Pełna technicznie diagnostyka obciążeniowa wraz z rekonesansem techniczno prawnym samochodów z instalacjami LPGPełna technicznie diagnostyka obciążeniowa wraz z rekonesansem techniczno prawnym samochodów z instalacjami LPG

W drodze do naszego odkrycia Prawy o LPG jak i Światowego odkrycia w zakresie samozapłonów (LSPI i SPI) również w silnikach m.in zasilanych LPG

skutków a zarazem minimalizowania usuwania tych obniżających sprawność jak i destrukcyjnych zjawiska wykonujemy wykonując na bieżąco diagnostyki obciążeniowe, ekspertyzy techniczne w tym zakresie, opracowaliśmy pełną technologią techniczo prawną w tym zakresie. Dlatego zanim dowiesz się, że montaż instalacji LPG, w formie powszechnej na rynku jest  niepełny technicznie i w dużej mierze sprzeczny z prawem (mimo posiadania na takowe instalacje homologacji) zapoznaj się z poniższymi informacjami.

 

 Większa Moc z LPG i jego LSPI - artykuł redaktorski w miesięczniku Nowoczesny Warsztat Większa Moc z LPG i jego LSPI - artykuł redaktorski w miesięczniku Nowoczesny Warsztat

To wszystko ma na celu uświadomienie Tobie, że jest możliwość aby Twój samochód poprawnie, bezpiecznie i efektywnie pracował na instalacji LPG. Jednak aby to osiągnąć wymagane jest w pełni techniczne działanie, krok po kroku z wykorzystaniem wiedzy inżynierii konstrukcyjnej, motorsportowej a nie tej powszechnie dostępnej na rynku, nawet u samych producentów danych instalacji.

Dlatego precyzyjnie sprawdzamy jak została Tobie zamontowana instalacja, jak pracuje Twój silnik, jakie ma parametry, jak nasilone są negatywne zjawiska (jak samozapłon, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie)  i co zrobić aby pracował znacznie lepiej zużywając mniej gazu.

 
Podczas weryfikacji w warunkach hamownianych, które stanowią jedno z części naszej autorskiej diagnostyki obciążeniowej silników z instalacjami LPG Podczas weryfikacji w warunkach hamownianych, które stanowią jedno z części naszej autorskiej diagnostyki obciążeniowej silników z instalacjami LPG
 

Z życia wzięte. Po zamontowaniu instalacji LPG i renomowanego "gazownika" pojawiły się niepokojące objawy czyli przypadek poszkodowanego użytkownika w życia wzięty

Chcąc poznać prawdę o pracy swojego samochodu z zamontowaną sekwencyjną instalacją gazową zgłosił użytkownik kolejnego samochodu. Tym razem do nas trafił SUV z silnikiem 3.6 V6 Chrysler Town & Country z przebiegiem niecały 60 000 km.
Diagnostyka wykazał kompletnie źle zamontowaną fazę lotną, nieodpowiednia jej wydolność, konstrukcję, nieodpowiedni dobór komponentówDiagnostyka wykazał kompletnie źle zamontowaną fazę lotną, nieodpowiednia jej wydolność, konstrukcję, nieodpowiedni dobór komponentów

Na szczęście objawy zostały w porę wyłapane przez użytkownika i co ważne ich nie zbagatelizował 

  • zwiększony hałas silnika przy pracy na LPG
  • pogorszona reakcja na naciśnięcie pedału gazu
  • przy dynamicznej jeździe zwiększone zużycie LPG (o 30%) i do tego benzyny
  • pogorszona reakcja automatycznej skrzyni biegów i częsta redukcja biegów na wyższe
  • co jakiś czas niepokojące szarpnięcia i jakby sinik zastanawiał się co zrobić 
  • im większe obciążenie tym większy spadek siły silnika w stosunku do tego co było przed zamontowaniem instalacji LPG  
  • mimo takich objawów zakład montujący po swoich weryfikacjach wydawał samochód jako rzekomo w pełni poprawnie działający

W dokumentach pojazdu widnieje moc 286 KM a samochód posiada zamontowaną instalacją gazową LPG w fazie lotnej. Niestety na LPG jedynie 235 KM i bardzo niska sprawność jednostki napędowej. 

