Hyundai Kona 1.6 T GDI 177 KM
Czytaj więcej...
Kolejny test, tym razem pod kątem udokumentowania potrzeb, pełnej efektywności zastosowania naszych autorskich pakietów LSPI/SPI & Friction Solution w nowych samochodach na gwarancji. Pacjent to nowy Hyundai Kona 1.6 T-GDi 177 KM z filtrem GPF, przebieg 3200 km, z 7 biegową skrzynią dwusprzegłową. Dokonaliśmy szeregu pomiarów, które wykazały nasilenie negatywnych zjawisk (w tym LSPI, SPI, nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki) jak i spory bonus od fabryki.

Seryjnie, silnik ten w/g producenta ma generować 177 KM i 265 Nm a pomiary seryjne wykazały już 202 KM i 311 Nm. Tym czasem pakiet został wykonany (silnik + skrzynia) i samochód przejedzie 1000 km a następnie wykonany ponownie pełny zakres pomiarowy.

testy na naszej hamowni - motocykl Yamaha FZ6 Fazer S2 testy SPI Friction Solution
Czytaj więcej...
Z uwagi na zainteresowanie naszymi odkryciami osób z kręgu światowego sportu motocyklowego trwają u nas testy minimalizowania negatywnych zjawiska w silnikach motocyklowych. Świat silników motocyklowych, zarówno w motorsporcie, jak i tych „drogowych i offroadowych” trapi również zjawisko samozapłonów, często SPI (Speed Pre Ignition) nieodpowiednie spalanie mieszanki a w szczególności nadmierne tarcie.

Z tego tytułu silniki w motocyklach często pracują na „bardzo bogatej mieszance” co niestety sprzyja spłukiwaniu oleju ze ścianek cylindra, z tłoka i pierścieni nasilając tarcie. Przedostawanie się benzyny do oleju przyspiesza jego degradowanie co zarazem negatywnie wpływa na trwałość zarówno silnika, jak i sprzęgła czy elementów skrzyni biegów.

Honda 1.5 Turbo test oleju silnikowego stan ostrzegawczy po 1000 km od wymiany oleju - posiadał intensywny zapach benzyny
Czytaj więcej...
Tak, negatywne zjawiska, często kryte przez producentów, importerów, ASO, firmy tuningowe mają bezpośredni wpływ na przyspieszone degradowanie oleju silnikowego. Jak potwierdzają wykonywane przez nas testy i już wykonane badania laboratoryjne występujące seryjnie negatywnie zjawiska jak samozapłon LSPI, SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie bezpośrednio przyczyniają się do przyspieszonego degradowania oleju silnikowego.

Poprzez połączenie tych zjawisk, do oleju przedostaje się nadmierna ilość benzyny co ma bezpośredni wpływ na niszczenie dodatków będących w oleju, niszczenie bazy olejowej jak i intensywny wzrost tarcia. Spłukiwanie przez benzynę oleju ze ścianek cylindra, płaszcza tłoka, pierścieni przyczynia się do wzrostu temperatury na styku powierzchni przez intensywny wzrost tarcia wraz ze spadkiem szczelności wewnętrznej silnika.

Jeep Renegate 1.3 Fly Turbo 150 KM pomiary emisji spalin podczas diagnostyki obciążeniowej nasilenia negatywnych zjawisk jak LSPI
Czytaj więcej...
Nowej generacji silniki 1.3 FireFly Turbo powoli zastępują znane nam wcześniej 1.4 Tjet czy MultiAir. Jednak i w tych silnikach, wyposażonych w III generacji system MultiAir występuje znacznie nasilone zjawisko samozapłonów LSPI (Low Speed Pre Ingnition) oraz SPI (Speed Pre Ignition).

W przypadku tego egzemplarza (seryjna wersja 150 KM) przełożyło się to już na dwie wizyty w ASO w przeciągu 6 tyś. km z powodu zaświecenia się kontrolki Check Engine (wypadanie zapłonów, ochrona katalizatora). Podczas diagnostyki i pomiarów u nas, w tym badaniu spalin ukazał się znaczący problem ze spalaniem mieszanki.

Nagar w końcowej części wydechu w samochodzie mającym przebieg 6000 km - efekt przez występowanie zjawiska LSPI - SPI, nieodpowiedniego spalania meiszanki , nadmiernego tarcia
Czytaj więcej...
Jeżeli masz samochód z silnikiem benzynowym i taką sądzę na wydechu to z pewnością dzieje się z nim coś Nie dobrego. W tym przypadku "generatorem" tej ilości sadzy jest Jeep Grand Cherokee Track Hawk, 6.2 litra Supercharged o podanej przez producenta mocy 707 KM. Cóż, moc 707 KM z przyczyn błędnych decyzji i rozwiązań konstrukcyjnych jest tylko na papierze.

Rzeczywiste pomiary wykazały potężne rozbieżności, które zaskoczyły również nas samych a na tak niską sprawność wpływa nasilone zjawisko samozapłonów LSPI – SPI, nieodpowiedniego spalania mieszanki, nadmiernego tarcia.  

Kia Pro Ceed 1.6 T GDI 204KM od nowości - nasilone zjawisko LSPI
Czytaj więcej...
Czy każdy nowy silnik, bez dodatkowych prac, od razu nadaje się do tuningu? W tych czasach niestety Nie. W tym przypadku Kia Pro Ceed GT 1.6 T-GDi 204 KM w którym od nowości występujące bardzo nasilone zjawisko samozapłonów LSPI przyczyniło się z naszej strony do odmowy wykonania tuningu. Do tego zawsze te silniki dysponują znaczącym bosnusem od fabryki. W tym przypadku zamiast 204 KM miał już 218 KM a moment obrotowy zamiast seryjnych 265 Nm aż 312 Nm.

Dla ułatwienia zakres wystepowanie zjawiska LSPI zaznaczony na wykresie, widać bardzo Nie korzystny wpływ tego zjawiska m.in na znaczne skoki ciśnienia w układzie doładowania, składu mieszanki.

Dwa egzemplarze Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi po wykonaniu indywidualnych pakietów LSPI/SPI & Friction Solution
Czytaj więcej...
Prawie 100 KM mocy więcej i to jeszcze bez chip tuningu i tuningu tylko po wykonaniu naszego autorskiego pakietu minimalizowania seryjnie występujących negatywnych zjawisk. Czy to możliwe, że po etapach minimalizowania samozapłonów, nieodpowiedniego spalania mieszanki oraz nadmiernego tarcia silnik 6.4 Hemi tak znacząco zyskuje na sprawności?

Tak! Kolejne dwa Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi wyjeżdżają od nas po wykonaniu pakietu minimalizowania zjawiska samozapłonów (występuje w każdym egzemplarzu - problem konstrukcyjny)

Jeep Renegade 1.0 turbo 120KM problem z szarpaniem - przyczyna silne LSPI/SPI - samozapłon
Czytaj więcej...
Już powszechnie wiadomo, że z nowymi silnikami w samochodach Jeep - Fiat 1.0 Turbo 120 KM użytkownicy potrafią mieć spore problemy z powodu seryjnie występującego zjawiska LSPI, nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanki. Choć są to silniki, które seryjnie mają sensowną i zaawansowaną konstrukcję to potrzebują pewnych usprawnień po których stają się całkiem fajnymi jednostkami napędowymi. Podobne dylematy trapią bratnie silniki 1.3 Turbo z mocami 150 i 180 KM.


Dlatego celem odpowiedniej trwałości, płynności pracy, odpowieniej sprawności silnika w tym układu ograniczającego emisję zanieczyszczeń i niższego zużycia paliwa potrzebują wprowadzenia etapów minimalizowania negatywnych zjawisk jak LSPI/SPI, nadmiernego tarcia czy nieodpowiedniego spalania mieszanki.

Range Rover SI4 2.0 turbo na hamowni pomiary LSPI samozapłon
Czytaj więcej...
Range Rover Evoque Si4 2.0 Turbo, który ma seryjnie dysponować mocą 241 KM. Oprócz kilku innych elementów, które negatywnie wpływają na sprawność tych silników to w dużej mierze nasilone zjawisko samozapłonów pogarsza ich osiągi, zwiększa zużycie paliwa i znacznie skraca ich żywotność. Wyniki po wprowadzeniu dwóch etapów minimalizowania LSPI i SPI, z udziałem oczywiście nanotechnologii Panther P52 Grafen oraz Racing mówią same za siebie.

Do tego w znacznym stopniu poprawiły się wskazania współczynnika Lambda oraz stabilności kąta wyprzedzania zapłonu. Niestety, przyjęty jako akceptowalny współczynnik Lambda ok. 0.7 (system OBD pojazdu Nie zgłasza błędu z uwagi na przekroczenie emisji zanieczyszczeń) to poziom masy paliwa Nie spalany przez silnik, który skutkuje nasilonym przedostawaniem się paliwa do oleju, możliwością uszkodzenia głowicy, kolektora wydechowego, turbosprężarki czy układu katalitycznego.

Honda 1.5 turbo LSPI pakiet minimalizowania samozapłonów
Czytaj więcej...
Honda Civic 1.5 Turbo - w dalszej części artykułu wykres z pomiarów obciążeniowych silnika, w którym podobno nie istnieje zjawisko samozapłonów (LSPI - SPI), nadmierne tarcie, czy mieszanka, spalanie paliwa jest poprawne. Do tego podobno problem nadmiernego przedstawiania się benzyny do oleju został rozwiązany nowym oprogramowaniem, co jest mitem i fałszywą propagandą.

Tym czasem test oleju wykazał stan krytyczny po ok. 5000 km, posiadał intensywny zapach benzyny, co zarazem potwierdza, że silnik w tym przypadku degraduje olej czterokrotnie szybciej niż wskazują interwały producenta (spotkaliśmy się już z przebiegiem nawet ok. 3000 km, kiedy olej potrafi być w stanie krytycznym) jak i nadmierne przedostawanie się benzyny jest faktem. 

Ford Mustang GT 5.0 V8 Euro 6 podczas pomiarów obciążeniowych - weryfikacja zjawiska samozapłonów i emisji spalin
Czytaj więcej...
Silnik 5.0 V8, który "zmartwychwstał" ... czy to możliwe czy po prostu dostał drugie życie? Mowa o młodym Ford Mustang 5.0 GT 2016, którego właściciel, tuż po zakończeniu gwarancji, przy przebiegu ok. 50 000 km dowiedział się, że silnik w jego samochodzie jest do wymiany.

Powód: stuki na panewkach, ciągłe kontrolki Check Engine (wypadanie zapłonów), szarpania silnika, strzelanie z wydechu, duże spalanie, brak możliwości płynnej jazdy od niższych obrotów (wyczuwalne szarpnięcia), głośna, nierównomierna praca silnika już na biegu jałowym. Z pewnością tak by się stało, silnik zostałby wymieniony na nowy, gdyby nie fakt iż klient trafił na nasz artykuł o zjawisku samozapłonów, no zarówno dealer jak i Ford Polska nie mieli na to innego rozwiązania.
BMW 1.5 turbo pakiet LSPI PSI Friction Solution
Czytaj więcej...
Kolejny samochód wyjeżdża po wykonaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution. Silnik 1.5 Turbo, 3 cylindry, niewielki przebieg a po wykonaniu pakietu ucichł na biegu jałowym o ponad 4dB !!! Dlaczego ciszej pracuje?

Lepsze spalanie mieszanki = niższe skoki ciśnienia w komorze spalania = niższe wewnętrzne drgania, wibracje = niższy hałas + mniejsze tarcie = wyższa sprawność i końcowo jeszcze niższy hałas. Dodatkowo przyrost 14 KM i 25 Nm tylko przez minimalizowanie negatywnych zjawisk. 

Audi A4 3.2 FSI pakiet LSPI/SPI & Friction Solution i + 28 KM i 40 Nm więcej
Czytaj więcej...
Audi A4 3.2 FSI V6, które powinno dysponować mocą 265 KM miało jedynie 228 KM i 321 Nm. Teraz jedynie po pakiecie LSPI/SPI & Friction Solution 256 KM i 360 Nm. Oczywiście przebieg swoje zrobił lecz w tym silniku kilka negatywnych zjawisk występuje konstrukcyjnie czyli nowości ma już obniżoną sprawność. Dlatego po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution, który jest zarazem pakietem wysyłkowym silnik niesamowicie odżył.
Pakiet LSPI SPI Friction Solution oraz Gearbox Solution
Czytaj więcej...
Kolejny zestaw w drodze do klienta. Tym razem dla silnika wolnossącego (benzyna) pakiet Friction Solution oraz pakiet Gearbox Solution dla skrzyni manualnej. Pakiet Friction Solution zawiera preparaty do płukania silnika Motul Engine Clean, odpowiednio dobrany olej Motul oraz indywidualnie dobraną dawkę nanotechnologii Panther P52 Grafen (60 ml). Pakiet Gearbox Solution zawiera odpowiedni olej Motul oraz nanotechnologie Panther P52 Manual Gearbox, w tym przypadku 30 ml.

Opel Astra GTC OPC 2.0 Turbo 240 KM podczas 1 etapu minimalizowania samozapłonów
Czytaj więcej...
Tak !!! Nasze światowe odkrycie dotyczące przyczyn, konsekwencji wraz z minimalizowaniem, usuwaniem zjawiska samozapłonów w silnikach z zapłonem iskrowym pozwala na osiąganie efektów uważanych do tej pory za Nie możliwe. W tym przypadku właściciel Opla Astry GTC OPC, w limitowanej wersji Nurburgring, z silnikiem 2.0 Turbo 240 KM poszukiwał rozwiązania na relatywnie duże spalanie, ok. 12 litrów benzyny ma 100 km.

Kontakt Motul