Zjawisko LPSI - spalanie detonacyjne pozbawiło życia już wiele silnikówMasz w samochodzie z silnikiem benzynowym (również z LPG) za duże zużycie paliwa, a moc silnika pozostawia wiele do życzenia? Masz nieodparte wrażenie, że nie ma mocy takiej jak podana w katalogu? Słabiej reaguje na naciśnięcie pedału gazu? Odkręcając korekt wlewu oleju wyczuwasz zapach benzyny w oleju? Końcówka wydechu jest ciemna (czarna) jak w "dieslu"? Może Twój silnik potrafi szarpnąć,  nierówno pracować na biegu jałowym, pojawia się wypadanie zapłonów?

Nieregularnie traci płynność przyspieszania, potrafi zapalić się kontrolka Check Engine a diagnoza pokazuje wypadanie zapłonów, błąd mieszanki, błąd sondy Lambda? Lub zwyczajnie żyjesz w przekonaniu lub jesteś przekonywany przez mechaników, sprzedawców czy serwis Twojego samochodu, że sam olej silnikowy zupełnie wystarcza do jego smarowania, ewentualnie możesz go częściej zmieniać i podobno nic więcej nie trzeba robić?
Tłok Audi RS6 uszkodzeny przez zjawisko samozapłonów i nadmierne tarcie Prawda jest inna. Ze 100% pewnością doświadczasz w swoim silniku benzynowym (bez znaczenia czy doładowanym czy wolnossącym, z wtryskiem bezpośrednim czy pośrednim) zjawiska samozapłonów, nie odpowiedniego spalania mieszanki jak i nadmiernego tarcia. Czy w to wierzysz czy nie, czy się z tym zgadzasz czy nie lecz takie są najnowsze, potwierdzone fakty naszym światowym odkryciem.

Niestety w wielu publikacjach, w obszernym jak świat internecie jest mnóstwo informacji o tych zjawiskach lecz niestety nie zawierają pełnej prawdy. Zawierają często tylko jej szczątki a tym samym w różnych celach zawierają propagandę, w szczególności dezinformacyjną abyś faktycznie nie wiedział co jest prawdą a co fałszem.  

Często prowadzona jest przez tych, którzy nie mają należytej wiedzy, używają chwytliwego tematu dla celów marketingowych jak i przez tych dla których prawda oznacza duże problemy, koszty, procesy. Dlatego zanim poznasz problemy, ich przyczyny i dostępne dla Twojego silnika, samochodu rozwiązania, dowiedz się więcej o bardzo destrukcyjnym zjawisku, które potrafią specjalnie ukrywać, bagatelizować producenci silników, samochodów, producenci instalacji gazowych, zakłady montażowe czy firmy tuningowe. 




W takim razie co z samochodami - silnikami na gwarancji?

Dlaczego można oficjalnie zastosować pakiet LSPI/SPI Solution do samochodu, silnika na gwarancji, nawet jeżeli producent w instrukcji napisał, że zastosowanie oleju Nie zgodnego ze specyfikacją lub dodatków do oleju powoduje utratę gwarancji?

Jeep Grand Cherookee Track Hawk moc deklarowana 707 KM - moc rzeczywista 550-560 KM - pełny zakres diagnostyki obciążeniowej podczas weryfikacji nasilenia zjawiska LSPI - SPI oraz emisji zanieczyszczeń - spaliny na poziomie tworzącym zagrożenie zdrowia a nawet życia dla osób jadących w ciągu spalin tego pojazduJeep Grand Cherookee Track Hawk moc deklarowana 707 KM - moc rzeczywista 550-560 KM - pełny zakres diagnostyki obciążeniowej podczas weryfikacji nasilenia zjawiska LSPI - SPI oraz emisji zanieczyszczeń - spaliny na poziomie tworzącym zagrożenie zdrowia a nawet życia dla osób jadących w ciągu spalin tego pojazdu
Po pierwsze, prawo dopuszcza wykonanie czegoś lepiej, szczególności jeżeli ma to pozytywny wpływ na bezpieczeństwo i jest w pełni sprawdzone, oparte na faktach, badaniach (np: silnika, osprzętu, jednostki napędowej a nawet pojazdu) czy faktycznie wpływa na znacznie niższą emisję zanieczyszczeń.

Po drugie, nadane przez producentów specyfikacje oleju, rzekomo mające spełniać potrzeby technicznie danego silnika, w rzeczywistości w wielu silnikach olej zgodny z taką specyfikacją Nie jest wstanie zapewnić należytego smarowania silnikowi jak i trwałości (np: olej degraduje się - jest do wymiany 5-10 razy szybciej niż przewidział to producent).

Po trzecie, prowadzona przez producentów propaganda dezinformacyjna, że wprowadzili stosowne oleje zapobiegające zjawisku, nowe oprogramowania (również na zatrzymanie przedostawania się benzyny do oleju), czy zmiany konstrukcyjne np: natrysk oleju na tłoki, nowe świecie etc i problem został całkowicie rozwiązany JEST NIE PRAWDĄ!

Minimalny przebieg, kiedy można zastosować nasze autorskie pakiety LSPI/SPI Solution to 3000 km. Zarazem to najlepszy przebieg i bardzo dobry czas aby zadbać o znacznie lepszą sprawność, trwałość silnika (również dzięki temu jego osprzętu) i tym samym zacząć oszczedzać na paliwie, ciesząc się zarazem niższym hałasem silnika i lepszymi jego osiągami. Oczywiscie można zastosować ma każdym etapie eksploatacji sinika, również przy więkrzych przebiegch, pod waruniem, że silnik nie osiągnął poziomu naprawy głównej. 

Jeep Grand Cherooke SRT 6.4 Hemi - samochód nowy na gwarancji - odzyskał przez 3 etapy minimalizowania samozapłonu - pakiet indywidualny 90 KM i 110 Nm a zużycie paliwa spadło o ok. 5 litrów na 100 kmJeep Grand Cherooke SRT 6.4 Hemi - samochód nowy na gwarancji - odzyskał przez 3 etapy minimalizowania samozapłonu - pakiet indywidualny 90 KM i 110 Nm a zużycie paliwa spadło o ok. 5 litrów na 100 km

Co to jest zjawisko samozapłonu?

Samozapłon (LSPI - Low Speed Pre Ignition i SPI - Speed Pre Ignition) powstaje na wskutek szeregu pobocznych zjawisk, inicjujących zapłon mieszanki paliwowo- powietrznej lub paliwowo-olejowo-powietrznej bez udziału iskry ze świecy. Do tego dodatkowo przyczyniają się błędy konstrukcyjne, zarówno samego silnika jak i jego osprzętu czy nieodpowiednie materiały eksploatacyjne (np: olej) jak i nadmierne tarcie. Powstaje również na instalacji LPG, w której stosowana mieszanina gazów, w szczególności w fazie lotnej, (kiedy instalacja jest zamontowana i wyregulowana w formie powszechnej na rynku) czy fuzji LPG + dotrysk benzyny ma intensywną tendencję do samozapłonu. 

Honda 1.5 Turbo 182 KM - fabryczny problem z nadmiernym przedostawaniem się benzyny do oleju - po 2 etapach LSPI/SPI Solution zużycie paliwa 1.1 litra na 100 km mniej - 17 KM więcej
Honda 1.5 Turbo 182 KM - fabryczny problem z nadmiernym przedostawaniem się benzyny do oleju - po 2 etapach LSPI/SPI Solution zużycie paliwa 1.1 litra na 100 km mniej - 17 KM więcej

Zatem świat motoryzacji korzystał przez wiele lat z Nie faktycznych danych dotyczących spalania mieszanki, spalania detonacyjnego jak i stosowania do smarowania silników tylko samego oleju silnikowego. Tym samym tworząc wiele przyczyn do nadmiernego zużycia paliw, zatruwania środowiska, generowanie Nie potrzebnych kosztów czy przy niekorzystnym zbiegu okoliczności możliwosci spowodowania potencjalnej katastrofy w ruchu drogowym. Ponadto przez dziesięciolecia, konstruktorzy wykorzystują benzynę do wewnętrznego chłodzenia komory spalania, w takim stopniu, że wielokrotnie doprowadza to silnik do pracy na mieszance przez niego Nie do spalenia. Tym samym benzyna przedostaje się do oleju, znacznie szybciej degraduje olej silnikowy (jest do wymiany) zużycie paliwa jest za duże, osiągi silnika pozostawiają wiele do życzenia a trwałość silnika ulega skróceniu, często diametrialnie. 

Okazuje się, że tak jak opisał Nowoczesny Warsztat... Przyszłość silników spalinowych - nauczka płynie z Opola - pełny artykuł tutaj: Nowoczesny Warsztat 6'2019 - Przyszłość silników spalinowych - nauczka płynie z Opola

Jeep Renegade 1.3 Turbo pomiary emisji spalin po wprowadzeniu pakietu LSPI/SPI SolutionJeep Renegade 1.3 Turbo pomiary emisji spalin po wprowadzeniu pakietu LSPI/SPI Solution

Korzyści z minimalizowania zjawiska samozapłonów, nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanki, nadmiernego przedostawania się paliwa np: benzyny do oleju (korzyści dotyczą silników zasilanych z LPG oraz CNG):

  • wzrost sprawności silnika, poprawa osiągów w tym mocy o momentu obrotowego (w zależności od silnika w zakresie od 10% do nawet 30%)
  • lepsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu i bardzo odczuwalny efekt „lekkości” pracy silnika
  • widoczne zmniejszenie zużycia paliwa, średnio o 10-15% a w silnikach o bardzo nasilonych niekorzystnych zjawiskach o nawet 20-30%
  • efektywniejsze spalanie paliwa, zmniejszenie ilości przedostającego się paliwa do oleju
  • znacznie mniejsze degradowanie oleju silnikowego (nawet 2-5-krotnie)
  • niższe temperatury oleju silnikowego, średnio o 10-20 C
  • znacznie niższy hałas, wibracje tym samym mniejsze obciążenia dla silnika i jego osprzętu
  • podwyższenie prędkości ekonomicznej, średnio o 20 a nawet 35 km/h - znacznie większa ochrona silnika, znacznie lepsza trwałość
  • przez stabilniejszą pracę silnika, mniejsze wibracje znaczny wzrost trwałości układów dwumasowych, sprzęgieł, skrzyń biegów
  • przez efektywniejszą pracę silnika lepsza praca automatycznych skrzyń biegów jak i precyzyjniejsze działanie skrzyń manualnych (efekt jeszcze lepszy przy dodatkowym zastosowaniu Nanotechnologii Panther P52 serii Gearbox jak i Differential)
  • płynniejsze i efektywniejsze działanie układów zasilania paliwem, niższe obciążenie silnika to zmniejszenie obciążenia układu paliwowego, w szczególności systemów trysku bezpośredniego (efekt jeszcze lepszy, polepszenie działania, zmniejszenie tarcia, znaczne wydłużenie trwałości przy zastosowaniu do paliwa Nanotechnologii Panther Fuel P2 Petrol lub LPG)
  • łatwiejszy rozruch silnika w każdych warunkach
  • pozbycie się problemów z błędami dotyczącymi nieodpowiedniego spalania mieszanki, a nawet wypadania zapłonów czy spalania detonacyjnego
  • polepszenie trwałości elementów ograniczających emisję spalin (układów EGR, Katalizatorów, filtrów GPF)
  • znaczne zmniejszenie emisji zanieczyszczeń – potwierdzone w badaniach obciążeniowych analizatorem emisyjnym (w tym w szczególności: tlenków węgla - CO, HC – węglowodorów, NOx – tlenków azotu; PM – cząstek stałych)
  • dużo więcej przyjemności z jazdy zarazem przy lepszej trwałości jednostki napędowej, znacznie mniejszym zużyciem paliwa obniżenie kosztów i znaczące zmniejszenie trucia spalinami siebie i innych  
Fiat Tipo 1.4 benzyna 95 KM po pakiecie minimalizowania zjawiska samozapłonów LSPI SPI nadmiernego tarcia spalanie przy 130km/h mniejsze o nawet 3 litry na 100 kmFiat Tipo 1.4 benzyna 95 KM po pakiecie minimalizowania zjawiska samozapłonów LSPI SPI nadmiernego tarcia spalanie przy 130km/h mniejsze o nawet 3 litry na 100 km

Aplikowanie preparatu do silnika Nanotechnologii Panther P52 Grafen po uprzednim wypłukaniu silnika i zastosowaniu dobranego oleju MotulAplikowanie preparatu do silnika Nanotechnologii Panther P52 Grafen po uprzednim wypłukaniu silnika i zastosowaniu dobranego oleju Motulpo

Zjawiska samozapłonu mieszanki, nadmiernego tarcia w historii doświadczali wszyscy... Nie wiedzieli, że to niszczy silniki ... lecz doświadczają po dziś dzień ... TY również w swoim silniku benzynowym lub z LPG/CNG

Lexus z silnikiem 200t podczas pomiarów diagnostycznych przed wprowadzeniem etapów minimalizowania zjawiska samozapłonów Lexus z silnikiem 200t podczas pomiarów diagnostycznych przed wprowadzeniem etapów minimalizowania zjawiska samozapłonów

Od wielu, wielu lat spalanie detonacyjne zwane też stukowym „knocking” było zmorą wśród wielu użytkowników samochodów seryjnych, sportowych i wyczynowych. Kompletnie Nie brano pod uwagę, że istnieje coś takiego jak samozapłon. Tym czasem mechanicy dwoili i troili się, "stroiciele" silników aby uniknąć ich uszkodzeń (również na poziomie fabrycznym), żyjąc w przekonaniu, że to zbyt uboga mieszanka jest tą z przyczyn, "dolewali paliwa" poprzez zmiany w programie sterowania silnika. Lecz "wybuchy silników", uszkodzenia tłoków, zaworów, korbowodów jak i destrukcje całych silników mocno prześladowały cały rynek a bardzo pokazywał to motorsport. Jednak jak okazało się, Nie tylko Motorsport miał i nadal ma z tym poważny problem.

 

Nagar w końcowej części wydechu w samochodzie mającym przebieg 6000 kmNagar w końcowej części wydechu w samochodzie mającym przebieg 6000 km

Otóż od wielu lat, wielu użytkowników wszystkich samochodów seryjnych i sportowych, użytkowanych po drogach publicznych, doświadczyło i doswiadcza "Nie do końca wyjaśnionych" zachowań swoich silników, ich czasami Nie odpowiedniej pracy, pogorszonego rozruchu, Nie przyjemnego - benzynowego zapachu spalin, zapachu benzyny w oleju a tym samym  wszelkich awarii, skrócenia trwałości czy całkowitych uszkodzeń silników.

Do tego wielu nie wiedziało, że drgania silnika, generowane przez Nie odpowiednie spalanie paliwa i zbyt duże tarcie skracają trwałość ich sprzęgieł, kół dwumasowych, łożyskach w skrzyniach biegów czy pogorszonej pracy, nadmiernej ilości opiłek w automatycznych skrzyniach biegów.

Tym samym również doświadczali efektów tego destrukcyjnego zjawiska, którego inicjatorem jest - zjawisko samozapłonu jak i nadmierne tarcie. Do tego Nie wiedzieli, że przez LSPI, SPI (Low Speed Pre Ignition oraz Speed Pre Ignition), stosowanie do jego smarowania jedynie oleju silnikowego, ich silniki mają znacznie niższą sprawność, trwałość, generując większy hałas, mając niższe niż możliwe osiągi zarazem zużywają za dużo paliwa niż powinny.


Nagar w efekcie Nie odpowiedniego spalania mieszanki w tym z udziałem zjawiska samozapłonówNagar w efekcie Nie odpowiedniego spalania mieszanki w tym z udziałem zjawiska samozapłonów

Do tych użytkowników, oprócz silników zasilanych benzyną należą użytkownicy samochodów zasilanych LPG/CNG. To na tych paliwach, w przypadku montażu instalacji w formie znanej fabrykom czy powszechnie spotykanej na rynku, zjawisko Pre Ingition – Knocking (spalanie detonacyjne) znacznie nasila się.

Oczywiście zjawisko samozapłonów co w konsekwencji potrafi doprowadzić do spalania detonacyjnego jest również zmorą „tunerów silników”. Chcąc jego uniknięcia, dla rzekomego bezpieczeństwa „dolewają paliwa” ustawiając bogatszą mieszankę. Jednak ten wydający się dobry ruch, w rzeczywistości potrafi przyczyniać się do początku agonii.