Pomiar w warunkach hamownianych tego silnika 3.6 V6 o seryjnej mocy 286 KM w pracy na LPG wykazał jedynie 235 KMPomiar w warunkach hamownianych tego silnika 3.6 V6 o seryjnej mocy 286 KM w pracy na LPG wykazał jedynie 235 KM
 
Dosyć skrupulatnego użytkownika po zamontowaniu instalacji niepokoiły coraz to bardziej postępujące podczas użytkowania kwestie pogorszonej reakcji na naciśniecie pedału gazu, spadku dynamiki, utraty płynności pracy automatycznej skrzyni biegów. Zużycie LPG również odbiegał o deklarowanej gdyż było większe od benzyny o 30%. Te kwestie zgłaszane były do zakładu montującego. Niestety otrzymywał za każdym razem informacje, że wszystko zostało sprawdzone i instalacja pracuje poprawnie.

Dla porównania skali spadku sprawności i osiągów takie silniki 3.6 V6 pracując na benzynie w podobnych warunkach otoczenia potrafią seryjnie generować moc na poziomie ok. 270-275 KM. 

Niestety pomiary tego egzemplarza wykazały, że po przełączeniu na LPG silnik ten generuje jedynie 235 KM. Za to zweryfikowanie pracy na benzynie ukazało już 260 KM. Krzywe momentu obrotowego, wartości momentu obrotowego, wartości składu mieszanki i inne dane parametry pracy silnika potwierdziły, że regulacja LPG wykonana jest daleko od optymalnej i bezpiecznej.
 

Do tego silnik ten nie został przez zakład montujący instalację przygotowany do pracy na gazie (nie wykonano przygotowania Bi-Fuel)

Choć seryjny osprzęt i dane regulacji fabrycznej, dane producenta tych silników o nie przygotowaniu ich Bi-Fuel wykazują taką konieczność również producent instalacji nie stawia takiego wymagania. Natomiast po weryfikacji "mechanicznej strony instalacji" w tym montażu osprzętu instalacji, niestety również wykonany został w sposób „szybki” i daleki od fachowego. Nieodpowiedni dobór fazy lotnej , montaż i dobór rozpylaczy, reduktora, wtryskiwaczy (montaż rozpylaczy bez demontażu kolektora ssącego) to kilka z wielu innych wykazanych nieprawidłowości.
 
Wartości mocy i momentu obrotowego z pomiaru silnika 3.6 V6 Chrysler z włączoną instalacją LPGWartości mocy i momentu obrotowego z pomiaru silnika 3.6 V6 Chrysler z włączoną instalacją LPG
 
Weryfikacja składu mieszanki wykazała wartości na poziomie "bardzo bogatej mieszanki" w zakresie niespalanym przez silnik spalinowy, tym bardziej wolnossący. Zatem potwierdził się fakt tak nadmiernego wzrostu zużycia gazu w stosunku do benzyny na możliwym poziomie ok. 30%. Do tego diagnostyka obciążeniowa wykazała, że "paliwo gazowe" pali się jeszcze w układzie wydechowym, obciążając np.: zawory wydechowe, sondy Lambda czy układ katalityczny. Z pozornie wyglądających dużych oszczędności, tak bardzo reklamowanych w folderze producenta tej instalacji BRC, jeżeli weźmiemy pod uwagę nadmiar zużytego gazu, skrócenie trwałości silnika, negatywny wpływ nawet na skrzynię biegów (kilku krotny wzrost redukcji, zmian biegów, większe wibracje i tarcie wewnętrzne) to zamiast oszczędzić użytkownik popada w większe koszty.
 
 Pomiar silnika 3.6 V6 po przełączeniu na benzynę i wyłączeniu instalacji LPG na poziomie jej zasilania (wyciągnięcie bezpiecznika)Pomiar silnika 3.6 V6 po przełączeniu na benzynę i wyłączeniu instalacji LPG na poziomie jej zasilania (wyciągnięcie bezpiecznika)
 
Jednak jest i plus w całej tej sytuacji, gdyż użytkownik otrzymał od nas projekt usunięcia dylematów. Po wykonaniu wg naszej autorskiej technologii LPG Performance jego silnik może dysponować mocą ok. 290 - 300 KM na LPG, dużo lepszą płynnością pracy silnika, lepszą elastycznością i dynamiką. Do tego zmniejszeniem zużycia gazu w stosunku do aktualnego zużycia o ok. 20% wraz znaczącym polepszeniem trwałości silnika i skrzyni biegów.
 
Robert Halicki - autor światowego odkrycia w zakresie diagnozowania, występowania, minimalizowania, usuwania zjawiska samozapłonów a zarazem prawdy o efektach jakie daje nanotechnologia Panther P52 aplikowana wszędzie tam gdzie jest olej jak i do paliw Robert Halicki - autor światowego odkrycia w zakresie diagnozowania, występowania, minimalizowania, usuwania zjawiska samozapłonów a zarazem prawdy o efektach jakie daje nanotechnologia Panther P52 aplikowana wszędzie tam gdzie jest olej jak i do paliw
 

Natomiast przy wybraniu opcji technologii Tuning LPG taki silnik mimo zastosowania LPG jest wstanie dysponować mocą ok. 340-350 KM zarazem bezpiecznie i efektywnie pracując na paliwie gazowym.

 
Nowsza wersja silnika 3.6 V6 z zamontowana instalacją LPG w formie rynkowej. Wyższa temperatura, znaczący wzrost obciążenia silnika, wzrost tarcia, brak należytej karencji jakości, lepkości oleju przy zamontowaniu instalacji LPG to powszechny model działania na rynku LPGNowsza wersja silnika 3.6 V6 z zamontowana instalacją LPG w formie rynkowej. Wyższa temperatura, znaczący wzrost obciążenia silnika, wzrost tarcia, brak należytej karencji jakości, lepkości oleju przy zamontowaniu instalacji LPG to powszechny model działania na rynku LPG
 

Finalnie właściciel tego samochodu z silnikiem 3.6 V6 wyjechał od nas z wyłączoną instalacją LPG

gdyż dalsze użytkowanie z włączoną instalacją LPG oprócz sprzeczności z ekonomią wpływało bardzo mocno na nasilenie negatywnych zjawisk, spadek trwałości silnika, skrzyni biegów oraz przy niekorzystnym zbiegu okoliczności na możliwość potencjalnego stworzenia katastrofy w ruchy drogowym.
   

 

Dlatego nasza autorska diagnostyka obciążeniowa dla silników z instalacją LPG jest zawsze potrzebna w każdym samochodzie pracującym na paliwie gazowym celem:

  • faktycznej weryfikacji pracy silnika czy całej jednostki napędowej w pracy z zamontowaną instalacją LPG w formie powszechnej, niepełnej technicznie dostępnej na rynku (nasze ekspertyzy techniczne wykazały, że jeżeli instalacja została wykonana wg specyfikacji jej producenta, posiada homologację to i tak nie zapewnia pełnej technicznie poprawności jej działania jak i kompatybilności z oryginalnym systemem zasilania, sterowania pracą jednostką napędową, układem zapłonowym, nasila negatywne zjawiska)  
  • nieodpowiedniej pracy na LPG czy po przełączeniu na benzynie (zwiększone zużycie LPG, spadki elastyczności silnika, dynamiki, pogorszenie pracy automatycznej skrzyni biegów)
  • określenia przyczyn nadmiernego zużycia paliwa gazowego w stosunku do benzyny jak i nadmiernego zużycia benzyny z uwagi na występowanie od nowości negatywnych zjawisk (wady kontrakcyjne wpływające na spadek sprawności i zbyt duże zużycie benzyny)  
  • zaświecania się kontrolki Check Engine (np.: nie odpowiednie spalanie paliwa gazowego, adaptacje sondy Lambda)
  • wykrycia nieodpowiednich regulacji, nieodpowiedniego doboru komponentów instalacji LPG,
  • sprawdzenia czy silnik nie posiada wad konstrukcyjnych, obniżonej sprawności, kondycji 
  • sprawdzenie nasilenia negatywnych zjawisk w tym  zjawisko samozapłonów (LSPI/SPI), nadmiernego tarcia i nieodpowiedniego spalania mieszanki
  • sprawdzenia kondycji, stanu silnika i osprzętu przed wykonaniem montażu LPG (silniki używane)
  • ustalenia przyczyn usterek np.: przyspieszonej naprawy zaworów, uszkodzeń silników, tłoków, przegrzewania się silnika, zatarć silników
  • wykrycia nie prawidłowo przeprowadzonych napraw silnika, modernizacji i napraw instalacji LPG
  • sprawdzenia poprawności wykonanych napraw w szczególności po wymianach wtryskiwaczy, reduktorów jak i naprawach silnika
  • sprawdzenia stanu silnika po zakupie samochodu z instalacja LPG lub przed końcem gwarancji fabrycznej na instalację LPG lub samochód z fabryczną instalacją LPG
Jedno z szeregu prac w zakresie diagnostyki LPG to weryfikacja kluczowych, aktualnych parametrów pracy silnika w stosunku z optymalnym wzorcem jego pracyJedno z szeregu prac w zakresie diagnostyki LPG to weryfikacja kluczowych, aktualnych parametrów pracy silnika w stosunku z optymalnym wzorcem jego pracy

Dlatego zakres naszej autorskiej diagnostyki obciążeniowej wraz z rekonesansem techniczno prawnym dla silników z LPG często obejmuje:

  • sprawdzenie stanu osprzętu silnika, test oleju, weryfikację filtrów, osprzętu instalacji LPG czyli ogólnej sprawności przed wykonaniem diagnostyki obciążeniowej
  • stosowny, autorski zakres pomiarów obciążeniowych (w tym na LPG i na benzynie) na hamowni obciążeniowej wraz z zebraniem szeregu danych odczytowych pracy silnika
  • weryfikację pracy w warunkach rzeczywistych - drogowych 
  • zebranie danych dotyczących pracy silnika w tym układu zasilania, występowania zjawiska samozapłonów (zjawisko Low Speed Pre Ignition / Pre Ignition), nadmiernego tarcia (w tym nadmiernego obciążenia silnika) i nieodpowiedniego spalania mieszanki 
  • weryfikację wydolności instalacji LPG, jej pracy również weryfikację składu mieszanki AFR (Lambda, opcjonalnie jako zakres dodatkowy cała analiza składu spalin)
  • ocenę generowania momentu obrotowego, mocy, energii z paliwa względem danych odczytowych
  • weryfikację wykonywalności parametrów zadanych przez jednostki sterujące (w przypadku sterownika LPG do wykonania przy możliwości dostępności do jego oprogramowania lecz jest to zakres potrzebny do wykonania jedynie przy wnikliwych procesach przeciwko danemu producentowi) 
  • weryfikację przygotowania silnika do pracy w układzie Bi-Fuel
  • fizyczną weryfikację stanu układu zasilania, ssącego, wtryskowego etc. czy stanu, doboru świec zapłonowych (opcjonalnie weryfikację elementów komory spalania)
  • opcjonalnie test szczelności np.: układu ssącego, doładowania, silnika (szczelności statycznej metodą ciśnieniową - nie mylić z niemiarodajnym testem kompresji), zasilania
  • poprawność montażu, wydolności, regulacji instalacji LPG
  • wpływ zastosowanego oleju silnikowego co do lepkości i jakości względem nasilania negatywnych zjawisk, wpływu na sprawność i skrócenie trwałości 
  • analizę danych w porównaniu z optymalnymi a w przypadku wynikłej z danych potencjalnej nieszczelności silnika wykonanie w opcji dodatkowej testu szczelności silnika, jedno bądź dwu etapowego (nie mylić z testem kompresji który jest nie miarodajny) określającego faktyczną, mechaniczną sprawność silnika
  • weryfikację dokumentacji z montażu instalacji, danych ujętych w homologacji etc w zestawieniu z faktycznie obowiązującym prawem
  • weryfikację pod względem bezpieczeństwa użytkowania danego samochodu na paliwie gazowym LPG 
  • weryfikację informacji przeglądowych nadanych przez producenta instalacji/ zakład montażowy z faktycznymi wymaganiami techniczno prawnymi
Fabryczna instalacja w Kia Rio marki BRC, która faktycznie nie spełnia potrzeb technicznych tego silnika a silnik nie jest przygotowany przez producenta do pracy ba obydwóch paliwach - brak przygotowania Bi-Fuel  Fabryczna instalacja w Kia Rio marki BRC, która faktycznie nie spełnia potrzeb technicznych tego silnika a silnik nie jest przygotowany przez producenta do pracy na obydwóch paliwach - brak przygotowania Bi-Fuel

Na podstawie tych danych określamy w zależności od finalnej decyzji wynikającej ze stanu pojazdu i pracy na LPG:

  • o ile taka jest decyzja i potrzeba zasadność, zakres roszczenia wobec gwaranta (zakładu montażowego, producenta instalacji, producenta samochodu) 
  • czy możesz bezpiecznie nadal użytkować samochód z włączoną instalacją LPG
  • czy instalacja rokuje modernizacją celem doprowadzenia silnika do poprawnej pracy na LPG
  • zasadności technicznej i ekonomicznej dalszego korzystania z LPG w stosunku do możliwości efektywnego zmniejszenia zużycia benzyny (w zależności od rodzaju silnika, jednostki napędowej możliwości zmniejszenia zużycia benzyny oscylują w zakresie 15-30%)  
  • co należy usprawnić aby jednostka napędowa uzyskała poprawną sprawność w pracy zarówno na LPG jak i na benzynie (zakres przygotowania Bi-Fuel)
  • jaki zakres ma obejmować indywidualny pakiet minimalizowania negatywnych zjawisk LSPI/SPI & Friction Solution LPG 

 Użytkownik tego Dodge Durango 5.7 mającego zamontowaną instalację LPG systemu Stag po zapoznaniu się z informacjami na naszej stronie i rozmowie z nami w porą wyłączył instalację gazową.  Użytkownik tego Dodge Durango 5.7 mającego zamontowaną instalację LPG systemu Stag po zapoznaniu się z informacjami na naszej stronie i rozmowie z nami w porą wyłączył instalację gazową. Po wykonaniu diagnostyki LPG u nas potwierdził się bardzo negatywnych wpływ tej instalacji na trwałość, sprawność tego silnika a zarazem bardzo duże nasilenie negatywnych zjawisk

Więc jeżeli masz samochód z instalacją LPG, wolisz profilaktyczne działanie niż niepotrzebne naprawy, jesteś użytkownikiem mającym dylematy z instalacją LPG lub jesteś zakładem montażowym, który od dziś chce działać w pełni technicznie i faktycznie w zgodzie z prawem, zamiast ryzykować na samochodach klientów faktycznie rozumieć krok po kroku co się robi i robić powinno, to: 

Następnie skontaktuj się z nami , gdyż mamy po faktyczny sprawdzeniu Twojego samochodu z LPG dla Ciebie wiele efektywnych, bezpiecznych rozwiązań - kontakt

Używamy cookies tak jak większość witryn do udoskonalenia naszej strony, zbierania danych statystycznych oraz dla poprawienia Twojego komfortu korzystania z niej. Aby dowiedzieć się więcej zobacz polityka prywatności.