Afera gazowa LPG

Masz samochód zasilany LPG? Może miałeś samochód z instalacją i miałeś z nim szereg problemów?

Jesteś użytkownikiem samochodu z LPG, wydaje się Tobie, może jesteś przekonywany przez "gazownika", że w Twoim samochodzie instalacja, silnik pracuje poprawnie?

Albo z niewyjaśnionych faktycznych przyczyn wypalił się zawór, tłok czy zatarł się silnik?

 Uszkodzenie zaworu - gniazda przez zjawisko LSPI oraz SPI a degradowanie oleju - stan krytyczny Uszkodzenie zaworu - gniazda przez zjawisko LSPI oraz SPI a degradowanie oleju - stan krytyczny

Zanim zapoznasz się z wywiadem nagranym w grudniu 2018 (jest na samym końcu artykułu)

dotyczącym przypadku całkowitego uszkodzenia silnika przez instalację LPG - Tartarini w samochodzie Jeep SRT Pana Rafała i nabierającej może w wolnym tempie lecz zataczającej coraz większe kręgi afery gazowej LPG, zgłoszonej już poprzez poszkodowanych także do UOKiK (dalsze zgłoszenia w trakcie), przez zgłoszeniem do NIK  warto dowiedzieć się więcej o jej podstawach.
 
Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi podczas badania emisji spalin z włączoną instalacją LPG - wartości HC przekroczone o 116 razy w stosunku do danych z homologacji Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi podczas badania emisji spalin z włączoną instalacją LPG - wartości HC przekroczone o 116 razy w stosunku do danych z homologacji
 

Na wstępie chcemy abyś wiedział, że jesteśmy zwolennikami paliwa gazowego LPG lecz w jego świadomym wykorzystaniu

(tylko nie w formie bylejakości technicznej, konstrukcyjnej i ignorancji ważnych kwestii bezpieczeństwa oraz negatywnych zjawisk bo sami, przed trzema laty - przed dokonaniem światowego odkrycia zostaliśmy również poszkodowani przez "gazownika i renomowanego producenta instalacji" co nas tylko bardziej zmobilizowało do poszukiwania prawdy a zarazem nie chcemy aby innych takie sytuacje spotykały)

W kwestii przełożenia "napotkanych swoich i innych problemów" na efektywny rozwój warto przeczytać tą niezależną publikację Większa moc z LPG i jego LSPI.

 

Większa Moc z LPG i jego LSPI - artykuł redaktorski w miesięczniku Nowoczesny Warsztat Większa Moc z LPG i jego LSPI - artykuł redaktorski w miesięczniku Nowoczesny Warsztat

Użytkujemy samochody z instalacjami LPG lecz w przypadku pełnego technicznie wykonania dysponują one całkowicie inną sprawnością, osiągami, zużyciem paliwa, znacznie niższym degradowaniem oleju i lepszą trwałością. 

Mamy też samochód testowy, poświęcony jako dowód w aferze gazowej LPG, w którym "gazownik" popełnił kilka błędów, zapewniając, że jest wszystko w porządku i po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów wypalił się tłok (w międzyczasie był już wymieniany reduktor na nowy)

Lecz nasz Abarth Punto Evo wykonany w/g nasze technologii wraz z nadzorem "każdego ruchu przez gazownika" jeździ po dziś dzień, stają się dowodem, że podobno niemożliwe stało się możliwe.  

 
selfpNasz Abarth Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo - seryjnie 163 KM w naszej technologii LPG Tuning z mocą 230 KM - średnie zużycie LPG w przedziale 80 000 km 9.7 litra LPG na 100 km
 

Tak naprawdę na rynku LPG niestety króluje wszechobecny brak odpowiedniej kompetencji, bylejakość techniczna czy ignorancja ważnych kwestii technicznych i prawnych

Na rynku jest wielu poszkodowanych niekompetencją (i niestety przybywa), kryciem prawdy o zbyt niskiej jakości usług i komponentów stosowanych w instalacjach, nieodpowiedniej technologii systemów sterowania LPG czy swoistym brakiem wiedzy technicznej odpowiedniego zastosowania, wykorzystania paliwa alternatywnego w postaci LPG. Jest także spora część użytkowników LPG, która poniekąd jest sama sobie winna.
 
Znacząco podwyższona temperatura oleju silnikowego, zwiększone tarcie to codzienne zjawisko w każdym silniku  zamontowaną instalacją LPG bez stosownego przygotowania i zmniejszenia negatywnych zjawisk Znacząco podwyższona temperatura oleju silnikowego, zwiększone tarcie to codzienne zjawisko w każdym silniku zamontowaną instalacją LPG bez stosownego przygotowania i zmniejszenia negatywnych zjawisk
 

Zamiast skupić się na pełności technicznej w zakresie montażu instalacji LPG, z tego wynikłej ceny, odstąpienia od montażu LPG w przypadku kiedy przesłanki wskazują na znaczący wzrost ryzyka, spadku bezpieczeństwa, trwałości to na siłę decydują się na montaż LPG licząc, że akurat im się uda.

selfpNieodpowiedni dobór, konstrukcja, montaż fazy lotnej to "chleb powszedni" rynku LPG nie tylko w Polsce ale w całej Europie

To wszystko wynika po stronie użytkownika aby się siłę oszczędzić a po stronie rynku LPG - na siłę sprzedać - zamontować - zarobić.

 
rozpylacze lpg 2 opisNieodpowiedni dobór rozpylaczy LPG, powszechna nieodpowiednia konstrukcja tych dostępnych na rynku, nieodpowiedni montaż do powszechna kwestia w życiu codziennym rynku LPG
 
Niestety część z takich użytkowników decydujących się na montaż instalacji w takiej formie, co jakiś czas wymienia samochody. Za ich "grzechy, zabawę, ignorancję czy sknerstwo" muszą zapłacić następni właściciele. Potrafią doświadczać problemów po zamontowaniu lecz celem uniknięcia kosztownych napraw sprzedają samochody, co jest oczywiście zarówno nie etyczne jak i nawet nie zgodne z prawem. Lecz wedle zasady "złodziejem jest ten kogo złapią" potrafią przez lata tak działać, uznając to za normalne.      

porwnanie emisja lpgPorównanie danych emisji zanieczyszczeń z homologacji LPG względem faktycznych wyników dokonanych pomiarów rzeczywistych

Początki afery gazowej LPG

można datować na "wybuch, uszkodzenie, zatarcie" silnika w nowym samochodzie na gwarancji - Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi Pana Rafała, który posiadał instalację Tartarini zamontowaną od nowości przez ASO. To ta sprawa słała się dla nas swoistym motywem aby śmiało określać to co się dzieje na rynku LPG mianem afery gazowej. Sprawy związane z instalacjami LPG, technicznie weryfikacje wykonywaliśmy już od 2013 roku, wykonując własne testy celem poznania prawdy, zarówno o potrzebach technicznych w zakresie silników, instalacji jak powszechnej, rynkowej "bylejakości" pod przykrywką "homologacji".   

Wracają do samochodu Pana Rafała

Następnie po uszkodzeniu silnika, po rzekomym stwierdzeniu iż przyczyną uszkodzenia silnika był nieodpowiedni stan oleju silnikowego, odebrano jemu prawa gwarancyjne. W konsekwencji zleceniem naszemu zespołowi wykonanie szeregu testów, ekspertyzy technicznej pod nadzorem biegłego co do przyczyn uszkodzenia – detonacji, zatarcia, uszkodzenia jego silnika i nie przystąpieniem przez ASO do polubownego załatwienia sprawy.
 
Instalacja LPG Tartarini zamontowana przez ASO nie spełniająca wymogów technicznych silnika, nasilająca negatywne zjawiska jak samozapłon, wypadanie zapłonów, nieodpowiednie spalanie mieszanki i nadmierne tarcie Instalacja LPG Tartarini zamontowana przez ASO nie spełniająca wymogów technicznych silnika, nasilająca negatywne zjawiska jak samozapłon, wypadanie zapłonów, nieodpowiednie spalanie mieszanki i nadmierne tarcie
 

Nie tylko Pan Rafał. Sukcesywnie zgłaszają się do nas kolejni, w różnej formie poszkodowani użytkownicy

zarówno instalacji fabrycznych jak i zamontowanych w formie powszechnej na rynku z problemami jakie ich spotykają podczas użytkowania samochodu z instalacją LPG. Niestety zgłaszają się też osoby, których silniki uległy uszkodzeniu w wyniki zamontowania i użytkowania z instalacją LPG.
 

Wtedy pozorna oszczędność dla wielu kończy się nadmiernym zużyciem LPG w stosunku do benzyny, zwiększonym "spalaniem oleju silnikowego" skrócona trwałością katalizatorów, sond Lambda, brakiem płynności podczas przyspieszania czy nawet szarpaniem silnika, spadkiem osiągów silnika, reakcji na naciśnięciem pedału gazu, wydostawaniem się gazu pod pokrywa silnika czy finalnym zatarciem na panewce, wypaleniem zaworu czy zniszczeniem całego silnika.

Uszkodzony tłok  w nowym samochodzie - silnik 1.4 benzyna po ok. 20 000 km użytkowania przy występowaniu samozapłonu a w konsekwencji spalania detonacyjnego w silniku zasilanym LPG
 
Niestety skala dylematów z nieodpowiednią kompatybilnością instalacji LPG z systemem fabrycznym (benzynowym) w pojazdach jest potężna. Na dzień dzisiejszy możemy w pełni określić, że większość instalacji LPG będących na rynku dla silników norm Euro 4, Euro 5, Euro 5+, Euro 6 i nowsze stwarza takie zagrożenia po nawet potencjalne przyczynienia się lub powstania katastrofy w ruchu drogowym. 

Kontrolka Check Engine się u mnie nie świeci a gazownik mówi, że to normalne jak samochód na LPG jest trochę słabszy. To u mnie jest chyba wszystko w porządku?

Niestety musimy zmartwić, z pewnością w porządku nie jest. Ponieważ w wielu samochodach margines na zapalanie się kontrolki Check Engine jest tak duży, że często dochodzi do szeregu negatywnych zjawisk, znacznego spadku sprawności, znacznie pogorszonego spalania mieszanki, degradowania oleju silnikowego czy nawet uzyskania parametrów krytycznych a kontrolka Check Engine jest zgaszona.

pomiar z samochodu Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z instalacją gazową - Kontrolka Check Engine zgaszona mimo dużego nasilenia samozapłonów, wypadania zapłonów , znaczącego ubytku mocy i momentu obrotowego, bardzo bogatej mieszanki na poziomie AFR 10.0 oraz przekroczonej emisji zanieczyszczeń na biegu jałowym nawet 116 krotnie pomiar z samochodu Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z instalacją gazową - Kontrolka Check Engine zgaszona mimo dużego nasilenia samozapłonów, wypadania zapłonów , znaczącego ubytku mocy i momentu obrotowego, bardzo bogatej mieszanki na poziomie AFR 10.0 oraz przekroczonej emisji zanieczyszczeń na biegu jałowym nawet 116 krotnie

To wynik tego, że producenci obawiając się szeregu reklamacji, nawet w całkowicie nowych samochodach, ze względów na bardzo szeroki wachlarz możliwych do wystąpienia warunków, ich wpływu na pracę silnika, osprzętu ustawili dużo większe marginesy na zapalenie się kontrolki Check Engine niż powinno być to wykonane w celach faktycznego bezpieczeństwa.   

Paliwo gazowe jest bardziej wymagające lecz niestety nikt już tego nie zmienia i nie kontroluje, wygląda to bardziej jak "wolna amerykanka" niż faktyczne i pełne technicznie działanie. 

davInstalacja BRC zamontowana jako "fabryczna" nie spełnia faktycznych potrzeb technicznych tego silnika przyczyniając się w zależności od obciążeń do nasilenia zjawiska samozapłonu po występowanie spalania stukowego - Kontrolka Check Engine zgaszona!

Jak to jest? Mam homologację na instalację LPG, wydział komunikacji samochód zarejestrował, przeglądy na stacji przechodzi a jest ona zarazem niezgodna z prawem?

Homologacja LPG instalacji Tartarini zamontowanej do Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi w rzeczywistości nie spełniającej danych np: emisji zanieczyszczeń zadeklarowanych przez producenta - zakład montażowy i tym samym jest całkowicie sprzeczna z prawem  Homologacja LPG instalacji Tartarini zamontowanej do Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi w rzeczywistości nie spełniającej danych np: emisji zanieczyszczeń zadeklarowanych przez producenta - zakład montażowy i tym samym jest całkowicie sprzeczna z prawem

Tak. W rozumienia przepisów prawa większość instalacji LPG zamontowanej w formie powszechnej na rynku 

może stanowić podstawy o popełnieniu przestępstwa zarówno przez producentów instalacji jak i zakłady montażowe (w rozumieniu prawa jest już przestępstwem co najmniej w zakresie Art 173 i 174 KK oraz dotyczącymi niszczenia mienia i stwarzania zagrożenia zdrowia i życia). Tak same konsekwencje ma powszechne bagatelizowanie kwestii wydolności układu smarowania, zmian tarcia (jego wzrostu), nieodpowiedniego doboru oleju silnikowego do pracy na LPG, nadmiernego tarcia czy degradowania oleju silnikowego co jest możliwe do ustalenia w dosyć szybki i potwierdzony sposób poprzez np: wykonanie testu oleju silnikowego testerem www.testoleju.pl  do zakupienia w bardzo szybki sposób np: na Allegro - tester oleju silnikowego 

Całkowite bagatelizowanie degradowanie oleju silnikowego, temat nadmiernego tarcia czy zatarcia silników w wyniku eksploatowania na LPG to niestety powszechne zjawisko na rynku instalacji LPG zarówno w Polsce jak i całej EuropieCałkowite bagatelizowanie degradowanie oleju silnikowego, temat nadmiernego tarcia czy zatarcia silników w wyniku eksploatowania na LPG to niestety powszechne zjawisko na rynku instalacji LPG zarówno w Polsce jak i całej Europie

Zobacz w swoją homologację instalacji LPG na dane dotyczące pomiarów spalin

Te podstawy mogą być już widoczne na samym druku homologacji jeżeli dane dotyczące emisji zanieczyszczeń na biegu jałowym zostały nie wypełnione i faktycznym pomiar nie był wykonany lub dane/liczny są jednolitą częścią druku komputerowego a pomiar tego egzemplarza, potwierdzony dodatkowym raportem nie został wykonany. To akurat częste przypadki na rynku LPG, gdyż dla wielu zakładów montażowych i producentów takie badanie to jak piąte koło u wozu.  

Kiedy instalacja LPG nie powinna i nie może być zamontowana?

  •  jak silnik nie jest przygotowany do pracy BiFuel (benzyna i LPG) przez producenta silnika lub przez zakład montażowy 
  •  jak występują w silniku nasilenie negatywnych zjawisk (już na benzynie) jak samozapłonów (LSPI/SPI) nieodpowiedniego spalania mieszanki i nadmiernego tarcia i nie wykonano efektywnego, pełnego technicznie pakietu minimalizowania tych zjawisk lub ich usunięcia 
  • kiedy silnik, układ zasilania, zapłonowy etc posiada obniżona sprawność, kondycję czy uzyskał poziom naprawczy
  • kiedy strategia zarządzania mieszanką wykorzystuje intensywnie benzynę do chłodzenia komory spalania
  • jak mieszanka paliwowo powietrza przy pracy na benzynie osiąga prób nie spalania przez silnik spalinowy
  • kiedy obydwa paliwa maja być spalane jednocześnie np: dotrysk benzyny w trakcie zasilania LPG
  • kiedy silnik posiada zasilanie wtryskiem bezpośrednim a brak innych możliwości technologicznych danego producenta instalacji pozwala jedynie na fuzję fazy lotnej + dotrysk benzyny dla "chłodzenia wtryskiwaczy"
  • kiedy silnik posiada zmiany np: sportowy układ wydechowy, dolotowy ect a te zmiany nie zostały opracowane dla potrzeb silnika pracującego w układzie BiFuel i mieści siew ramach w/w zależności 
  • do silnika mającego przebieg niższy niż 3000 km  (przy jednostkach hybrydowych mniej niż 4000 km)
  • jeżeli w układzie przeniesienia napędu, skrzyni biegów występuje nadmierne tarcie jak i układ osiągnął przebieg/ czas wymagany pełnym technicznie serwisem a nie zostały wykonane odpowiednie czynności celem przywrócenia odpowiedniej sprawności i zmniejszenia tarcia do poziomu bezpiecznego
  • jeżeli silnik, jego osprzęt posiada wady kontrakcyjne 
  • jeżeli jedynym miejscem na zamontowanie reduktorów, układu fazy ciekłej lub lotnej bez pierwsza strefa zgniotu pojazdu (od przodu do silnika)
  • jeżeli w silniku nie zostały, nie zostaną zastosowane materiały eksploatacyjne spełniające wymagania pracy silnika na LPG (inna klasa lepkości, jakości oleju, inne świece zapłonowe, odpowiedni pakiet minimalizowania negatywnych zjawisk z uwzględnieniem specyfiki tych zjawisk przy zasilaniu przez LPG etc)  
  • kiedy przeglądy okresowe miałyby się ograniczać do wymiany filtrów w instalacji LPG, sprawdzenia błędów, szczelności instalacji bez cyklicznego sprawdzania stanu i kondycji całej jednostki napędowej, w szczególności na kwestie związane z degradowaniem oleju silnikowego, spalaniem mieszanki, w/w negatywnymi zjawiskami   
  • kiedy konstrukcja silnika, jego logika sterowania sprzyja powstawaniu zjawiska samozapłonów LSPI oraz SPI a stosowne usprawnienia konstrukcyjne nie miałyby być wykonane przez zamontowaniem instalacji LPG 
Właściciel tego Dodge Durango 5.7 Hemi po zapoznaniu się z informacjami na naszej stronie, po rozmowie z nami zaraz wyłączył isnatalcję LPG. Przyjechał na wykonanie diagnostyki i ekspertyzy, która wykazała iż zamontowana instalacja systemu STAG kompletnie nie spełnia potrzeb technicznych tego silnikaWłaściciel tego Dodge Durango 5.7 Hemi po zapoznaniu się z informacjami na naszej stronie, po rozmowie z nami zaraz wyłączył isnatalcję LPG. Przyjechał na wykonanie diagnostyki i ekspertyzy, która wykazała iż zamontowana instalacja systemu STAG kompletnie nie spełnia potrzeb technicznych tego silnika

Sprzedają, montują na potęgę a jak coś się dzieje to nie wina gazu czy instalacji tylko to problem usterki w samochodzie, złego serwisowania 

Jak na ten moment mimo monitów do kilku liczących się producentów instalacji LPG, producentów samochodów, również do Transportowego Dozoru Technicznego, zamiast wspólnego wypracowania rozwiązania (dysponujemy pełną technologią do bezpiecznego i efektywnego wykorzystania paliwa gazowego LPG) jesteśmy szykanowani a nawet byliśmy zastraszani np.: przez prawników importerów instalacji czy same zakłady montażowe.
 
 hemi lpgTen użytkownik w porę trafił do nas i po wykonaniu pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk wraz z pakietem polepszenia sprawności instalacja LPG jest całkowicie zbędna gdyż zużycie paliwa oscyluje w zakresie przy spokojnej jeździe ok. 9 litrów a przy dynamicznej na trasie ok. 13.5-14.5 litra benzyny na 100 km mając zamiast 335 KM już 416 KM

Pamiętajcie, im więcej z Was sprawdzi swoje samochody, nie będzie bagatelizowało wspomnianych w artykule czy materiale video informacji, zgłaszając te fakty do producentów zakładów montażowych czy stosownych organów tym szybciej uda się wypracować siłę do potrzebnego porządku na rynku LPG wraz z bardzo potrzebnymi zmianami w przepisach.

 

Oryginalny układ wydechowy z naszego Abarth Punto Evo z przebiegiem ok. 110 000 km - rocznik 2011 a końcówki są wewnątrz czyste nie zawierając nadmiernego nagaru. To efekt bardzo efektywnego spalania mieszanki i tym samym kilku krotnie mniejszego degradowania oleju silnikowego Oryginalny układ wydechowy z naszego Abarth Punto Evo z przebiegiem ok. 110 000 km - rocznik 2011 Widoczna korozja lecz końcówki są wewnątrz czyste nie zawierając nadmiernego nagaru. To efekt bardzo efektywnego spalania mieszanki i tym samym kilku krotnie mniejszego degradowania oleju silnikowego

Oprócz zmian w przepisach konieczne są zmiany w postępowaniu producentów instalacji gdyż jak na ten moment mają poczucie bezkarnych, zasłaniając się homologacjami. Do tego bezwzględnej potrzebie podniesienia kompetencji, kultury technicznej w zakładach montujących instalacje, warsztatach serwisujących samochody z LPG jak i stacjach kontroli pojazdów. 
 
toyota lpgToyota Avensis 2.0 Benzyna z zamontowaną instalacją w nowym samochodzie na gwarancji - instalacja nie spełnia potrzeb technicznych silnika, znacząco pogarszała osiągi, wysokie zużycie gazu w stosunku do benzyny o ponad 30%
 
Jesteśmy w posiadaniu coraz większej ilości dowodów, że po drogach porusza się mnóstwo samochodów, które nie spełniają postanowień przepisów, deklaracji jak i nawet homologacji. Nawet takie, w których komponenty zastosowane w pojeździe, opisane w homologacji nie spełniają wymogów technicznych silnika czy pojazdu. Instalacje zostały zamontowane mimo tego iż nie spełniono 100% wymogów określonych w zakresie technicznym, przepisów dotyczących instalacji LPG oraz celem przeciwdziałania zjawisk i sytuacji ujętych jako przestępstwo w Kodeksie Karnym.  
 
Tyle pozostało z oryginalnego silnika który uległ całkowitemu uszkodzeniu po przebiegu ok. 40 000 kmTyle pozostało z oryginalnego silnika który uległ całkowitemu uszkodzeniu po przebiegu ok. 40 000 km. Zatarty zarówno na czopach - panewkach jak i w zakresie tłok - gładź

Ponadto wiele układów sterujących - jednostek sterujących instalacji LPG nie respektuje systemów bezpieczeństwa które zostały opracowane przez producenta pojazdu do pracy np.: na benzynie czy zakłóca poprawne działanie w układzie OBD, CAN

Trzeba mieć świadomość, że rzadkością jest przygotowywanie przez producentów silników, testowanie ich pod zasilanie LPG. Większość silników nie jest przygotowana pod zasilanie LPG o czym nie informują producenci instalacji, sprzedawcy instalacji i ich zakłady montażowe. W takim przypadku silnik nie powinien być zasilany paliwem alternatywnym, w tym przypadku LPG bez uprzedniego jego przygotowania.
 
davWidoczne anormalne zakłócenia w komunikacji w systemie OBD przy włączonej instalacji LPG, sprzęcie diagnostycznym, problemy z połączeniem się z ECU to częsty przypadek przy nieodpowiednio podłączonej elektrycznie instalacji LPG lub nieodpowiednio skonfigurowanej
 

„Oliwy do ognia” dodają wyniki naszego światowego odkrycia dotyczącego zjawiska samozapłonów LSPI oraz SPI (Low Speed Pre Ignition – Speed Pre Ignition - Knocking – spalanie stukowe - detonacyjne) nadmiernego tarcia i nieodpowiedniego spalania mieszanki.

lspi swiatowe odkrycie
 
Odkryliśmy zarówno przyczyny powstawania tych negatywnych zjawisk, sposób diagnozowania, zależności konstrukcyjne wpływające na powstawanie tych zjawisk, ustalanie przyczyn i negatywnych konsekwencji tych destrukcyjnych zjawisk po cały proces techniczny ich minimalizowania czy nawet usuwania.

Z tym zjawiskami boryka się większość producentów silników

nie mając tym samym na to pełnego rozwiązania a za to "rynek produkcji, importu i montażu instalacji gazowych" stara się nas dyskredytować, twierdząc iż coś takiego nie istnieje, choć zjawiska te są potwierdzone zarówno w formie technicznej jak i prawnej. Warto zobaczyć ten materiał video opublikowany przez jednego z czołowych producentów świec, będącego zarazem zamieszanym w publikowanie informacji, materiałów, produktów z dala odbiegających od prawdy.
 
Mazda CX 7 2.3 DISI Turbo do której instalacja LPG nie może zostać zamontowana - na zdjęciu można zobaczyć korekcje związane z występowaniem spalania stukowego ale w zakresie potrafiącym nie skutkować włączeniem kontrolki Check Engine Mazda CX 7 2.3 DISI Turbo do której instalacja LPG nie może zostać zamontowana - na zdjęciu można zobaczyć korekcje związane z występowaniem spalania stukowego ale w zakresie potrafiącym nie skutkować włączeniem kontrolki Check Engine - przyczyna silne zjawisko samozapłonów, nieodpowiedniego spalania mieszanki, nadmiernego tarcia i konsekwencje w spadku sprawności

Choć pokazano w filmie animację jednej z wielu przyczyn powstawania zjawiska samozapłonu to rzekomo opracowane świece zapłonowe mające całkowicie rozwiązać problem tych zjawisk w rzeczywistości ich nie rozwiązują.

Co więcej, nawet sprzyjają powstawaniu zjawiska samozapłonu np: w stosunku do bratnich silników, w których występowały świece "wcześniejszej" konstrukcji. Niestety w większości silników nowe generacji mają zastosowanie takie świece tego producenta co powoduje, iż można raczej mówić o światowym spisku w tematyce tych zjawisk.
        
 

Zatem z pełną odpowiedzialnością możemy zaznaczyć, co jest efektem naszych kilkuletnich testów, że w silniku w którym na benzynie występują zjawiska LSPI oraz SPI, nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki instalacji LPG bez uprzedniego zminimalizowania tych zjawisk czy nawet usunięcia (nawet poprzez zmiany mechaniczne wewnątrz silnika) zamontować nie można. 

wykres z hamowni na którym jest widoczny efekt silnego nasilenia zjawiska LSPI w samochodzie Kia Pro Ceed 1.6 T GDI 204 KM

W innym przypadku zachodzi pewność np: komplikacji w użytkowaniu, nie odpowiednim spalaniu paliwa (paliw), zmniejszenie bezpieczeństwa, spadku sprawności silnika spalinowego (nawet o 30%) pod skrócenie trwałości silnika, osprzętu czy jego uszkodzenia. Do tego mamy pewność większego obciążenia środowiska nieodpowiednio spalonymi paliwami, zwiększonym zużyciem "spalaniem" oleju silnikowego. Tym samym kolejne silniejsze obciążenie elementów ograniczających emisję zanieczyszczeń np: katalizatorów jak i środowiska.

Pojazdy które posłużyły do odkrycia faktycznej prawdy o LPGNasze firmowe pojazdy które posłużyły do odkrycia faktycznej prawdy o LPG

Pewność negatywnie wpływającej instalacji na silnik pod względem jego sprawności, trwałości, osiągów zarazem negatywnego wpływu na środowisko występuje wtedy, kiedy obydwa paliwa (benzyna i LPG) spalane są jednocześnie czy został zamontowany lubrykator zaworów.
 

W takim przypadku od razu wiesz, że masz zamontowaną instalację LPG nie spełniającą faktycznych potrzeb Twojego silnika. Dlaczego?

Wzrost hałasu przy nasileniu negatywnych zjawisk to naturalny efekt często do zweryfikowania bez specjalistycznej aparatury Wzrost hałasu przy nasileniu negatywnych zjawisk to naturalny efekt często do zweryfikowania bez specjalistycznej aparatury

Po pierwsze te paliwa w próbie jednoczesnego spalania, spalają się inaczej, narastają skoki ciśnień, inaczej generują energię, inaczej przebiega ich charakterystyka spalania. W przypadku lubrykatora, który ma służyć podobno do obniżania temperatury zaworów, w rzeczywistości zabrudza układ ssący, zawory jak i potrafi wpływać na tworzenie się dodatkowego nagaru w komorze spalania, na świecy czy zaburzać przebieg spalania paliwa. Do tego jest przykrywką na źle działającą, źle wyregulowaną instalację i nie przygotowanie silnika pod LPG.

Świece zdemontowane z tego samego silnika, z tego samego cylindra (silnik V8 - 2 świece na cylinder) który był zasilany instalacją LPG niespełniającą potrzeby techniczne tego silnika wraz z kompletnie nieodpowiednim zamontowaniem rozpylaczy gazu w kolektorze ssącymŚwiece zdemontowane z tego samego silnika, z tego samego cylindra (silnik V8 - 2 świece na cylinder) który był zasilany instalacją LPG niespełniającą potrzeby techniczne tego silnika wraz z kompletnie nieodpowiednim zamontowaniem rozpylaczy gazu w kolektorze ssącym
 

Reasumując, jeżeli masz instalację fabryczną LPG lub zamontowaną w formie powszechnie oferowanej na rynku i odnotowujesz (zauważasz, odczuwasz, doświadczasz):

  • zwiększone zużycie LPG bądź zadziwiająco niskie
  • bardziej pogorszoną reakcję silnika, skrzyni automatycznej na naciśnięcie pedału gazu
  • Twój silnik spala jednocześnie benzynę i LPG
  • zdarzały się szarpnięcia, utraty płynności przy przyspieszaniu
  • ustawiony jest dotrysk benzyny przy większych obciążeniach, obrotach
  • problemy ze składem mieszanki
  • zbyt często zachodzi potrzeba wymiany reduktora (reduktorów) z powodu uszkodzeń wewnętrznych 
  • znaczące rozbieżności w korekcjach mieszanki (krótko i długoterminowej)
  • błędy związane z wypadaniem zapłonów
  • pogorszone wyprzedzenie zapłonu lub anormalne skoki, korekcje w trakcie
  • podwyższone wartości odczytów z czujników spalania stukowego
  • nieodpowiednie spalanie mieszanki widoczne innym kolorem nagaru na świecach pomiędzy cylindrami
  • większy hałas silnika w pracy na LPG
  • błędy związane z sondą Lambda
  • pogorszony rozruch
  • spadek osiągów i sprawności silnika wraz z postępującymi adaptacjami po wykonaniu ich poprawnego resetu i po odpowiednim przyuczeniu
  • błędy, problemy z ciśnieniem doładowania, w kolektorze, na przepływomierzu,
  • Twój silnik dysponuje pogorszonymi osiągami - "nie wkręca się tak chętnie na obroty" 
  • skrzynia biegów np: automatyczna, CVT, dwusprzęgłowa pracuje nie odpowiednio "głupieje" kiedy instalacja LPG jest włączona
Celem zatrzymania ingerencji elektroniki sterownika LPG w elektronikę sterownika silnika macierzystego np: benzynowego najlepiej wyłączyć instalację LPG z przycisku a następnie wyłączyć główne zasilanie elektryczne instalacji LPG np: poprzez demontaż bezpiecznikaCelem zatrzymania ingerencji elektroniki sterownika LPG w elektronikę sterownika silnika macierzystego np: benzynowego najlepiej wyłączyć instalację LPG z przycisku a następnie wyłączyć główne zasilanie elektryczne instalacji LPG np: poprzez demontaż bezpiecznika

to wyłącz finalnie i jak najszybciej instalację LPG z bezpiecznika (samo wyłączenie z przycisku często nie pozwala na zatrzymanie zaburzania pracy silnika na benzynie) a następnie zapraszamy do kontaktu z nami i wykonania u nas pełnej technicznie, naszej autorskiej diagnostyki obciążeniowe dla silników z LPG.

 
Świeca zapłonowa z silnika Ford 1.5 Ecoboost z "fabryczną instalacją" w fazie ciekłej firmy Prince - widoczne bardzo złe spalanie mieszanki i wtryskiwanie paliwa bezpośrednio na świecę zapłonową - bardzo negatywne i destrukcyjne zjawisko wynikające z szeregu błędów konstrukcyjnychŚwieca zapłonowa z silnika Ford 1.5 Ecoboost z "fabryczną instalacją" LPG w fazie ciekłej firmy Prince - widoczne bardzo złe spalanie mieszanki i wtryskiwanie paliwa bezpośrednio na świecę zapłonową - bardzo negatywne i destrukcyjne zjawisko wynikające z szeregu błędów konstrukcyjnych
 

Ważne: W odpowiedzi na znane nam już próby dyskredytowania, pomawiania, szkalowania etc (pisemne, słowne, poprzez wpisy na portalach społecznościowych, etc) zespołu 44tuning Performance Center w tym w szczególności Roberta Halickiego

wykonującego ekspertyzy techniczne np: że nie jest rzeczoznawcą, biegłym , że nie posiada kompetencji, wystarczającej wiedzy w tym zakresie i nie ma prawa wykonywać opinii, ekspertyz technicznych. Otóż w ocenie NSA (Naczelnego Sądu Administracyjnego) opinia techniczna lub ekspertyza powinna być traktowana na równi z opinią biegłego, a to z uwagi na wysoki poziom kwalifikacji zawodowych autora opinii (ekspertyzy technicznej).  
 
 Robert Halicki - z pasji to motoryzacji, prawie z 30 letnim doświadczeniem praktyk, wieloletni kierowca wyścigowy i rajdowy, jeżdżący konstruktor, autor dziesiątek tysięcy rozważań a nawet jako wizjoner nowych kierunków działania w danej branży  Robert Halicki - z pasji to motoryzacji, prawie z 30 letnim doświadczeniem praktyk, wieloletni kierowca wyścigowy i rajdowy, jeżdżący konstruktor, autor dziesiątek tysięcy rozwiązań, jako wizjoner - praktyk nowych kierunków działania na rynku w danej branży

 

(w rzeczywistości Robert Halicki ma ukończony kurs rzeczoznawcy lecz z przyczyn techniczno-prawnych świadomie za poradą prawników nie zakończył egzaminem celem odcięcia się od często dalekiej pełności technicznej, etycznej i prawnej działalności szeregu rzeczoznawców na rynku czy organizacji ich zrzeszających- bez urazy dla tych co jednak odpowiednia działają) 

Robert Halicki - autor światowego odkrycia w zakresie diagnozowania, występowania, minimalizowania, usuwania zjawiska samozapłonów a zarazem prawdy o LPGRobert Halicki - autor światowego odkrycia w zakresie diagnozowania, występowania, minimalizowania, usuwania zjawiska samozapłonów a zarazem prawdy o LPG

Do tego technologia diagnostyczna i inżynieryjna, możliwości techniczne, sprzętowe, pomiarowe, kompetencja 44tuning Performance Center wykracza m.in w tym zakresie poza zdolność weryfikacyjno opiniotwórczą nawet takich organizacji jak ADAC czy Dekra

Odpowiedź z ADAC dotycząca możliwości wykonania ekspertyzy w zakresie m.in występowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nadmierne tarcie i nieodpowiednie spalanie mieszanki  Odpowiedź z ADAC dotycząca możliwości wykonania ekspertyzy w zakresie m.in występowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nadmierne tarcie i nieodpowiednie spalanie mieszanki

(na podstawie oficjalnych odpowiedzi ADAC DE oraz Dekra DE nie posiada technologii, biegłych i rzeczoznawców, którzy posiadaliby bezsporną technologię, kompetencję, wiedzę celem wykonania opinii, ekspertyz technicznych, w których to jednostkach napędowych występują negatywne zjawiska tj samozapłon LSPI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie). Tym samym wszelka dyskryminacja, stawianie w fałszywym świetle, szkalowanie, pomawianie może się wiązać ze zgłoszeniem z naszej strony do konkretnych organów z możliwością wystąpienia o np: zadośćuczynienie, odszkodowanie z tego tytułu.       
 
Drobna część z wykonanej jednej z wielu ekspertyzDrobna część z wykonanej jednej z wielu ekspertyz
 

Cały zakres diagnostyki, rekonesansu technicznego opcjonalnie ekspertyzy wykaże wszelkie nieprawidłowości i będziesz wiedział jak faktycznie pracuje Twój silnik przy zasilaniu przez LPG

Często nawet duże rozbieżności w wartościach wskazań czujników spalania stukowego nie skutkują zapaleniem się kontrolki Check Engine mimo występowania bardzo nasilonych destrukcyjnych zjawisk np: w pracy na LPG Często nawet duże rozbieżności w wartościach wskazań czujników spalania stukowego nie skutkują zapaleniem się kontrolki Check Engine mimo występowania bardzo nasilonych destrukcyjnych zjawisk np: w pracy na LPG
 
w jakim stopniu nasilone są negatywne zjawiska, czy możesz bezpiecznie użytkować samochód z włączoną instalacją LPG. Do tego będziesz miał możliwość potencjalnego usprawnienia instalacji LPG (pod warunkiem rokującej takową możliwość instalacji LPG), skorzystania z pakietów LSPI/SPI & Friction Solution LPG w formie indywidualnej, po uzyskanie wsparcia, pomocy w zwróceniu się do gwaranta samochodu (dotyczy instalacji fabrycznych lub montowanych w ASO) czy instalacji LPG (nawet po okresie gwarancji) celem partycypacji w pracach, kosztach mających na celu doprowadzenie do odpowiedniego, bezpiecznego działania Twojego silnika na instalacji LPG lub po demontaż i zwrot poniesionych nakładów, kosztów. 
 

Po więcej informacji, dokładnego omówienia danego przypadku (samochodu, silnika etc) zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami, najlepiej pod numer w kwestiach technicznych bezpośrednio kontaktując się z Robertem Halickim  – kontakt

 

Używamy cookies tak jak większość witryn do udoskonalenia naszej strony, zbierania danych statystycznych oraz dla poprawienia Twojego komfortu korzystania z niej. Aby dowiedzieć się więcej zobacz polityka prywatności.