materiałów serwisowych (inne wersje np.: indywidualnych kompozycji olejowych) a dopełnienie kwestii formalno-prawnych z dokonanych zmian, usprawnień określone w przepisach prawa w kraju rejestracji danego pojazdu/maszyny etc należą do zlecającego/właściciela pojazdu.
Po więcej informacji zapraszamy do zapoznania się z:
- działem indywidualnych pakietów dla danego rodzaju pojazdów (czy maszyn) Pakiety 44Performance
- jak wygląda działanie krok po kroku - czyli jak skorzystać z technologii MyNano
-
rozpoczęcie od Etapu 1 czyli od przyczynowo skutkowych badań olejów w technologii MyNano (w przypadku samochodów wyczynowych, ciężarowych, maszyn rolniczych wraz z badanie paliw)
a następnie do bezpośredniego kontaktu telefonicznego celem omówienia szczegółów, zakresu działań czy dostępności terminów - kontakt