Jak to jest teraz z chip tuningiem? Czy Chip tuning Lux jest nadal u nas dostępny? Choć od początku rozpoczęcia działalności czyli od 2005 roku w stanie techniki, możliwościach dokonywania polepszania osiągów jak i w oferowanych pojazdach, jednostkach napędowych wiele się zmieniło, samego chip tuning nie wykonujemy już od prawie 10 lat, to przed laty wykonywało się go praktycznie w każdej jednostce napędowej mającej odpowiedni stan dla jego wykonania.
Dlatego warto zapoznać się z tym obszernym materiałem o ukrytym potencjale w Ferrari F8 Tributo, które to poprawie sprawności ze względu na zastosowanie pakietów MyNano nie potrzebowało wykonania dodatkowego np: chip tuningu bo na tyle jest poprawa kultury pracy, dynamiki, elastyczności, że fabryczne ustawienia sterowania jednostką napędową (mając na uwadze osiągi) w zupełności są wystarczające.
Dlatego warto zapoznać się z tym materiałem o Citroenie C5 Aircross 1.6 PureTech 180 KM - silnik benzynowy z doładowaniem (ze skrzynią automatyczną Aisin) w którym jest pokazany cały zakres krok po kroku, w tym dlaczego pojazd nie mógł od razu wjechać na hamownię, jakie efekty oraz jak się okazało poprawa na tyle efektywna, że chip tuning nie był potrzebny.
W tym temacie czyli jak to jest z chip tuningiem (czy zwiększeniem mocy np: w samochodzie na gwarancji, po gwarancji) warto zapoznać się z tym materiałem o nowym BMW 520d Diesel – w wersji 190 KM - Mild Hybrid (ze skrzynią automatyczną ZF8HP) w którym jest pokazany cały zakres krok po kroku, w tym dlaczego nie od razu sam chip tuning czy zastosowanie powerboxa-, sterownika zewnętrznego czy modułu DBW (tuning pedału gazu) jakie efekty oraz jak się okazało poprawa na tyle efektywna, że chip tuning nie był potrzebny.
Można to zobaczyć na przykładzie tego Audi 3.0 TDI (wersja 45TDI z 8 biegową skrzynią ZF8HP) kiedy to znana firma tuningowa z Polski wykonała sam chip tuning wraz z podniesieniem ciśnienia oleju, to co się stało ze sprawnością tego silnika, parametrami, jego pracą, co z olejem i ciśnieniem oleju, filtrem oleju i jakie zmiany po zmniejszeniu negatywnych zjawisk w technologii MyNano.
Jednak kiedy Chip tuning Super VIP jest wykonywany (bo jest zasadny, wymagany ze względu na wykonanie np.: zmian mechanicznych czy jest to w zakresie jej konstrukcji) to efekty są znacznie lepsze jak i bezpieczniejsze niż ma to miejsce powszechnie na rynku.
Dlatego warto się zapoznać z tym materiałem, gdzie oprócz omówienia ukrywanego i bagatelizowane problemu benzyny w oleju, zjawiskach samozapłonu w komorze spalania (niekontrolowany zapłon samoczynny w silnika z zapłonem iskrowym) to co się dzieje jeśli tuner dokona zmian w jednostce napędowej bez uprzedniego, skutecznego zmniejszenia negatywnych zjawisk.
Zarazem szereg korzyści jakie przynosi technologia MyNano jeszcze bez chip tuningu można doświadczyć i zobaczyć na jednostkach napędowych z silnikami wolnossącymi (bez turbo), które to na rynku uważane są za mało rozwojowe, ze bez znaczących zmian mechanicznych nie da się nic sensownego uzyskać, nie warto, małe efekty - lecz to MIT bo choćby jak można zobaczyć na przykładzie tej nowej Mazdy 6 SkyActiv-G 2.0 benzyna wolnossąca ze skrzynią automatyczną, zarówno możliwości jak i efekty są znaczące jeszcze bez wykonania typowego tuningu mechanicznego czy chip tuningu.
Reasumując, jak to wynika z aktualnych już faktów, chip tuning nie jest całkowicie wykluczony lecz jego zakres stosowania jest już znacznie mniej potrzebny niż kiedyś a jeśli już zastanie wykonany i to w pełnym technicznie zakresie, jednostka napędowa wymaga odpowiedniego zakresu serwisowego (innego niż w przypadku jednostek seryjnych – takie informacje przeglądowe przekazujemy w formie pisemnej) stosowania innych materiałów serwisowych (inne wersje np.: indywidualnych kompozycji olejowych) a dopełnienie kwestii formalno-prawnych z dokonanych zmian, usprawnień określone w przepisach prawa w kraju rejestracji danego pojazdu/maszyny etc należą do zlecającego/właściciela pojazdu.
Po więcej informacji zapraszamy do zapoznania się z:
-
działem indywidualnych pakietów dla danego rodzaju pojazdów (czy maszyn) Pakiety 44Performance
-
jak wygląda działanie krok po kroku - czyli jak skorzystać z technologii MyNano
-
rozpoczęcie od Etapu 1 czyli od przyczynowo skutkowych badań olejów w technologii MyNano (w przypadku samochodów wyczynowych, ciężarowych, maszyn rolniczych wraz z badanie paliw)
a następnie do bezpośredniego kontaktu telefonicznego celem omówienia szczegółów, zakresu działań czy dostępności terminów - kontakt