Jeep Grand Cherookee Track Hawk moc deklarowana 707 KM - moc rzeczywista 550-560 KM - pełny zakres diagnostyki obciążeniowej podczas weryfikacji nasilenia zjawiska LSPI - SPI oraz emisji zanieczyszczeń - spaliny na poziomie tworzącym zagrożenie zdrowia a nawet życia dla osób jadących w ciągu spalin tego pojazdu
Masz samochód nowy, po okresie docierania i chcesz nim bezpiecznie, długo jeździć? Może chcesz aby zminimalizować seryjnie, jeszcze Tobie nie znane, występujące w nim negatywne zjawiska?
Być może chcesz dokonać tuningu lecz nie chcesz ryzykować skróceniem trwałości czy szeregiem uciążliwych problemów?
Chcesz mieć wykonana usługę w pełni technicznie czy rzetelnie, fachowo sprawdzić jaką samochód, silnik, jednostka napędową (w tym skrzynia, napęd) posiada kondycję, w jakim jest stanie?
Nowy samochód na gwarancji podczas diagnostyki obciążeniowej celem weryfikacji stopnia nasilenia oraz przyczyn negatywnych zjawisk w tym nierównomiernego zjawiska wypadania zapłonów
Lub poszukujesz rozwiązania przyczyn i skutków, nawet kilkuletnich problemów, kosztownych napraw w swoim samochodzie, ciągniku rolniczym również od nowości w będącym jeszcze na gwarancji lub pod ochroną producenta?
Zanim dowiesz się, jak wiele zyskasz poprzez faktyczne, pełne technicznie sprawdzenie kondycji, stanu swojej jednostki napędowej z wykorzystaniem unikalnej, naszej autorskiej technologii diagnostycznej, która pozwoliła nam na m.in wykrycie podstaw afery Diesel Gate, dokonanie światowego odkrycia, Afery Gazowej LPG
Odpowiedź z ADAC dotycząca możliwości wykonania ekspertyzy w zakresie m.in występowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nadmierne tarcie i nieodpowiednie spalanie mieszanki
nie posiadają takiej możliwości i technologii technicznej nawet takie organizacje jak TUV, Dekra czy ADAC, ustalając dzięki niej faktyczny stan, parametry pracy Twojego:
- silnika, jego osprzętu (układu wtryskowego, zapłonowego, ssącego, doładowania, zasilania, paliwowego i chłodzenia)
- skrzyni biegów i innych elementów przeniesienia napędu
- jakości i rzetelności jego serwisowania
- poprawności zastosowanych materiałów ekstrakcyjnych (filtry, oleje, świece zapłonowe)
- wad ukrytych (konstrukcyjnych od nowości, powstałych w ich wyniku podczas użytkowania czy przez nieodpowiednio wykonane naprawy)
- silnika z instalacją LPG zamontowaną w formie powszechnej na rynku lub nazywanej jako "fabrycznej" (dla LPG zobacz również diagnostyka LPG)

Dlatego sprawdzany jest również stan, praca, sprawność kluczowych urządzeń odpowiedzialnych za ograniczenie emisji zanieczyszczeń, co jest ustanowione wymogami technicznymi i prawa (w tym o przeciwdziałaniu stwarzania zagrożenia zdrowia i życia m.in dla osób jadących w pojazdach w ciągu spalin pojazdu poprzedzającego):
- układów recyrkulacji spalin EGR
- filtrów cząstek stałych DPF, FAP
- katalizator (katalizatorów)
- systemu AdBlue
- katalizatorów SCR

jak i poziom nasilenia negatywnych zjawisk, występujących konstrukcyjnie jak i w wyniku eksploatacji, również ustanowiony przepisami prawa o przeciwdziałaniu potencjalnemu stwarzaniu zagrożenia powstaniem katastrofy w ruchu lądowym:
- samozapłonów (LSPI - Low Speed Pre Ignition oraz SPI - Speed Pre Ignition)
- nadmiernego tarcia i jego przyczyn
- nieodpowiedniego spalania mieszanki i jego przyczyn
- spadku szczelności dynamicznej i jej przyczyn
- poziomu degradowania olejów (silnikowego, przekładniowego, hydraulicznego)

Wasza autorska diagnostyka obciążeniowa a sytuacja powszechnie stosowania diagnostyka komputerowa czy same pomiary na hamowni?
wykres z hamowni Honda 1.5 turbo po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution - w tle pomiar seryjny - mimo występowania seryjnie bardzo nasilonych negatywnych zjawisk kontrolka Check Engine jest zgaszona - nie zapala się
Panuje wśród kierowców, mechaników a nawet tunerów powszechna opinia, że kiedy:
- kontrolka Check Engine jest zgaszona
- samochód jedzie płynnie (nie szarpie), nie dymi
- nie słychać z niego niepokojących dźwięków
- nie ubywa oleju na miarce
- skrzynia nie szarpnie a zmiana biegów następuje podobnie jak wcześniej
- wymiana oleju jest robiona częściej niż zaleca producent
to silnik, skrzynia i inne elementy układu napędowego są w dobrej kondycji, więc nic nie trzeba dodatkowo sprawdzać.

Za to jak kontrolka Check Engine zaświeci się, to wystarczy podłączyć samochód do komputera, który podobno prawdę powie co jest uszkodzone i wymienić element (elementy) którego błąd, błędy dotyczą i ... będziesz Pan zadowolony :-)

Jednak nic bardzie błędnego!!! W rzeczywistości technicznej kontrolka Chceck Engine prawdy o stanie kondycji nie pokazuje a jedynie przekroczony zakres ustalony przez producenta w oprogramowaniu jako daną wartość maksymalną, minimalną, brak odpowiedniej komunikacji, chwilowe przekroczenia czy przerwy w komunikacji.
Rajdowy Ford Fiesta R200 1.6 benzyna podczas zakresu diagnostycznego, rekonesansu technicznego celem wykonania pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk silnik oraz skrzynia biegów
Wielu producentów samochodów, silników zaprogramowało tak margines zaświecenia się kontrolki Check Engine, że potrafi ona zaświecić się

- szybko i znacząco zmniejszyć koszty przygotowania oprogramowania sterującego danym zespołem lub szeregiem zespołów (proces przygotowania precyzyjnej regulacji pracy silnika to najczęściej z uwagi na wymagane szereg testów warunkach rzeczywistych jest jednym z kluczowych, największych kosztów w procesach przygotowania do produkcji pojazdów czy silników a zarazem jest bardzo czasochłonny)
- zmniejszyć podstawy do szeregu reklamacji, również ze strony serwisów, mechaników
- nie borykać się z często zapalonymi kontrolkami Check Engine w nowych samochodach na gwarancji
- nie mieć za dużo szybko namacalnych problemów ze strony użytkownika, kiedy ich samochód porusza się w różnych warunkach klimatycznych.

W drodze przeniesienia naszej wiedzy, ponad 25 doświadczenia, technologii z motorsportu na drogę w pełni wykazaliśmy, że wykonywanie samej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni nie pokazuje faktycznego stanu i kondycji silnika i osprzętu.
Pomiar analizy spalin, do tego w formie dynamicznej jest aktualnie dostępny wraz z pełnym zakresem poszerzonej pełnej diagnostyki obciążeniowej, w formie rynkowo niezależnej na terenie UE dostępny tylko u nas. Nowy samochód Jeep 1.3 Turbo, znaczące generowanie emisji zanieczyszczeń, kontrolka Check Engine zgaszona
Co więcej, wykonanie samej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni jest sprzeczne z faktycznymi potrzebami techniczno prawnymi a wykonujący czy zlecający przy niekorzystnym zbiegu okoliczności, nawet po kilku latach mogą ponieść dotkliwą odpowiedzialność cywilną i karną.
test stanu i poziomu degradowania oleju oleju silnikowego to jedna z ważnych i podstawowych czynności w naszym zakresie diagnostycznym
Otóż w ten już płytki niepełny technicznie sposób, owszem stosowany przed laty (diagnostyka komputerowa czy nawet pomiary na hamowni) lecz niestety powszechnie nadal

W wielu silnikach czy jednostkach napędowych zjawisk występujących już konstrukcyjnie (od nowości czyli od wyjazdy z fabryki)

Silnik 1.9TDI podczas wykonywania diagnostyki obciążeniowej - wykres z opisem
Dlatego opracowaliśmy autorski zakres diagnostyki obciążeniowej (w warunkach drogowych i hamownianych) której zakres pozwala określić faktyczną kondycję silnika i jego osprzętu. Jej precyzyjny zakres opracowaliśmy w taki sposób aby można było ją wykonywać we wsparciu o pomiary na hamowni jak z wykorzystaniem warunków rzeczywistych.


Stała się również silnym wsparciem i dużą pomocą dla importerów pojazdów i maszyn chcących usunąć usterki zgłaszane przez użytkownika w momentach, kiedy producent np. jednostki napędowej nie ma rozwiązania.

Poprzez faktyczne sprawdzenie stanu, kondycji Twojego silnika, jego osprzętu, generowania energii z paliwa (jego spalania) i nasilenia negatywnych zjawisk przede wszystkim zyskujesz konkretną wiedzą na temat stanu Twojego silnika czyli „serca w samochodzie”. Dzięki temu nasi klienci, zyskując informacje czy stan pozwala:
- na wykonanie pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk czy tuningu
- w jakim stopniu są nasilone negatywne zjawiska i jaki zakres należy zastosować aby je efektywnie zminimalizować
- na bezpiecznie użytkowanie samochodu
- na weryfikacje stanu, kondycji w stosunku do danych określonych w protokole zakupu, ofercie sprzedaży



Dlatego tak naprawdę bez znaczenia czy masz (nasza autorska technologia diagnostyczna pozwalająca nawet na uzyskanie wymiany pojazdów, maszyn, silników czy uzyskanie odszkodowań):
- samochód osobowy
- dostawczy
- terenowy (4x4)
- kempingowy (Camper)
- ciężarowy
- ciągnik rolniczy czy kombajn
- motocykl czy Quad
- a nawet silnik przemysłowy









Co więcej w większości silników występują od nowości negatywne zjawiska (konstrukcyjnie) jak samozapłon LSPI/SPI w silnikach benzynowych, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie, przyspieszony spadek szczelności dynamicznej, nadmierne przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego zarówno w silnikach benzynowych jak i wysokoprężnych (Diesel).
Wykres z hamowni widoczny efekt LSPI Kia Pro Ceed 1.6 T GDI 204 KM

Kolejnym ważnym punktem, który przemawia za koniecznością precyzyjnego sprawdzenia kondycji, w tym nowych silników (minimalny przebieg do pomiarów to ok. 3000 km) są występujące wady fabryczne czy nasilone negatywne zjawiska. Do takich często należą:
- nadmierne pulsacje w układzie wtryskowym, doładowania
- niska wydolność chłodzenia powietrzna, termiczna, dolotowego
- nie odpowiednie regulacje fabryczne (np.: zbyt bogaty, ubogi skład mieszanki, ustawienia programowe na inny rynek paliwowy, klimatyczny niż wynika to z miejsca użytkowania pojazdu etc),
- nieodpowiednie działanie urządzeń odpowiedzialnych za emisję spalin (EGR, DPF, SCR, system AdBlue)
- występowanie zjawiska LSPI (Low Speed Pre Ignition – samozapłon, spalanie stukowe – detonacyjne) w wielu silnikach z zapłonem iskrowym
- nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie, spadek szczelności dynamicznej
- nadmierne przedostawanie się paliwa do oleju
- nieodpowiedni dobór materiałów eksploatacyjnych jak np: olej co do klasy jakości i lepkości, świece zapłonowe, oleje przekładniowe czy hydrauliczne



Nasza autorska diagnostyka obciążeniowa jest bardzo często potrzebna w celach:
- weryfikacji nasilenia negatywnych zjawisk jak samozapłon (LSPI oraz SPI) ,nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie, spadek szczelności dynamicznej i na tej podstawie określenia zakresu pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk
- stopnia degradowania oleju silnikowego, przekładniowego, hydraulicznego
- poziomu emisji zanieczyszczeń i poprawności działania elementów ograniczających emisję zanieczyszczeń
- poznania faktycznych potrzeb regulacyjnych danego silnika przed przystąpieniem do tuningu (silniki nowe i sprawne używane)
- wykrycia nieodpowiednich regulacji fabrycznych lub silników nowych posiadających ukryte wady
- poznania jakości, kaloryczności paliwa na jakim dany silnik pracuje
- sprawdzenia kondycji, stanu silnika i osprzętu przed wykonaniem tuningu (silniki używane)
- ustalenia przyczyn usterek
- sprawdzenia zgodności stanu silnika, osprzętu w stosunku do przebiegu (wykrywanie samochodów z przekręconym licznikiem)
- wykrycia nie prawidłowo przeprowadzonych napraw
- sprawdzenia poprawności wykonanych napraw w szczególności po wymianach wtryskiwaczy, turbosprężarek czy inny naprawach silnika
- sprawdzenia stanu sinika, samochodu po zakupie lub przed końcem gwarancji fabrycznej
- sprawdzenie stanu osprzętu silnika, filtrów etc. czyli ogólnej sprawności przed wjazdem na hamownie obciążeniową
- stosowny test obciążeniowy (kilkukrotny) na hamowni obciążeniowej wraz z zebraniem szeregu danych odczytowych pracy silnika
- zebranie danych dotyczących pracy silnika w tym układu wtryskowego, doładowania, EGR, DPF, wydolności termicznej jak również składu mieszanki AFR (Lambda)
- ocenę generowania momentu obrotowego, mocy względem danych odczytowych
- weryfikację wykonywalności parametrów zadanych przez jednostkę sterująca
- fizyczną weryfikację stanu układu doładowania (w tym np.: turbosprężarki), ssącego, wtryskowego etc. czy stanu świec zapłonowych (komory spalania) w silnikach benzynowych
- test szczelności np.: układu ssącego, doładowania, EGR
- poprawność montażu, wydolności, regulacji w przypadku silnika zasilanego LPG
- analizę danych w porównaniu z optymalnymi a w przypadku wynikłej z danych potencjalnej nieszczelności silnika wykonanie w opcji dodatkowej testu szczelności silnika (nie mylić z testem kompresji który jest nie miarodajny).
Sprawdzenie stanu filtrów powietrza, paliwa czy oleju wiele potrafi powiedzieć o jakości wcześniejszego serwisowania jak i o możliwych spadku sprawności a nawet potencjalnych, ukrytych usterkach. Samochód po wykonaniu diagnostyki został zareklamowany i finalnie klient otrzymał zwrot kwoty wraz z poniesionymi kosztami zakupu tego pojazdu.
Taki fachowy i pełny technicznie zakres diagnostyki obciążeniowej po zebraniu danych, fizycznej weryfikacji, ocenie stanu i analizie danych pozwala nam po wykonaniu pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk (wykonanie pakietów minimalizowania przed zmiana osiągów jest wymogiem techniczno prawnym, brak wykonania rodzi znamiona przestępstwa lub jest przestępstwem w rozumieniu Kodeksu Karnego):
- w silnikach benzynowych (wolnossące oraz doładowane) oraz z LPG
- w silnikach wysokoprężnych Diesel (osobowe, dostawcze, kampery)
- ciężarowych czy maszynach rolniczych




Decydując się u nas możesz mieć pewność, że wykonamy zakres naszej autorskiej, pełnej technicznie usługi począwszy od weryfikacji stanu, potrzeb przez diagnostykę obciążeniową, pakiety minimalizowania negatywnych zjawisk, obsługę serwisową a kończąc na potencjalnym tuningu to jeżeli:
- silnik jest sprawny lub rokuje sprawnością po etapach minimalizowania negatywnych zjawisk czy naprawach (a tuning faktycznie jest nadal zasadny) to dokonamy odpowiedniej prac krok po kroku optymalizacji i to w formie tuningu szytego na miarę
- jeżeli nie, to choćby starał się nam zapłacić więcej, obiecywał więcej zleceń czy chciał wykonać tuning na własne ryzyko to tuningu i tak nie wykonamy.
Cenna informacja! W przypadku samochodów będących na gwarancji fabrycznej, rozszerzonej lub będących podczas ochrony producenta (mnóstwo osób nie wie o tym obowiązującym prawie) z uwagi na przepisy i homologację dotyczącą m.in ograniczenia emisji zanieczyszczeń (spalin)
Wiele przepisów mało znanych milionom użytkowników dostępne są na https://eur-lex.europa.eu/homepage.html również w języku polskim

Nasz lekko mówiąc rekordzista, klient z Opola (Pan Krzysztof), od chwili wykonania zakresu ekspertyzy dotyczącego samochodu marki Citroen do chwili odzyskania wartości fakturowej za 2 letni pojazd i zakupu nowego samochodu załatwił wszystko w 2 tygodnie !!!

Zatem jeśli masz więcej pytań, chcesz zweryfikować stan, kondycję Twojego silnika wraz z nasileniem negatywnych zjawisk, fachowy tuning lub po prostu sprawdzić faktyczny stan Twojego samochodu, silnika czy jego osprzętu to zapraszamy do kontaktu - kontakt