Usługa LPG Performance skierowana jest do osób, które chcą w bezpieczny i efektywny sposób użytkować samochód z instalacją LPG, lecz którzy znają już realia na rynku LPG i kompletnie ich nie interesuje:
- montaż instalacji w formie powszechnej, technicznej bylejakości na rynku
- pomijania kluczowych aspektów bezpieczeństwa jak np: brak przygotowania Bi-Fuel
- montaż bez minimalizowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie
- ryzykowanie trwałością, problemami i spadkiem sprawności
- montaż instalacji bez sprawdzenia stanu, kondycji przed przystąpieniem do działań
- przesadne czy zbyt duże zużycie, nieodpowiednie spalanie LPG
- nadmierne zużycia - "spalanie" oleju silnikowego
- montaż na "siłę" bez względu czy instalacja może zostać zamontowania czy nie bo gazownik chce zarobić
- świecenie oczami przy sprzedaży samochodu i ewentualne problemy po sprzedaży
- nadmiernego ryzyka technicznego i prawnego
LPG Performance to nasza autorska usługa oparta na naszej pełnej technicznie technologii, rozwiniętą na bazie wyników naszego światowego odkrycia w zakresie polepszania sprawności silników spalinowych i efektywniejszego spalania paliw, w tym zjawisk:
- samozapłonów LSPI oraz SPI (Low Speed Pre Ignition, Speed Pre ignition)
- nadmiernego tarcia
- nieodpowiedniego spalania mieszanki
Jest to usługa wykonywana z pasji, z wykorzystaniem prawie 30 letniego doświadczenia autora technologii - Roberta Halickiego, jeżdżącego konstruktora, praktyka i wizjonera
Jest ona z pewnością korzystna dla osób, które chcą:
- bezpiecznie i efektywnie, nawet znacząco zmniejszyć koszty eksploatacji swoich samochodów
- bezpiecznie jeździć taniej niż na benzynie bez utraty sprawności, osiągów jak to ma powszechnie rynkowo
- braku problemów z instalacją, samochodem, silnikiem jak to często ma miejsce przy montażu instalacji w formie rynkowej
Niestety na rynku przyjęło się motto, że "LPG to paliwo biednych"
Za to kierowcy, właściciele samochodów, firmy w pogoni za niskim kosztem eksploatacji samochodu, zmniejszeniem kosztów związanych z paliwem
Ważne! Kiedy jednak nie opłaca się montować instalacji LPG? O tym nie dowiesz się od producenta instalacji, jego reklam, opisów czy zakładów montażowych!
Ponadto zamontowana instalacja LPG w powszechnie dostępnej formie na rynku nasila negatywne zjawiska (samozapłon, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie)
Co na to prawo - tak naprawdę do tej pory, każdego dnia potężnie ryzykują producenci, zakłady montażowe i klienci - codzienne łamanie prawa
Należy pamiętać o tym, że powstała niezgodność między zamontowanymi komponentami instalacji LPG a wpisanymi w wyciągu jej homologacji (to samo jeżeli komponenty ujęte w homologacji nie spełniają potrzeb technicznych silnika i jego osprzętu dla celów bezpiecznej, odpowiedniej pracy) uprawnia właściciela pojazdu do wystąpienia z roszczeniami wynikającymi z rękojmi, w tym do odstąpienia od umowy sprzedaży (art. 556 kc), a także do innych roszczeń np. doprowadzenia instalacji do stanu zgodnego ze zleceniem, do stanu jaki powinna dysponować dla celów bezpiecznej i pełnej technicznej pracy czy też odszkodowawczych (np: odkup samochodu po wartości fakturowej, rzeczywistej + poniesione koszty)
Wprowadzenie klienta, zleceniodawcy, konsumenta w błąd co do treści usługi montażu instalacji LPG (w tym ukrycia ważnych aspektów dalszych jej konsekwencji np: montaż instalacji do silnika, który nie jest przygotowany pod LPG, posiada silnie nasilone negatywne zjawiska i celem bezpiecznego montażu powinny być one uprzednio zminimalizowane), jaka została wykonana na jego rzecz mogą mieć znamiona przestępstwa oszustwa (art. 286 kk), wystawienie wyciągu ze świadectwa homologacji niezgodnie z treścią tego świadectwa może wypełniać znamiona przestępstwa fałszerstwa (art. 270 kk) oraz poświadczenia nieprawdy np: brak pomiary emisji spalin czy podanie niezgodnych z tym egzemplarzem danych (art. 271 kk). Odpowiedzialności karnej może podlegać również użycie takiego dokumentu przez klienta, zleceniodawcę np. w związku ze zgłoszeniem faktu dokonania montażu instalacji w odpowiednim urzędzie komunikacji (art. 273 kk).
Na dzień dzisiejszy, mając na uwadze dane techniczne i prawne montaż instalacji w formie powszechnie wykonywanej na rynku należy poprzedzić efektywnymi, potwierdzonymi co do wyników pakietami minimalizowania negatywnych zjawisk (samozapłonu w komorze spalania LSPI oraz SPI, nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanki) i przygotowaniem Bi-Fuel. To przed jej montażem na producencie instalacji jak i zakładzie montażowym ciąży takowa odpowiedzialność celem zachowania podstawowych zasad dotyczących prawidłowości technicznej i bezpieczeństwa. W innym przypadku, o czym z pewnością ciężko się dowiedzieć od innych firm, w szczególności od producentów instalacji czy ich zakładów montażowych, zamontowanie w takiej niepełnej technicznie formie jest poważnym konfliktem z prawem (w rozumieniu prawa jest już przestępstwem co najmniej w zakresie Art 173 i 174 KK oraz dotyczącymi niszczenia mienia i stwarzania zagrożenia zdrowia i życia). Taka sama odpowiedzialność ciąży na właścicielu/użytkowniku pojazdu odpowiedzialnego za stan techniczny pojazdu i ewentualne wszelkie konsekwencje wynikłe z jego stanu.
Jednak faktyczna prawda o LPG jest taka. To nie LPG jest przyczyną znanych problemów czy takiej opinii, a to w jaki często prymitywny i nieświadomy, niepełny technicznie sposób się to paliwo wykorzystuje.
Zatem ukazane fakty w Prawdzie O LPG potwierdzają, że przy zastosowaniu zasilania LPG wg naszej technologii LPG Performance pozwalają na:
- znaczące zmniejszenie negatywnych zjawisk, nawet w stosunku do benzyny jak samozapłon LSPI czy SPI, nadmierne tarcie czy nieodpowiednie spalanie mieszanki
- utrzymanie osiągów na LPG jak na benzynie a w wielu przypadkach lepsze osiągi ok. 10% w stosunku do benzyny i często o ok. 15-30 lepsze osiągi niż w przypadku usług po dziś dzień dostępnych na rynku
- montaż i regulację spełniającą bezspornie przepisy prawa dotyczące instalacji LPG jak i przeglądów okresowych
- pełne spełnienie bardziej rygorystycznych przepisów w innych krajach (możliwość montażu dla pojazdów zarejestrowanych za granicą)
- brak uciążliwego i nadmiernego zaświecania się kontrolek Check Engine i znanych dylematów z silnikami z LPG
- często brak potrzeby stosowania lubrykatora który ma negatywny wpływ na czystość i żywotność elementów układu rozrządu i komory spalania
- odpowiednie ustalenie potrzeb wydolności paliwowej, często mniejsze zużycie LPG w stosunku do usług dostępnych na rynku średnio o ok.10-15%
- znacznie lepsza kultura pracy silnika i wzrost elastyczności
- lepsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu
- znaczące wydłużenie żywotności w stosunku do usług i metod aktualnie dostępnych na rynku
- utrzymanie a nawet wydłużenie żywotności silnika w stosunku do pracy na benzynie
- otrzymanie pełnej dokumentacji w tym pomiarowej potwierdzającej poprawność wykonanych prac zgodnych z ustaleniami
- wyższą rentowność inwestycji w instalację gazową w dobie długoterminowego użytkowania z uwagi na niższe koszty eksploatacji
- 100% gwarancję efektu.
Najczęstsze problemy jakie napotykamy przy zgłaszających się do weryfikacji samochodów z instalacjami LPG zamontowanymi na rynku jak i z jakimi problemami dzwonią sami poszkodowani to:
- zbyt duże w stosunku do benzyny zużycie LPG
- całkowite duże zużycie LPG i benzyna w przypadku samochodów z ustawionym dotryskiem benzyny
- zwiększone zużycie - "spalanie" oleju silnikowego
- problemy z układami zapłonowymi, emisyjnymi (konieczność przyspieszonych wymian song Lambda, katalizatorów)
- kosztownymi naprawami głowic, wymiany zaworów ssących czy wydechowych, uszkodzenia benzynowych pomp paliwowych
- częstymi wizytami na dodatkowe regulacje, poprawki
- kompletnie źle dobrane, zamontowane komponenty instalacji LPG
- przestojami samochodu w związku z naprawami, problemami z LPG czy konsekwencjami dla silników
- przedwczesnymi uszkodzeniami elementów instalacji jak reduktory
- znaczącymi skróceniami trwałości silników, konieczność ich wymiany lub remontu
- a nawet całkowitymi uszkodzeniami silników, zatarcia, wypalenia tłoków etc uszkodzeniami skrzyń biegów, sprzęgieł
Oszczędzanie na jakości, zakresie technicznym tak znaczącej ingerencji jak zmiana zasilania paliwem w postaci montażu instalacji LPG, to oprócz "kopania pod sobą dołka" tak naprawę wielka nieodpowiedzialność.
Do tego w celach oszczędności paliwa nie zawsze ma sens wykonywać montaż instalacji LPG, kiedy to jeszcze na benzynie (dotyczy wszystkich silników benzynowych bez wyjątku) zużycie paliwa jest wyższe niż powinno z powodu występowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LPSI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie.
Wtedy minimalizując negatywne zjawiska można zyskać 20% na paliwie bez ryzykowania montażem instalacji LPG w formie niepełnej technicznie i niezgodnie z prawem.
- seryjnie koszt (paliwa – benzyny) na przejechania 100 tyś km samochodem to ok. 40 000 zł
- koszt (paliwa – gazu) przy zamontowaniu instalacji LPG wg technologii powszechnie dostępne i stosowanej na rynku (na przejechanie 100 tyś km) to ok. 27 000 zł wraz z pogorszonymi osiągami, większą ilością napraw, kosztami skróconej żywotności lub koniecznością wymiany samochodu na nowszy z uwagi na nieopłacalność naprawy (Ważne: instalacja LPG zamontowana w formie rynkowej nie spełnia wszystkich wymaganych przepisów prawa i nasila negatywne zjawiska - przedstawione powyżej, wpływając na skrócenie trwałości)
- koszt paliwa (benzyny) po zastosowaniu pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk LSPI/SPI & Friction Solution + Gearbox Solution (zmniejszenie spalania benzyny o 20%) to ok. 32 000 zł mając lepszą kulturę pracy, lepszą sprawność, znacznie lepszą trwałość i brak ryzyka
- koszt (paliwa – gazu) przy zastosowaniu naszej technologii LPG Performance (na przejechanie 100 tyś km) to ok. 20 000 zł wraz z posiadaniem lepszych osiągów, lepszej kultury pracy, większej przyjemności z jazdy na gazie niż na benzynie. Do tego brakiem nadmiernych kosztów związanych ze skracaniem trwałości czy przyspieszonych napraw (przy inwestycji w LPG Performance od 20 000 zł, inwestycja ma sens przy użytkowaniu samochodu min. 200 000 km)
Oczywiście, może od razu nie uzdrowimy całego świata, gdyż jest wielu montażystów instalacji czy producentów którzy twierdzą, że robią wszystko w należytym porządku. Twierdzą również, że sprzedają, montują instalacje w pełni technicznie przygotowane i zgodne z prawem choć:
- stosują zasadę: sprzedajemy, montujemy, tyle zamontowaliśmy, samochody jeżdżą, klienci nie zgłaszają problemów z błędami Check Engine to wszystko jest w porządku
- nie pokazują wielu przypadków problemów po zamontowaniu, uszkodzeniach głowic, zaworów, silników
- nie mają pojęcia, pełnej technicznej wiedzy lub całkowicie te fakty bagatelizują w zakresie negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki
- nie weryfikują rzeczywistego stanu silnika przez diagnostykę obciążeniową wraz z pomiarami stanu silnika, osprzętu przez zamontowaniem instalacji
- nie weryfikują tym samym silników w zakresach dotyczących negatywnych zjawisk (na etapie rozwojowym w działach producentów czy w zakładach montażowych)
- ceny rynkowe instalacji LPG są znacznie zaniżone, gdyż zarówno instalacje, montaż nie uwzględniają pełnego technicznie wykonania usługi (to wszystko po to abyś szybko zdecydował się na zakup, montaż instalacji)
- nie wykonują przygotowania Bi-Fuel tak kluczowego dla odpowiedniego spalania paliwa gazowego LPG i bezpiecznego użytkowania
- dobierają komponenty instalacji jak reduktory, wtryskiwacze, konstrukcje fazy ciekłej i lotnej nie popartej pełnymi technicznie badaniami, stosując metody nie mające już zasadności technicznej jak np: przeliczanie wydolności reduktora w/g danych producentów wyrażone w KM
- notorycznie nie badają emisji zanieczyszczeń po zamontowaniu instalacji LPG
- nie wykonują testu oleju silnikowego przed zamontowaniem, podczas przeglądów instalacji czy zastosowania odpowiedniego zestawu olejów celem zmniejszenia narastającego tarcia po zamontowaniu instalacji LPG w formie powszechnej na rynku
- nie informują o ryzyku i konieczności minimalizowania negatywnych zjawisk, przygotowania Bi-Fuel, zmianach w materiałach eksploatacyjnych i zakresach serwisowania przez dokonaniem zakupu usługi montażu instalacji LPG
- nie respektują wymaganego okresu "docierania" i montują instalację LPG do silników benzynowych poniżej przebiegu 3000 km a w przypadku hybrydowych poniżej przebiegu 4000 km
- montują instalacje do silników, w których już na benzynie, seryjne zjawiska są na poziomie krytycznym jeszcze nasilając się po zamontowaniu instalacji LPG
- montują instalację do silników osiągających już na benzynie skład mieszanki niespalalny przez silnik spalinowy przyczyniając się na nadmiernego zanieczyszczenia środowiska, zużycia paliwa LPG i niesamowitego skracania trwałości silnika i jego osprzętu
- nie informują lub nawet ukrywają znane im już przypadki poważnych, negatywnych konsekwencji ich działań tylko po to aby nie odstraszyć kolejnego klienta