Robert Halicki- twórca zespołu 44tuning - jak widać z zamiłowania do najszybszego koloru jakim jest czerwony :-)Firma Przedsiębiorstwo 44 która otrzymała medialną nazwę 44tuning w roku 2005. U podstaw ma swoje korzenie w 1991 roku kiedy to zaczęła się zawodowa droga pewnego pasjonującego się od dziecka motoryzacją mechanika. Nazwę swoją zawdzięcza numerowi startowemu (44) z jakim to wspomniany mechanik - Robert Halicki, twórca technologii 44tuning zdobył w 2001 roku Mistrzostwo Polski w Wyścigach Grórskich. Zanim jednak do tego doszło .... w roku 1993 wystartował po raz pierszy w rajdzie przygotowanym przez siebie samochodem, Fiatem 125P. Krok po kroku, poprzez sport, przygotowywanie i modernizowanie samochodów różnych marek, do sportu i do jazdy na codzień...

Robert  początkowo wraz z bratem Tadeuszem nabierali coraz wieksze doświadczenie w tuningowym rzemiośle. Owocowało to zdobywaniem przez Roberta kolejnych trofeów w rajdach popularnych (tytuł Kierowcy Roku Opolszczyzny). Do tego coraz lepsza pozycje w rajdach popularnych Pucharu Automobilklubów i Klubów na terenie całej Polski.  

Ponadto coraz więcej samochodów przygotowanych przez rodzinny zespół uzyskiwało coraz lepsze wyniki na arenie polskiego sportu motorowego. W roku 2000 Robert zdobywa tytuł II-go V-Ce Mistrza Polski w klasie H-1150 w GSMP. Jego osobisty sukces, został jako kierowcy podwojony. Mistrzostwo Polski w klasie N-1150 zdobywa Mirosław Giziński na przygotowanym silniki przez Roberta.

Załoga Robert Halicki i Adam Lipkowski na słynnym odcinku Karowa przy słynnej beczceW roku 2001 przygotowany przez rodzinny zespół , z pomocą pilota Adama Lipkowskiego który na ten czas wspomagał zespół jako mechanik, zdobywa tytuł Mistrza Polski w GSMP w klasie A-1150, wygrywając przy tym 4-ry eliminacje Mistrzostw Europy.

Ponadto dobry wynik konstruktorski rodzinnego zespołu. Wśród konkurentów w sezonie 2000 jak i 2001 były samochody przygotowane przez takie firmy jak Fiat Auto Corse (aktualny Abarth), Kałuża Motorsport, Chojnacki Motorsystem, czy przez Pana Andrzeja Godule.

Dodatkowo na zakończenie sezonu Robert z Adamem LIpkowskim wystartowali w Barbórce Warszawskiej samochodem Skoda Felicia Kit Car. Zajęli w klasie z napędem na jedną oś bardzo wysokie 2 miejsce. Na jednym z odcinków pokonując nawet samochody klasy WRC uzyskując 7 czas w klasyfikacji Generalnej.

Przyszedł rok 2002 i kwestie prywatne sprawiły, że brat Roberta wyjechał za swoja wybranką do Niemiec, Adam wyjechał do Chicago. Robert poznając swoja przyszłą żonę Joannę wyjechał do Holandii. W Holandii działając w tuningu, m.in w pierszym serwisie amortyzatorów Koni, uczestnicząc w wielu imprezach sportowych w tym w testach zawieszeń Koni, opon Falken na torze Zandwoort intensywnie rozijał swoje doświadczenie, Mając bardzo dobry kontakt z liczacymi się postaciami holenderskiego sportu (także konstruktorami), przygotowując i serwisując samochód (Renault Alpine A110) biorący udział w Mistrzostwach Świata samochodów historycznych Zatem nabierał w szybkim tempie jeszcze wieksze kompetencje.

