![LPG Performance i LPG Tuning - tankując gaz do swojego samochodu dobrze zdajesz sobie sprawę że korzystasz z lepszego paliwa niż benzyna](/images/nowe-zdjecia/abarth-500x-1.4-turbo-220KM-na-lpg.webp)
Usługa LPG Performance skierowana jest do osób, które chcą w bezpieczny i efektywny sposób użytkować samochód z instalacją LPG, lecz którzy znają już realia na rynku LPG i kompletnie ich nie interesuje:
- montaż instalacji w formie powszechnej, technicznej bylejakości na rynku
- pomijania kluczowych aspektów bezpieczeństwa jak np: brak przygotowania Bi-Fuel
- montaż bez minimalizowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie
- ryzykowanie trwałością, problemami i spadkiem sprawności
- montaż instalacji bez sprawdzenia stanu, kondycji przed przystąpieniem do działań
- przesadne czy zbyt duże zużycie, nieodpowiednie spalanie LPG
- nadmierne zużycia - "spalanie" oleju silnikowego
- montaż na "siłę" bez względu czy instalacja może zostać zamontowania czy nie bo gazownik chce zarobić
- świecenie oczami przy sprzedaży samochodu i ewentualne problemy po sprzedaży
- nadmiernego ryzyka technicznego i prawnego
![Światowe odkrycie w zakresie zjawisk LSPI/SPI nieodpowiedniego spalania mieszanki i nadmiernego tarcia wiele wniosło do uzyskania tak wysokiej efektywności](/images/nowe-zdjecia/lspi_swiatowe_odkrycie.jpg)
LPG Performance to nasza autorska usługa oparta na naszej pełnej technicznie technologii, rozwiniętą na bazie wyników naszego światowego odkrycia w zakresie polepszania sprawności silników spalinowych i efektywniejszego spalania paliw, w tym zjawisk:
- samozapłonów LSPI oraz SPI (Low Speed Pre Ignition, Speed Pre ignition)
- nadmiernego tarcia
- nieodpowiedniego spalania mieszanki
![Robert Halicki wraz z młodszym bratem Jackiem Halickim](/images/nowe-zdjecia/jacek-i-rober_1000.jpg)
Jest to usługa wykonywana z pasji, z wykorzystaniem prawie 30 letniego doświadczenia autora technologii - Roberta Halickiego, jeżdżącego konstruktora, praktyka i wizjonera
![](/images/nowe-zdjecia/dwa-na-hamowni_poprawki-z-postacia_mae.jpg)
Jest ona z pewnością korzystna dla osób, które chcą:
- bezpiecznie i efektywnie, nawet znacząco zmniejszyć koszty eksploatacji swoich samochodów
- bezpiecznie jeździć taniej niż na benzynie bez utraty sprawności, osiągów jak to ma powszechnie rynkowo
- braku problemów z instalacją, samochodem, silnikiem jak to często ma miejsce przy montażu instalacji w formie rynkowej
![Nieodpowiedni dobór i montaż instalacji LPG to powszechna sytuacja w praktycznie większości pojazdów jeżdżących na LPG](/images/nowe-zdjecia/instalacja-gazowa-lpg-brc-dodge-faza-lotna.webp)
Niestety na rynku przyjęło się motto, że "LPG to paliwo biednych"
Za to kierowcy, właściciele samochodów, firmy w pogoni za niskim kosztem eksploatacji samochodu, zmniejszeniem kosztów związanych z paliwem
![Wykres z Hondy 1.4 16V po wykonaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution & Gearbox Solution - zużycie paliwa mniejsze o ok. 20% - przy zużyciu ok 5 litrów benzyny brak ekonomicznego sensu montażu LPG](/images/nowe-zdjecia/wykres_honda_jazz_1.4_101km_po_pakiecie_lspi.jpg)
Ważne! Kiedy jednak nie opłaca się montować instalacji LPG? O tym nie dowiesz się od producenta instalacji, jego reklam, opisów czy zakładów montażowych!
Ponadto zamontowana instalacja LPG w powszechnie dostępnej formie na rynku nasila negatywne zjawiska (samozapłon, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie)
Mazda CX9 3.7 V6 seryjnie 277 KM z zamontowaną instalacją gazową systemu STAG - bardzo duża utrata sprawności, osiągów w tym potężne nasilenie zjawiska samozapłonów - instalacja była poprawiana pod nadzorem techników z centrali producenta lecz bez należytego skutku
![Nowy Hyundai 1.6 T-GDI podczas pomiarów w zakresie usługi LPG Performance](/images/nowe-zdjecia/hyundai-lpg-performnace-opole-.jpg)
![Homologacja LPG instalacji Tartarini zamontowanej do Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi w rzeczywistości nie spełniającej danych np: emisji zanieczyszczeń zadeklarowanych przez producenta - zakład montażowy i tym samym jest całkowicie sprzeczna z prawem](/images/nowe-zdjecia/homologacja_Jeep_Grand_Cherokee_SRT_6.4_Hemi_z_LPG_Tartarini_850.jpg)
Co na to prawo - tak naprawdę do tej pory, każdego dnia potężnie ryzykują producenci, zakłady montażowe i klienci - codzienne łamanie prawa
Należy pamiętać o tym, że powstała niezgodność między zamontowanymi komponentami instalacji LPG a wpisanymi w wyciągu jej homologacji (to samo jeżeli komponenty ujęte w homologacji nie spełniają potrzeb technicznych silnika i jego osprzętu dla celów bezpiecznej, odpowiedniej pracy) uprawnia właściciela pojazdu do wystąpienia z roszczeniami wynikającymi z rękojmi, w tym do odstąpienia od umowy sprzedaży (art. 556 kc), a także do innych roszczeń np. doprowadzenia instalacji do stanu zgodnego ze zleceniem, do stanu jaki powinna dysponować dla celów bezpiecznej i pełnej technicznej pracy czy też odszkodowawczych (np: odkup samochodu po wartości fakturowej, rzeczywistej + poniesione koszty)
Wprowadzenie klienta, zleceniodawcy, konsumenta w błąd co do treści usługi montażu instalacji LPG (w tym ukrycia ważnych aspektów dalszych jej konsekwencji np: montaż instalacji do silnika, który nie jest przygotowany pod LPG, posiada silnie nasilone negatywne zjawiska i celem bezpiecznego montażu powinny być one uprzednio zminimalizowane), jaka została wykonana na jego rzecz mogą mieć znamiona przestępstwa oszustwa (art. 286 kk), wystawienie wyciągu ze świadectwa homologacji niezgodnie z treścią tego świadectwa może wypełniać znamiona przestępstwa fałszerstwa (art. 270 kk) oraz poświadczenia nieprawdy np: brak pomiary emisji spalin czy podanie niezgodnych z tym egzemplarzem danych (art. 271 kk). Odpowiedzialności karnej może podlegać również użycie takiego dokumentu przez klienta, zleceniodawcę np. w związku ze zgłoszeniem faktu dokonania montażu instalacji w odpowiednim urzędzie komunikacji (art. 273 kk).
przykładowy pakiet wysyłkowy LSPI/SPI & Friction Solution
Na dzień dzisiejszy, mając na uwadze dane techniczne i prawne montaż instalacji w formie powszechnie wykonywanej na rynku należy poprzedzić efektywnymi, potwierdzonymi co do wyników pakietami minimalizowania negatywnych zjawisk (samozapłonu w komorze spalania LSPI oraz SPI, nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanki) i przygotowaniem Bi-Fuel. To przed jej montażem na producencie instalacji jak i zakładzie montażowym ciąży takowa odpowiedzialność celem zachowania podstawowych zasad dotyczących prawidłowości technicznej i bezpieczeństwa. W innym przypadku, o czym z pewnością ciężko się dowiedzieć od innych firm, w szczególności od producentów instalacji czy ich zakładów montażowych, zamontowanie w takiej niepełnej technicznie formie jest poważnym konfliktem z prawem (w rozumieniu prawa jest już przestępstwem co najmniej w zakresie Art 173 i 174 KK oraz dotyczącymi niszczenia mienia i stwarzania zagrożenia zdrowia i życia). Taka sama odpowiedzialność ciąży na właścicielu/użytkowniku pojazdu odpowiedzialnego za stan techniczny pojazdu i ewentualne wszelkie konsekwencje wynikłe z jego stanu.
Jedna z części ekspertyzy wykonanej w zakresie ustalenia faktycznych przyczyn uszkodzenia silnika po zamontowaniu instalacji LPG
Jednak faktyczna prawda o LPG jest taka. To nie LPG jest przyczyną znanych problemów czy takiej opinii, a to w jaki często prymitywny i nieświadomy, niepełny technicznie sposób się to paliwo wykorzystuje.
Zatem ukazane fakty w Prawdzie O LPG potwierdzają, że przy zastosowaniu zasilania LPG wg naszej technologii LPG Performance pozwalają na:
- znaczące zmniejszenie negatywnych zjawisk, nawet w stosunku do benzyny jak samozapłon LSPI czy SPI, nadmierne tarcie czy nieodpowiednie spalanie mieszanki
- utrzymanie osiągów na LPG jak na benzynie a w wielu przypadkach lepsze osiągi ok. 10% w stosunku do benzyny i często o ok. 15-30 lepsze osiągi niż w przypadku usług po dziś dzień dostępnych na rynku
- montaż i regulację spełniającą bezspornie przepisy prawa dotyczące instalacji LPG jak i przeglądów okresowych
- pełne spełnienie bardziej rygorystycznych przepisów w innych krajach (możliwość montażu dla pojazdów zarejestrowanych za granicą)
- brak uciążliwego i nadmiernego zaświecania się kontrolek Check Engine i znanych dylematów z silnikami z LPG
- często brak potrzeby stosowania lubrykatora który ma negatywny wpływ na czystość i żywotność elementów układu rozrządu i komory spalania
- odpowiednie ustalenie potrzeb wydolności paliwowej, często mniejsze zużycie LPG w stosunku do usług dostępnych na rynku średnio o ok.10-15%
- znacznie lepsza kultura pracy silnika i wzrost elastyczności
- lepsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu
- znaczące wydłużenie żywotności w stosunku do usług i metod aktualnie dostępnych na rynku
- utrzymanie a nawet wydłużenie żywotności silnika w stosunku do pracy na benzynie
- otrzymanie pełnej dokumentacji w tym pomiarowej potwierdzającej poprawność wykonanych prac zgodnych z ustaleniami
- wyższą rentowność inwestycji w instalację gazową w dobie długoterminowego użytkowania z uwagi na niższe koszty eksploatacji
- 100% gwarancję efektu.
![ekspertyzy w tematyce LSPI - uszkodzenie zaworu przez Low Speed Pre Ignition oraz Speed Pre Ignition](/images/nowe-zdjecia/ekspertyzy_lspi_uszkodzenie_zaworu_przez_low_speed_pre_ignition.jpg)
Najczęstsze problemy jakie napotykamy przy zgłaszających się do weryfikacji samochodów z instalacjami LPG zamontowanymi na rynku jak i z jakimi problemami dzwonią sami poszkodowani to:
- zbyt duże w stosunku do benzyny zużycie LPG
- całkowite duże zużycie LPG i benzyna w przypadku samochodów z ustawionym dotryskiem benzyny
- zwiększone zużycie - "spalanie" oleju silnikowego
- problemy z układami zapłonowymi, emisyjnymi (konieczność przyspieszonych wymian song Lambda, katalizatorów)
- kosztownymi naprawami głowic, wymiany zaworów ssących czy wydechowych, uszkodzenia benzynowych pomp paliwowych
- częstymi wizytami na dodatkowe regulacje, poprawki
- kompletnie źle dobrane, zamontowane komponenty instalacji LPG
- przestojami samochodu w związku z naprawami, problemami z LPG czy konsekwencjami dla silników
- przedwczesnymi uszkodzeniami elementów instalacji jak reduktory
- znaczącymi skróceniami trwałości silników, konieczność ich wymiany lub remontu
- a nawet całkowitymi uszkodzeniami silników, zatarcia, wypalenia tłoków etc uszkodzeniami skrzyń biegów, sprzęgieł
Oszczędzanie na jakości, zakresie technicznym tak znaczącej ingerencji jak zmiana zasilania paliwem w postaci montażu instalacji LPG, to oprócz "kopania pod sobą dołka" tak naprawę wielka nieodpowiedzialność.
![Dwie świece z tego samego cylindra z silnika V8 a przy pracy silnika na LPG dochodzi no anormalnego, nierównego spalania mieszanki poprzez zamontowanie instalacji systemu STAG nie spełniającej potrzeb tego silnika 5.7 hemi](/images/nowe-zdjecia/swiece_lpg_2.webp)
Do tego w celach oszczędności paliwa nie zawsze ma sens wykonywać montaż instalacji LPG, kiedy to jeszcze na benzynie (dotyczy wszystkich silników benzynowych bez wyjątku) zużycie paliwa jest wyższe niż powinno z powodu występowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LPSI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie.
Lexus RX 450 HL po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution Hybryd uzyskuje zużycie paliwa mniejsze w zakresie 20-25%
Wtedy minimalizując negatywne zjawiska można zyskać 20% na paliwie bez ryzykowania montażem instalacji LPG w formie niepełnej technicznie i niezgodnie z prawem.
- seryjnie koszt (paliwa – benzyny) na przejechania 100 tyś km samochodem to ok. 40 000 zł
- koszt (paliwa – gazu) przy zamontowaniu instalacji LPG wg technologii powszechnie dostępne i stosowanej na rynku (na przejechanie 100 tyś km) to ok. 27 000 zł wraz z pogorszonymi osiągami, większą ilością napraw, kosztami skróconej żywotności lub koniecznością wymiany samochodu na nowszy z uwagi na nieopłacalność naprawy (Ważne: instalacja LPG zamontowana w formie rynkowej nie spełnia wszystkich wymaganych przepisów prawa i nasila negatywne zjawiska - przedstawione powyżej, wpływając na skrócenie trwałości)
- koszt paliwa (benzyny) po zastosowaniu pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk LSPI/SPI & Friction Solution + Gearbox Solution (zmniejszenie spalania benzyny o 20%) to ok. 32 000 zł mając lepszą kulturę pracy, lepszą sprawność, znacznie lepszą trwałość i brak ryzyka
- koszt (paliwa – gazu) przy zastosowaniu naszej technologii LPG Performance (na przejechanie 100 tyś km) to ok. 20 000 zł wraz z posiadaniem lepszych osiągów, lepszej kultury pracy, większej przyjemności z jazdy na gazie niż na benzynie. Do tego brakiem nadmiernych kosztów związanych ze skracaniem trwałości czy przyspieszonych napraw (przy inwestycji w LPG Performance od 20 000 zł, inwestycja ma sens przy użytkowaniu samochodu min. 200 000 km)
![](/images/nowe-zdjecia/hyundai-lpg-performnace-opole-2.jpg)
![Silnik T-GDI Hyundai po zamontowaniu najnowszej instalacji LPG w fazie ciekłej i skorzystaniu z usługi LPG Performance osiągi lepsze na gazie niż na benzynie o 16 KM i 30 Nm](/images/nowe-zdjecia/nowy-silnik-t-gdi-usługa-lpg-performance-instalacja-prince-6-generacja.jpg)
Oczywiście, może od razu nie uzdrowimy całego świata, gdyż jest wielu montażystów instalacji czy producentów którzy twierdzą, że robią wszystko w należytym porządku. Twierdzą również, że sprzedają, montują instalacje w pełni technicznie przygotowane i zgodne z prawem choć:
- stosują zasadę: sprzedajemy, montujemy, tyle zamontowaliśmy, samochody jeżdżą, klienci nie zgłaszają problemów z błędami Check Engine to wszystko jest w porządku
- nie pokazują wielu przypadków problemów po zamontowaniu, uszkodzeniach głowic, zaworów, silników
- nie mają pojęcia, pełnej technicznej wiedzy lub całkowicie te fakty bagatelizują w zakresie negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki
- nie weryfikują rzeczywistego stanu silnika przez diagnostykę obciążeniową wraz z pomiarami stanu silnika, osprzętu przez zamontowaniem instalacji
- nie weryfikują tym samym silników w zakresach dotyczących negatywnych zjawisk (na etapie rozwojowym w działach producentów czy w zakładach montażowych)
- ceny rynkowe instalacji LPG są znacznie zaniżone, gdyż zarówno instalacje, montaż nie uwzględniają pełnego technicznie wykonania usługi (to wszystko po to abyś szybko zdecydował się na zakup, montaż instalacji)
- nie wykonują przygotowania Bi-Fuel tak kluczowego dla odpowiedniego spalania paliwa gazowego LPG i bezpiecznego użytkowania
- dobierają komponenty instalacji jak reduktory, wtryskiwacze, konstrukcje fazy ciekłej i lotnej nie popartej pełnymi technicznie badaniami, stosując metody nie mające już zasadności technicznej jak np: przeliczanie wydolności reduktora w/g danych producentów wyrażone w KM
- notorycznie nie badają emisji zanieczyszczeń po zamontowaniu instalacji LPG
- nie wykonują testu oleju silnikowego przed zamontowaniem, podczas przeglądów instalacji czy zastosowania odpowiedniego zestawu olejów celem zmniejszenia narastającego tarcia po zamontowaniu instalacji LPG w formie powszechnej na rynku
- nie informują o ryzyku i konieczności minimalizowania negatywnych zjawisk, przygotowania Bi-Fuel, zmianach w materiałach eksploatacyjnych i zakresach serwisowania przez dokonaniem zakupu usługi montażu instalacji LPG
- nie respektują wymaganego okresu "docierania" i montują instalację LPG do silników benzynowych poniżej przebiegu 3000 km a w przypadku hybrydowych poniżej przebiegu 4000 km
- montują instalacje do silników, w których już na benzynie, seryjne zjawiska są na poziomie krytycznym jeszcze nasilając się po zamontowaniu instalacji LPG
- montują instalację do silników osiągających już na benzynie skład mieszanki niespalalny przez silnik spalinowy przyczyniając się na nadmiernego zanieczyszczenia środowiska, zużycia paliwa LPG i niesamowitego skracania trwałości silnika i jego osprzętu
- nie informują lub nawet ukrywają znane im już przypadki poważnych, negatywnych konsekwencji ich działań tylko po to aby nie odstraszyć kolejnego klienta
Takie mało uczciwe, antyspołeczne, nieetyczne i niezgodne z prawem działanie jest w każdym momencie łatwe do sprawdzenia.
![Abarth Punto Evo 1.4 Multiair z pełnym pakietem Tuning LPG, przygotowaniem Bi-Fuel, pełnym pakietem minimalizowania negatywnych zjawisk dla LPG](/images/nowe-zdjecia/robert_abarth_hamownia.jpg)