Chip tuning Super Vip czyli programowa regulacja pracy silnikówU nas dostępny Chip Tuning Super VIP "Szyty na miarę" cechuje się wykonaniem nowych ustawień oprogramowania sterującego pracą silnika. Oczywiście regulacja dotyczy zakresu tuningowego czyli w większości przypadków zakresu pod obciążeniem. W opcji u nas oferowanej Tuning Szyty na miarę jest to programowa i indywidualna regulacja konkretnego silnika na bazie szerokiego zakresu pomiarowego. Zatem nic dodać nic ująć, po prostu jego optymalizacja. Usługa skierowana dla klientów którzy oczekują bezpiecznej i optymalnej poprawy elastyczności, reakcji na naciśnięcie pedału gazu, skrzyni biegów (automatycznej) jak i odczuwalnego wzrostu dynamiki jazdy.
 
Samochód na naszej hamowni obciążeniowej podczas wykonywania tuningu

Każda jednostka napędowa (silnik czy skrzynia biegów) posiada „ukryty” przez producenta potencjał.
Zapas mocy i momentu jest różny w zależności od konstrukcji i przeznaczenia danego silnika. Ponadto silniki produkowane wielkoseryjnie przez fabryki mają zastosowany bardzo duży margines tolerancyjny. Powód jest prosty, gdyż w fabryce Nie reguluje się każdego egzemplarza z osobna. Po prostu takie same oprogramowanie sterujące potrafi „siedzieć” w tysiącach danej serii silników, de facto końcowo pracując różnie.

Dlatego poprzez usługę programowej regulacji - Chip Tuning Super VIP uwalniamy w części „ukryte” rezerwy i do tego optymalizujemy ustawienia pracy konkretnego egzemplarza do warunków w jakich jest użytkowany. W przypadku silników wolnossących prawie zawsze usługa jest połączona z efektywnymi zmianami w dolocie powietrza. To m.in.  tego tytułu uzyskujemy dużo większe przyrosty nim dostępne na rynku, i to w bezpieczny sposób w takich silnikach bez turbo.To wszystko abyś mógł jeździć znacznie przyjemniej jak i bezpieczniej.
  
Tani tuning na rynku a różnice do Chip Tuningu Super VIP szytego na miarę ...
Widoczny czarny dym z układu wydechowego w silniku wysokoprężnym po wykonaniu tuningu w samochodzie z usterkami i po nie odpowiedniej regulacjiNa rynku taniego, często nastawionego na czas i zysk szybkiego tuningu (chip tuningu) programowego skupionego głównie na zmianach w programie (często w obiegu są tak zwane „gotowce”) pomija się notorycznie bardzo indywidualne potrzeby silników i ich osprzętów. Do tego powszechnym się stało wykonywanie pomiarów mocy na hamowni przed i po, bez skrupulatnej weryfikacji poszczególnych parametrów silnika. Najgorsze jest w tym, że na każdym kroku spotykany jest tuningu w którego zakresie brakuje rzetelnego sprawdzenia kondycji przed tuningiem. Jak się dołoży do tego pracę na tańszych osprzętach, wpływających na dużo mniejszą dokładność czy brak pełnego usprzętowienia, tuning taki po prostu musi być tańszy i kusi niską ceną.

U nas zawsze dokonujemy pomiaru składu mieszanki, ustawiając jej odpowiedni poziom samochód po naszym tuning jeździ na czystoZa to u nas usługę regulacji, optymalizacji programowej Chip Tuning Super VIP szyty na miarę zaczniemy już od rozmowy telefonicznej bądź od zapytania… jaki Twój samochód ma przebieg. Jest to ważne, gdyż znamy przebiegi naprawcze powyżej których wykonanie tuningu musi być poprzedzone pracami dodatkowymi.

Jednak usługę Chip Tuningu Super VIP poprzedza u nas precyzyjna, naszego autorstwa diagnostyka obciążeniowa. Wraz z szerokim zakresem pomiarowym, fizyczną weryfikacją ważnych elementów mających wpływ na wynik i bezpieczeństwo weryfikujemy dany egzemplarz. Daje ona informacje o zasadności tuningu silnika w aktualnym jego stanie jak i ukazuje faktyczne potrzeby regulacyjne danego egzemplarza.

Precyzyjna diagnostyka obciążeniowa naszego autorstwa często wygląda jak precyzyjne badanie ludzkiego organizmu Zatem u nas regulacja dotyczy konkretnego egzemplarza mając na uwadze jego aktualne parametry pracy jak : charakterystyki i wartości pracy układu doładowania, wtryskowego, analizy spalin AFR, mocy i momentu etc.. Do tego mamy na uwadze możliwości konstrukcyjne i jakość, kaloryczność danego paliwa (z danych pracy silnika widzimy jego jakość, kaloryczność).

Z tego tytułu przyrosty zawsze ustalane są indywidualnie w zależności od w/w parametrów jak i w granicach bezpieczeństwa oczekiwań użytkownika.

Dlatego jest to usługa mającą najszerszy możliwy na rynku do wykonania zakres. Celem jest uzyskanie optymalnych i bezpiecznych efektów tuningu. Zatem po prostu potrzebuje być w wyższej cenie niż szybka i powszechna, szara rzeczywistość na rynku.

Zespoł 44tuning - Robert Halicki (w czerwonej koszulce) zaproszony do udziału "od kuchni" w stracie zespołu McLaren-a. W czarnej koszulce inżynier który współpracował z Robertem Kubicą w Renault F1 TeamNależy zaznaczyć, że bardzo ważnym jest przy tuningu doświadczenie całego zespołu wraz z technikami i programistami. Często są to lata doświadczeń nabywane poprzez testy. W najwyższym wtajemniczeniu dopiero zynny udział  w motorsporcie ma majwyższym poziomie pozwala na zebranie doświadczenia pozwalającego określić... Tak, rozumiem co robię, krok po kroku :-)” .

Jest to bardzo ważne gdyż w tej branży Nie ma na rynku szkół aby nauczyć się zawodu "tunera" czy "programisty" . Poprzez uwolnienie dostępności do tanich urządzeń do chip tuningu, nacisk na ilość a nie jakość, stało się powszechnym na rynku „Robienie tego co się wie”. Lecz to zawsze w ostatecznym rozliczeniu przegrywa z tymi co „Robią to, bo rozumieją”.

Podczas pomiarów diagnostycznych i szkolenia technika który przyleciał do nas z HolandiiZ tego też tytułu, podkreślając jeszcze raz, doświadczenie w tej branży, stosowne zaplecze techniczno-sprzętowe, prowadzenie działań rozwojowych czy testów ma kluczowy wpływ na jakość i efekt. Takie działania przekładają się w działaniu długoterminowym na dużo lepszy efekt jak i bezpieczeństwo wykonania modernizacji – chip tuningu.


Zatem fachowa usługa, wykonana w pełni technicznie sposób daje wiele korzyści ...


  • informacje o aktualnej sprawności silnika i jego osprzętu
  • wykonanie tuningu przy odpowiedniej kondycji, przy nie odpowiedniej odstąpienie lub usprawnienie przed tuningiem
  • dużo lepsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu
  • znacząco mniejszy efekt tak zwanej "turbo-dziury" (w przypadku silników turbo-doładowanych)
  • bezpieczna praca silnika oraz lepsze osiągi
  • korzystniejsza i odczuwalna elastyczność
  • optymalne ustawienie składu mieszanki AFR (efektywne spalanie paliwa)
  • ustawienie dla celów danych paliw
  • mimo większej mocy korzystne warunki pracy dla osprzętu silnika (katalizator, filtr DPF, EGR)
  • bezpieczniejsza praca sprzęgła czy skrzyni automatycznej
  • odpowiednie ustawienie momentów obrotowych w zależności od obciążeń
  • kulturalniejsza praca silnika
  • wykonanie zwiększenia mocy i momentu w zakresach wcześniej sprawdzonych
  • oszczędność paliwa często na poziomie do 15%
  • gwarancja na oprogramowanie 4 lata

Wady choć dla osób z rozsądnym podejsciem również jako zalety fachowego tuningu:

  • nie wykonanie tuningu przy samochodzie mającym nadmierne zużycie silnika czy osprzętu, wyeksploatowanym, posiadającym dyskwalifikujące go usterki
  • dłuższy czas wykonania usługi
  • o maksymalnych przyrostach decyduje nasz zespół, nie można za dopłatą wykonać sobie przyrostów na „własne ryzyko”
  • wyższa cena z uwagi na diametralnie szerszy i pełny technicznie zakres

Wynik pomiarów i diagnostyki obciążeniowej, dane i lista usterek wyklucza wykonanie tuningu
Teraz może gorzka lecz Prawda o Tuningu dostępnym powszechnie na rynku, bez znaczenia czy w Poslce czy w innym kraju, płynąca z ponad 25 lat doświadczenia i pasji do tej branży...

Jak to wygląda przy powszechnych usługa chip tuningu na rynku? ... nawet firmach z wieloletnim stażem, lecz mimo pozorów nastawionych na obrót i zysk a nie jakość. W takim przypadkach pozornie usługa może wyglądać profesjonalnie nawet z hamownią. Jednak spotyka się wielokrotnie „dopasowanie programu” dla celów samochodu co niestety wiąże się wielokrotnie z mniej odpowiednią jego pracą w dłuższym okresie czasu.

Do tego uzyskiwane mniej pożądanych efektów np: generowanie zbyt niskiego współczynnika Lambda (pogorszona czy wręcz krytyczna analiza spalin AFR), których to użytkownik od razu nie jest wstanie sprawdzić. Pomiary w dużej mierze służą jedynie przedstawieniu klientowi co zyskał przez taki Chip Tuning niż faktycznej weryfikacji pracy.

Ponadto w takich szybkich i tanich usługach brakuje zawsze rzetelnej, fachowej diagnostyki obciążeniowej (wiemy to bardzo dobrze, gdyż jesteśmy autorami takiej formy diagnostycznej na rynku) początkowej.

W trakcie działań diagnostycznych przy tuningu nowego Mercedes-aZatem skoro brakuje takiego ważnego aspektu, to w rzeczywistości taki „Tuner” gdyby był stolarzem nie mogłby dobrze "wykonać Tobie pasujących mebli np: kuchennych, nie biorąc precyzyjnych danych, pomiarów do jej wykonania".  Lecz cóż, gdyby robił Tobie kuchnię szybko być to zauważył i ... poszedł byś np: do innego stolarza. Niestety tutaj trzeba zaznaczyć, że tego bez odpowiedniej wiedzy i sprzętu sam nie sprawdzisz a powszechnym jest po prostu wykorzystywanie nie wiedzy potencjalnego klienta. 

Niestety z uwagi na duże zainteresewanie na rynku, w szczególności przez osoby patrzące przez pryzmat ceny a nie jakości, takie tanie usługi wykonują firmy (pseudo programiści czy pseudo tunerzy) którzy niestety robią tylko to co wiedzą (często nie więdząc co tak naprawę robią lub co wgrywają do sterownika). Z niewiedzy bądź z nastawienie na zarobienie kolejnego gorsza wykonują usługi kosztem bezpieczeństwa i jakości (dane zebrane na podstawie diagnozowanych egzemplarzy po tanim czy dalekim od fachowego tuningu, własnej systematycznej weryfikacji telefonicznej jak i na podstawie informacji od klientów którzy skorzystali z niwiedzy z takich opcji)

Podsumowując, rzekome korzyści z taniego tuningu:

  • szybki czas wykonania
  • kusząca niższa cena
  • wykonanie często bez względu na przebieg, stopień zużycia silnika czy jego osprzętu
  • możliwość decydowania o przyrostach często w opcji ile klient chce tyle jest wykonywane
Wady taniego tuningu:
  • brak rzetelnej, pełnej technicznie weryfikacji stanu przed przystąpieniem do tuningu
  • wykonywanie tuningu mimo nadmiernego zużycia, usterek, czy nawet dużego zużycia osprzętu silnika (zdarza się, że nawet przy obniżonej szczelności zaworowej silnika)
  • ·brak pełnego technicznie zakresu po kompletnie nieodpowiedni zakres pomiarowy (np.: pomiary stacjonarne na hamownia inercyjnych nie pozwalających na potrzebne obciążenie silnika w celach kontrolnych – pomiarowych)
  • zwiększone ryzyko szybszego zużycia jednostki napędowej czy jej osprzętu
  • niższa elastyczność niż w przypadku Tuningu Szytego na miarę
  • zwiększone ryzyko szybszego zużycia sprzęgła)
  • ryzyko "szarpania", nadmiernego przeciążenia skrzyni automatycznej czy jej nadmierne zużycie
  • ryzyko szybszego zapychania się filtra DPF, powstawania zadymienia
  • przyrosty nie dopasowane do możliwości konstrukcyjnych silnika czy osprzętu
  • brak danych dotyczących rzeczywistych potrzeb serwisowych silników czy ich osprzętów
Jakość, techniczne podejście i pasja to co cechuje zespół 44tuning Performance Center Jak tteraz to wiesz to chcesz nadal ryzykować wykonując tani i szybki,  Nie przetestowany, w tym gotowy tuning? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczną i fachową opcję np: Chip Tuningu Super VIP szyty na miarę?

Może wydawać się to dziwne, lecz w pewnym kalejdoskopowym skrócie staraliśmy się Tobie ukazać jak ma wyglądać a jak Nie powinna wyglądać usługa chip tuningu programowego. Do tego pokazaliśmy Tobie zalety i wady danych opcji. To wszystko po to abyś mógł podjąć odpowiednia decyzję.

Może z doświadczenia życiowego już to wiesz a może jeszcze Nie. Lecz smak niskiej ceny mija szybko jak po czasie okazuje się, że za „parę set złotych” więcej można było mieć efekt sto kroć lepszy. Jak to mówią "tanie mięso psy jedzą" i nas Polaków mało stać na korzystanie z tanich usług.

Jeżeli chcesz sprawdzićdostępne opcje tuningu Twojego samochodu to zapraszamy do odwiedzenia katalogu chip tuning - Konfigurator Tuningu. Jeżeli masz jeszcze pytania prosimy o bezposredni kontakt z nami - kontakt

Poniżej możesz zapoznać się jak przebiega Tuning Szyty na miarę na podstawie tuningu nowego samochodu na gwarancji. Choć na filmie mowa o sterowniku DPP Performance to zakres usługi jest taki sam, przy czym zamiast regulacji z użyciem dodatkowego sterownika ustawienia wykonujemy w fabrycznym sterowniku samochodu.



Część druga