Szukasz warsztatu, który w pełni technicznie, w zgodzie z faktycznymi wymogami techniczno - prawnymi, dobrze i bezpiecznie wymieni olej w automatycznej skrzyni biegów Twojego samochodu?
Może zastanawiasz się czy to faktycznie potrzebne skoro producent samochodu nie zaleca wymiany oleju w skrzyni biegów i innych elementach układu napędowego?
Słyszałeś, że wystarczy dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów i jest najlepszą formą wymiany? Sama wymiana oleju w skrzyni, czy tak jest poprawnie?
Dlatego za chwilę dowiedz się , że jest efektywniejsza, pełna technicznie metoda statyczno-dynamiczna a zakres usługi musi przebiegać inaczej niż myślałeś!
Zanim jednak dowiesz się wszystkich kluczowych szczegółów dotyczących pełnego technicznie serwisu skrzyń biegów od zespołu pasjonatów, który w drodze światowego odkrycia w zakresie minimalizowania czy usuwania negatywnych zjawisk w silnikach spalinowych dokonał kolejnego odkrycia w zakresie układów przeniesienia napędu:
- minimalizowania negatywnych zjawisk (nadmiernego tarcia i przyspieszonego degradowania oleju)
- 8 na 10 specyfikacji oleju przewidzianych przez producentów tych układów nie spełnia faktycznych potrzeb technicznych
- sam olej, nawet najlepszy nie jest wstanie obniżyć tarcia do bezpiecznego a do dopiero mówić o optymalnym
- poprawy sprawności
- zmniejszenia strat, obciążenia, również dla silnika
- oporów toczenia
- polepszenia wykonywalności i współdziałania elementów
- znaczącego wydłużenia trwałości wszelkich skrzyń biegów i układów przeniesienia napędu
- zmniejszenia spalania i emisji zanieczyszczeń przez pełny technicznie serwis
- znaczące zmniejszenie hałasu i wibracji
to zapoznaj się z szeregiem ważnych tematów, szczegółów o których raczej nie dowiesz się od firm powszechnie zajmujących się wymianą dynamiczną oleju w skrzyniach biegów (nawet z bardzo długim stażem w Polsce czy w całej Europie), którym defacto w porównaniu z faktycznymi potrzebami zależy wykonać "szybki strzał" czyli wymienić olej w skrzyni, filtr, zainkasować kwotę i zapomnieć.
Odkryta prawda jest szokująca! Używanie samego oleju (nawet najlepszego) to jak jazda na samej feldze lub na "kapciu". Stosowanie samego oleju do skrzyń biegów to już przeżytek!
W trakcie pojawiło się nam spontaniczne bardzo obrazujące sytuację na rynku wiele mówiące hasło "Sam olej stosujesz silnik, skrzynię i kieszeń sobie rujnujesz"
Tak naprawdę w wielu przypadkach całkowicie w niewiedzy "rujnujesz sprawność swojej jednostki napędowej i swoją kieszeń" na wiele sposobów, poprzez :
- znacząco zawyżone zużycie paliwa (w połączeniu ze niepotrzebnymi stratami również w silniku średnio o 15-40%)
- znacznie pogorszone osiągi, gorszą elastyczność a nawet znacznie pogorszoną reakcję na naciśnięcie pedału gazu
- gorsza precyzja w działaniu skrzyń i w szczególności mechanizmów różnicowych, elementów rozdziału napędu
- pogorszona precyzja kierowania pojazdem i trakcja
- niepotrzebnie podwyższony, często znacznie hałas wewnątrz samochodu (średnio o 8-15dB)
- znacznie skrócona trwałość w szczególności widoczna przy dynamiczniejszym użytkowaniu
- znaczące skrócenie trwałości sprzęgieł, układów dwumasowych
- zwiększone obciążenie silnika począwszy od rozruchu po znaczący wzrost wraz z obciążaniem (prędkością)
- wiele różnych wibracji, powszechnie przyjmowanych jako normalne w formie "Ten typ tak ma"
- nadmierne zużycie opon
- utrata geometrii samochodu podczas przyspieszania, jazdy w zakrętach, hamowania
- zbyt szybkie wytracanie prędkości
- poprzez o wiele nadmierne obciążenia ze strony układu napędowego nasilanie negatywnych zjawisk, wibracji w samym silniku i jego osprzęcie
- ogólne, pogorszone bezpieczeństwo czynne
- przyspieszone, często do uniknięcia niepotrzebne naprawy
- ryzyko prawne, przez sprzedaż samochodu z wadami ukrytymi mogącymi finalnie skutkować regresem ze strony kupującego (wedle wykładni prawnych wada ukryta jest zarazem świadoma i nieświadoma)
- kończąc na pogorszonej przyjemności z jazdy i gorszym samopoczuciu, zwiększonym zmęczeniu wynikłym z jego prowadzenia
Jak doszliśmy do tego, dla wielu czerpiących korzyści z rynkowej bylejakości kontrowersyjnego odkrycia?
Na tym krótkim porównaniu filmowym widać dla wielu szokującą prawdę, jakie potężne opory generuje w układzie napędowym, w automatycznej skrzyni biegów stosowanie samego oleju zaleconego przez producenta samochodu.
Jednak wyniki naszych autorskich testów układów napędowych, po ich zgromadzeniu, analizie konsultacji pod względem technicznym, prawnym wykazały konieczność faktycznie innego postępowania, potrzeb, przebieg i zakres usługi niż powszechnie przyjęty na rynku światowym, mając swoje bezsporne uzasadnienie zarówno technicznie jak i prawnie.
Wymiana powinna następować średnio co max. 40 > 50 000 km lub 2 lata (przy dynamicznym użytkowaniu nawet co 30 > 40 000 km, czas 2 lata z uwagi na proces starzenia się oleju). Lecz wymiana co taki przebieg pod warunkiem, że olej w skrzyni biegów został wymieniony przy przebiegu 3000-5000 km.
W innym przypadku przebieg przyczyniający się do spadku sprawności i silnego narastania tarcia, wzrostu oporów toczenia jest znacznie krótszy (nawet 20 000 km).
Czy można wymienić tylko sam olej w skrzyni biegów?
W takim przypadku skrzynia pracuje nieprecyzyjnie, pogorszone jest bezpieczeństwo podczas użytkowania (czasami znacząco), trwałość, pogorszone osiągi i zwiększone zużycie paliwa wraz z wyższym generowaniem emisji zanieczyszczeń.
Jak wygląda taka pełna technicznie wymiana oleju w automatycznych, dwusprzęgłowych czy bezstopniowych skrzyniach biegów?
- test oleju silnikowego, weryfikacja jego stanu, doboru, poziomu degradowania
- wykonanie diagnostyki obciążeniowej całej jednostki napędowej celem weryfikacji sprawności, kondycji, stanu jak i celem określenia poziomu nasilenia negatywnych zjawisk (w zależności od potrzeb w warunkach hamownianych, drogowych lub w obydwu formach)
- weryfikacja pracy, kondycji urządzeń odpowiedzialnych za ograniczenie emisji zanieczyszczeń EGR, DPF, FAP, SCR (system AdBlue)
- pomiary składu mieszanki, generowania energii z paliwa opcjonalnie w szerszym zakresie z wnikliwymi pomiarami emisji zanieczyszczeń
- weryfikacja poziomu zdegradowania oleju w skrzyni biegów i innych elementach przeniesienia napędu
- odpowiedni dobór olejów względem faktycznych potrzeb technicznych i warunków użytkowania
- w przypadku braku usterek w silniku czy osprzęcie wykonanie pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk wraz z serwisem celem uzyskania faktycznej stabilności pracy silnika, jego osprzętu w tym odpowiedniego obniżenia tarcia, wibracji, poprawienia odpowiedniego generowania momentu obrotowego i odpowiednio niskiego obciążenia urządzeń odpowiedzialnych za redukcję emisji zanieczyszczeń
- następnie po czasie wstępnej adaptacji silnika odpowiednio pełna technicznie, statyczno-dynamiczna wymiana oleju, dająca najlepsze rezultaty (znacznie lepsze niż powszechnie stosowana metodą dynamiczna), wraz z płukaniem skrzyni, elementów układu napędowego metodą olej - olej (przy większym stopniu zanieczyszczenia (metodą preparaty płuczące - olej) celem końcowego uzyskania klarowności nowego oleju
- w skrzyniach z filtrem hydraulicznym wymiana filtra w odpowiednim momencie lub kiedy filtr znajduje się w skrzyni biegów ale jest bezinwazyjnie nie wymienny odpowiednia procedura wpływająca na jego możliwe, jak najlepsze oczyszczenie
- ustalenie odpowiedniego poziomu oleju a po nim uzdatnienie poprzez zaaplikowanie odpowiednio dobranej, co do rodzaju i ilości (względem potrzeb technicznych, stopnia zużycia, przeznaczenia i formy użytkowania) nanotechnologii Panther P52 serii Gearbox oraz Differential
- po adaptacji statycznej wykonanie jazd drogowych celem wstępnego rozprowadzenia się nanotechnologii, rewitalizacji (regeneracji) w ciągach tarcia, powstania warstw o niskim współczynniku tarcia adaptacja pracy skrzyni w warunkach odpowiednich dla jej rodzaju
- w zależności od potrzeb i stanu weryfikacja i pomiary końcowe
- wydanie dokumentacji co do przeprowadzanych prac (silnik i układ napędowy), wyników, wydanie zaleceń jak i faktycznie potrzebnych informacji przeglądowych celem odpowiedniego serwisowania (informacje przeglądowe uzupełniające te przekazane przez producentów samochodów czy układów napędowych) wraz z określeniem zastosowanych materiałów (oleje, nanotechnologia) celem w przyszłości wykonania pełnego technicznie serwisu np: u swojego mechanika
Mam renomowany warsztat naprawiający skrzynie biegów automatyczne i serwisuje skrzynie od wielu lat, nie robię tak jak piszecie tylko wymienia olej i tyle! Wszystko działa, komputery nie zgłaszają błędów a klienci nie skarżą się abym coś źle im wykonał. Robię tak bo wszyscy tak robią.
- nie wykonałeś pełnego zakresu diagnostycznego poprzez diagnostykę obciążeniową przed przystąpieniem do serwisu skrzyni biegów wraz z weryfikacją stanu kondycji elementów mających wpływ na spalanie mieszanki, generowanie momentu obrotowego, emisji zanieczyszczeń, degradowania oleju silnikowego
- nie wykonałeś testu oleju silnikowego czy odpowiednich, pełnych technicznie pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk w silniku
- nie weryfikujesz tym samym sprawności, nawet tej wyjściowej w pojazdach nowych po okresie docierania
- wierząc w kontrolki Check Engine czy parametry widoczne podczas diagnostyki komputerowej dane jakie przyjąłeś za poprawne, poprawnymi niestety nie są (m.in wskutek seryjnego, konstrukcyjnego nasilenia negatywnych zjawisk a potwornego wręcz nadmiernego tarcia w skrzyniach biegów i innych elementach układu napędowego)
- nie wykonałeś testów długodystansowych celem weryfikacji poprawności jakości i techniki wykonywania swoich usług a jedynie wspierasz się opiniami klientów czy kolegów z branży
- nie zrobiłeś badań dotyczących doboru olejów przez producentów i tym samym stosujesz oleje określone specyfikacją przez nich określoną (średnio ok. 8 z 10 specyfikacji nadanych przez producentów nie spełnia faktycznych potrzeb technicznych, tworząc zarówno konflikt techniczny jak i konflikt z przepisami dotyczącymi norm emisji spalin czy Kodeksem Karnym)
- stosujesz sam olej bez faktycznego zmniejszenia tarcia poprzez zastosowaniem efektywnej, potwierdzonej wszelkimi sposobami dedykowanej nanotechnologii Panther P52 (aktualnie jedyne dodatki mające pełne potwierdzenie techniczne i prawne pod każdym względem, z możliwością stosowania oficjalnego w pojazdach na gwarancji)
- unikając "dyskusji z klientem" stosujesz oleje fabryczne aby nie robić sobie problemów z uwagi na stosowanie innego oleju czy o oleju innym kolorze
- stosujesz oleje, z których masz odpowiednią korzyść finansową, bazujesz tylko na deklaracjach producentów olejów
- zalecasz, stosujesz interwały wymiany oleju metodą rynkową czyli "chybił-trafił" a nie jak powinno to mieć miejsce na podstawie wyników poziomu degradowania oleju względem osiągania progu wymiany (fizyko chemicznego, obciążeniowego)
- stosujesz samą metodą statyczną czy samą metodą dynamiczną z użyciem maszyn ciśnieniowych
- nie wykonujesz pomiarów końcowych opartych na wynikach testów oleju, pomiarów w warunkach hamownianych, drogowych, emisyjnych
- masz dużą korzyść z wykonywania napraw skrzyń czy układów napędowych i masz przeświadczenie, że wszystko musi się zużywać, psuć i nie ma szans aby znane Tobie skrzynie biegów, w których występują problemy mogły lepiej działać, czy być trwalsze 3-7 krotnie
- porównujesz pracę skrzyni biegów w samochodzie używanym do pracy nowej skrzyni biegów, bo nowe również pracując na samym oleju, często nie spełniającym ich faktycznych potrzeb również pracują niepoprawnie, mając zarazem całkowicie mylny wzorzec dla celów diagnostycznych czy decyzyjnych
- to co wykonujesz jest bardziej formą wyboru w życiu w celach zarobkowych a nie wykonujesz tego co robisz z głębokiej pasji, dążąc do prawidłowego, optymalnego, pełnego technicznie działania i oferowania swoim klientom tego co jest faktycznie potrzebne, w zgodzie z postępującym, prawidłowym rozwojem technicznym, technologicznym i wymogami prawnymi
Wymieniałem olej w Autoryzowanej Stacji Obsługi marki mojego samochodu. Czy w takim razie mam nieodpowiednio wykonany serwis skrzyni biegów?
Jak już możesz wywnioskować z w/w pełnego technicznie przebiegu usługi, czy jak przebiega usługa nawet w specjalizujących się w automatycznych skrzyniach biegów warsztatach na rynku - Odpowiedź brzmi: TAK, nie miałeś odpowiednio wykonanego serwisu układu napędowego, skrzyni biegów, mimo, że wykonałeś ją w ASO. Jest to pewne, bez względu jakie zapewnienia otrzymasz z ASO, gdyż bez względu na markę ASO (z wyjątkiem tych, które skorzystały ze szkoleń u nas i działają w/g opracowanej pełnej technicznie technologii naszego autorstwa) nie posiadają pełnych technicznie procedur i pełnej technicznie technologii, materiałów i sprzętu do ich wykonania.
Mam samochód na gwarancji, w którym producent nie przewiduje w pokazanym przez Was okresie, zakresie wymiany oleju w skrzyni biegów, elementach układu napędowego a mam "bezpłatny program serwisowy". Czy po wykonaniu pełnej technicznie usługi u Was mogę od Was otrzymać odpowiedni zakres dokumentów abym np: ubiegał się o zwrot poniesionych kosztów?
Tak, gdyż wykonujemy również ekspertyzy w tym zakresie w/g technologii, której nie posiadają bez naszego udziału nawet takie organizacje jak ADAC,TUV, Dekra
Jak nieodpowiedni, powszechnie stosowany na rynku zakres serwisu skrzyni biegów, napędu i silnika, nieodpowiedni doboru olejów określony nawet przez samych producentów wpływa na zużycie paliwa i generowanie emisji zanieczyszczeń?
Bardzo dobrze widoczne jest to na tym przypadku, silnika Diesel w samochodzie BMW 750Ld (3.0 CR Diesel z czterema turbosprężarkami), kiedy to poprzez pełny technicznie w/g naszej technologii serwis jednostki napędowej (silnik + skrzynia + skrzynia Xdrive + dyferencjał przód i tył) następuje zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w zakresie 30-40%, zmniejszenie obciążenia układu DPF cząstkami stałymi o ok. 50-60%, przy wzroście sprawności jednostki napędowej w zakresie 15-20% i możliwości zmniejszenia zużycia również na poziomie 15-20%. To szokujące lecz faktyczne dane, które obnażają cały proces bylejakości i pseudo ekologicznego działania, począwszy od samych producentów.
Reasumując, jeżeli jesteś zainteresowany skorzystaniem z pełnej technicznie usługi serwisu jednostki napędowej wykonywanej przez pasjonatów, w tym dotyczącej skrzyni biegów, elementów układu napędowego aby polepszyć sprawność, trwałość, przyjemność z jazdy i zyskując na osiągach dodatkowo oszczędzać na paliwie to zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt