Pakiety w technologii MyNano dla samochodów ciężarowych, ciągników i maszyn rolniczych

Szukasz chip tuningu albo boxa aby zmniejszyć spalanie i poprawić osiągi swojej ciężarówki, autobusu czy ciągnika rolniczego?

pomiar na hamowni Maha LPS Truck

Wiedziałeś, że można poprawić osiągi, moc, moment obrotowy jeszcze bez montażu boxa czy chip tuningu?

Ciągnik New Holland TD 5.85 z naszym pakietem wg technologii MyNano spala do 50% mniej paliwa

Czy to możliwe aby zmniejszyć spalanie w zakresie do 20% a w ciągniku rolniczym nawet do 50%?

TAK. Autorskie pakiety Power Economy Diesel Agri & Truck w przełomowej technologii MyNano High Automotive Technology www.mynano.pl to połączenie efektów jakie daje

zmniejszenie negatywnych zjawisk i poprawy sprawności wraz z ewentualną opcją zmian tuningowych (samochody ciężarowe, autobusy, ciągniki rolnicze, maszyny i kombajny).

Efekty i korzyści są znacznie lepsze niż przy wykonaniu samego chip tuningu? Co zyskam po zastosowaniu Waszych pakietów *:

  • znacznie wyższy moment obrotowy dodatkowo dostępniejszy od znacznie niższych obrotów 
  • wyższa moc dostępniejsza również od niższych obrotów 
  • zmniejszenie konieczności częstej redukcji biegów 
  • większa siła uciągu przy niższych obrotach
  • łatwiejsze radzenie sobie z większymi obciążeniami (większy ładunek, wjazd pod wzniesienia, cięższe warunki polowe)  
  • znaczące zmniejszenie wewnętrznego obciążenia silnika (zmniejszenie tarcia) począwszy od biegu jałowego, przez średnie i wyższe obroty
  • szybsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu
  • w silnikach doładowanych zmniejszenie „turbo-dziury” (w gro silnikach praktycznie przestaje istnieć) 
  • zmniejszenia samo hamowania silnikiem, wzrost siły bezwładności i efektu żeglowania 
  • wzrost szczelności dynamicznej silnika a to oznacza efektywniejszy zapłon mieszanki (lepsza energia z paliwa) 
  • niższe wibracje, znacznie niższy hałas 
  • znacznie łatwiejszy rozruch silnika w każdych warunkach
  • zmniejszenie degradowania oleju silnikowego
  • szybsze „nakręcanie się silnika na obroty”
  • obniżenie temperatury oleju (w szczególności przy większych i dużych obciążeniach) 
  • zmniejszenie zużycia paliwa
  • znaczące wydłużenie trwałości 
  • znacznie większa ochrona (w tym przeciwzatarciowa) z uwagi na negatywne zjawisko przedostawania się paliwa do oleju (np: podczas cyklów wypalania filtrów DPF czy zbyt bogatej mieszanki)
  • mniejsza emisja zanieczyszczeń, zmniejszenie ilości wypalania np.: filtrów DPF
  • mniejsze zużycie mocznika AdBlue
  • niższe wibracje osprzętu silnika np.: sprzęgieł jak i układów przeniesienia napędu (dla jeszcze lepszych efektów zaleca się dodatkowo zastosowania preparatów serii Gearbox do skrzyni biegów czy Differential w pozostałych elementach układu przeniesienia napędu)
  • płynniejsza praca np: skrzyni biegów 
  • znacznie mniejszy hałas w kabinie
  • odpowiedni dobór olei oraz informacje (procedury) przeglądowe 
  • i tym samym, wraz z lepszymi osiągami dużo większe bezpieczeństwo i przyjemność podczas użytkowania 

To lepsze osiągi, mniejsze spalanie, lepsza trwałość i sprawność jeszcze bez wykonania chip tuningu.

Zarazem w połączeniu z chip tuningiem (w formie indywidualnej regulacji - optymalizacji) efekty są znacznie lepsze niż daje sam chip tuning i to przy znacznie mniejszym obciążeniu silnika, jego osprzętu, układu napędowego czy emisyjnego.  
 

MyNano - wyniki testów - badań - dowodów skuteczności

*celem poznania dodatkowych korzyści, informacji dotyczących zastosowania naszych autorskich pakietów, warunków, przyrostów itp zapraszamy bezpośrednio na stronę poświęconą przełomowej technologii   www.mynano.pl 

Diagnostyka obciążeniowa i rekonesans techniczny w warunkach rzeczywistych

Jak to było kiedyś? Czyli nie wykonujecie już samego chip tuningu, samego montażu powerboxa czy samej zmiany w programie? 

Przez wiele lat uważano, że głównym sposobem na zwiększenie osiągów silników, zwiększenie mocy i momentu obrotowego, potencjalne zmniejszenie spalania jest dokonanie zmiany w elektronice. Przed laty wykonywaliśmy takowe zmiany lecz do momentu odkrycia znacznie efektywniejszych możliwości. Ponadto po weryfikacjach techniczno-prawnych okazało się, że wobec aktualnych danych, nie wolno wykonać samych zmian w elektronice bez dokonania wcześniejszych usprawnień zmniejszających negatywne zjawiska. 

Iveco Daily - nowy samochód z przebiegiem ok. 4 tyś km - dramatyczna ilość opiłek w tylnym dyferencjale

Do istotnych, negatywnych zjawisk, występujących bardzo często z przyczyn konstrukcyjnych, nieodpowiednich zaleceń producentów a nasilających się z przebiegiem (także z powodu nieodpowiedniego serwisowania) należą:   

  • od początku zbyt duże zużycie paliwa
  • nieodpowiednie spalanie mieszanki 
  • nadmierne tarcie (silnik i napęd)
  • nadmierne przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego
  • nadmierne degradowanie oleju silnikowego (jak i przekładniowego, hydraulicznego) 
  • znacznie przyspieszony spadek szczelności dynamicznej (pogorszony zapłon mieszanki) 
  • nadmierne przedostawanie się oparów oleju oraz oleju do komory spalania
  • znaczące obciążenie układu emisyjnego EGR, DPF, AdBlue
  • zbyt duże zużycie mocznika AdBlue
  • nadmierne straty w układzie napędowym (potężne straty wewnętrzne przez nadmierne tarcie i znaczący wpływ na niepotrzebne, zwiększone obciążenie silnika) 
  • przez szereg zjawisk synergicznych, na które "fabryczne komputery" reagują zamiast zadawaniem optymalnych parametrów to jak w trybie "pogorszonej sprawności i próby nie dopuszczenia do bardzo szybkiej awarii"
  • po znaczące skrócenie trwałości, uszkodzenia i zatarcia.   

Samochód ciężarowy podczas diagnostyki obciążeniowej

Jak powstały Wasze autorskie pakiety?

Zaczęło się od poznanych przyczyn powstawania negatywnych zjawisk jak samozapłon (LSPI – Low Speed Pree Ignition oraz SPI – Speed Pre Ignition ) w silnikach benzynowych przeniesionych na silniki wysokoprężne - Diesel . Pakiety minimalizowania negatywnych zjawisk w silnika "Diesla" to bardzo dobra alternatywa dla powszechnie znanego chip tuningu, zarówno dla nowych silników po okresie docierania jak i z większymi przebiegami, o obniżonej sprawności, w których chip tuning już nie powinien być wykonywany.
MyNano - wyniki testów - badań - dowodów skuteczności

Zarazem w połączeniu naszych pakietów Power Economy Diesel (o ile jeszcze większe przyrosty są potrzebne) z pełną technicznie optymalizacją np: programową (chip tuning) czy regulacją z udziałem sterownika zewnętrznego np: DPP Performance Agri uzyskuje się efekty wykraczające ...

poza świadomość, dotychczasowe doświadczenia, wyniki wielu tunerów, inżynierów, konstruktorów, naukowców wraz z uzyskaniem sumarycznej znacznie niższej emisji zanieczyszczeń (spalin). Często kolosalnie niższej emisji spalin niż w przypadku samego chip tuningu wykonywanego w formie powszechnej na rynku.  
 

Pomiar ciągnik rolniczy New Holland T8 pakiet

W tym przypadku ciągnik New Holland T8.275 pomiary seryjne oraz po wykonaniu pakietu z nanotechnologią + usunięcie pulsacji + optymalizacja programowa - zmniejszenie zużycia paliwa ok. 40% przy wzroście prędkości prac polowych (z użyciem znacznie większej maszyny) z 8 km/h do 12 km/h

 davNew Holland T8.275 podczas pomiarów diagnostycznych, porów mocy przez hamownie WOM z wykonanym pakietem Power Economy Diesel Agri

Do tej pory myślałem, że większy moment obrotowy i wyższa moc to najważniejsze cechy dobrego silnika. Jestem pozytywnie zaskoczony, że 360 koni jest mocniejsze od 420 koni, ze znacznie wyższym momentem obrotowym! Jak to możliwe?

New Holland T8 275 oraz 330 - porównanie osiągów z pakietem i bez

Dwa "niebieskie bratanki" czyli ciągniki New Holland serii T8 z silnikami Cursor 9 z firmy Agrovita. To 420 konny brat (T8.330 po tuningu), podczas prac polowych słabszy od 360 konnej „Krasuli” (taką ksywę dostał ciągnik T8.275 z naszymi pakietami).

To dopiero ciekawostka, bo miliony ludzi nadal uważa, że wyższy moment obrotowy (podwyższanie jego poprzez wykonaniu tuningu) i wyższa moc to klucz do sukcesu i dobrych osiągów. Tak było do chwili przełomowego odkrycia i możliwości znaczącego polepszenia sprawności spalinowych jednostek napędowych. Więcej szczegółów o tych dwóch ciągnikach rolniczych, efektach w dziale badania, testy i dowody skuteczności - NH T.330 i NH T8.275

pomiar przy występowaniu nadmiernego tarcia skrzynia  

W szybkim uproszczeniu, sam olej (silnikowy, przekładniowy, hydrauliczny) nie wystarcza do należytego smarowania 

Wyniki szeregu naszych, tribologicznych odkryć (nad nadmiernym tarciem), testów i badań zostało potwierdzone, że stosowanie samego oleju silnikowego nie może już mieć miejsca. Ponieważ często sam olej, nawet "najlepszy" nie jest wstanie obniżyć współczynnika tarcia do pożądanego, bezpiecznego a istotnie wpływa (od nowości) na znacznie niższą sprawność i trwałość. 
 
                               Ciągnik New Holland - silnik FPT pomiar przed i po wykonaniu pakietu Power Economy Diesel bez chip tuningu, mniejsze zużycie paliwa o ok. 20%

Co dopiero mówić (przy stosowaniu samego oleju) o faktycznie niskim współczynniku tarcia celem uzyskania odpowiednio zakładanej sprawności, zapewnieniu bezpieczeństwa, niskiego zużycia paliwa i odpowiednio niskiej emisji zanieczyszczeń.

Badanie nad współczynnikiem tarcia COF - AGH Kraków

Jak to wygląda w praktyce? Co na to prawo? Jak z samochodami ciężarowymi, autobusami i ciągnikami na gwarancji?

ciagnik info od klienta

Korespondencja z klientem, który skorzystał z pakietu w ciągniku rolniczym 
 
Pakiety dają znacznie więcej korzyści niż stosowanie samego oleju silnikowego, hydraulicznego, przekładniowego nawet najlepszego np: z ceramiką czy nanocząsteczkami. Dlatego zastosowanie pakietów jest zasadne przez każdego z użytkowników samochodu ciężarowego, autobusu, ciągnika rolniczego (sieczkarni, kombajnu) z silnikiem spalinowym w ramach serwisu olejowego. Oczywiście pakiety dotycząca całych jednostek napędowych, gdyż problematyka nadmiernego tarcia, w tym nadmiernych strat i gorszej wykonywalności, zwiększonych oporów wewnętrznych dotyczy również skrzyń biegów (mechanicznych, sterowanych automatycznie czy automatycznych) oraz pozostałych elementów układu napędowego.

W tym przypadku (pomiar poniżej) wykonany jedynie po 8 godzinach pracy silnika (pełne efekty po ok. 10 tyś km w samochodzie ciężarowym lub po ok. 30-70 motogodzinach w ciągniku rolniczym) od wykonania pakietu Power Economy Diesel z nanotechnologią i olejem Motul (bez chip tuningu) - w tle pomiar z przed wykonania pakietu. 

pomiar_iveco_pakiet_4.png 

Dzięki wielu korzyściom, w tym lepszej trwałości (zmniejszenie ilości znanych na rynku usterek, awarii), znacznie większe sprawności (im większe obciążenie tym znacznie mniejsze straty osiągów silnika) znacznie mniejszym stratom i mniejszym zużyciu paliwa, pakiety są bardzo dobrą inwestycją przynoszą w skali długoterminowej znaczące oszczędności. 

Do tego pakiety mogę być bez problemu stosowane w silnikach, jednostkach napędowych na gwarancji, gdyż zmniejszają negatywne zjawiska, przyczyniają do do znaczącego wzrostu bezpieczeństwa, mniejszej emisji zanieczyszczeń, lepszej trwałości. Tego nikt zabronić nie może, gdyż jest to zakres wielokrotnie nie spełniany (wymagany m.in w przepisach UE, homologacjach o ograniczeniu emisji spalin, wymogach stawianych na producentach czy przepisach o przeciwdziałaniu powstawania zagrożeń w ruchu drogowym) przez samych producentów jednostek napędowych.   
 

cofIveco Eurocargo z silnikiem FPT Tector 7 wersja 16.280 podczas pomiarów na naszej hamowni Maha Truck po wykonaniu pakietu silnik + napęd

Już nie wolno wykonywać chip tuningu, tuningu bez uprzedniego zmniejszenia negatywnych zjawisk.

Na dzień dzisiejszy, mając na uwadze dane techniczne i prawne tuning należy poprzedzić efektywnymi, potwierdzonymi co do skuteczności pakietami zmniejszenia negatywnych zjawisk. W innym przypadku, o czym z pewnością ciężko się dowiedzieć od innych firm tuningowych, sam chip tuning czy tuning jest poważnym konfliktem z prawem (w rozumieniu prawa jest już przestępstwem co najmniej w zakresie Art 173 i 174 KK). Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w tym artykule Zanim gdziekolwiek na rynku skorzystasz z pomiaru mocy, chip tuningu, tuningu, wymiany oleju i wielu innych usług - koniecznie przeczytaj !
 
wydech_problem_bagata_mieszanka.jpg 

Kiedy układ emisyjny staje się "katem" dla silnika, zabija go powoli jak "chrzczone paliwo"

Pogorszone spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej połączone z nadmiernie przedostającymi się oparami oleju ze skrzyni korbowej to nadmierne obciążenie układu emisyjnego co w konsekwencji prowadzi do:

  • dalszej redukcji sprawności, zarówno przez jednostkę sterującą (komputer sterujący silnikiem - ECU)
  • pogłębiania negatywnych zjawisk jak np: wzrost tarcia
  • zwiększony spadek szczelności dynamicznej przez wypłukiwanie oleju ze ścianek cylindra i rozrzedzanie oleju paliwem (problem nasilony przy wypalaniu filtra DPF, jak i przy często spotykanej bogatej mieszance w silnikach z samym systemem AdBlue)
  • nadmierne generowanie się wszelkich nagarów po bardzo niszczące, osadzone na tłokach (również w ich bocznej części) przyczyniające się m.in do tworzenia rys na gładziach cylindrowych 

Dlatego zastosowanie naszych pakietów wraz ze stosowaniem zaleceń serwisowych, oprócz znaczącego wydłużenia trwałości układu emisyjnego, wpływa na zmniejszenie spadków mocy, znaczące zmniejszenie zużycia mocznika AdBlue (nawet do 50%) i uniknięcie szeregu niepotrzebnych awarii bez konieczności ryzykownego wedle prawa, samego wyłączania systemu np: AdBlue 

dawka seria vs pakiet MyNano  

Czy posiadacie jakieś konkretne badania, wyniki testów, dowody skuteczności Waszych  pakietów?

Więcej wyników badań, testów i dowodów skuteczności na stronie poświęconej technologii MyNano - Testy, badania i dowody skuteczności. gdyż to wszystko efekt prawie 30 letniej pasji. W tym czasie wykonaliśmy tysiące modernizacji w tym ciągników, maszyn rolniczych i samochodów ciężarowych (w tym chip tuning, tuning w również formie), pomiarów, diagnostyk obciążeniowych, usuwania wad fabrycznych np.: pulsacji w układach wtryskowych Bosch, Denso jak i ekspertyz (także dla sądu). Do tego łącząc wcześniejsze doświadczenie tuningowe z wynikami naszych światowych odkryć dotyczących zmniejszania, minimalizowania negatywnych zjawisk, przełożonych na silniki wysokoprężne - Diesel  (zjawiska nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanki, spadku szczelności silnika - gładź, tłok, pierścień) odnaleźliśmy efektywniejszą formę polepszenia osiągów, będącą zarazem podstawą do ewentualnego chip tuningu.
 
Autobus podczas zakresu diagnostycznego

Dlaczego tak efektywne pakiety, Wasza technologia nie jest powszechnie stosowana przez producentów, dealerów, autoryzowane serwisy, importerów czy inne firmy tuningowe?

Ponieważ w gro przypadkach producentom, importerom na rynku samochodów ciężarowych, autobusów, ciągników i maszyn rolniczych zależy aby tanio wyprodukować i drogo sprzedać. Tak samo ma to miejsce na rynku tuningowym czyli interfejs + laptop + jak trzeba to jakaś hamownia (gro ludzi myśli, że jak jest pomiar na hamowni, widzi wykres i liczny to już jest super) lecz poza tym brak testów, weryfikacji, badań, testów długodystansowych, minimalizowania czy zmniejszania konstrukcyjnie występujących negatywnych zjawisk, efektywnego zmniejszanie emisji etc. Zatem prawie wszystkim chodzi o minimalizowanie kosztów a maksymalizowanie zysków bez zważania na efekt długoterminowy czy zgodność ze stanem techniki i wymogami prawa. 

Poniżej na wykresie widać praktyczny efekt połączenia pakietu Power Economy Diesel Truck z optymalizacją programową - zmniejszenie zużycia paliwa na poziomie 20% wraz ze zmniejszeniem degradowania oleju silnikowego i obciążenia silnika (Iveco Eurocargo 6.7 CR Euro 6 bazowo 280 KM)

Efekt połączenia pakietu Power Economy Diesel Truck z optymalizacją programową - zmniejszenie zużycia paliwa na poziomie 20% wraz ze zmniejszeniem degradowania oleju silnikowego i obciążenia silnika
 

Co bardzo istotne, nasza technologia niweczy plan "specjalnego postarzania produktów", które zamiast się psuć od samego początku, zyskują trwałość i to kilkukrotnie przekraczającą przewidziany czas czy przebieg.

Za to firmom tuningowym niweczy plan cyklicznej sprzedaży opracowanych wcześniej "gotowych programów lub częściowo gotowych" bez skupiania się na faktycznej, indywidualnej poprawie sprawności, lepszej trwałości i wykonanie wszystkiego zgodnie z literą techniczną i prawa. W tym przypadku prawie wszystko to co do tej pory opracowali (posiadają w bazach danych, wszelkie programy) mogliby potraktować jedynie przyciskiem - DELETE. 
 
Scania podczas zakresu diagnostycznego  

Co w chodzi w skład pakietów dla Power Economy Agri & Truck?

  • autorski zakres diagnostyczno-pomiarowy wg technologii MyNano wraz z szeregiem pomiarów w warunkach drogowych, hamownianych (przy ciągnikach rolniczych z użyciem wozu technicznego i hamowni obciążeniowej WOM) i rekonesansem technicznym (silnik, osprzęt, praca układu napędowego, emisyjnego itp) 
  • odpowiednia ilość preparatów (faz płukania) do czyszczenia (płukania, odkoksowania) silnika marki Motul
  • opcjonalnie opakowania lub pobranie próbki oleju celem wykonania badań laboratoryjnych 
  • w przypadku szerszego zakresu (zalecane) pobranie próbek i wykonanie badań oleju napędowego  
  • odpowiednio indywidualnie dobrany olej (lub fuzja olejów), stanowiący bazę dla pakietu (marki Motul)
  • dwie, trzy lub dla wymagających nawet cztery fazy dodatków (preparatów) - nanotechnologii MyNano 
  • opcjonalnie dodatki do paliwa czyszcząco uszlachetniająco regenerujące
  • w przypadku silników posiadających konstrukcyjną pulsację w układzie Common-Rail (systemy wtryskowe Bosch oraz Denso z mechaniczną regulacją ciśnienia) zawierają lepszej konstrukcji element wymienny fabrycznego przyczyniający się do usunięcia nadmiernej pulsacji w układzie wysokiego ciśnienia (w tym nadmiernej pulsacji w wtryskiwaczy) 
  • pakiet dla układu napędowego wraz opcjonalnie z płukaniem np: skrzyni biegów i odpowiednią wymianą oleju (olei)  oraz jego doborem, zastosowaniem specjalnego zakresu dodatków Gearbox Solution (uzupełniających niedobory wynikłe z błędnych specyfikacji zalecanych olei) oraz odpowiednich dodatków (nanotechnologii) w technologii MyNano
  • wykonanie pracy adaptacyjnej  
  • następnie (jeśli pakiet jest poszerzany) w zależności od rodzaju silnika i celu jaki ma zastać uzyskany odpowiednie rozwiązanie do tuningu elektronicznego jak: sterownik DPP Performance czy regulacja programowa (lub odpowiednie zmiany mechaniczne np: dla ciągników z regulacją mechaniczną - pompa rotacyjna itp) 
  • sprawdzenie końcowe  
  • odpowiednią dokumentację potwierdzająca zakres wykonanych usprawnień 
  • testery oleju silnikowego www.testoleju.pl 
  • informacje przeglądowe uzupełniające informacje producenta samochodu/silnika wraz z określonymi faktycznie potrzebnymi interwałami wymian oleju, przeglądów okresowych, materiałów etc,
  • w przypadku opcji wysyłkowej dodatkowo instrukcje zastosowania pakietu w formie "krok po kroku" celem uzyskania przetestowanych i sprawdzonych przez nas efektów.

 Test oleju po zastosowaniu pakietu i Iveco Eurocargo 16.280 - test oleju po zastosowaniu pakietu, optymalizacji na 350 KM i wykonaniu 3000 km od zastosowania pakietu

Po więcej informacji zapraszamy do zapoznania się z:

Siedziba MyNano High Automotive Technology  oraz 44tuning Performance Center

W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny pakietów Power Economy Agri & Truck  z udziałem przełomowej technologii MyNano zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt