Audi A4 3.2 FSI V6, które powinno dysponować mocą 265 KM miało jedynie 228 KM i 321 Nm. Teraz jedynie po pakiecie LSPI/SPI & Friction Solution już 256 KM i 360 Nm a można uzyskać znacznie więcej i to nadal bez chip tuningu!
Oprócz diametralnej zmiany hałasu, łatwiejszego rozruchu czy znacznie lepszej reakcji na pedał gazu znaczącą uległa poprawa charakterystyki momentu obrotowego.
Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że przyrost 28 KM i 40 Nm (a w dolnym zakresie obrotów, poniżej 2000 nawet ok. 80 Nm) jest znacznie efektywniejszy i większy niż daje wykonanie chip tuningu.
Zastosowane w tym przypadku zmiany to składowe podstawowego pakietu LSPI/SPI & Friction Solution:
- intensywne (kilkukrotne) płukanie silnika celem odpowiedniego "odkoksowania silnika"
- zmiana na odpowiednio dobrany do pakietu olej Motul (inny niż powszechnie zalecany lub fuzję olejów w zależności od potrzeb)
- wymiana na indywidualnie dobrane, efektywniejsze świece zapłonowe
- zastosowanie preparatów nanotechnologii (w indywidualnie dobranych fazach i dawkach)
- odpowiednia procedura aplikowania - zastosowania pakietu
- oraz wykonanie ponownej adaptacji.
Wynik na hamowni pokazuje wartości po 8 godzinach od wykonania pakietu. Efekt będzie jeszcze lepszy po przejechaniu ok. 3000 km (dystans po którym następuje pełność efektów z zastosowanych pakietów) a użytkownik dostaje jeszcze kilka zaleceń do wykonania (pakiet wykonany warunkowo) aby w pełnym zakresie przywrócić sprawność całej jednostce napędowej.
Dodatkowo zostało potwierdzone, że w tych silnikach Audi/VW/Skoda 3.2 FSI (zakres konstrukcyjny + nasilający się z przebiegiem) występuje:
- silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie nawet do 3000 obrotów)
- w zależności od obciążenia i synergii negatywnych zjawisk (w tym jakości paliwa i warunków atmosferycznych) nasilenie zjawiska SPI (samozapłon w wyższym zakresie obrotów)
- nieodpowiednie spalanie mieszanki
- zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia
- olej silnikowy, zalecony przez producenta nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
- nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego
- pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych, w tym problematyka nieodpowiedniego rozwarstwienia mieszanki)
- możliwość intensywnego spłukiwania oleju z gładzi cylindra, tłoka, pierścieni
- występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w skrzyni biegów (zarówno w manualnej jak i automatycznej)
- olej w skrzyni biegów (zalecony przez producenta, zarówno dla skrzyni manualnej jak i automatycznej) nie spełnia faktycznych potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie, duże wewnętrzne straty)
- niewydolny układ separacji oparów oleju oraz dolotu powietrza
- niestabilność układu zasilania
- poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie np: sprzęgła (w tym jego krótsza trwałość)
- zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych)
- sumarycznie, seryjnie (jak i po samym chip po tuningu czy innych zmianach mechanicznych np: dolot, wydech) negatywne zjawiska znacząco ograniczają naturalny i znaczący potencjał, w tym znacząco obniżają sprawność (znacznie spada wraz z wzrostem obciążenia)
Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że jednostki napędowe VW/Audi/Skoda 3.2 FSI (i wiele innych) nie powinny być tuningowane (np: poprzez chip tuning) bez skutecznego zmniejszenia tych negatywnych zjawisk (silnik, skrzynia biegów, napęd).
Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie w silnikach BMW 1.5 Turbo ( i innych tej marki) wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:
-
co to jest samozapłon LSPI oraz podstawy naszego, światowego odkrycia - Światowe odkrycie w pod opolskiej firmie na LSPI
-
informacjami o autorskich pakietach LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - Lekarstwo na samozapłon - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution
-
wynikami testów, badań i dowodami skuteczności - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
o efektywnych pakietach dla silników wolnossących z udziałem przełomowej technologii MyNano - Power Economy Performance lub jeszcze efektywniejszych Nie tylko chip tuning - silniki wolnossące mają duży potencjał Stage 1 i więcej
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia