Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi podczas ekspertyzy technicznej przyczyn uszkodzenia silnika
Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi podczas ekspertyzy technicznej przyczyn uszkodzenia silnika
Zanim zapoznasz się z wideo wywiadem dotyczącym nabierającej tempa afery gazowej warto dowiedzieć się więcej o jej podstawach. Na rynku jest wielu poszkodowanych niekompetencją, kryciem prawdy o zbyt niskiej jakości usług i komponentów stosowanych w instalacjach, Nie odpowiedniej technologii systemów sterowania LPG czy swoistym brakiem wiedzy technicznej z zakresu stosowania paliw alternatywnych.

Początki afery gazowej można datować na wybuch silnika w nowym samochodzie na gwarancji - Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi Pana Rafała, który posiadał instalację Tartarini zamontowaną od nowości przez ASO.

Nastepnie po uszkodzeniu silnika, po rzekomym stwierdzeniu iż przyczyną uszkodzenia silnika był nieodopowiedni stan oleju silnikowego, odebrano jemu prawa gwarancyjne. W konsekwencji zleceniem naszemu zespołowi wykonanie szeregu testów, ekspertyzy technicznej pod nadzorem biegłego co do przyczyn uszkodzenia – detonacji jego silnika i nie przystąpieniem przez ASO do polubownego załatwienia sprawy.

Sukcesywnie zgłaszają się do nas użytkownicy, zarówno instalacji fabrycznych jak i zamontowanych w formie powszechnej na rynku z problemami jakie ich spotykają podczas użytkowania samochodu z instalacją LPG.

Pozorna oszczędność dla wielu kończy się nadmiernym zużyciem LPG w stosunku do benzyny, szarpaniem silnika, spadkiem osiągów silnika, reakcji na naciśnięciem pedału gazu, wydostawaniem się gazu na zewnątrz po skrócenie żywotności silnika i ich uszkodzenia włącznie.

Instalacja LPG Tartarini zamontowana przez ASO nie spełniająca wymogów technicznych silnika
Instalacja LPG Tartarini zamontowana przez ASO nie spełniająca wymogów technicznych silnika
Niestety skala dylematów z nieodpowiednią kompatybilnością instalacji LPG z systemem fabrycznym (benzynowym) w pojedzie jest potężna. Na dzień dzisiejszy możemy w pełni określić, że większość instalacji LPG będących na rynku dla silników norm Euro 5, Euro 5+, Euro 6 i nowsze stwarza potencjalne zagrożenie katastrofą w ruchu lądowym.
 
Jak na ten moment mimo monitów do kilku liczących się producentów instalacji LPG, producentów samochodów, również do Transportowego Dozoru Technicznego, zamiast wspólnego wypracowania rozwiązania (dysponujemy pełną technologią do bezpiecznego i efektywnego wykorzystania paliwa gazowego LPG) jesteśmy szykanowani a nawet zastraszani np.: przez prawników importerów instalacji czy zakłady montażowe.

Pamiętajcie, im więcej z Was sprawdzi swoje samochody i Nie będzie bagatelizowało wspomnianych w artykule czy materiale video informacji tym szybciej uda się wypracować siłę do bardzo potrzebnych zmian w przepisach. Oprócz zmian w przepisach konieczne są zmiany w postępowaniu producentów instalacji gdyż jak na ten moment mają poczucie bezkarnych, zasłaniając się homologacjami. Do tego bezwzględnej potrzebie podniesienia kompetencji, kultury technicznej w zakładach montujących instalacje, warsztatach serwisujących samochody z LPG jak i stacjach kontroli pojazdów. 

Jesteśmy w posiadaniu dowodów, że po drogach poruszają się samochody które nie spełniają postanowień homologacji jak i nawet takie, w których komponenty zastosowane w pojeździe, opisane w homologacji Nie spełniają wymogów technicznych silnika czy pojazdu.

Tyle pozostało z oryginalnego silnika który uległ całkowitemu uszkodzeniu po przebiegu ok. 40 000 km
Tyle pozostało z oryginalnego silnika który uległ całkowitemu uszkodzeniu po przebiegu ok. 40 000 km
Ponadto wiele instalacji Nie respektuje systemów bezpieczeństwa które zostały opracowane przez producenta pojazdu do pracy np.: na benzynie. Trzeba mieć świadomość, że rzadkością jest przygotowywanie przez producentów silników, testowanie ich pod zasilanie LPG. Większość silników Nie jest przygotowana pod zasilanie LPG o czym Nie informują producenci instalacji i ich zakłady montażowe.

W takim przypadku silnik Nie powinien być zasilany paliwem alternatywnym, w tym przypadku LPG bez uprzedniego jego przygotowania.

„Oliwy do ognia” dolewa fakt naszego światowego odkrycia dotyczącego zjawiska LSPI (Low Speed Pre Ignition – Knocking – spalanie stukowe- detonacyjne). Odkryliśmy zarówno przyczyny jego powstawania, sposób diagnozowania, ustalania przyczyn i negatywnych konsekwencji tego destrukcyjnego zjawiska po cały proces techniczny jego minimalizowania czy nawet usuwania.

Z tym boryka się większość producentów silników nie mając tym samym na to pełnego rozwiazania (aby zobaczyć o jaki zjawisku mowa, można zobaczyć film na youtube - wystraczy wpisać knocking and pre ignition, lecz samo przedłużenie świecy, jak pokazane na filmie to Nie ten kierunek)... a za to "rynek produkcji, importu i montażu instalacji gazowych" stara się nas dyskredytować, twierdzac iż coś takiego Nie istnieje   (warto przeczytać cały, poniżej umieszczony artykuł)

pdfLSPI - światowe okrycie w podopolskiej firmie - doświadczenie ze sportu przeniesione na drogę

Zatem z pełną odpowiedzialnością możemy zaznaczyć, co jest efektem naszych kilkuletnich testów, że w silniku w którym na benzynie występuje zjawisko LSPI, instalacji LPG bez uprzedniego jego zminimalizowania, usunięcia zamontować NIE MOŻNA.

W innym przypadku mamy pewność komplikacji w użytkowaniu, nie odpowiednim spalaniu paliwa (paliw) pod skrócenie żywotności silnika, osprzętu czy jego uszkodzenia. Do tego mamy pewność większego obciążenia środowiska Nie odpowiednio spalonymi paliwami, zwiększonym zużyciem oleju silnikowego i tym samym kolejne silniejsze obciążenie środowiska.

Pojazdy które posłużyły do odkrycia faktycznej prawdy o LPG
Pojazdy które posłużyły do odkrycia faktycznej prawdy o LPG
Pewność negatywnie wpływającej instalacji na silnik i środowisko występuje również wtedy, kiedy obydwa paliwa (benzyna i LPG) spalane są jednocześnie czy został zamontowany Lubryfikator Zaworów. W takim przypadku już wiesz, że masz zamontowaną instalację LPG Nie spełniającą faktycznych potrzeb Twojego silnika. Po pierwsze te paliwa w próbie jednoczesnego spalania, spalają się inaczej, narastają skoki ciśnień. W przypadku lubrifikatora, który ma służyć podobno do obniżania temperartury zaworów, w rzeczywistości brudzi silnik. Do tego jest przykrywką na źle działającą, żle wyregulowaną instalcję i Nie przygotowanie silnika pod LPG.

Reasumując, jeżeli masz instalację fabryczną LPG lub zamontowaną w formie oferowanej na rynku i odnowowujesz (zauważasz, odczywasz):
- zwiększone zużycie LPG bądź zastanawiająco niskie
- Twój silnik spala jednocześnie benzynę i LPG
- zdarzały się szarpnięcia
- problemy ze składem mieszanki
- błędy związane z wypadaniem zapłonów,
- większy hałas silnika w pracy na LPG
- błędy zwiazane z sondą Lambda
- ciśnieniem doładowania, w kolektorze, na przepływomierzu,
- Twój silnik dysponuje pogorszonymi osiągami (w tym reakcją na naciśnięcie pedału gazu)
- skrzynia biegów pracuje Nie odpowiednio kiedy instalacja LPG jest włączona

to zapraszamy do wykonania naszej autorskiej diagnostyki obciążeniowe dla silników z LPG.

W odpowiedzi na próby dyskredytowania zespołu 44tuning w tym Roberta Halickiego, wykonującego ekspertyzy techniczne iż nie jest rzeczoznawcą, biegłym i nie ma prawa wykonywać opinii. Otóż w ocenie NSA (Naczelnego Sądu Administracyjnego) opinia techniczna lub ekspertyza powinna być traktowana na równi z opinią biegłego, a to z uwagi na wysoki poziom kwalifikacji zawodowych autora opinii (ekspertyzy). 

Wykaże ona wszelkie Nie prawidłowości i będziesz miał możliwość usprawnienia, pomocy w zwróceniu się do gwaranta (nawet po okresie gwarancji) celem partycypacji w pracach, kosztach mających na celu doprowadzenie do odpowiedniego działania Twojego silnika na instalacji LPG.

Po więcej informacji zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami kontakt   
  
Bardzo Ważne: aktualnie tworzona jest lista podmiotów zwiazanych z rynkiem LPG w Polsce do których niezależne, zrzeszone media, z uwagi na dobro społeczne, skierują stosowne zapytania celem jawnego udzielenia odpowiedzi na kluczowe aspekty dalszego ciągu afery gazowej. Dotyczy to zarówno zakładów montażowych jak i producentów instalacji, w szczególnosci tych którzy to poszkodowani zwrócili się do nas o wykonanie ekspertyz technicznych. Nasze ekspertyzy przyczyniły się już do usprawnień instalacji jak nawet do wymiany samochodu na nowy, wolny od wad. W przypadku samochodu Pana Rafała takie działanie przyczyniło się do poznania prawdy, w tym pełnej możliwości dociekania swoich roszczeń, wraz z możliwością pociągnięcia do odpowiedzialności karnej osób za to odpowiedzialnych. W przypadku kolejnych zakładów montażowych, producentów samochodów, instalacji LPG którzy nie podejmą polubownego załatwienia spraw pojazdów swoich klientów z pewnością czekają poważne konsekwencje.


Kontakt Motul