Uszkodzony tłok  w nowym samochodzie - silnik 1.4 benzyna po ok. 20 000 km użytkowania przy występowaniu samozapłonu a w konsekwencji spalania detonacyjnego w silniku zasilanym również przez LPGUszkodzony tłok w nowym samochodzie - silnik 1.4 benzyna po ok. 20 000 km użytkowania przy występowaniu samozapłonu a w konsekwencji spalania detonacyjnego w silniku zasilanym również przez LPG

Możemy określić, że zjawisko samozapłonów (LSPI/SPI), nadmierne tarcie (sam olej nie wystarcza do smarowania) przyczynia się do:

  • nieodpowiedniego spalania mieszanki, dużego nagaru w wydechu (na końcówce wydechu)
  • szarpnięć, głośniejszej pracy silnika, zwiększonych jego wibracji
  • zaświecania się błędów związanych z mieszanką (błędy sondy Lambda)
  • zbyt dużego zużycia paliwa w tym nadmiernego przedostawania się benzyny do oleju
  • błędów z wypadaniem zapłonów 
  • dużych korekcji zapłonów
  • uszkodzeń tłoków, zaworów, katalizatorów, turbosprężarek
  • uszkodzeń, zatarć na czopach korbowodowych
  • zatarć tłoków, zatarć na gładziach cylindrowych
  • uszkodzenia, skrzywienia, pęknięć korbowodów
  • nadmiernego przedostawania się paliwa do oleju
  • brak płynności przy przyspieszaniu
  • pogorszonego działania automatycznej skrzyni biegów, 
  • skrócenia trwałości silnika, jego osprzętu w tym przez nadmierne wibracje, szarpnięcia skrzyni biegów jak i elementów przeniesienia napędu 
  • szybszego zużycia np.: układów dwumasowych czy sprzęgła (przez zbyt duże wibracje)

Ford Mustang GT 5.0 V8 Euro 6 podczas pomiarów obciążeniowych - weryfikacja zjawiska samozapłonów i emisji spalinFord Mustang GT 5.0 V8 Euro 6 podczas pomiarów obciążeniowych - weryfikacja zjawiska samozapłonów i emisji spalin

Nasz zespół, w szczególności autor technologii diagnostyki obciążeniowej Robert Halicki, szukając  przyczyn zaburzania stabilności pracy silników, nazwał roboczo zaobserwowane zjawisko „mini detonacją”. Było to podyktowane stwierdzonymi faktami, że na intensywną częstotliwość spalania detonacyjnego ECU podejmuje reakcję, uruchamia strategię bezpieczeństwa. Natomiast na te mniejsze częstotliwości czyli "mini detonacje" już nie.

Pierwsze oficjalne wzmianki, iż zjawisko LSPI i SPI jest zmorą dla producentów silników pojawiły się w 2016 roku. Jednak zastanawiającym jest fakt, że umieszczone przy silniku czujniki spalania stukowego – detonacyjnego Nie podejmowały reakcji w przypadku jego występowania. Zatem mimo umieszczonej przez danego producenta „strategii bezpieczeństwa” była ona ustawiona na znacznie mniejszą czułość.

Honda 1.8 140 KM - w tych silnikach seryjnie występuje nasilony samozapłon

Uzasadnieniem takiego działania jest kolejny fakt, że po dziś dzień producenci silników Nie mają na to definitywnego rozwiązania. Tym samym z pewnością chcieli uniknąć zbyt częstego zapalania się kontrolki „Check Engine” i nasilonych skarg ze strony użytkowników.

Potrzeba matką wynalazków ... czyli jak okiełznano samozapłon :-) 

W roku 2016 na Rajdzie Świdnickim, wychodząc na prowadzenie w klasie Open 2WD, w niższym zakresie obrotów doszło do awarii silnika. Głęboka analiza wykazała uszkodzenie tłoka z powodu wady materiałowej lub niestety "mini detonacji". Choć na rynku, silnik 1.4 JTej uważany jest za pancerny, to jednak występują w nim konstrukcyjne przyczyny powstawania samozapłonu, zwanego jeszcze wtedy przez Roberta mini detonacją.


Honda 1.8 140 KM po zminimalizowaniu samozapłonów, znaczący wzrost sprawności silnikaTen fakt bardzo zmotywował Roberta do defiitywnego znalezienia przyczyn powstawania Nie wygodnych dla efektywnej rywalizacji „dźwięków dochodzących z komory spalania”. W przygotowanym nowym silniku Robert wprowadził kilka poprawek, opracowując specjalną, autorską strategię jego sterowania. Zjawisko „mini detonacji” uległo zmniejszeniu, jednak dalej Nie pozwalało Robertowi na spokojny sen. Przypuszczenia dotyczyły również stosowanego paliwa, być może zbyt niskiej odporności na detonację (stosowane było paliwo 102 oktany - wyczynowe). Lecz w trakcie dalszych prac zostało to wykluczone.

Podczas badań i rejestracji danych do analizy pracy silnika

 

Sezon 2017 kolejny zmiany i znowu kolejny, ważny krok.  Na testowej jednostce napędowej Robert wykonał szereg badań dochodząc do kolejnego, szokującego odkrycia. Otóż silniki z zapłonem iskrowym – benzynowe są wstanie zużywać od 30% do nawet 50% paliwa tylko dla celów chłodzenia komory spalania. Tym samym tyle paliwa „wlewa się do silnika” aby starać się uniknąć spalania stukowego. Opracował prototypowe zmiany, zaprojektował elementy, części lecz na ten moment potrzebnych części nikt Nie był wstanie wyprodukować. 

 

56 Barbórka Warszawska - Abarth 500 SuperStreet Maxi 1.4 Turbo generujący dzięki wyeliminowaniu samozapłonów moment obrotowy 480 Nm i 320-330 KM  Sezon 2018. Wraz z nowym pakietem poprawek do naszej rajdówki, tym razem nazwanej Abarth 500 SuperStreet Maxi, nadeszły ciekawe wieści. Otóż pojawiła się szansa wykonania prototypowych elementów z możliwością zastosowania w naszym silniku. Jakie było zaskoczenie Roberta, jaka wielka radość kiedy słyszalne przez niego „mini detonacje” zaczęły znikać z aparatury pomiarowej. Tym samym znacząco wzrastała sprawność silnika, zmniejszało się zużycie paliwa a hałas pracy silnika diametrialnie ulegał zmniejszeniu.  

Test oleju po 3000 km, olej w stanie krytycznym w silniku o nasilonym zjawisku samozapłonów, nie odpowiednim spalaniu mieszanki, zbyt dużym tarciu

W tym momencie, zarówno Robert jak i cały zespół 44tuning Performance Center Nie miał pojęcia, że jest na drodze światowego odkrycia w zakresie zjawiska samozapłonów. Końcowo wprowadzenie najnowszego wydania nanotechnologii w wersji testowej - Panther P52 Racing 2.0, aktualnie o nazwie Motorsport, wprowadzenie ostatecznych poprawek przed 56 Barbórką Warszawską 2018, co wyeliminowało występowania samozapłonu i nawet przy znacznie większych osiągach spalania detonacyjnego.

 

Od chwili odkrycia występowania tego zjawiska po znalezienie na niego rozwiązania minęło 6 lat. Jednak w kalejdoskopowym tempie Robert przełożył to doświadczenie do użytku „na drogę”. Zaowocowało to już w 2018 roku, podczas wykonywania ekspertyz technicznych odnajdywaniem przyczyn problemów z silnikami benzynowymi jak i również na LPG. Do tego sprawiło polepszenie efektów z wykonywania pakietów tuningowych po uzyskiwanie przyrostów mocy, momentu obrotowego i poprawy kultury pracy wykraczających poza powszechną świadomość techniczną.

 

Podczas testów najnowszej nanotechnologii jak i ostatecznych poprawek podczas 56 Barbórki Warszawskiej 2018
Podczas testów najnowszej nanotechnologii jak i ostatecznych poprawek podczas 56 Barbórki Warszawskiej 2018

Nie bez znaczenia jest fakt, że przez zminimalizowanie lub wyeliminowanie zjawiska LSPI , SPI uzyskiwany jest znaczący wzrost sprawności silników, który przekłada się na zmniejszeniem spalania od 10 do nawet 50%. Do tego wydłuża trwałość silników, zmniejsza lub eliminuje zużycie oleju silnikowego, minimalizuje lub zatrzymuje przedostawanie się benzyny do oleju, wpływa na znaczące zmniejszenie wibracji i poprawę płynności charakterystyki momentu obrotowego, mocy.

 

Autorska lista Roberta, zawierająca silniki ze zjawiskiem samozapłonów, nadmiernym tarciem, Nie odpowiednim spalaniem mieszanki jest bardzo długa. Znajdują się na niej seryjne silniki, nawet nowe, które dopiero teraz wychodzą z fabryk, w których występuje destrukcyjne zjawisko w mniejszym lub poważnym stopniu. Wbrew powszechnej opinii, że LPSI i SPI występuje w silnikach z wtryskiem bezpośrednim, na liście jest również wiele silników z wtryskiem pośrednim, w tym zasilanych LPG/CNG. 

Artykuł w Magazynie WRC Artykuł w Magazynie WRC

Niektórym, produkowanym już w latach 90-tych, po szeregu zmianach po dziś dzień oferowanych na rynku, nadal towarzyszy LSPI czy SPI. . Jednakże pewność jego występowania, w bardzo nasilonym zakresie dotyczy silników norm Euro 5 i wyższych, mogących powodować, przy niesprzyjającym zbiegu okoliczności, powstanie katastrofy w ruchu lądowym np.: przez uszkodzenie tłoka, silnika czy jego „wybuch”.

Reasumując, może to zastanawiające i trudne do uwierzenia, lecz takie są fakty, że mały opolski zespół dokonuje bardzo znaczącego, światowego odkrycia. Lecz tak w życiu bywa, że ludzie działający z pasją, chcący działać lepiej jutro niż dziś, są autorami wielu niesamowitych rozwiązań.

Nowa Skoda Kodiaq 2.0 TSI 190 KM - przez zjawisko samozapłonów i nadmierne tarcie potrafi tracić nawet 15 KMNowa Skoda Kodiaq 2.0 TSI 190 KM - przez zjawisko samozapłonów i nadmierne tarcie potrafi tracić nawet 15 KMProblemy rozwikładne a co z rozwiązanami?

Opracowane na bazie odkrycia pakiety LSPI/SPI Solution pozwalają znacząco polepszać sprawności silników spalinowych zmniejszając przy tym w jeszcze większy sposób zużycie paliwa. Mniejsze zużycie paliwa i lepsze spalanie mieszanki = niższa emisja zanieczyszczeń i znacznie wolniejsze degradowanie oleju silnikowego. Tym samym przy zastosowaniu odpowiedniego doboru oleju i nanotechnologii Panther P52 znacznie mniejsze tarcie, lepsza szczelność silnika = znacznie lepsza trwałość i niższy hałas. Zatem prawie perpetum mobile, gdzie nawet bez tuningu można uzyskiwać znacznie lepsze osiągi, silniki stają się bardziej ekologiczne a zarazem mają lepszą trwałość.

 

Jako autorzy okrycia a zarazem wielu rozwiązań, w tej chwili o zasięgu światowym oferujemy:
Obydwa egzemplarze Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi i każdy z nich po pakiecie minimalizowania samozapłonów odzyskał ok 100 KM - jeszcze bez tuningu a zużycie paliwa spadło nawet o 5 litrów na 100 km

  • opracowane pakiety LSPI/SPI Solution (często pierwsze dwa etapy minimalizowania negatywnych zjawisk) z możliwością zakupu wysyłkowego i na podstawie otrzymanej instrukcji wykonanie samodzielne lub u swojego mechanika
  • diagnostykę obciążeniową wraz z pomiarami i kolejne etapy minimalizowania zjawiska samozapłonów, opracowane w zależności od potrzeb danego egzemplarza 
  • po etapach minimalizowania samozapłonów pełny technicznie tuning w indywidualnej formie "szyty na miarę", wykonany tak, aby końcowo zjawisko samozapłonów, mimo większych osiągów było znacznie niższe niż miało to miejsce seryjnie,
  • nadanie odpowiednich interwałów przeglądowych, dobór materiałów eksploatacyjnych (oleje, nanotechnologia, świece zapłonowe etc)
  • ekspertyzy techniczne w samochodach na gwarancji jak i po, w których występują, ukryte przez producenta negatywne zjawiska, pozwalające np: na wyegzekwowanie przedłużenia gwarancji, uzyskanie napraw, nawet wymiany samochodu na wolny od wad lub odzyskania fakturowej wartości pojazdu,
  • weryfikację, ekspertyzy po wykonanych zmianach tuningowych w innych firmach czy wykonanych zmian na bazie produktów dostępnych na runku, gdyż np: zamontowanie sportowego układu wydechowe nasila m.in zjawisko samozapłonu. 

    pdfArtykuł o światowym odkryciu w podopolskiej firmie - LPSI - knocking - spalanie detonacyjne 

Fachowy pakiet minimalizowania samozapłonów w silniku z Turbo + indywidualny Tuning to średnio 2-3 dni pracy nad samochodemFachowy pakiet minimalizowania samozapłonów w silniku z Turbo + indywidualny Tuning to średnio 2-3 dni pracy nad samochodem

Jakie zmiany w samochodzie bez wprowadzenia etapów minimalizowania nasilają samozapłon LSPI i SPI, nadmierne tarcie etc:

  • zastosowanie nieodpowiedniego paliwa, zarazem o zbyt niższej lub zbyt wysokiej kaloryczności, w tym również gęstości 
  • sportowe układy wydechowe zaprojektowane przez firmy, osoby Nie mające wiedzy w zakresie tego zjawiska, w szczególności przy zastosowaniu większych średnic czy zmianach już na poziomie od głowicy, kolektora, turbosprężarki (w tym z udziałem katalizatora sportowego)
  • nieodpowiednie zmiany w układach dolotu powietrza, również przy zakupie układów rzekomo dedykowanych o wygladających na "dużych i uznanych" producentów
  • nieodpowiedni dobór olejów, świec zapłonowych
  • chip tuning wykonany bez wykonania uprzednio etapów minimalizowania, LSPi-SPI, nadmiernego tarcia, w tym nie zastosowanie nanotechonolgii Panther P52 Grafen, Racing lub Motorsport
  • montaż instalacji gazowej w fazie lotnej lub ciekłej (czy najgorzej fuzji, kiedy spalane są dwa paliwa jednocześnie LPG+dotrysk benzyny) do silnika, w którym Nie wprowadzono etapów minimalizowania jak i przygotowania Bi-Fuel
  • zamontowanie instalacji gazowej LPG dostępnej w formie rynkowej a nawet rzekomo dedykowanej
  • zmiany w układzie chłodzenia powietrza (inne czerpnie, "zimne doloty"), w tym doładowanego, wykonane bez zważania na zjawisko samozapłonów, wzrost tarcia etc,
  • nieodpowiednie interwały przeglądowe, w tym wymiany oleju, w szczególności w silnikach w których stosowany jest tylko olej (bez nanotechnologii Panther P52)
  • fabryczne opcje tuningu wykonane w formie "gotowej" - programy wgrywane np: przez ASO czy montaż powerbox-ów bez uprzedniego wprowadzenia etapów minimalizowania na poziomie seryjnym i wykonania ustawień na podstawie danych pracy silnika po wprowadzeniu faktycznie działających, sprawdzonych, przetestowanych etapów minimalizowania zjawiska samozapłonów i nadmiernego tarcia, z użyciem odpowiednich komponentów. 

Ford Mustang 2.3 Ecoboost, stwierdzenie poważnego uszkodzenia silnika z uwagi na wykonanie tuningu w innej firmie wydech+dolot+program i tym samym znaczące nasilenie zjawiska samozapłonów
Ford Mustang 2.3 Ecoboost, stwierdzenie poważnego uszkodzenia silnika z uwagi na wykonanie tuningu w innej firmie wydech+dolot+program i tym samym znaczące nasilenie zjawiska samozapłonów

Robert Halicki - autor światowego odkrycia w zakresie diagnozowania, występowania, minimalizowania, usuwania zjawiska samozapłonów a zarazem prawdy o efektach jakie daje nanotechnologia Panther P52 aplikowana wszędzie tam gdzie jest olej jak i do paliw
Robert Halicki - autor światowego odkrycia w zakresie diagnozowania, występowania, minimalizowania, usuwania zjawiska samozapłonów a zarazem prawdy o efektach jakie daje nanotechnologia Panther P52 aplikowana wszędzie tam gdzie jest olej jak i do paliw

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, skorzystać z autorskiej diagnostyki obciążeniowej, tym samym poznać faktyczną kondycję swojego silnika z określeniem stopnia występowania zjawiska LSPI jak i SPI, nadmiernego tarcia, nadmiernego przedostawania się benzyny do oleju to zapraszamy do bezpośredniego kontaktu – kontakt

Zapraszamy również do współpracy producentów silników, samochodów, importerów,  firmy tuningowe, producentów instalacji LPG (w tym zakłady montażowe), firmy wykonujące remonty silników, producentów komponentów do silników, części tuningowych, jak i warsztaty samochodowe czy Autoryzowane Stacje Obsługi.


Używamy cookies tak jak większość witryn do udoskonalenia naszej strony, zbierania danych statystycznych oraz dla poprawienia Twojego komfortu korzystania z niej. Aby dowiedzieć się więcej zobacz polityka prywatności.