Nasza autorska technologia Tuning LPG opracowana została z pasji z myślą o tych klientach którzy chcą dysponować w swoim samochodzie po tuningu znacznie lepszymi osiągami niż jest to możliwe do osiągniecia na benzynie 100 (czy 102) oktany. Również dla tych klientów, którzy znają już realia na rynku LPG i kompletnie nie interesuje ich:
- montaż instalacji w formie powszechnej, technicznej bylejakości na rynku
- pomijania kluczowych aspektów bezpieczeństwa jak np: brak przygotowania Bi-Fuel
- montaż bez minimalizowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie
- ryzykowanie trwałością, problemami i spadkiem sprawności
- montaż instalacji bez sprawdzenia stanu, kondycji przed przystąpieniem do działań
- przesadne czy zbyt duże zużycie, nieodpowiednie spalanie LPG
- nadmierne zużycia - "spalanie" oleju silnikowego
- montaż na "siłę" bez względy czy instalacja może zostać zamontowania czy nie bo gazownik chce zarobić
- świecenie oczami przy sprzedaży samochodu i ewentualne problemy po sprzedaży
- nadmiernego ryzyka technicznego i prawnego
Zatem czy faktycznie można przyjemnie, efektywnie i bezpiecznie użytkować samochód z LPG i to z większą mocą?
Tak naprawdę nasza technologia Tuning LPG nie koncentruje się na jak największym podniesieniu mocy a na faktycznym uzyskaniu odpowiedniej sprawności silnika spalinowego i efektywnym spalaniu paliwa gazowego LPG.
Czy to faktycznie jest możliwe aby mieć większą moc na LPG niż na benzynie?
Praktycznych korzyści pomiędzy tuningiem na benzynie a na LPG potwierdzone m.in na podstawie naszego Abarth Punto Evo jest całkiem sporo
- znacząco lepsza reakcja silnika, turbosprężarki na naciśnięcie pedału gazu (turbo dziura przestała istnieć)
- szybsze, efektywniejsze generowanie energii
- moment obrotowy wyższy dostępniejszy od jeszcze niższych obrotów
- bardzo duży wzrost elastyczności, w naszym przypadku najwyższym biegiem 6 tym można przyspieszać od 45 km/h!
- znacząco mniejsze degradowanie oleju silnikowego
- niższa emisja zanieczyszczeń, w szczególności dla ludzi bardzo szkodliwego jak m.in CO (tlenek węgla)
- generowanie znacznie mniejszej lub prawie żadnej sadzy w wydechu
- możliwość uzyskania precyzyjniejszej strategii chłodzenia komory spalania
- znacznie mniejszy hałas generowany przez silnik, w naszym przypadku to zmniejszenie na biegu jałowym w zależności od temperatury silnika od 8-12 dB
- znacznie lepszą płynność i kultura pracy silnika
- znacząco mniejsze wibracje
- znacząco zmniejszone zjawisko samozapłonu LSPI oraz SPI
- lepsze generowanie energii z paliwa gazowego średnio o ok. 40-50% w stosunku do technologii powszechnej na rynku
- brak nadmiernego przeciążanie układu katalitycznego, sondy Lambda
- przy dynamicznym użytkowaniu maksymalnego użycie paliwa LPG równie lub mniejsze w stosunku do benzyny
- jeszcze więcej przyjemności z jazdy niż po tuningu na benzynie
To co opisujecie to kompletnie inny świat niż powszechnie wygląda to na rynku LPG. Czy działanie producentów instalacji LPG nie jest podobne do znanej już afery Diesel Gate VW?
Nasza technologia została przetestowana, można lekko ująć, że do przesady (takimi wynikami i zakresem testów pod każdym względem nie dysponują nawet światowi producenci instalacji LPG) zarówno w warunkach hamownianych jak i w warunkach drogowych
Kolejny ważnym punktem przemawiającym na korzyść zastosowania naszej autorskiej technologii Tuning LPG jest znacznie lepsza sprawność i trwałość silnika niż w przypadku montażu instalacji LPG w formie rynkowej. Zatem może być to atrakcyjna opcja dla osób, które mają samochody z instalacja LPG, chcą mieć lepsze osiągi a zarazem lepszą sprawność i trwałość niż jest to w przypadku powszechnego na rynku montażu instalacji LPG.
Co ważne, paliwo gazowe LPG jest po prostu jest dostępne na każdym kroku, czego nie można powiedzieć o paliwie 100 oktanowym (mniej spotykane paliwo, tylko jeden dostawca na polskim rynku) czy o 102 oktanowym którego nie ma na stacjach benzynowych w Polsce.
Jest to również bardzo atrakcyjna opcja zarówno dla użytkowników wykonujących rocznie dużą ilość kilometrów jak i znacznie mniejszą lecz rzadziej zmieniających samochody.
Spędzając dużą część swojego czasu w samochodzie mogą dysponować znacznie lepszymi osiągami na gazie niż na benzynie do tego znacząco zmniejszając koszty użytkowania samochodu.
W przypadku poniżej przedstawianego samochodu w porównaniu do kosztów użytkowania go na benzynie wysoko oktanowej oszczędność w skali 200 tyś km to aż 96 000 zł!
Gdzie jeszcze mogę poczytać o Waszych efektach? Czy są jakieś oficjalne publikacje w prasie technicznej?
Tak. Wbrew wszelkim przeszkodom jakie natrafialiśmy celem szerszego opublikowania naszych odkryć, w tym efektywnej technologii LPG po zapoznaniu się w faktycznymi danymi to Nowoczesny Warsztat podjął wyzwanie o opublikował redaktorski materiał na temat efektów zastosowania naszej technologii, zarówno pod kątem lepszych osiągów, efektywniejszego generowania energii z paliwa, tematyki samozapłonów (LSPI i SPI) w silnikach zasilanych LPG i ich minimalizowania. Pełny artykuł tutaj - Większa Moc z LPG i jego LSPI
Skąd aż takie oszczędności? Przecież to niewiarygodnie wysoka kwota!
Poruszamy się tym samochodem w Polsce i po Europie. Tym samym w stosunku do kosztów użytkowania na paliwie 100 oktanowym w Polsce, mimo lepszych osiągów to oszczędność przy tym samochodzie ok. 400 zł na każde przejechane 1000 km. Przy użytkowaniu np: Niemcy czy Holandia to oszczędność nawet 600 zł za każde 1000 km. Przeliczając średnią wyszła nam ok. 480 zł oszczędności za każde przejechane 1000 km co daje w rozliczeniu na każde 100 tyś km bagatela ok. 48 000 zł czystego zysku. Planując użytkowanie tego samochodu min przez 200 000 km uzyskamy co najmniej oszczędność na poziomie 96 000 zł!
Jak z faktycznym zużyciem LPG? Też znacząco więcej spala LPG niż benzyny?
To zarówno efekt wzrostu sprawności jak i efektywniejszego spalania paliwa gazowego, którego średnia zużycia z przebiegu 80 000 km to 9.7 litra LPG na 100 km. Za to średnia przy użytkowaniu na benzynie wynosiła ok. 11 litrów, co niestety było bardziej kosztowne i silnik nie mógł dysponować takimi osiągami.
Jak to się ma w porównaniu do seryjnego takiego silnika i zamontowanej instalacji w formie powszechnej na rynku?
Dla porównania, taki silnik użytkowany na instalacji LPG zamontowanej w formie rynkowej, dysponując gorszymi osiągami niż seryjnie, przy próbach uzyskania średnich prędkości naszego samochodu potrzebuje ok. 14-14.5 litra LPG na 100 km a przy bardzo dynamicznej jeździe na autostradzie spalanie przy seryjnym silniku potrafi sięgać nawet 18 litrów LPG lecz i tak nie da się uzyskać takiej średniej prędkości jak w przypadku zastosowania naszej technologii.
Więc w takim przypadku nasza technologia pozwala na uzyskanie nawet 50% wyższej sprawności przy zasilaniu silnika paliwem gazowym LPG w stosunku do tego co jest oferowane powszechnie na rynku. Jednocześnie przy znacząco zmniejszonym nasileniu negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI czy SPI.
Jak z zużyciem oleju silnikowego przy normalnej i dynamicznej jeździe na LPG?
Jak wiadomo nie od dziś zużycie oleju silnikowego, jego "spalanie" to częsty problem użytkowników, silników zasilanych LPG w formie zamontowanej na rynku. W naszym przypadku zużycie oleju przy normalnej jeździe praktycznie pomijalne bo ok. 0.4 litra na 10 000 km a przy dynamicznym użytkowaniu to ok. 0.8-0.9 litra na 10-12 000 km.
Jaki poziom inwestycji a jaki finalnego zysku?
Jeździsz mniej, wykonujesz mniej kilometrów? Lecz tak to się opłaca bo jeździsz znacznie przyjemniej, bezpieczniej a do tego także znacząco oszczędzasz na paliwie!
W przypadku tego prezentowanego samochodu z silnikiem doładowanym 1.4 Multiair 163 KM pakiet Tuning LPG zawierał:
- precyzyjną weryfikację aktualnej kondycji silnika wraz z wszystkimi potrzebnymi pomiarami ( w tym warunkach hamownianych i drogowych)
- weryfikację potrzeb, rekonesans techniczny celem osiągnięcia w bezpieczny sposób większych osiągów
- odpowiedni dobór instalacji LPG, jej wydolności, składowych (wielokrotnie koniecznym jest wykonanie elementów w formie indywidualnej z uwagi iż te odpowiednie nie są dostępne na rynku)
- przygotowanie Bi-Fuel (w zależności od potrzeb elektroniczne lub mechaniczno-elektroniczne)
- pełny pakiet LSPI/SPI & Friction Solution LPG z użyciem nanotechnologii Panther P52 (4 fazy z udziałem preparatów Engine Basic 3.0, LPG-CNG, Racing oraz Motorsport) wraz z poprawką w górnej części silnika i zastosowaniem specjalnej poprawki w układzie zapłonowym
- odpowiedni dobór środków smarnych do pracy Bi-Fuel (olej lub fuzja olejowa silnik, skrzyni biegów, układ napędowy) wielokrotnie całkowicie innych niż wynikało to z danych producenta (specyfikacji oleju nadanych przez producenta jednostki napędowej czy powszechnie stosowanych na rynku)
- montaż bezobsługowych kontrolek temperaturowych dla celów kontroli ważnych temperatur
- efektywniejsze rozpylacze fazy lotnej LPG
- montaż instalacji (przez zewnętrzną firmę lecz pod naszym nadzorem, w/g naszej technologii) LPG ze specjalnym osprzętem którego w powszechnej na rynku formie nie dostarczają producenci (np.: korzystniejsze rozwiązanie fazy lotnej, efektywniejsze rozpylacze)
- optymalny dobór rozmieszczenia rozpylaczy w kolektorze, długości i wydajności podczas maksymalnych obciążeń (parametrów mocy i momentu obrotowego) fazy lotnej
- test pracy, weryfikacja parametrów na paliwie 100 lub 102 oktanowym
- specjalna regulację pracy instalacji gazowej, optymalizację tego konkretnego egzemplarza w warunkach hamownianych i drogowych
- specjalne wykonanie regulacji bazowej w ECU w zakresie Bi-Fuel maja pod kontrolę wszystkie ważne parametry pracy silnika
- pomiar emisji zanieczyszczeń zarówno statyczny jak i w warunkach hamownianych - dynamiczny
- zakres pomiarów końcowych z wszelkimi wydrukami, informacjami przeglądowymi, eksploatacyjnymi zawartymi w cenie abyś dokładnie wiedział jak zadbać o swój samochód, silnik i utrzymywał wysoką sprawność i trwałość
- wiarygodne testery oleju silnikowe aby mógł sam monitorować stan oleju w swoim silniku i ustalić prawidłowy interwał wymiany oleju