Tuning LPG naszego autorstwa dla silnika 1.4 Turbo Multiair dał efekt z 205 KM na benzynie 100 oktan na 221 do 230 KM przy LPGTuning LPG naszego autorstwa dla silnika 1.4 Turbo Multiair dał efekt z 205 KM na benzynie 100 oktan na 221 do 230 KM przy LPG

Nasza autorska technologia Tuning LPG opracowana została z pasji z myślą o tych klientach którzy chcą dysponować w swoim samochodzie po tuningu znacznie lepszymi osiągami niż jest to możliwe do osiągniecia na benzynie 100 (czy 102) oktany. Również dla tych klientów, którzy znają już realia na rynku LPG i kompletnie nie interesuje ich:

  • montaż instalacji w formie powszechnej, technicznej bylejakości na rynku
  • pomijania kluczowych aspektów bezpieczeństwa jak np: brak przygotowania Bi-Fuel
  • montaż bez minimalizowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie
  • ryzykowanie trwałością, problemami i spadkiem sprawności 
  • montaż instalacji bez sprawdzenia stanu, kondycji przed przystąpieniem do działań
  • przesadne czy zbyt duże zużycie, nieodpowiednie spalanie LPG
  • nadmierne zużycia - "spalanie" oleju silnikowego
  • montaż na "siłę" bez względy czy instalacja może zostać zamontowania czy nie bo gazownik chce zarobić  
  • świecenie oczami przy sprzedaży samochodu i ewentualne problemy po sprzedaży
  • nadmiernego ryzyka technicznego i prawnego  
Robert Halicki i jego młodszy brat Jacek Halicki tworzący razem wiele unikalnych projektów, rozwiązań podczas powrotu z wykonania projektu w ramach badania naukowego w zakresie prawdy o tarciuRobert Halicki i jego młodszy brat Jacek Halicki tworzący razem wiele unikalnych projektów, rozwiązań podczas powrotu z wykonania projektu w ramach badania naukowego w zakresie prawdy o tarciu

Zatem czy faktycznie można przyjemnie, efektywnie i bezpiecznie użytkować samochód z LPG i to z większą mocą?

Tak. Jest to wszystko możliwe w szczególności w efekcie jakie dały wyniki naszego światowego odkrycie w zakresie efektywnego zwiększania sprawności silników spalinowych w wyniku minimalizowania a nawet usuwania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI (Lowe Speed Pre Ignition) SPI (Speed Pre Ignitoion), nadmiernego tarcia i nieodpowiedniego spalania mieszanki.
 

 

Tak naprawdę nasza technologia Tuning LPG nie koncentruje się na jak największym podniesieniu mocy a na faktycznym uzyskaniu odpowiedniej sprawności silnika spalinowego i efektywnym spalaniu paliwa gazowego LPG.  

To wszystko jest do wykonania w postaci większej mocy z LPG pod warunkiem, że jednostka napędowa pod względem technicznym pozwala na takową pełną technicznie konwersję Bi-Fuel (bezpieczne zastosowanie paliwa gazowego LPG - takich danych nie mają nawet najwięksi producenci instalacji LPG na świecie) co jest często możliwe po odpowiednim, specjalnym przygotowaniu Bi-Fuel w przypadku silników z wtryskiem pośrednim. Jest także możliwość w niektórych jednostkach z wtryskiem bezpośrednim lecz przy zastosowaniu instalacji LPG w fazie 100% ciekłej. 
 
Wyniki naszych testów LPG pokazują, że najlepszym paliwem gazowym w UE dysponuje ARALWyniki naszych testów LPG pokazują, że najlepszym paliwem gazowym w UE dysponuje ARAL

Czy to faktycznie jest możliwe aby mieć większą moc na LPG niż na benzynie?

Tak, to nie pomyłka ani chwyt marketingowy! Takie są fakty, gdyż opracowaliśmy, przetestowaliśmy i wdrożyliśmy w życie technologię "tuningu" która pozwala osiągać na paliwie gazowym lepsze efekty niż na wysoko oktanowej benzynie. Jest to poziom ok 15% lepszych rezultatów niż na benzynie. Zatem bardzo odczuwalny w użytkowaniu pod względem poprawy elastyczności i dynamiki.
 
davtest oleju silnikowego po wykonaniu 14500 km wykazuje rewelacyjnie dobry stan pozwalający jeszcze na dalszą eksploatację - normalnie w tym silniku olej na benzynie degraduje się w zakresie 2000-5000 km i zarazem jest w znacznie gorszym stanie
 
Ponadto jest to usługa bazująca na naszej sprawdzonej technologii motorsportowej, praktycznych wynikach z dokonanego światowego odkrycia w zakresie zjawisk jak samozapłon LSPI oraz SPI, nadmierne tarcie czy nieodpowiednie spalanie mieszanki przeniesionych do praktycznego użytku na drogę.
 Testy LPG Abarth Punto Evo 1.4 oraz nanotechnologii Panther P52 Motorsport Testy LPG Abarth Punto Evo 1.4 oraz nanotechnologii Panther P52 Motorsport

Praktycznych korzyści pomiędzy tuningiem na benzynie a na LPG potwierdzone m.in na podstawie naszego Abarth Punto Evo jest całkiem sporo

  • znacząco lepsza reakcja silnika, turbosprężarki na naciśnięcie pedału gazu (turbo dziura przestała istnieć)
  • szybsze, efektywniejsze generowanie energii
  • moment obrotowy wyższy dostępniejszy od jeszcze niższych obrotów
  • bardzo duży wzrost elastyczności, w naszym przypadku najwyższym biegiem 6 tym można przyspieszać od 45 km/h! 
  • znacząco mniejsze degradowanie oleju silnikowego
  • niższa emisja zanieczyszczeń, w szczególności dla ludzi bardzo szkodliwego jak m.in CO (tlenek węgla)
  • generowanie znacznie mniejszej lub prawie żadnej sadzy w wydechu
  • możliwość uzyskania precyzyjniejszej strategii chłodzenia komory spalania 
  • znacznie mniejszy hałas generowany przez silnik, w naszym przypadku to zmniejszenie na biegu jałowym w zależności od temperatury silnika od 8-12 dB
  • znacznie lepszą płynność i kultura pracy silnika
  • znacząco mniejsze wibracje
  • znacząco zmniejszone zjawisko samozapłonu LSPI oraz SPI
  • lepsze generowanie energii z paliwa gazowego średnio o ok. 40-50% w stosunku do technologii powszechnej na rynku
  • brak nadmiernego przeciążanie układu katalitycznego, sondy Lambda
  • przy dynamicznym użytkowaniu maksymalnego użycie paliwa LPG równie lub mniejsze w stosunku do benzyny
  • jeszcze więcej przyjemności z jazdy niż po tuningu na benzynie 
 W roku 2020 wykonaliśmy kolejne testy z dodatkowymi usprawnieniami i odwiedziliśmy nawet gorącą Chorwację. Wyniki po przejechaniu kolejnych ponad 6000 km wykazały jeszcze lepsze generowani a zarazem jak pracuje silnik na LPG w Słowenii i Chorwacji.e energii z paliwa gazowego LPGW roku 2020 wykonaliśmy kolejne testy z dodatkowymi usprawnieniami i odwiedziliśmy nawet gorącą Chorwację. Wyniki po przejechaniu kolejnych ponad 6000 km wykazały jeszcze lepsze generowanie energii z LPG a zarazem jak pracuje silnik, jakie ma parametry na LPG w Słowenii i Chorwacji.

To co opisujecie to kompletnie inny świat niż powszechnie wygląda to na rynku LPG. Czy działanie producentów instalacji LPG nie jest podobne do znanej już afery Diesel Gate VW?

Tak, ponieważ wyznaczone jednostki do weryfikacji zgodności homologacji z rzeczywistością, stacje kontroli pojazdów, wydziały komunikacji a nawet sami użytkownicy uznają kawałek pakietu zwanego "homologacją" jak bóstwo. Jak ma homologację to znaczy, że ktoś to sprawdził, pod tym się podpisał, został zarejestrowany, przegląd przeszedł, nie szarpie, kontrolka Check Engine się nie świeci to jest wszystko w porządku. Niestety to iluzja bo przecież producenci instalacji LPG, importerzy czy producenci samochodów oferujący "fabryczne instalacje LPG" dobrze wiedzą, że skoro wyjechało na drogę, ma homologację to nikt tego później, wnikliwie nie sprawdza. Wiec stosują praktyki bliższe "wolnej amerykance". Lecz więcej szczegółów, faktów, dowodów znajduje się w naszym obszernym artykule Afera Gazowa LPG. Uwaga! tam zobaczysz wiele szokujących faktów, które jeżeli masz zamontowaną instalację LPG w formie rynkowe z pewnością dotyczą również Twojego samochodu.   
     
Afera gazowa LPG
Afera gazowa LPG

Nasza technologia została przetestowana, można lekko ująć, że do przesady (takimi wynikami i zakresem testów pod każdym względem nie dysponują nawet światowi producenci instalacji LPG) zarówno w warunkach hamownianych jak i w warunkach drogowych

na terenie kilku krajów UE w zakresie testów krótko i długodystansowych. Do tego została zweryfikowana w zakresie wpływu na degradowanie oleju silnikowe oraz emisji zanieczyszczeń, zarówno w trudnych, bardzo gorących warunkach letnich jak i zimowych. 
 Podczas testów LPG w warunkach górzystych na terenach Szwajcarii oraz Austrii Podczas testów LPG w warunkach górzystych na terenach Szwajcarii oraz Austrii
 

Kolejny ważnym punktem przemawiającym na korzyść zastosowania naszej autorskiej technologii Tuning LPG jest znacznie lepsza sprawność i trwałość silnika niż w przypadku montażu instalacji LPG w formie rynkowej. Zatem może być to atrakcyjna opcja dla osób, które mają samochody z instalacja LPG, chcą mieć lepsze osiągi a zarazem lepszą sprawność i trwałość niż jest to w przypadku powszechnego na rynku montażu instalacji LPG.  

 
Test benzyny wysokooktanowej ARAL 102 oktany vs LPG - Trasa Bautzen - Opole i Opole BautzenTest benzyny wysokooktanowej ARAL 102 oktany vs LPG - Trasa Bautzen - Opole i Opole Bautzen

Co ważne, paliwo gazowe LPG jest po prostu jest dostępne na każdym kroku, czego nie można powiedzieć o paliwie 100 oktanowym (mniej spotykane paliwo, tylko jeden dostawca na polskim rynku) czy o 102 oktanowym którego nie ma na stacjach benzynowych w Polsce.

 
Do tego w całym rozrachunku nie bez znaczenia jest aspekt finansowy. Dzięki lepsze cenie tego paliwa, mniejszym niż powszechnie znane rynkowo zużycie LPG pozwala na wykonanie prawie trzykrotnie większej ilości kilometrów za te same pieniądze mając jeszcze lepsze osiągi. Czyli mając znacznie lepsze osiągi, więcej przyjemności z jazdy można jeździć , podróżować po prostu więcej :-)
 
W przypadku przyjemnej jazdy na autostradzie i średniej prędkości powyżej 100 km koszt przejazdu 100 km na terenie Niemiec samochodem o mocy 230 KM na poziomie ok. 6 euro to wynik nie śniący się wielu konstruktorom W przypadku przyjemnej jazdy na autostradzie i średniej prędkości powyżej 100 km koszt przejazdu 100 km na terenie Niemiec samochodem o mocy 230 KM na poziomie ok. 6 euro to wynik nie śniący się wielu konstruktorom

Jest to również bardzo atrakcyjna opcja zarówno dla użytkowników wykonujących rocznie dużą ilość kilometrów jak i znacznie mniejszą lecz rzadziej zmieniających samochody.

Spędzając dużą część swojego czasu w samochodzie mogą dysponować znacznie lepszymi osiągami na gazie niż na benzynie do tego znacząco zmniejszając koszty użytkowania samochodu.

W przypadku poniżej przedstawianego samochodu w porównaniu do kosztów użytkowania go na benzynie wysoko oktanowej oszczędność w skali 200 tyś km to aż 96 000 zł!

 
Wykres z hamowni pomiar mocy i momentu obrotowego Abarth Punto Evo 1.4 Multiair po wykonaniu opcji Tuning LPG.Wykres z hamowni pomiar mocy i momentu obrotowego Abarth Punto Evo 1.4 Multiair po wykonaniu opcji Tuning LPG. - w tle pomiar Tuning na benzynie

Gdzie jeszcze mogę poczytać o Waszych efektach? Czy są jakieś oficjalne publikacje w prasie technicznej?

Tak. Wbrew wszelkim przeszkodom jakie natrafialiśmy celem szerszego opublikowania naszych odkryć, w tym efektywnej technologii LPG po zapoznaniu się w faktycznymi danymi to Nowoczesny Warsztat podjął wyzwanie o opublikował redaktorski materiał na temat efektów zastosowania naszej technologii, zarówno pod kątem lepszych osiągów, efektywniejszego generowania energii z paliwa, tematyki samozapłonów (LSPI i SPI) w silnikach zasilanych LPG i ich minimalizowania. Pełny artykuł tutaj - Większa Moc z LPG i jego LSPI

Artykuł w Nowoczesnym Warsztacie Większa Moc z LPG i jego LSPIArtykuł w Nowoczesnym Warsztacie Większa Moc z LPG i jego LSPI

Skąd aż takie oszczędności? Przecież to niewiarygodnie wysoka kwota! 

Poruszamy się tym samochodem w Polsce i po Europie. Tym samym w stosunku do kosztów użytkowania na paliwie 100 oktanowym w Polsce, mimo lepszych osiągów to oszczędność przy tym samochodzie ok. 400 zł na każde przejechane 1000 km. Przy użytkowaniu np: Niemcy czy Holandia to oszczędność nawet 600 zł za każde 1000 km. Przeliczając średnią wyszła nam ok. 480 zł oszczędności za każde przejechane 1000 km co daje w rozliczeniu na każde 100 tyś km bagatela ok. 48 000 zł czystego zysku. Planując użytkowanie tego samochodu min przez 200 000 km uzyskamy co najmniej oszczędność na poziomie 96 000 zł!

Testy LPG Abarth Punto Evo z zastosowaniem czwartej fazy nanotechnologii - Panther P52 Motorsport Testy LPG Abarth Punto Evo z zastosowaniem czwartej fazy nanotechnologii - Panther P52 Motorsport

Jak z faktycznym zużyciem LPG? Też znacząco więcej spala LPG niż benzyny?

To zarówno efekt wzrostu sprawności jak i efektywniejszego spalania paliwa gazowego, którego średnia zużycia z przebiegu 80 000 km to 9.7 litra LPG na 100 km. Za to średnia przy użytkowaniu na benzynie wynosiła ok. 11 litrów, co niestety było bardziej kosztowne i silnik nie mógł dysponować takimi osiągami.

Zamontowany w miejsce koła zapasowego zbiornik LPG, który potrafi przyjąć 48 litrów gazu bez problemowo wystarcza na dłuższy dystans niż przy użytkowaniu na benzynie  Zamontowany w miejsce koła zapasowego zbiornik LPG, który potrafi przyjąć 48 litrów gazu bez problemowo wystarcza na dłuższy dystans niż przy użytkowaniu na benzynie. Dzięki temu nie potrzeba często tankować.

Jak to się ma w porównaniu do seryjnego takiego silnika i zamontowanej instalacji w formie powszechnej na rynku?

Dla porównania, taki silnik użytkowany na instalacji LPG zamontowanej w formie rynkowej, dysponując gorszymi osiągami niż seryjnie, przy próbach uzyskania średnich prędkości naszego samochodu potrzebuje ok. 14-14.5 litra LPG na 100 km a przy bardzo dynamicznej jeździe na autostradzie spalanie przy seryjnym silniku potrafi sięgać nawet 18 litrów LPG lecz i tak nie da się uzyskać takiej średniej prędkości jak w przypadku zastosowania naszej technologii.

Więc w takim przypadku nasza technologia pozwala na uzyskanie nawet 50% wyższej sprawności przy zasilaniu silnika paliwem gazowym LPG w stosunku do tego co jest oferowane powszechnie na rynku. Jednocześnie przy znacząco zmniejszonym nasileniu negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI czy SPI. 

Światowe odkrycie w zakresie zjawisk LSPI/SPI nieodpowiedniego spalania mieszanki i nadmiernego tarcia wiele wniosło do uzyskania tak wysokiej efektywności Światowe odkrycie w zakresie zjawisk LSPI/SPI nieodpowiedniego spalania mieszanki i nadmiernego tarcia wiele wniosło do uzyskania tak wysokiej efektywności

Jak z zużyciem oleju silnikowego przy normalnej i dynamicznej jeździe na LPG?

Jak wiadomo nie od dziś zużycie oleju silnikowego, jego "spalanie" to częsty problem użytkowników, silników zasilanych LPG w formie zamontowanej na rynku. W naszym przypadku zużycie oleju przy normalnej jeździe praktycznie pomijalne bo ok. 0.4 litra na 10 000 km a przy dynamicznym użytkowaniu to ok. 0.8-0.9 litra na 10-12 000 km. 

Końcówka układu wydechowego z naszego Abarth-a - Oryginalny wydech, widać ślady 9 lat użytkowania lecz efektywne spalanie nie generuje nadmiernej ilości sadzy - w zasadzie je nie ma :-)Końcówka układu wydechowego z naszego Abarth-a - Oryginalny wydech, widać ślady 9 lat użytkowania lecz efektywne spalanie nie generuje nadmiernej ilości sadzy - w zasadzie je nie ma :-)

Jaki poziom inwestycji a jaki finalnego zysku?

Odliczając w tym przypadku inwestycję w opcję Tuning LPG w przypadku tego egzemplarza, dla tego silnika 1.4 Multiair 163 KM (z opcją Tuning LPG - 221-230 KM w zależności od jakości paliwa gazowego) na poziomie ok. 25 000 zł (w cenach na rok 2018), pozostaje w kieszeni aż 71000 zł! Zatem dla tych co wykonują 40 000 km rocznie zyskują dzięki nam dodatkowy dochód na poziomie 14 200 rocznie! ... który tak naprawdę poszedłby w powietrze!
 
W ramach testów na trasie Francja - Włochy naszym Abarthem odwiedziliśmy takze słynne CannesW ramach testów na trasie Francja - Włochy naszym Abarthem odwiedziliśmy także słynne Cannes

Jeździsz mniej, wykonujesz mniej kilometrów? Lecz tak to się opłaca bo jeździsz znacznie przyjemniej, bezpieczniej a do tego także znacząco oszczędzasz na paliwie!

Jest to również atrakcyjna opcja dla tych użytkowników którzy wykonują mniejsze przebiegi, gdyż w przypadku tego silnika, tego samochodu próg zwrotu inwestycji w pełny zakres Tuning LPG to ok. 50 000 km. Każde następne 10 000 km to oszczędność ok. 4000-4800 zł (dane przy cenach paliw na przełomie 2019-2020)
 

W przypadku tego prezentowanego samochodu z silnikiem doładowanym 1.4 Multiair 163 KM pakiet Tuning LPG zawierał:

  • precyzyjną weryfikację aktualnej kondycji silnika wraz z wszystkimi potrzebnymi pomiarami ( w tym warunkach hamownianych i drogowych)
  • weryfikację potrzeb, rekonesans techniczny celem osiągnięcia w bezpieczny sposób większych osiągów
  • odpowiedni dobór instalacji LPG, jej wydolności, składowych (wielokrotnie koniecznym jest wykonanie elementów w formie indywidualnej z uwagi iż te odpowiednie nie są dostępne na rynku)
  • przygotowanie Bi-Fuel (w zależności od potrzeb elektroniczne lub mechaniczno-elektroniczne)
  • pełny pakiet LSPI/SPI & Friction Solution LPG z użyciem nanotechnologii Panther P52 (4 fazy z udziałem preparatów Engine Basic 3.0, LPG-CNG, Racing oraz Motorsport) wraz z poprawką w górnej części silnika i zastosowaniem specjalnej poprawki w układzie zapłonowym
  • odpowiedni dobór środków smarnych do pracy Bi-Fuel (olej lub fuzja olejowa silnik, skrzyni biegów, układ napędowy) wielokrotnie całkowicie innych niż wynikało to z danych producenta (specyfikacji oleju nadanych przez producenta jednostki napędowej czy powszechnie stosowanych na rynku)
  • montaż bezobsługowych kontrolek temperaturowych dla celów kontroli ważnych temperatur 
  • efektywniejsze rozpylacze fazy lotnej LPG
  • montaż instalacji (przez zewnętrzną firmę lecz pod naszym nadzorem, w/g naszej technologii) LPG ze specjalnym osprzętem którego w powszechnej na rynku formie nie dostarczają producenci (np.: korzystniejsze rozwiązanie fazy lotnej, efektywniejsze rozpylacze)
  • optymalny dobór rozmieszczenia rozpylaczy w kolektorze, długości i wydajności podczas maksymalnych obciążeń (parametrów mocy i momentu obrotowego) fazy lotnej
  • test pracy, weryfikacja parametrów na paliwie 100 lub 102 oktanowym
  • specjalna regulację pracy instalacji gazowej, optymalizację tego konkretnego egzemplarza w warunkach hamownianych i drogowych
  • specjalne wykonanie regulacji bazowej w ECU w zakresie Bi-Fuel maja pod kontrolę wszystkie ważne parametry pracy silnika
  • pomiar emisji zanieczyszczeń zarówno statyczny jak i w warunkach hamownianych - dynamiczny 
  • zakres pomiarów końcowych z wszelkimi wydrukami, informacjami przeglądowymi, eksploatacyjnymi zawartymi w cenie abyś dokładnie wiedział jak zadbać o swój samochód, silnik i utrzymywał wysoką sprawność i trwałość
  • wiarygodne testery oleju silnikowe aby mógł sam monitorować stan oleju w swoim silniku i ustalić prawidłowy interwał wymiany oleju 

Oczywiście dokładny zakres przyrostów, usługi finalnie ceny jest bardzo zależny od wersji silnika, rocznika, przebiegu, systemu zasilania, normy emisji spalin.

 Robert Halicki (z prawej w czerwonej koszulce) podczas wizyty w Barcelonie na Motul VIP Tour m.in w zespole McLarenaRobert Halicki (z prawej w czerwonej koszulce) podczas wizyty w Barcelonie na Motul VIP Tour m.in w zespole McLarena

Wykonujemy wszystko krok po kroku w pełni bezpiecznie dla silnika i osprzętu.

Do tego twórca tej technologii jest Robert Halicki, autor światowego odkrycia w zakresie zjawisk Low Speed Pre Ignition i Speed Pre Ignition, mający ponad 25 letnie doświadczenie w tuningu, motoryzacji i sporcie samochodowym. Już od początku czyli od wykonania zakresu diagnostycznego, rekonesansu technicznego pełni cały czas, krok po kroku nadzór nad każdym projektem, pojazdem. Dzięki temu każdy samochód wykonany jest w zakresie jemu potrzebnym, indywidualnym gwarantując zarówno odpowiedni poziom wykonania zmian, lepsze osiągi jak i bezpieczeństwo użytkowania.
W trakcie prac przygotowania Bi-Fuel oraz szerszych zmian w zakresie LSPI/SPI w formie autorskich zmian mechanicznych w górnej części silnika W trakcie prac przygotowania Bi-Fuel oraz szerszych zmian w zakresie LSPI/SPI w formie autorskich zmian mechanicznych w górnej części silnika

Czy taką technologię można zastosować w innych silnika?

Opcje przy wykorzystaniu tej formy tuningu są dostępne, pod warunkiem dobrej sprawności i pełnej możliwości technicznego wykonania (kiedy silnik, osprzęt, zastosowana logika sterowania silnikiem pozwoli na uzyskanie założonych, pełnych i bezpiecznych rezultatów) zarówno dla silników wolnossących bez turbo jak i doładowanych (z turbo, kompresor).
 
 Robert Halicki - twórca technologii diagnostycznej, tuningu i tysięcy autorskich rozwiązańRobert Halicki - twórca technologii diagnostycznej, tuningu i tysięcy autorskich rozwiązań

Jeżeli chcesz skorzystać z takiej zaawansowanej i efektywnej technologii to nie montuj instalacji LPG w formie rynkowej bo wszelkie decyzje najlepiej podejmować po wykonaniu zakresu diagnostycznego, rekonesansu technicznego w formie całkowicie indywidualnej.

 
Dodge Durango 5.7 Hemi, który miał zamontowaną instalację LPG - system Stag na dwóch reduktorach, nie spełniała ona potrzeb technicznych silnika już na poziomie seryjnym, nasilała negatywne zjawiska wiec finalnie została wyłączona i przeznaczona do zdemontowania. Teraz klient użytkuje samochód na benzynie mając z 335 KM 416 KM i zużycie paliwa w zakresie 9-14.5 litraDodge Durango 5.7 Hemi, który miał zamontowaną instalację LPG - system Stag na dwóch reduktorach, nie spełniała ona potrzeb technicznych silnika już na poziomie seryjnym, nasilała negatywne zjawiska wiec finalnie została wyłączona i przeznaczona do zdemontowania. Teraz klient użytkuje samochód na benzynie mając z 335 KM 416 KM i zużycie paliwa w zakresie 9-14.5 litra
 
Jeżeli jednak już masz zamontowaną instalację LPG w formie rynkowej to oczywiście istnieje jakaś szansa na jej modernizację, usprawnienie lecz to wszystko zależy od wymagań pod względem przygotowania Bi-Fuel, nasilenia negatywnych zjawisk i producenta zamontowanej instalacji, zastosowanego osprzętu instalacji, logik etc. Co jest pewne, to nie ma szans na uzyskanie takiej sprawności w formie Tuning LPG na instalacjach np: Stag, KME, Tartarini, Zenit (na nich opcjonalnie LPG Performance lecz to zależy od wymagań stawianych przez dany pojazd i z pewnością tylko przy użytkowaniu na lekkich obciążeniach) lecz prędzej np: na BRC czy Prince. Lecz zawsze wymaga to odpowiedniej przebudowy, większego zaangażowania czasowego, finansowego niż w przypadku samochodu, który nie ma jeszcze zamontowanej instalacji LPG.

W tym celu pozyskania większej ilości informacji zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt