
Poniżej krótki przewodnik "krok po kroku" i omówienie różnych aspektów tuningu ABYŚ JUŻ NA POCZĄTKU WIEDZIAŁ CO WARTO!
Jak poznać parametry swojego silnika, samochodu. Czyli jak sprawdzić potrzebne zmiany w swoim silniku…

Tutaj z pomocą przychodzi fachowy zakres diagnostyki obciążeniowej. Niestety wbrew powszechnej opinii na rynku same pomiary mocy i momentu obrotowego dają zbyt mało danych. Ponieważ np: silniki doładowane majac często spotykane niesprawności które nie generują błędu Check Engine na desce rozdzielczej, wielokrotnie na hamowni pokazują wyższe parametry mocy i momentu. Zatem podejmowanie decyzji o dalszym działaniu na podstawie pomiary na hamowni to duży błąd.
Dlatego koniecznym jest zweryfikowanie wielu parametrów pracy silnika w tym jego szczelności, sprawności i fabrycznej regulacji. Ponadto wymagane jest odnalezienie uproszczeń jakie zastosował producent w zakresie produkcji wielkoseryjnej. Czasami usunięcie wad produkcji wielkoseryjnej jak np: pulsacja w układzie wtryskowym, znaczące obniżenie mocy silnika przy wyższych temperaturach. Zatem diagnostyka obciążeniowa połączona z fachowym rekonesansem potrzeb danego egzemplarza potrafi trafnie, w 100% pozwolić na określenie zakresu potrzebnych do wykonania prac.
Dlatego koniecznym jest zweryfikowanie wielu parametrów pracy silnika w tym jego szczelności, sprawności i fabrycznej regulacji. Ponadto wymagane jest odnalezienie uproszczeń jakie zastosował producent w zakresie produkcji wielkoseryjnej. Czasami usunięcie wad produkcji wielkoseryjnej jak np: pulsacja w układzie wtryskowym, znaczące obniżenie mocy silnika przy wyższych temperaturach. Zatem diagnostyka obciążeniowa połączona z fachowym rekonesansem potrzeb danego egzemplarza potrafi trafnie, w 100% pozwolić na określenie zakresu potrzebnych do wykonania prac.
Chip tuning a może lepszy fachowy tuning "szyty na miarę" - optymalizacja pracy silnika, kiedy ma to sens?

Oczywiście przestrzegamy przed wykonywaniem chip tuningu w fromie na „chybił trafił” czyli bez fachowej weryfikacji, pomiarów, sprawdzenia kondycji czy indywidualnej regulacji. W takich przypadkach za kusząco niską ceną kryje się brak fachowości i szybka chęć zysku wykonawcy. W takich usługach notorycznie wykorzystywany jest brak wystarczającej wiedzy technicznej właściciela samochodu. Częśto padaja zapewnienia, że " tak robimy tak samo jak inni na rynku tylko taniej, co jest wielkim kłamstwem. Przy tego typu usługach smak niskiej ceny mija bardzo szybko jak się za chwilę okazuje, że za "kiilkaset złoty więcej" można było wykonać usługe pełną technicznie.
Co z „chipowaniem”, zwiększeniem mocy, momentu obrotowego w samochodach na gwarancji?

Co warto coś robić ze świecami zapłonowymi ?

Jak z olejem silnikowym, do skrzyni biegów i innymi płynami eksploatacyjnymi?

Sportowe filtry powietrza. Kiedy warto, na co zwrócić szczególną uwagę!
W silnikach benzynowych wolnossącym (bez turbo) warto zastąpić zwykły papierowy filtr, filtrem typu sportowego. Jednakże koniecznym jest zweryfikowanie czerpni powietrza, gdyż w przypadku zbyt dużego dostępu do zanieczyszczeń może dochodzić do skrócania żywotności silnika. W przypadku modernizacji wykonywanych u nas skrupulatnie oceniamy potrzeby silnika i zasadność zastosowania sportowego filtra powietrza z ewentualną opcją zmiany czerpni powietrza. Zdarzają się również seryjne silnik które maja seryjnie zbyt duży nadmiar powietrza a niedomiar paliwa. W takim przypadku zwiększenie ilości powietrza może spowodować uszkodzenie silnika. Zatem najlepszym jest zweryfikowanie pracy danego egzemplarza a następnie podjęcie pełnych technicznie decyzji.

W silnikach doładowanych stosowanie sportowych filtrów powietrza to wyższa szkoła jazdy. Wbrew gwarancją producentów filtrów, przy seryjnej konstrukcji dolotu powietrza często dochodzi do przedostawania się zbyt dużej ilości ciał obcych do układu doładowania. Skutkuje to skróceniem żywotności silnika a w szczególności turbosprężarki. W takim przypadku my rekomendujemy wykonanie specjalnego dolotu powietrza mającego na celu poprawienie przepływu powietrza wraz z utrzymaniem jakości filtracji. W tym celu jeżeli dokonujemy zmian wykonujemy odpowiadanie zmiany w konstrukcji dolotu aby uniknąć skracania żywotności silnika czy osprzętu.
Należy też pamiętać, że wbrew zapewnieniom producentom filtrów, konieczność czyszczenia i konserwacji filtrów z wkładem bawełnianym wymagana jest co 5-15 tyś km lub co roku. Czyszczenie w większych odstępach kilometrażowych czy czasowych skutkuje przedostawaniem się nadmiernej ilości zanieczyszczeń do silnika. Trzeba mieć również na uwadze, że zmiany w dolocie powietrza w silniku doładowanym wiążą się ze zmianą wartości doładowania. Zatem zawsze wymagane jest kontrola parametrów pracy silnika i polepszenie jego regulacji. Regulacje wykonuje się poprzez opcję programową np.: Chip Tuning Super VIP lub przy udziale sterownika zewnętrznego DPP Performance.
Co z hamulcami, kiedy warto zastosować lepsze tarcze i klocki hamulcowe?

Co zyskasz kiedy dobierzesz odpowiednie opony czy dokonasz trafnych zmian w zawieszeniu?

Kiedy warto a kiedy już koniecznie potrzeba dokonać zmian w układzie wydechowym. Jakie „triki” stosowane są na rynku aby skusić klienta. Przeczytaj…warto!
W silnikach wolnossących możliwości poprawy parametrów bez konieczności zmian w układzie wydechowym czy zmian w silniku to ok. 15%. Celem uzyskania wyższych przyrostów wymagana jest fachowa zmiana w układzie wydechowym. W przypadku silników doładowanych jest to już bardzie złożone i mocno zależy od konstrukcji, zastosowanego układu katalitycznego i ciśnień na wydechu. Jednak seryjne układu pozwalają często na poprawienie parametrów silnika o conajmniej 20-30%.
Natomiast hasła typu : dedykowany, przetestowany układ wydechowy, „liczenie wydechu”, wykonany ze stali nierdzewnej, pasujący plug and play czy ładny wygląd to częste hasła i triki jakie stosowane są na rynku aby skusić potencjalnego klienta na zakup układu wydechowego.
Niestety, większość rzekomo dedykowanych układów wydechowych czy tych wykonywanych na zamówienie poza kilkoma zagranicznymi firmami bardzo ceniącymi swoje wyroby i często poza zasięgiem cenowym wielu klientów to namiastka tego co silnik potrzebuje. Z tego tytułu biorąc pod uwagę zmianę osiągów silnika należy pamiętać, że czy w silniku wolnossącym czy doładowanym zmiany układzie wydechowym mogą wiele poprawić i wiele pogorszyć. Jest to tak trudna sztuka która można przyrównać do zdolności „gięcia sztućca siłą woli”. Jednak rozumiejąc zjawiska jakie występują w silniku, precyzyjnie mierząc parametry danego silnika można w drodze precyzyjnego projektowania uzyskiwać znaczące poprawy. Jak poznać rzetelnego producenta układu wydechowego?

Po prostu czy zadeklaruje i zagwarantuje poprawę osiągów po zastosowaniu swojego produktu która przy dobrym wykonaniu powinna dawać efekt na poziomie 12-20% w zależności od rodzaju silnika i zakresu zmian w układzie wydechowym. Działajac już 25 lat na rynku, myśmy nie znaleźli po za wspomnianymy kilkoma firmami w świecie których produkty są poza zasięgiem finansowym 98% klientów.
Dlatego gwarantując klientowi efekt wykonywanych u nas zmian zmuszeni byliśmy do wprowadzenia wykonywania układów wydechowych we własnym zakresie. Testując najpierw w sporcie a potem w wersjach drogowych, wykonując ze specjalnych materiałów ze stali nierdzewnej lecz samochodowej – wydechowej dajemy gwarancję efektu, trwałości jak i dźwięku. Uzyskujemy efekty na miarę najwyższych światowych marek w tej dziedzinie przy mniejszym nakładzie finansowym.
Lecz niestety nie możemy i nie jesteśmy w stanie rywalizować cenowo z przysłowiowym „spawaczem z garażu” czy z „masową fabryką rzekomych sportowych układów wydechowych” gdyż zawsze jedynym plusem takiego układu wydechowego jest tylko cena. Dla przykładu wykonany układ wydechowy do silnika 1.4 Turbo 140 KM oprócz w pełni komfortowego dźwięku to dodatek 30 KM (seryjny kolektor wydechowy), w przypadku silnika wolnossącego np.: Jeep SRT 6.4 Hemi to z poprawa z 440 KM na 495 KM (na seryjnych kolektorach wydechowych) czy Renault Clio Sport 2.0 16V które po wykonaniu naszego układu wydechowego odzyskuje ponad 60 Nm moment obrotowego. Przykładów moglibyśmy mnożyć i ukazywać wiele.
Możesz odebrać nasz opis jako reklamę jak i możesz odebrać to jako rzeczywistą informację o rynku sportowych układów wydechowych płynącą od pasjonatów motoryzacji. I wbrew przyjętym opiniom na rynku, każda zmiana w układzie wydechowym, w szczególności w silnikach benzynowych, wymaga zmian regulacji pracy silnika.
Zatem u nas masz zapewnione: pomiary diagnostyczne w tym hamowniane przed, w trakcie i po wykonaniu układu wydechowego, wykonanie regulacji pracy silnika czyli samochód wyjeżdza od nas w 100% działający prawidłowo jak i masz wykonaną odpowiednią termoizolacją ważnych elementów. Zatem wybór oczywiście należy do Ciebie.
Tutaj możecie zapoznać się z faktami jak nasz zespół opisuje jeden z największych producnetów samochodów wielu marek Grupa Fiat Chrysler Automobile w artykule" Zdrodzony z pasji w tym .... opisany efekt prac naszego zespołu jako "Progres na światowym poziomie"
Link do artykułu tutaj - Cytujemy:" Od chwili jej pierwszego startu w Polsce do dziś zespól przyspieszył samochód o ponad 10 sekund na kilometrze, co jest imponującym wynikiem. Na dzień dzisiejszy jest to jedyny zespół w Polsce (i nie wiadomo czy nie na świecie!), który z takim sercem i determinacją zamienił samochód powszechnie uważany jako pojazd do jazdy na zakupy w niesamowitą, szybką rajdową broń "
Dlatego gwarantując klientowi efekt wykonywanych u nas zmian zmuszeni byliśmy do wprowadzenia wykonywania układów wydechowych we własnym zakresie. Testując najpierw w sporcie a potem w wersjach drogowych, wykonując ze specjalnych materiałów ze stali nierdzewnej lecz samochodowej – wydechowej dajemy gwarancję efektu, trwałości jak i dźwięku. Uzyskujemy efekty na miarę najwyższych światowych marek w tej dziedzinie przy mniejszym nakładzie finansowym.

Możesz odebrać nasz opis jako reklamę jak i możesz odebrać to jako rzeczywistą informację o rynku sportowych układów wydechowych płynącą od pasjonatów motoryzacji. I wbrew przyjętym opiniom na rynku, każda zmiana w układzie wydechowym, w szczególności w silnikach benzynowych, wymaga zmian regulacji pracy silnika.
Zatem u nas masz zapewnione: pomiary diagnostyczne w tym hamowniane przed, w trakcie i po wykonaniu układu wydechowego, wykonanie regulacji pracy silnika czyli samochód wyjeżdza od nas w 100% działający prawidłowo jak i masz wykonaną odpowiednią termoizolacją ważnych elementów. Zatem wybór oczywiście należy do Ciebie.
