Weryfikacja diagnostyczna, pomiary i indywidualna optymalizacja samochodów dostawczych i kamperów
Weryfikacja diagnostyczna, pomiary i indywidualna optymalizacja samochodów dostawczych i kamperów
Tak można, ponieważ wielokrotnie seryjne jednostki napędowe pracują we wsparciu o oprogramowanie które zostało opracowane z założeniem bardzo dużego marginesu. Nasze doświadczenie już 25 letnie w branży pozwala nam w pełni stwierdzić, że silniki wychodzące z fabryki po prostu nie są wstanie generować optymalnych parametrów. Do tego zastawiony zbyt duży margines w regulacjach nie pozwala im na optymalne wykorzystanie energii jaką daje np: olej napędowy.

Ten margines jest stosowany przez producentów samochodów pod względem różnic rynkowych, paliwowych w zależności gdzie ma być użytkowany. Ponadto wielokrotnie oprogramowania są przygotowywane dla całych serii jednostek napędowych bez ustawiania każdego silnika z osobna. Takie działanie producentów sprawia, że silniki pracują różnie, mają różne parametry i równą sprawność. Wpływa to końcowo na nadmierne użycie paliwa które często kompletnie nie pokrywa się z danymi w folderze.
 
Renault Master 2.3 DCI 150 KM podczas tuningu przez sterownik DPP Performance
Renault Master 2.3 DCI 150 KM podczas tuningu przez sterownik DPP Performance
Jednak przez dokonanie ich precyzyjnej diagnostyki, szerokiego zakresu pomiarowego, zweryfikowanie potencjału często można dokonać optymalizacji ich pracy i znacząco zyskać na sprawności. Polepszenie sprawności przez optymalizacje, ustawienia wykonane dla celów danego egzemplarza - fachowy Eco Tuning szyty na miarę bez przekraczania zakresów konstrukcyjnych to zawsze bezpieczna opcja dla silnika i jego osprzętu.

Z tego względu wykonaniee optymalizacji pracy konkretnego egzemplarza cechuje się najwyższym bezpieczeństwem i najlepszymi efektami zarówno w poprawie elastyczności jak i zmniejszeniem zużycia paliwa, często w zakresie do 15%. Poprzez lepszą elastyczność i moc dostępna w niższym niż seryjnie zakresie obrotów można znacznie łatwiej wyprzedzać co wpływa na znaczące poprawienie bezpieczeństwa. Ponadto czas reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu znacząco się poprawia, co powoduje zwiększenie bezpieczeństwa przy wykonywaniu wielu manewrów.

Zapraszamy do zapoznania się teraz się z tym materiałem filmowym. Na nim można zobaczyć jak wykonywane są u nas modernizacje w nowych samochodach na gwarancji.

 
W kwestii wykonywania modernizacji w nowych samochodach na gwarancji wymagamy uprzednio wykonanie min. 3000 km. Jest to konieczne z uwagi na lepsze ułożenie elementów mechanicznych jak i „nauczenie się” sterownika fabrycznego odpowiednim regulowanie silnika w danych warunkach paliwowych i klimatycznych.

Renault Master 2.3 DCI 150 KM na stanowisku obciążeniowym podczas diagnostyki obciążeniowej
Renault Master 2.3 DCI 150 KM na stanowisku obciążeniowym podczas diagnostyki obciążeniowej
Dbając o bezpieczeństwo zarówno przed, w trakcie modernizacji monitorujemy pracę silnika korzystając z wielu urządzeń diagnostycznych. Zakres weryfikacji stanu i potrzeb regulacyjnych wykonujemy poprzez naszą autorską diagnostykę obciążeniową. Więcej o jej zakresach można przeczytać tutaj - Diagnostyka Obciązeniowa.

Ujmując to w lekkim skrócie kontrolując momenty obrotowe, moc poprzez certyfikowaną hamownię obciążeniową firmy Maha mamy pracę silnika cały czas pod kontrolą. Ponadto monitorujemy pracę układu wtryskowego, doładowania, wszelkie ważne temperatury (np.: powietrza w układzie ssącym czy spalin) czy tak ważny skład mieszanki. Wykorzystując dodatkowo np: czujnik nasłuchowy mamy dodatkową kontrolę, słysząc pracę silnika np.: w celach weryfikacji spalania stukowego (spotykane także w silnikach wysokoprężnych przy zbyt bogatym składzie mieszanki).

Zatem w przypadku silników nowych czy używanych zawsze dokonujemy specjalnego zakresu sprawdzenia jego kondycji, fabrycznych ustawień, stanu osprzętu przed wprowadzeniem na stanowisko obciążeniowe. Ponadto wykonując diagnostykę obciążeniową naszego autorstwa precyzyjnie sprawdzamy czy silnik (jego osprzęt) nadaje się do tuningu.
Oczywiście w przypadku wykrytych niesprawności czy rozbieżności od poprawnej pracy informujemy użytkownika wskazując co należy wykonać aby po polepszeniu sprawności dokonać fachowego tuningu.

Fiat Ducato 2.0 MJ 115 KM Camper podczas tuningu przez sterownik DPP Performance
Fiat Ducato 2.0 MJ 115 KM Camper podczas tuningu przez sterownik DPP Performance
Reasumując, "polepszenie fabryki" w silniku wysokopreżnym doładowanym, w szczególności przy normach emicji Euro 5 czy Euro 6 pozwala znacząco poprawić elastycznośc silnika, sprawność owocują oszczędnością paliwa często w zakresie do 15%.

Jeżeli masz pytania i chesz wiedzieć co zyskasz przy Twoim samochodzie to zapraszamy do konfiguratora chip tuningu - konfigurator - katalog  jak i do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt.

Celem lepszego zapoznania się z bezpiecznym i fachowym tuningiem szytym na miarę, popartym ponad 25 letnim doświadczeniem w branży zapraszamy do oglądnięcia tego spotu ukazującego, że Tuning jest naszą pasją

Kontakt Motul