Robert Halicki w Stilo 1.9 MJ na starcie wygranego wyścigu na 1/4 miliDlatego przy współudziale i z dużą pomocą holenderskich przyjaciół, Robert wraz już z żona Joanną wrócili do Polski. Reaktywując działanie w tuningu pod znaną Wam po dziś dzień nazwą 44tuning. Współpraca polskich i holenderskich przyjaciół poszerzona o rówieśników z kilku innych krajów, owocuje tworzenień prawie każdego dnia tworza z pasją ciekawszą motoryzację. Kwok po kroku rozwoju celem przeprowadzania modernizacji na konkretnym, możliwie najwyższym poziomie. Mając  swoje zaplecze w ośrodkach rozwojowych zlokowanych m.in w Holandii Robert krok po kroku wprowdza na rynek Polski nowego rodzaju usługi.

Wystawiając do startu na 1/4 mili drogowego Fiat-a Stilo 1.9 MJ 16V w limitowanej wersji Schumacher, dwu krotnie staje na drugim miejscu podium. Jako jadący "na czysto diesel" po tuningu Stilo szybko zyskuje na zainteresowaniu kibiców. Wsród nich okazali się przyszli ważni klienci na drodze rozwoju. W konsekwencji dzięki startom Stilo z usług korzystają pierwsi klienci w branży rolniczej rozpoczynając podyktowaną ich potrzebą pionierską drogę Roberta w rozwoju technologii modernizacji maszyn rolniczych.

Zaufanie jakie mieli partnerzy do młodego polskiego małżeństwa sprawa, że 44tuning staje się niezależnym importerem opon Falken wprowazając tą markę, w pełnej gamie ich opon na rynek Polski. Prowadzi działania handlowe i marketingowe uświadamiajac rynek motoryzacji o istnieniu opon tej marki. To właśnie 44tuning stworzyło podstawy, łącznie przez publikacje w prasie, testy w warunkach torowych, sprzedaży opon Falken w Polsce. Oczywiscie dziś zarząda tym Falken Europe i 44tuning nie uczestniczy w działaniach importerskich. Jednak był to kawałek cieżkiej wykonanej pracy, jak ma się to zawsze z wprowadzaniem nowego na rynek.

Do tego należy dodać, iż doświadczenie firmy 44tuning została uznane w Holandii. Zaowocowało to współpracą z konstruktorem z początku lat 2000 rozwiązań dla Team-ów F1 - Wimem Essingiem.

Sterownik DPP Performance do bezinwazyjnego - indywidualnego tuningu silników doładowanych - diesel i benzyna
Współpraca z EPC umożliwiła wprowadzenie na Polski rynek sterowników DPP (aktualnie DPP Performance) których Wim był konstruktorem. Robert szybklo zyskuje status "prawej ręki Wima" i wbogaca zespół o wspólne rozwiązania. Wykonane zarówno przez Wim-a jak i Roberta rozwiązania obejmują możliwość modernizacji układów sterowania, zasilania w samochodach w których dotąd na rynku wykonanie takiego efektywnego tuningu było niemożliwe np: Nissan Navara 2.5 DCI, MItsubishi Pajero 3.2 DID.

Dzięki temu dwóch dobrze rozumiejący się ludzi tworzy kolejne ewolucje sterowników DPP dwu i trzy kanałowe (aktualnie również cztero-kanałowe) Pozwala to na wprowadzenie jako Hit na rynku efektywnej modernizacji beziwazyjnej silników TSI - TFSI. 

Tak współpraca sprawia, że 44tuning wprowadza na rynek kolejną nowość, technologię tuningu samochodów cieżarowych, autobusów. Opracowana we własnym zakresie adaptacja sprzętu pomiarowego pozwala na oferowanie usługi wraz z pomiarami mocy i momentu obrotowego poprzez inercyjną hamownię w trakcji. W taki zakresie, w opcji indywidualnej regulacji wraz z pomiarami jako pierwszy zespól w Polsce rozpoczął tą drogę. To był początek opracowywania technologii tuningu samochodów cieżarowych i autobusów która dziś jest dostępna w fomie autorskiego zakresu diagnostyki obciążeniowej dla samochodów cieżarowych - autobusów wraz z tuningiem szytym na miarę.

Ponadto kolejna nowość rynkowa to modernizacje, bardzo efektywne samochodów z systemem zasilania Denso (np: samochody japońskie Toyota, Nissan, Mistsubishi, Isuzu). Do tego jako pierwszy zespół w Polsce dał klientom możliwość usuwania pulsacji w układach wtryskowych czyli "zmniejszania uporczywego klekotu silników". Opracowując całą technologię diagnostyczną, usuwania przyczyn po opracowanie wolnych od wad elementów. Te doświadczenie zespół przenosi na zasilania Bosch i powstają kolejne rozwiązania dla następnyc silnika np: Suzuki Vitara 1.9 DDIS czy Honda Accord 2.2 CDTI.

Robert i pierwszy kontakt z Suzuki Swift Super 1600Tak dobra współpraca zaowocowała powrotem Roberta na rajdowe trasy i startem zespołu 44tuning.pl w Barbórce Warszawskiej 2008. Wsparcie umożliwiło jazdę samochodem najwyższej, światowej klasy, którym to egzemplarzem jeżdził m.in Michał Kościuszko i Urmo Aava (estoński kierowca - V-ce Mistrz J-WRC) czyli Suzuki Swift Super 1600.

W 2009 roku Robert wprowadza kolejną nowość na rynek. Jest to optymalizacja i zwiększanie mocy maszyn rolniczych wsparte pomiarami na hamowni obciążeniowej w pomiarze płynnym.
Po kilku miesiącach tworzy pierwszy w Polsce wóz techniczny który jeżdząć po całej Polsce wzmacnia Polskie rolnictwo, pozwalajac na oszczędności paliw liczone w milionach litrów.

Ciągnik podczas podłączony do hamowni WOM podczas pomiarówW tym czasie mocno rozwiijając technologię optymalizacji maszyn opracowuje cały zakres diagnostyki obciążeniowej, usuwania wad fabrycznych, diagnozowania paliw podczas pracy silników po wykrywanie przyczyn ubytków mocy w nowych maszynach na gwarancji. Następnie tworzy technologię diagnostyczną dla maszyn rolniczych które nie można pomierzyć przez hamownię obciążeniową (kombajny czy ciągniki bez WOM). Zakres pozyskiwanych danych i zrozumienie materii sprawia, że niektórrzy producenci maszyn zaczynają go odbierać "jako problem na rynku" ... ponieważ zbyt dużo rozumie i pomaga rolnikom dochodzić swoich praw np: gwarancyjnych.

W roku 2010 do zespołu dołącza Tomek, kolega z ławki szkolnej, jeden z pilotów z czasów startów w rajdach popularnych. Robert podejmuje kolejne wyzwanie opracowania nowego objektu który posiadał by wszystkie niezbedne narzędzia w jednym miejscu, w tym wszystkie certyfikowane hamownie. Przez wypracowany status fachowca w branży nawiązuje kontakt z konstruktorem hamowni Maha. Firma 44tuning otrzymuje możliwość preferencyjnego zakupu hamowni obciążeniowych dla samochodów osobowych, dostawczych, 4x4 i dodatkowo cieżąrowych.

Hamownia obciążeniowa dla samochodów cieżarowych
Po pewnych dylematach lokalowych, gdyż nie łatwo jest umiejscowić taki kompleks, po "przebojach z dotacjami" (w końcu ich nie otrzymując) w kwietniu 2012 powstaje 44tuning Performance Center przy Opolskiej Obwodnicy Pólnocnej. W tym też roku dołącza do zespołu Michał, majacy talent do wielu rzeczy -mechanik, który specjalnie przeprowadził się z Krakowa do Opola.

Michał przy Mercedesie 2.0 Turbo na hamowni Maha LPS 3000 4x4Krok po kroku uruchamiane są kolejne hamownie do których po czasie dołącza hamownia dla jednośladów. W połączeniu ze wspólpracownikami 44tuning zaczyna w intensywnym tempie tworzyć wiele unikalnych rozwiazań do którego motorem napędowym jest pasja Roberta. Za to u boku Roberta rozwija się kolejny z braci - Jacek który krok po kroku jest uczony tajemnej sztuki tuningowej.

Z końcem roku 2012 zespół decyzduje się na kolejny krok. Nabywa rajdowego Abarth-a 500 R3T i wkracza po raz kolejny w świat sportu.

Początkowo w Rajdowym Pucharze Polski a następnie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostrwach Polski. Ponownie kroczek po kroczku rozwija intensywnie swoje "dziecko techniczne" jakim jest mały i dziki Abarth, który z roku na rok staje się coraz to licząca się na odcinkach specjalnych rajdówką. W 2013 roku, w piierwszy sezonie startów zespół zdobywa 1 miejsce w klasie do 2 litrów w Rajdowym Pucharze Polski.

Artykuły i testy na łamach Rolniczego Przeglądu TechnicznegoDoświadczenie zespołu i Roberta zostaje docenione. 44tuning uczestniczy od 2013 roku w oficjalnych testach maszyn rolniczych organizowanych przez Rolniczy Przegląd Techniczny - RPT.

Wyniki testów zostają publikowane na łamach RPT, z czasami cieżką lecz jednak konieczną aprobatą producentów czy importerów. Powodem była ukazywana prawda o faktycznych sprawnościach danych jednostek napędowych jak i ich ułomnościach. Do tego o problemach jakie niosą wybrane techniczne rozwiązania w zakresie emicji spalin.

To wszystko jednak owocuje wspólnym opracowanie z Politechniką Opolską, złożeniu dokumentacji opublikowanej w WIR dotyczącej efektywnej regulacji silników z zaplonem ZS w maszynach rolniczych. Dochodzi po czasie kolejna publikacja dotycząca spadków sprawności w drodze ich eksloatacji.

Tworzenie w sporcie otwiera coraz to większe możliwości. W 2013 roku zespół 44tuning podejmuje się uzdrowienia tematu Diesel LPG. W drodze prac wykrywana jest nieuczciwość, czasami wręcz oszustwo kilku producentów instalacji Diesel LPG na rynku. Podjęte próby uzdrowienia tematu, wysłanie monitów do tychże producentów na skalę ogólnopolską kończą się fiaskiem. Jednak dzięki temu na drogach porusza się kilka samochodów ulepszoncyh w pod opolskiej firmie.

Efektywny Tuning samochodów sportowych w tym PorscheNastępnie to już ciąg wydarzeć i tworzenia unikalnych, w zakresie światowym rozwiązań. Dotyczy to m.in modernizacji silników wolnossącyh, poleszania ich osiągów w zakresie kompletnie nie dostępnym dla innych, w szczególności w zakresie efektywnych przyrostów. Tworzenie dolotów powietrza dynamicznych dających w silnikach wolnossących znakomite przyrosty (doładowanie nawet do 0.2 bara). Dzięki temu ulepszane są osiągi m.in silniki Porsche, pakiety SuperStreet np: dla Jeep GC SRT  6.4 Hemi + 100 KM. Powodem braku na rynku producentów układów wydechowych dajacy 100% gwarancję na efekt, dołączą tworzenie na potrzeby danego projektu własnych układów wydechowych. W połączeniu z wykonywaniem szerokiego zakresu pomiarów na każdym etapie prac, generowane są przyrosty który śmiało mogły by markowac wielkie "loga" świata motoryzacji.

W roku 2015 zespół decyzuje się wkroczyć na jeszcze najgłębszą wodę. Rozpoczyna przebudowę  500-tki na wersję protopypową do klasy prototypów - Open 2WD w Rajdowych Mistrzostwach Polski. Szybko się okazuje, że to przysłowiowa "woda na młyn" dla grupy pasjonatów. Jak lawina posupują się nowatorskie rozwiązania w postaci nowoczesnego systemu sterowania silnikiem, polepszenia sprawności i osiagów silnika do 280 KM (w porównaniu do 218 KM z jakimi był zakupiony), po zmiany w zawieszeniu, hamulcach, karosierii etc.

Kolorowy i dziki Abarth 500 Open 2WD konstrukcji zespołu 44tuningW tym czasie "kątem oka" przygotowywane jest zakres efektywniejszego wykorzystania paliwa gazowego lecz w wydaniu nie znanym rynkowi. Rajdowa "broń" nabiera coraz to zacnych osiągów w konsekwencji w roku 2017 dochodząc do poziomu 300 KM z silnika 1.4 Turbo. Do tego z osiągami poleszonymi o 10 sekund na 1 kilometrze rajdowym w stosunku do wersji zakupionej.

Ponadto zespół wkroczył z bardzo dobrym efektem w zakres zmian aerodynamicznych. Przygotowany własny pakiet aerodynamiczny, ze specjalnym dyfuzorem i lotką tylną tylną. Przyniósł on niesamowitą poprawę i to bez bez kosztownych testów w tunelu aerodynamicznym. Samochód uzyskał bardzo potrzebny docisk aerodynamiczny pozwalajacy teraz z dużą pewnością poruszać się po odcinkach specjalnych z prędkościami bliskimi 200 km/h.

Abarth 500 Open 2WD najnowszej specyfikacji 2017Również w roku 2017 zespól zmotywowany osiągnięciami technicznymi w sporcie, zbudował pierwszy na świecie egzemplarz nowego samochodu Abarth 500X.

Wykonany na bazie seryjnego Fiata 500X, usportowiony Suv otrzymał dobrze przemyślane i opracowane zmiany mechaniczne i stylistyczne. Zadbane zostało o osiągi gdyż silnik 1.4 Turbo ze 140 KM osiągnął moc 220 KM. Do tego przy zastosowaniu technologii TUNING LPG własnego autorstwa (wyższa moc i moment obrotowy na LPG niż na plaiwie 100 czy 102 oktany). Do tego polepszona została stabilność i trakcja. Korekta w charakterystyce zawieszenie, obniżenie o 40 mm, większe bo 20" koła z oponami 235 polepszyły stabilność, trakcję dodając zarazem usportowionego charakteru. W kwestii wyglądu zespół opracował zderzaki przednie i tyle własnej koncepcji, nawiazując stylistycznie do mniejszego jej "brata" Abarth-a 500. 

2017 rok to również otwarcie się zespołu na podzielenie się z rynkiem Prawdą o LPG. Ponadto umożliwieniem skorzystania z programu szkoleniowegoAbarth 500X 1.4 Turbo z mocą 220 KM na LPG autorstwa zespołu 44tuning Performance Center własnego autorstwa dotyczącego diagnostyk obciążeniowych, efektywniejszego odnajdywania przyczyn usterek, przeprowadzania napraw po bezsporny technicznie montaż instalacji gazowych LPG.

Jest to w kalejdoskopowym skrócie opisana historia firmy która dziś oferuje na fachowym poziomie modernizacje samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, ciągników rolniczych. Umożliwiając swoim klientom przyjemniejszą jazdę polepsza ekonomię wpływając na poprawę oszczędnosci paliwa w zakresie do 15%. W przypadku maszyn rolniczych, optymalizując ich pracę osiąga efekty nawet do 26% oszczędności w paliwie przy jednoczesnym poprawieniu siły uciągu.

Ponadto firmy która Nie ceną a jakością, technicznym podejściem zyskuje swoją pozycję na rynku. Modernizując samochody nowe, gwarancyjne tworząc wiele rozwiązań na aktualnie na "bolączki" silników Euro 6, udostępnia klientom nastawionym na jakość skorzystanie z wielu rozwiązań.

Dlatego jeżeli zależy Tobie na jakości, chesz aby to własnie ludzie z pasja zadbali o Twój samochód to możesz już teraz skontaktować się z naszym ekspertem
Robertem Halickim i zapytać o rozwiązanie własnie dla Twojego samochodu - kontakt