Firma Przedsiębiorstwo 44 która otrzymała medialną nazwę 44tuning w roku 2005. U podstaw ma swoje korzenie w 1991 roku kiedy to zaczęła się zawodowa droga pewnego pasjonującego się od dziecka motoryzacją mechanika. Nazwę swoją zawdzięcza numerowi startowemu (44) z jakim to wspomniany mechanik - Robert Halicki, twórca technologii 44tuning zdobył w 2001 roku Mistrzostwo Polski w Wyścigach Grórskich. Zanim jednak do tego doszło .... w roku 1993 wystartował po raz pierszy w rajdzie przygotowanym przez siebie samochodem, Fiatem 125P. Krok po kroku, poprzez sport, przygotowywanie i modernizowanie samochodów różnych marek, do sportu i do jazdy na codzień...Robert początkowo wraz z bratem Tadeuszem nabierali coraz wieksze doświadczenie w tuningowym rzemiośle. Owocowało to zdobywaniem przez Roberta kolejnych trofeów w rajdach popularnych (tytuł Kierowcy Roku Opolszczyzny). Do tego coraz lepsza pozycje w rajdach popularnych Pucharu Automobilklubów i Klubów na terenie całej Polski.
Ponadto coraz więcej samochodów przygotowanych przez rodzinny zespół uzyskiwało coraz lepsze wyniki na arenie polskiego sportu motorowego. W roku 2000 Robert zdobywa tytuł II-go V-Ce Mistrza Polski w klasie H-1150 w GSMP. Jego osobisty sukces, został jako kierowcy podwojony. Mistrzostwo Polski w klasie N-1150 zdobywa Mirosław Giziński na przygotowanym silniki przez Roberta.
W roku 2001 przygotowany przez rodzinny zespół , z pomocą pilota Adama Lipkowskiego który na ten czas wspomagał zespół jako mechanik, zdobywa tytuł Mistrza Polski w GSMP w klasie A-1150, wygrywając przy tym 4-ry eliminacje Mistrzostw Europy.
Dlatego przy współudziale i z dużą pomocą holenderskich przyjaciół, Robert wraz już z żona Joanną wrócili do Polski. Reaktywując działanie w tuningu pod znaną Wam po dziś dzień nazwą 44tuning. Współpraca polskich i holenderskich przyjaciół poszerzona o rówieśników z kilku innych krajów, owocuje tworzenień prawie każdego dnia tworza z pasją ciekawszą motoryzację. Kwok po kroku rozwoju celem przeprowadzania modernizacji na konkretnym, możliwie najwyższym poziomie. Mając swoje zaplecze w ośrodkach rozwojowych zlokowanych m.in w Holandii Robert krok po kroku wprowdza na rynek Polski nowego rodzaju usługi.Wystawiając do startu na 1/4 mili drogowego Fiat-a Stilo 1.9 MJ 16V w limitowanej wersji Schumacher, dwu krotnie staje na drugim miejscu podium. Jako jadący "na czysto diesel" po tuningu Stilo szybko zyskuje na zainteresowaniu kibiców. Wsród nich okazali się przyszli ważni klienci na drodze rozwoju. W konsekwencji dzięki startom Stilo z usług korzystają pierwsi klienci w branży rolniczej rozpoczynając podyktowaną ich potrzebą pionierską drogę Roberta w rozwoju technologii modernizacji maszyn rolniczych.
Dzięki temu dwóch dobrze rozumiejący się ludzi tworzy kolejne ewolucje sterowników DPP dwu i trzy kanałowe (aktualnie również cztero-kanałowe) Pozwala to na wprowadzenie jako Hit na rynku efektywnej modernizacji beziwazyjnej silników TSI - TFSI.
Tak dobra współpraca zaowocowała powrotem Roberta na rajdowe trasy i startem zespołu 44tuning.pl w Barbórce Warszawskiej 2008. Wsparcie umożliwiło jazdę samochodem najwyższej, światowej klasy, którym to egzemplarzem jeżdził m.in Michał Kościuszko i Urmo Aava (estoński kierowca - V-ce Mistrz J-WRC) czyli Suzuki Swift Super 1600.W 2009 roku Robert wprowadza kolejną nowość na rynek. Jest to optymalizacja i zwiększanie mocy maszyn rolniczych wsparte pomiarami na hamowni obciążeniowej w pomiarze płynnym. Po kilku miesiącach tworzy pierwszy w Polsce wóz techniczny który jeżdząć po całej Polsce wzmacnia Polskie rolnictwo, pozwalajac na oszczędności paliw liczone w milionach litrów.
W tym czasie mocno rozwiijając technologię optymalizacji maszyn opracowuje cały zakres diagnostyki obciążeniowej, usuwania wad fabrycznych, diagnozowania paliw podczas pracy silników po wykrywanie przyczyn ubytków mocy w nowych maszynach na gwarancji. Następnie tworzy technologię diagnostyczną dla maszyn rolniczych które nie można pomierzyć przez hamownię obciążeniową (kombajny czy ciągniki bez WOM). Zakres pozyskiwanych danych i zrozumienie materii sprawia, że niektórrzy producenci maszyn zaczynają go odbierać "jako problem na rynku" ... ponieważ zbyt dużo rozumie i pomaga rolnikom dochodzić swoich praw np: gwarancyjnych.
Krok po kroku uruchamiane są kolejne hamownie do których po czasie dołącza hamownia dla jednośladów. W połączeniu ze wspólpracownikami 44tuning zaczyna w intensywnym tempie tworzyć wiele unikalnych rozwiazań do którego motorem napędowym jest pasja Roberta. Za to u boku Roberta rozwija się kolejny z braci - Jacek który krok po kroku jest uczony tajemnej sztuki tuningowej.Początkowo w Rajdowym Pucharze Polski a następnie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostrwach Polski. Ponownie kroczek po kroczku rozwija intensywnie swoje "dziecko techniczne" jakim jest mały i dziki Abarth, który z roku na rok staje się coraz to licząca się na odcinkach specjalnych rajdówką. W 2013 roku, w piierwszy sezonie startów zespół zdobywa 1 miejsce w klasie do 2 litrów w Rajdowym Pucharze Polski.
Doświadczenie zespołu i Roberta zostaje docenione. 44tuning uczestniczy od 2013 roku w oficjalnych testach maszyn rolniczych organizowanych przez Rolniczy Przegląd Techniczny - RPT.Wyniki testów zostają publikowane na łamach RPT, z czasami cieżką lecz jednak konieczną aprobatą producentów czy importerów. Powodem była ukazywana prawda o faktycznych sprawnościach danych jednostek napędowych jak i ich ułomnościach. Do tego o problemach jakie niosą wybrane techniczne rozwiązania w zakresie emicji spalin.
To wszystko jednak owocuje wspólnym opracowanie z Politechniką Opolską, złożeniu dokumentacji opublikowanej w WIR dotyczącej efektywnej regulacji silników z zaplonem ZS w maszynach rolniczych. Dochodzi po czasie kolejna publikacja dotycząca spadków sprawności w drodze ich eksloatacji.
Następnie to już ciąg wydarzeć i tworzenia unikalnych, w zakresie światowym rozwiązań. Dotyczy to m.in modernizacji silników wolnossącyh, poleszania ich osiągów w zakresie kompletnie nie dostępnym dla innych, w szczególności w zakresie efektywnych przyrostów. Tworzenie dolotów powietrza dynamicznych dających w silnikach wolnossących znakomite przyrosty (doładowanie nawet do 0.2 bara). Dzięki temu ulepszane są osiągi m.in silniki Porsche, pakiety SuperStreet np: dla Jeep GC SRT 6.4 Hemi + 100 KM. Powodem braku na rynku producentów układów wydechowych dajacy 100% gwarancję na efekt, dołączą tworzenie na potrzeby danego projektu własnych układów wydechowych. W połączeniu z wykonywaniem szerokiego zakresu pomiarów na każdym etapie prac, generowane są przyrosty który śmiało mogły by markowac wielkie "loga" świata motoryzacji.
W tym czasie "kątem oka" przygotowywane jest zakres efektywniejszego wykorzystania paliwa gazowego lecz w wydaniu nie znanym rynkowi. Rajdowa "broń" nabiera coraz to zacnych osiągów w konsekwencji w roku 2017 dochodząc do poziomu 300 KM z silnika 1.4 Turbo. Do tego z osiągami poleszonymi o 10 sekund na 1 kilometrze rajdowym w stosunku do wersji zakupionej.Ponadto zespół wkroczył z bardzo dobrym efektem w zakres zmian aerodynamicznych. Przygotowany własny pakiet aerodynamiczny, ze specjalnym dyfuzorem i lotką tylną tylną. Przyniósł on niesamowitą poprawę i to bez bez kosztownych testów w tunelu aerodynamicznym. Samochód uzyskał bardzo potrzebny docisk aerodynamiczny pozwalajacy teraz z dużą pewnością poruszać się po odcinkach specjalnych z prędkościami bliskimi 200 km/h.
Również w roku 2017 zespól zmotywowany osiągnięciami technicznymi w sporcie, zbudował pierwszy na świecie egzemplarz nowego samochodu Abarth 500X.
własnego autorstwa dotyczącego diagnostyk obciążeniowych, efektywniejszego odnajdywania przyczyn usterek, przeprowadzania napraw po bezsporny technicznie montaż instalacji gazowych LPG.Robertem Halickim i zapytać o rozwiązanie własnie dla Twojego samochodu - kontakt





