renault master 2.3dci ambulans 650
Czytaj więcej...
Samochody specjalistyczne do których należą przysłowiowo nazywane "karetki" często są wykonywane na bazie samochodów seryjnych. Tak też jest w tym przypadku gdyż zabudowa została wykonana na bazie Renault Master 2.3 Dci 150 (na hamowni 146 KM).  Podczas ich wyposażania znacząco wzrasta ich masa własna a seryjnie ustawiony silnik nie zapewnia optymalnych przyspieszeń. 

 

Podobny dylemat jest w przypadku samochodów użytkowanych w transporcie mających wysokie plandeki czy ciężkie zabudowy. Co więcej ambulans w stosunku dla samochodów używanych w transporcie musi często przyspieszać i zwalniać, wyprzedzać inne samochody zatem charakterystyka momentu obrotowego ma kluczowe znaczenie.

Zwiększanie mocy i oszczędność paliwa poprzez indywidualne optymalizacje pracy silników samochodów Kempingowych - typu Camper
Czytaj więcej...
Samochody kempingowe typu Camper bazują w większości przypadkach na płytach podłogowych swoich odpowiedników wykorzystywanych jako samochody dostawcze. Silniki w nich stosowane także są zapożyczone z wersji osobowych czy dostawczych jednakże ustawienia ich pracy kompletnie odbiegają od potrzeb i obciążeń z jakimi przychodzi się zmierzyć tym „domom na kołach”.

 

Silniki ustawione są na bazie pomiarów laboratoryjnych nie biorących pod uwagę rzeczywistych obciążeń wynikających z masy Camper-a czy oporu powietrza jakie stawia zabudowa np.: alkowa, znacząco męcząc się. Powoduje to, charakterystyka momentu obrotowego która układa się w rzeczywistości kompletnie inaczej niż założył to twórca seryjnego oprogramowania.

Opel Vivaro 2.0 CDTI 115 KM z filtrem cząstek stałych podczas pomiarów na hamowni MAHA i tuningu poprzez sterownik DPP
Czytaj więcej...
Dostępna jest już opcja tuningu na gwarancji do najnowszych silników Opel 2.0 CDTI, 2.3 CDTI czy Renault 2.0 DCI oraz 2.3 DCI posiadających blokadę anty-tuningową przeciwko systemom zewnętrznego tuningu Plug & Play.

 

Nasz zespół opracował to obejście ograniczenia fabrycznego i dzięki temu klienci którzy zakupili egzemplarze rocznikowo 2012 czy modelowo 2013 mogą skorzystać z chip tuningu poprzez sterownik zewnętrzny DPP mając samochody nowe na gwarancji.

Renault Master 2.3 Dci 125 KM po tuningu z mocą o 30 KM większą i spala nawet 1-2 litry mniej na 100 km!
Czytaj więcej...
Do coraz to cięższych warunków dla firm transportowych i przewozowych korzystających z samochodów dostawczych dokładają się sami producenci samochodów, gdyż poprzez nowe emisji spalin są one słabsze i spalają więcej paliwa. Takim przykładem jest Renault Master 2.3 Dci w wersji 125 czy 150 KM który potrafi spalić nawet 2-3 litry więcej niż ukazują to informacje przy zakupie. Co więcej taki samochód ma niższą średnią prędkość, na wykonanie danej trasy trzeba więcej czasu a ceny za kurs podnieść nie można. Zatem co robić… pytają w rozmowach telefonicznych właściciele kontaktujący się z nami. Odpowiadamy …. można polepszyć charakterystykę pracy silnika poprawiając uproszczenia fabryki, ustawić korzystniejszy przebieg momentu obrotowego oraz jego wartość. Dzięki temu np.: wersja 2.3 Dci 125 KM uzyskuje ok. 60-65 Nm. więcej pozwalając na znaczącą poprawę elastyczności. Lepsza elastyczność pozwala zmniejszyć ilość redukowania biegów, pozwala poruszać się w niższym niż seryjnie zakresie obrotów co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa najczęściej w przedziale 1-2 litry na 100 km.

Fiat Scudo 2.0 MJ 120 KM na gwarancji dostępna opcja tuningu o 35 czy nawet 50 KM, bezpiecznie!
Czytaj więcej...
Samochody marki Fiat Scudo cieszą się ciekawym zainteresowaniem wraz z ich "braćmi" czyli Peugeot Expert oraz Citroen Jumpy. Dlatego wykonaliśmy szereg badań które wskazują, iż warto zamiast seryjnej wersji 2.0 - 140 KM zakupić wersję 2.0 - 120 KM. Dzieki temu jest możliwość zakupu samochodu jeszcze bez filtra FAP i co ważne można dokonać jego modernizacji w zakresie o 35-50 KM i 70-90 Nm więcej, gdyż ten silnik jest po prostu marketingowo zblokowany. Po takiej bezpieczniej optymalizacji przyspieszenie do "setki" poprawia się nawet ponad 2.5 sekundy, a elastyczność na biegu 4-tym o ponad 9 sekund!

W trakcie szkolenia z diagnostyki obciążeniowej silników wysokoprężnych - Diesel Day
Czytaj więcej...
Nasze 25 letnie doświadczenie z motoryzacji, tuningu i motorsporcie sprawiło, że od teraz oferujemy unikalny na rynku autorski zakres szkoleniowy obejmujący wiedzę i działania praktyczne  jak i zakres teoretyczny. Program i zakres jest Nie dostępny w żadnych innym systemie szkoleniowym w Europie. 
Szkolenie skierowane jest zarówno dla mechaników indywidualnych, niezależnych serwisów ukierunkowanych na daną markę, wielomarkowych, dla autoryzowanych serwisów jak i montażystów instalacji LPG. 

Szkolenie odbywa się w 44tuning Performance Center w Kępie k/Opola gdzie dysponujemy szerokim zapleczem sprzętowym wraz z wszystkimi hamowniami.

Poprzez swój innowacyjny program wpisuje się w możliwość pozykania dofinansowania z dotacji Unii Erupejskiej na podniesienie kwalifikacji pracowników.
 

Weryfikacja diagnostyczna, pomiary i indywidualna optymalizacja samochodów dostawczych i kamperów
Czytaj więcej...
Tak można, ponieważ wielokrotnie seryjne jednostki napędowe pracują we wsparciu o oprogramowanie które zostało opracowane z założeniem bardzo dużego marginesu. Nasze doświadczenie już 25 letnie w branży pozwala nam w pełni stwierdzić, że silniki wychodzące z fabryki po prostu nie są wstanie generować optymalnych parametrów. Do tego zastawiony zbyt duży margines w regulacjach nie pozwala im na optymalne wykorzystanie energii jaką daje np: olej napędowy.

Ten margines jest stosowany przez producentów samochodów pod względem różnic rynkowych, paliwowych w zależności gdzie ma być użytkowany. Ponadto wielokrotnie oprogramowania są przygotowywane dla całych serii jednostek napędowych bez ustawiania każdego silnika z osobna. Takie działanie producentów sprawia, że silniki pracują różnie, mają różne parametry i równą sprawność. Wpływa to końcowo na nadmierne użycie paliwa które często kompletnie nie pokrywa się z danymi w folderze.
Kontakt Motul