Audi A4 3.2 FSI pakiet LSPI/SPI & Friction Solution i + 28 KM i 40 Nm więcej

Audi A4 3.2 FSI V6, które powinno dysponować mocą 265 KM miało jedynie 228 KM i 321 Nm. Teraz jedynie po pakiecie LSPI/SPI & Friction Solution już 256 KM i 360 Nm a można uzyskać znacznie więcej i to nadal bez chip tuningu!

Oczywiście przebieg swoje zrobił lecz w tym silniku kilka negatywnych zjawisk występuje konstrukcyjnie, od nowości i nasila się z przebiegiem. Czyli od nowości ma już obniżoną sprawność, osiągi, przyspieszone degradowanie oleju silnikowego, zbyt wysokie zużycie paliwa i pogorszoną trwałość.  Dlatego po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution silnik istotnie "odżył". Zarazem to dopiero początek, bo pełny efekt jest dostępny po ok. 3000 km a do tego można uzyskać jeszcze więcej, nadal bez chip tuningu stosując bardzie zaawansowane pakiety z użyciem przełomowej technologii MyNano - Power Economy Performance MyNano. 

Oprócz diametralnej zmiany hałasu, łatwiejszego rozruchu czy znacznie lepszej reakcji na pedał gazu znaczącą uległa poprawa charakterystyki momentu obrotowego. 

Jest on dostępny o znacznie wyższej wartości już od bardzo niskich obrotów co wspaniale pokazuje jak zmniejszenie tarcia, wzrost szczelności i polepszenie spalania mieszanki wpływa na wzrost sprawności silnika.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że przyrost 28 KM i 40 Nm (a w dolnym zakresie obrotów, poniżej 2000 nawet ok. 80 Nm) jest znacznie efektywniejszy i większy niż daje wykonanie chip tuningu. 

Audi A4 3.2 FSI - wykres z hamowni MAHA - pakiet zmniejszenia zjawiska samozapłonów oraz nadmiernego tarcia

Zastosowane w tym przypadku zmiany to składowe podstawowego pakietu LSPI/SPI & Friction Solution:

  • intensywne (kilkukrotne) płukanie silnika celem odpowiedniego "odkoksowania silnika"
  • zmiana na odpowiednio dobrany do pakietu olej Motul (inny niż powszechnie zalecany lub fuzję olejów w zależności od potrzeb)
  • wymiana na indywidualnie dobrane, efektywniejsze świece zapłonowe
  • zastosowanie preparatów nanotechnologii (w indywidualnie dobranych fazach i dawkach)
  • odpowiednia procedura aplikowania - zastosowania pakietu
  • oraz wykonanie ponownej adaptacji. 

Wynik na hamowni pokazuje wartości po 8 godzinach od wykonania pakietu. Efekt będzie jeszcze lepszy po przejechaniu ok. 3000 km (dystans po którym następuje pełność efektów z zastosowanych pakietów) a użytkownik dostaje jeszcze kilka zaleceń do wykonania (pakiet wykonany warunkowo) aby w pełnym zakresie przywrócić sprawność całej jednostce napędowej.

MyNano - wyniki testów - badań - dowodów skuteczności

Dodatkowo zostało potwierdzone, że w tych silnikach Audi/VW/Skoda 3.2 FSI (zakres konstrukcyjny + nasilający się z przebiegiem) występuje:

  • silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie nawet do 3000 obrotów) 
  • w zależności od obciążenia i synergii negatywnych zjawisk (w tym jakości paliwa i warunków atmosferycznych) nasilenie zjawiska SPI (samozapłon w wyższym zakresie obrotów) 
  • nieodpowiednie spalanie mieszanki 
  • zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia
  • olej silnikowy, zalecony przez producenta nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
  • nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego 
  • pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych, w tym problematyka nieodpowiedniego rozwarstwienia mieszanki)
  • możliwość intensywnego spłukiwania oleju z gładzi cylindra, tłoka, pierścieni  
  • występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w skrzyni biegów (zarówno w manualnej jak i automatycznej)
  • olej w skrzyni biegów (zalecony przez producenta, zarówno dla skrzyni manualnej jak i automatycznej) nie spełnia faktycznych potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie, duże wewnętrzne straty)
  • niewydolny układ separacji oparów oleju oraz dolotu powietrza
  • niestabilność układu zasilania 
  • poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie np: sprzęgła (w tym jego krótsza trwałość)
  • zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych)
  • sumarycznie, seryjnie (jak i po samym chip po tuningu czy innych zmianach mechanicznych np: dolot, wydech) negatywne zjawiska znacząco ograniczają naturalny i znaczący potencjał, w tym znacząco obniżają sprawność (znacznie spada wraz z wzrostem obciążenia)    

Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że jednostki napędowe VW/Audi/Skoda 3.2 FSI (i wiele innych) nie powinny być tuningowane (np: poprzez chip tuning) bez skutecznego zmniejszenia tych negatywnych zjawisk (silnik, skrzynia biegów, napęd). 

Siedziba MyNano High Automotive Technology  oraz 44tuning Performance Center

Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie w silnikach BMW 1.5 Turbo ( i innych tej marki) wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:

W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z udziałem przełomowej technologii MyNano, badań, ekspertyz, szkoleń, warunków współpracy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt