Jeep Grand Cherookee Track Hawk moc deklarowana 707 KM - moc rzeczywista 550-560 KM - pełny zakres diagnostyki obciążeniowej podczas weryfikacji nasilenia zjawiska LSPI - SPI oraz emisji zanieczyszczeń - spaliny na poziomie tworzącym zagrożenie zdrowia a nawet życia dla osób jadących w ciągu spalin tego pojazduJeep Grand Cherookee Track Hawk moc deklarowana 707 KM - moc rzeczywista 550-560 KM - pełny zakres diagnostyki obciążeniowej podczas weryfikacji nasilenia zjawiska LSPI - SPI oraz emisji zanieczyszczeń - spaliny na poziomie tworzącym zagrożenie zdrowia a nawet życia dla osób jadących w ciągu spalin tego pojazdu

Masz samochód nowy, po okresie docierania i chcesz nim bezpiecznie, długo jeździć? Może chcesz aby zminimalizować seryjnie, jeszcze Tobie nie znane, występujące w nim negatywne zjawiska?

 

Dzięki naszemu światowemu odkryciu można wykonać oparte na nim pakiety minimalizowania negatywnych zjawisk w samochodach, silnikach, pojazdach na gwarancji

Być może chcesz dokonać tuningu lecz nie chcesz ryzykować skróceniem trwałości czy szeregiem uciążliwych problemów?

Chcesz mieć wykonana usługę w pełni technicznie czy rzetelnie, fachowo sprawdzić jaką samochód, silnik, jednostka napędową (w tym skrzynia, napęd) posiada kondycję, w jakim jest stanie?

Nowy samochód na gwarancji podczas diagnostyki obciążeniowej celem weryfikacji stopnia nasilenia oraz przyczyn negatywnych zjawisk w tym nierównomiernego zjawiska wypadania zapłonów  Nowy samochód na gwarancji podczas diagnostyki obciążeniowej celem weryfikacji stopnia nasilenia oraz przyczyn negatywnych zjawisk w tym nierównomiernego zjawiska wypadania zapłonów

Lub poszukujesz rozwiązania przyczyn i skutków, nawet kilkuletnich problemów, kosztownych napraw w swoim samochodzie, ciągniku rolniczym również od nowości w będącym jeszcze na gwarancji lub pod ochroną producenta?

Wiele deklaracji producentów nowych samochodów, w szczególności dotyczących ich sprawności, osiągów, zużycia paliwa, ekologii i bezpieczeństwa pracy jednostki napędowej nijak się do faktycznych danych

Zanim dowiesz się, jak wiele zyskasz poprzez  faktyczne, pełne technicznie sprawdzenie kondycji, stanu swojej jednostki napędowej z wykorzystaniem unikalnej, naszej autorskiej technologii diagnostycznej, która pozwoliła nam na m.in wykrycie podstaw afery Diesel Gate, dokonanie światowego odkrycia, Afery Gazowej LPG

Odpowiedź z ADAC dotycząca możliwości wykonania ekspertyzy w zakresie m.in występowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nadmierne tarcie i nieodpowiednie spalanie mieszanki  Odpowiedź z ADAC dotycząca możliwości wykonania ekspertyzy w zakresie m.in występowania negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI/SPI, nadmierne tarcie i nieodpowiednie spalanie mieszanki

nie posiadają takiej możliwości  i technologii technicznej nawet takie organizacje jak TUV, Dekra czy ADAC, ustalając dzięki niej faktyczny stan, parametry pracy Twojego:

  • silnika, jego osprzętu (układu wtryskowego, zapłonowego, ssącego, doładowania, zasilania, paliwowego i chłodzenia)
  • skrzyni biegów i innych elementów przeniesienia napędu
  • jakości i rzetelności jego serwisowania 
  • poprawności zastosowanych materiałów ekstrakcyjnych (filtry, oleje, świece zapłonowe) 
  • wad ukrytych (konstrukcyjnych od nowości, powstałych w ich wyniku podczas użytkowania czy przez nieodpowiednio wykonane naprawy)
  • silnika z instalacją LPG zamontowaną w formie powszechnej na rynku lub nazywanej jako "fabrycznej" (dla LPG zobacz również diagnostyka LPG)
Lexus z silnikiem 200t podczas pomiarów diagnostycznych przed wprowadzeniem etapów minimalizowania zjawiska samozapłonów Lexus z silnikiem 200t podczas pomiarów diagnostycznych przed wprowadzeniem etapów minimalizowania zjawiska samozapłonów

Dlatego sprawdzany jest również stan, praca, sprawność kluczowych urządzeń odpowiedzialnych za ograniczenie emisji zanieczyszczeń, co jest ustanowione wymogami technicznymi i prawa (w tym o przeciwdziałaniu stwarzania zagrożenia zdrowia i życia m.in dla osób jadących w pojazdach w ciągu spalin pojazdu poprzedzającego):

  • układów recyrkulacji spalin EGR
  • filtrów cząstek stałych DPF, FAP
  • katalizator (katalizatorów)
  • systemu AdBlue
  • katalizatorów SCR
Pomiar emisji zanieczyszczeń VW Polo GTIPomiar emisji zanieczyszczeń VW Polo GTI

jak i poziom nasilenia negatywnych zjawisk, występujących konstrukcyjnie jak i w wyniku eksploatacji, również ustanowiony przepisami prawa o przeciwdziałaniu potencjalnemu stwarzaniu zagrożenia powstaniem katastrofy w ruchu lądowym:

  • samozapłonów (LSPI - Low Speed Pre Ignition oraz SPI - Speed Pre Ignition)
  • nadmiernego tarcia i jego przyczyn
  • nieodpowiedniego spalania mieszanki i jego przyczyn
  • spadku szczelności dynamicznej i jej przyczyn
  • poziomu degradowania olejów (silnikowego, przekładniowego, hydraulicznego)
ekspertyzy w tematyce LSPI -  uszkodzenie zaworu przez Low Speed Pre Ignition oraz Speed Pre Ignitionekspertyzy w tematyce LSPI - uszkodzenie zaworu przez Low Speed Pre Ignition oraz Speed Pre Ignition

Wasza autorska diagnostyka obciążeniowa a sytuacja powszechnie stosowania diagnostyka komputerowa czy same pomiary na hamowni? 

wykres z hamowni Honda 1.5 turbo po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution - w tle pomiar seryjny - mimo występowania seryjnie bardzo nasilonych negatywnych zjawisk kontrolka Check Engine jest zgaszona - nie zapala sięwykres z hamowni Honda 1.5 turbo po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution - w tle pomiar seryjny - mimo występowania seryjnie bardzo nasilonych negatywnych zjawisk kontrolka Check Engine jest zgaszona - nie zapala się

Panuje wśród kierowców, mechaników a nawet tunerów powszechna opinia, że kiedy:

  • kontrolka Check Engine jest zgaszona
  • samochód jedzie płynnie (nie szarpie), nie dymi
  • nie słychać z niego niepokojących dźwięków
  • nie ubywa oleju na miarce
  • skrzynia nie szarpnie a zmiana biegów następuje podobnie jak wcześniej 
  • wymiana oleju jest robiona częściej niż zaleca producent

to silnik, skrzynia i inne elementy układu napędowego są w dobrej kondycji, więc nic nie trzeba dodatkowo sprawdzać. 

diagnostyka obciążeniowa wraz z pomiarami dostępna u nas również dla motocykli diagnostyka obciążeniowa wraz z pomiarami dostępna u nas również dla motocykli
 

Za to jak kontrolka Check Engine zaświeci się,  to wystarczy podłączyć samochód do komputera, który podobno prawdę powie co jest uszkodzone i wymienić element (elementy) którego błąd, błędy dotyczą i ... będziesz Pan zadowolony :-)

 
pomiary diagnostyczne wyczynowego Quada z silnikiem KTM po zastosowaniu pakiet SPI & Friction Solution celem finalnej optymalizacji jego pracy pomiary diagnostyczne wyczynowego Quada z silnikiem KTM po zastosowaniu pakiet SPI & Friction Solution celem finalnej optymalizacji jego pracy

Jednak nic bardzie błędnego!!! W rzeczywistości technicznej kontrolka Chceck Engine prawdy o stanie kondycji nie pokazuje a jedynie przekroczony zakres ustalony przez producenta w oprogramowaniu jako daną wartość maksymalną, minimalną, brak odpowiedniej komunikacji, chwilowe przekroczenia czy przerwy w komunikacji.   

Rajdowy Ford Fiesta R200 1.6 benzyna podczas zakresu diagnostycznego, rekonesansu technicznego celem wykonania pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk silnik oraz skrzynia biegów Rajdowy Ford Fiesta R200 1.6 benzyna podczas zakresu diagnostycznego, rekonesansu technicznego celem wykonania pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk silnik oraz skrzynia biegów

Wielu producentów samochodów, silników zaprogramowało tak margines zaświecenia się kontrolki Check Engine, że potrafi ona zaświecić się

alarmować kierowcę dopiero przy osiągnięciu parametrów krytycznych, nawet dopiero przy agonalnym stanie osprzętu czy silnika. Czasami dochodzi do poważnych usterek, nawet uszkodzenia silnika a kontrolka Check Engine zaświeca się dopiero jak silnik czy jego osprzęt całkowicie odmówił posłuszeństwa. To wszystko po to aby znacząco:
 
Silnikach dostarczony celem wykonania ekspertyzy i ustaleniu przyczyn zatarcia - uszkodzenia po zamontowaniu instalacji LPG - Jeep 6.4 Hemi kontrolka Check Engine zapaliła się dopiero, kiedy silnik zatarł się całkowicie. W tym silniku Jeep 6.4 Hemi kontrolka Check Engine zapaliła się dopiero, kiedy silnik zatarł się całkowicie.

 
  • szybko i znacząco zmniejszyć koszty przygotowania oprogramowania sterującego danym zespołem lub szeregiem zespołów (proces przygotowania precyzyjnej regulacji pracy silnika to najczęściej z uwagi na wymagane szereg testów warunkach rzeczywistych jest jednym z kluczowych, największych kosztów w procesach przygotowania do produkcji pojazdów czy silników a zarazem jest bardzo czasochłonny)  
  • zmniejszyć podstawy do szeregu reklamacji, również ze strony serwisów, mechaników
  • nie borykać się z często zapalonymi kontrolkami Check Engine w nowych samochodach na gwarancji
  • nie mieć za dużo szybko namacalnych problemów ze strony użytkownika, kiedy ich samochód porusza się w różnych warunkach klimatycznych. 

Kontrolka Check Engine

W drodze przeniesienia naszej wiedzy, ponad 25 doświadczenia, technologii z motorsportu na drogę w pełni wykazaliśmy, że wykonywanie samej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni nie pokazuje faktycznego stanu i kondycji silnika i osprzętu.

Pomiar analizy spalin, do tego w formie dynamicznej jest aktualnie dostępny wraz z pełnym zakresem poszerzonej pełnej diagnostyki obciążeniowej, w formie rynkowo niezależnej na terenie UE dostępny tylko u nas. Nowy samochód Jeep 1.3 Turbo, znaczące generowanie emisji zanieczyszczeń, kontrolka Check Engine zgaszonaPomiar analizy spalin, do tego w formie dynamicznej jest aktualnie dostępny wraz z pełnym zakresem poszerzonej pełnej diagnostyki obciążeniowej, w formie rynkowo niezależnej na terenie UE dostępny tylko u nas. Nowy samochód Jeep 1.3 Turbo, znaczące generowanie emisji zanieczyszczeń, kontrolka Check Engine zgaszona

Co więcej, wykonanie samej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni jest sprzeczne z faktycznymi potrzebami techniczno prawnymi a wykonujący czy zlecający przy niekorzystnym zbiegu okoliczności, nawet po kilku latach mogą ponieść dotkliwą odpowiedzialność cywilną i karną. 

test stanu i poziomu degradowania oleju oleju silnikowego to jedna z ważnych i podstawowych czynności w naszym zakresie diagnostycznymtest stanu i poziomu degradowania oleju oleju silnikowego to jedna z ważnych i podstawowych czynności w naszym zakresie diagnostycznym

Otóż w ten już płytki niepełny technicznie sposób, owszem stosowany przed laty  (diagnostyka komputerowa czy nawet pomiary na hamowni) lecz niestety powszechnie nadal

wbrew szeregu aktualnym zapewnieniom wielu firm na rynku tuningowym, warsztatowym czy ASO, tak naprawdę nie dowiesz się o faktycznej kondycji silnika, jego osprzętu. Do tego użytkownik czy właściciel ryzykuje skróceniem trwałości, brakiem faktycznej wiedzy o nasileniu negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI i SPI, nieodpowiednim spalaniem mieszanki i tego konsekwencjami (w tym problemami z urządzeniami odpowiedzialnymi za emisję spalin, EGR, DPF. SCR, Katalizatorem, układem AdBlue) i nasileniem dalszych negatywnych zjawisk jak nadmierne tarcie, spadek szczelności dynamicznej, znaczące przyspieszenie degradowania oleju silnikowego.
 
 Test oleju w skrzyni biegów automatycznej wykonywany w zakresie naszej diagnostyki obciążeniowej wykazał stan krytyczny i konieczność wykonany oleju w formie statyczno-dynamicznej wraz z zastosowaniem nanotechnologii Panther P52 po odzyskaniu odpowiedniej sprawności silnikaTest oleju w skrzyni biegów automatycznej wykonywany w zakresie naszej diagnostyki obciążeniowej wykazał stan krytyczny i konieczność wykonany oleju w formie statyczno-dynamicznej wraz z zastosowaniem nanotechnologii Panther P52 po odzyskaniu odpowiedniej sprawności silnika

W wielu silnikach czy jednostkach napędowych zjawisk występujących już konstrukcyjnie (od nowości czyli od wyjazdy z fabryki)

czy mimo cyklicznego, również niepełnego technicznie serwisowania nasilając się wraz z przebiegiem przyczyniając się do nadmiernego zużycia paliwa, pogorszonych osiągów, przedwczesnych, faktycznie do uniknięcia kosztownych napraw po nasilenie mogące przy niekorzystnym zbiegu okoliczności przyczynić się  wystąpienia katastrofy w ruchu drogowym. Niestety takich przypadków jest mnóstwo, często dzieje się to w niewiedzy nawet samych poszkodowanych lecz i tak nie chroni ich to od nadmiernych kosztów czy odpowiedzialności cywilno karnej. 

Silnik 1.9TDI podczas wykonywania diagnostyki obciążeniowej - wykres z opisem
Silnik 1.9TDI podczas wykonywania diagnostyki obciążeniowej - wykres z opisem

Dlatego opracowaliśmy autorski zakres diagnostyki obciążeniowej (w warunkach drogowych i hamownianych) której zakres pozwala określić faktyczną kondycję silnika i jego osprzętu. Jej precyzyjny zakres opracowaliśmy w taki sposób aby można było ją wykonywać we wsparciu o pomiary na hamowni jak z wykorzystaniem warunków rzeczywistych.

 

 
To jej zakres przyczynił się m.in do wykrycia Afery Emisyjnej (Diesel Gate) przez nasz zespół szybciej niż miało to oficjalnie miejsce w USA, nie medialnej afery emisyjnej Subaru i Mitsubishi (2009-2010), światowego odkrycia w zakresie negatywnych zjawisk jak LSPI czy SPI i Afery Gazowej LPG. To tylko kilka z wielu sytuacji na szeroką skalę do czego na zakres diagnostyki obciążeniowej wykorzystywany w ekspertyzach technicznych jest wykorzystywany.  
 
 Część z wykonanej jedne z wielu ekspertyz technicznych Część z wykonanej jedne z wielu ekspertyz technicznych
 
Z tego tytułu wykonujemy takie zakresy diagnostyczne dla klientów indywidualnych, firm w kwestiach określania sprawności w samochodach na gwarancji (również po gwarancji) przyczyniając się do uzyskania napraw gwarancyjnych. Natomiast nasza autorska technologia diagnostyczna jest wsparciem w wykonywaniu skomplikowanych opinii technicznych, analiz, przyczyn usterek silników, nadmiernego zużycia, zgodności, nie zgodności parametrów pojazdów (silników) z danymi producenta dla rzeczoznawców, biegłych, czy sądów.
 Hyundai i40 1.4turbo seryjnie vs po wykonaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution Hyundai i40 1.4turbo seryjnie vs po wykonaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution

Stała się również silnym wsparciem i dużą pomocą dla importerów pojazdów i maszyn chcących usunąć usterki zgłaszane przez użytkownika w momentach, kiedy producent np. jednostki napędowej nie ma rozwiązania.

 

W takich przypadkach pomagamy aby można było usunąć usterki, wadę konstrukcyjną, problem regulacyjnych w przedmiotowym pojeździe jak i potencjalnie w całej serii wyprodukowanych pojazdów.    

 

Podczas diagnozowania celem usunięcia kontrakcyjnej nadmiernej pulsacji w układzie wtryskowym Denso (CR - Diesel) Podczas diagnozowania celem usunięcia kontrakcyjnej nadmiernej pulsacji w układzie wtryskowym Denso (CR - Diesel)

Poprzez faktyczne sprawdzenie stanu, kondycji Twojego silnika, jego osprzętu, generowania energii z paliwa (jego spalania) i nasilenia negatywnych zjawisk przede wszystkim zyskujesz konkretną wiedzą na temat stanu Twojego silnika czyli „serca w samochodzie”. Dzięki temu nasi klienci, zyskując informacje czy stan pozwala:

  • na wykonanie pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk czy tuningu
  • w jakim stopniu są nasilone negatywne zjawiska i jaki zakres należy zastosować aby je efektywnie zminimalizować
  • na bezpiecznie użytkowanie samochodu 
  • na weryfikacje stanu, kondycji w stosunku do danych określonych w protokole zakupu, ofercie sprzedaży 
 Iveco Eurocargo podczas wykonania diagnostyki obciążeniowej i pakietów minimalizowania negatywnych zjawiskIveco Eurocargo podczas wykonania diagnostyki obciążeniowej i pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk
 
Dzięki temu dowiadują się o faktycznych np: o spadkach sprawności, mogąc w szybki tempie np: u swojego mechanika przywrócić sprawność unikając przedwczesnych, większych napraw. Tym samym poprzez polepszenie sprawności mogą znacząco oszczędzić na paliwie, polepszyć osiągi i wydłużyć trwałość.  Takie pełnej technicznie możliwości niestety nie daję rynkowo rozpowszechniona sama diagnostyka komputerowa. 
 Iveco Eurocargo - pomiary diagnostyczne pokazujące charakterystyki mocy i momentu po zastosowaniu pakietu minimalizowania i znaczącego odzyskania szczelności dynamicznej - w tle pomiar seryjny przed wykonaniem pakietuIveco Eurocargo - pomiary diagnostyczne pokazujące charakterystyki mocy i momentu po zastosowaniu pakietu minimalizowania i znaczącego odzyskania szczelności dynamicznej - w tle pomiar seryjny przed wykonaniem pakietu
 
Do tego poznanie faktycznej kondycji a zarazem potrzeb regulacyjnych przed wykonaniem tuningu to kolejny ważny aspekt, który przemawia za naszą autorską diagnostyką obciążeniową.
 
Charakterystycznie mocny "biało szary" osad w końcówce wydechu często świadczy o nieodpowiednim spalaniu mieszanki i nadmiernym zużyciu - wtrysku mocznika AdBlueCharakterystycznie mocny "biało szary" osad w końcówce wydechu często świadczy o nieodpowiednim spalaniu mieszanki i nadmiernym zużyciu - wtrysku mocznika AdBlue
 

Dlatego tak naprawdę bez znaczenia czy masz (nasza autorska technologia diagnostyczna pozwalająca nawet na uzyskanie wymiany pojazdów, maszyn, silników czy uzyskanie odszkodowań):

  • samochód osobowy
  • dostawczy
  • terenowy (4x4)
  • kempingowy (Camper)
  • ciężarowy
  • ciągnik rolniczy czy kombajn
  • motocykl czy Quad
  • a nawet silnik przemysłowy
nie można bezpiecznie, fachowo, w pełni technicznie i w zgodzie z prawem wykonać zwiększenia osiągów silnika (zwiększenia mocy np.: poprzez chip tuning) zmniejszać zużycia paliwa bez precyzyjnego zebrania danych o jego pracy, precyzyjnego zweryfikowania kondycji, ustalenia poziomu nasilenia negatywnych zjawisk a następnie świadomej technicznie analizie.
 
Pełny - autorski zakres diagnostyki obciążeniowej maszyn rolniczych to zakres rozwijany od 2007 roku Pełny - autorski zakres diagnostyki obciążeniowej maszyn rolniczych to zakres rozwijany od 2007 roku
 
To dopiero precyzyjna analiza, mając zarazem na uwadze doświadczenie konstrukcyjne, dziesiątki tysięcy wykonanych weryfikacji obciążeniowo-diagnostycznych, wysoką kulturę techniczną, etykę zawodową a pomiary wykonywane przez zawansowane i precyzyjne urządzenia, metody mające swoje uznanie w światowej branży Automotive pozwala na odpowiedzialne podjęcie decyzji co do zakresy potrzebnych do wykonania działań.  
 
 
Rozpowszechniona na rynku opinia, że sam pomiar mocy i momentu obrotowego na hamowni pokaże sprawność silnika to niestety kompletny fałsz. Tak samo jak traktowanie samochodu jako sprawnego bo kontrolka Check Engine jest zgaszona.
 
Diagnostyka obciążeniowa maszyn rolniczych dostępna jest wraz z dojazdem wozu technicznego do danego gospodarstwa na terenie całej Polski Diagnostyka obciążeniowa maszyn rolniczych dostępna jest wraz z dojazdem wozu technicznego do danego gospodarstwa na terenie całej Polski
 
To nic innego jak chcąc poznać stan, kondycję swojego organizmu a badanie miałoby się ograniczyć do pomiaru wzrostu i wagi. Logicznie do tego podchodząc to nie dowiemy się poprzez sam wzrost i wagę jaki jest konkretny stan naszego zdrowia. Tak samo jest z silnikami spalinowymi czy całymi jednostkami napędowymi. 
 
 
Z tego tytułu, o ile pomiar na hamowni jest potrzebny i przydatny, to z wyników samego pomiaru mocy i momentu obrotowego w  stosunku do możliwości jakie daje diagnostyka obciążeniowej niewiele można wyczytać. 
 
Widoczna nieszczelność spalinowa na prowadnicy zaworu westgate to poważna usterka, gdyż spaliny mogą w formie intensywnej przedostawać się do kobiny Widoczna nieszczelność spalinowa na prowadnicy zaworu westgate to poważna usterka, gdyż spaliny mogą w formie intensywnej przedostawać się do kobiny
 
Dzieje się tak bardzo często, że silniki na hamowni pokazują parametry zbliżone do seryjnych, potrafią pokazać nawet moce i momenty obrotowe wyższe niż seryjne. Przy tym kontrolka Check Engine jest zgaszona więc wydawałoby się, że wszystko jest sprawne i np.: silnik nadaje się np: do bezpiecznego użytkowania czy tuningu.
 
pomiary diagnostyczne w warunkach rzeczywistych to bardzo ważny aspekt weryfikowania sprawności jednostek napędowych i występowania w nich negatywnych zjawisk pomiary diagnostyczne w warunkach rzeczywistych to bardzo ważny aspekt weryfikowania sprawności jednostek napędowych i występowania w nich negatywnych zjawisk
 
Ponadto dodatkowe znaczenie mają pełne technicznie pomiary w warunkach rzeczywistych - drogowych. W przypadku wielu samochodów silniki, jednostki napędowe wykazują inną sprawność, inne parametry w warunkach hamownianych a inne w rzeczywistych - drogowych. Bez precyzyjnego zweryfikowania w takich warunkach nie można tak naprawdę wykonać pełnego technicznie zweryfikowania stanu, kondycji czy potrzeb regulacyjnych. 
 
 
Niestety w 99% firmy tuningowych, warsztatów samochodowych na rynku, dokonuje się zwiększenia osiągów silnika, bez pełnego technicznie sprawdzenia i faktycznego zważania na konsekwencje dla silnika, samochodu, jego użytkownika. W szczególności bez precyzyjnego zważania na faktyczną kondycję i występowanie, nasilenie negatywnych zjawisk.  
 Podczas diagnostyki obciążeniowej celem polepszenia sprawności i wykonania napraw w Mercedesie SLK 2.0 benzyna z roku 1997 Podczas diagnostyki obciążeniowej celem polepszenia sprawności i wykonania napraw w Mercedesie SLK 2.0 benzyna z roku 1997
 
Jednak badając silnik (całą jednostkę napędową) z wykorzystaniem diagnostyki obciążeniowej widzimy jego faktyczną sprawność oraz poziom nasilenia negatywnych zjawisk. Tym samym wielokrotnie tak się zdarza, w szczególności w silnikach z zapłonem samoczynnym (diesel) powyżej już 60 000 km jak i w nowszej generacji silnikach z zapłonem iskrowym (benzynowych) pow. 80 000 km , że wyniki na hamowni pokazują wyższe wartości mocy i momentu obrotowego a silnik, jego osprzęt nie jest już w pełni sprawny.
 Sprawność w silnikach nowych generacji spada znacząco szybciej wraz z postępującym przebiegiem niż w jednostkach dawnej motoryzacji Sprawność w silnikach nowych generacji spada znacząco szybciej wraz z postępującym przebiegiem niż w jednostkach dawnej motoryzacji

Co więcej w większości silników występują od nowości negatywne zjawiska (konstrukcyjnie) jak samozapłon LSPI/SPI w silnikach benzynowych, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie, przyspieszony spadek szczelności dynamicznej, nadmierne przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego zarówno w silnikach benzynowych jak i wysokoprężnych (Diesel).

Wykres z hamowni widoczny efekt LSPI Kia Pro Ceed 1.6 T GDI 204 KM Wykres z hamowni widoczny efekt LSPI Kia Pro Ceed 1.6 T GDI 204 KM

Tym samym należy najpierw usunąć niesprawności czy zminimalizować efektywne negatywne zjawiska a następnie dopiero po tym można przystępować np.: do tuningu w formie faktycznej, fachowej i pełnej technicznie indywidualnej - optymalizacji.
 
Ford Mustang 2.3 Ecoboost, stwierdzenie poważnego uszkodzenia silnika z uwagi na wykonanie tuningu w innej firmie wydech + dolot + program i tym samym znaczące nasilenie zjawiska samozapłonów Ford Mustang 2.3 Ecoboost, stwierdzenie poważnego uszkodzenia silnika z uwagi na wykonanie tuningu w innej firmie wydech + dolot + program i tym samym znaczące nasilenie zjawiska samozapłonów

Kolejnym ważnym punktem, który przemawia za koniecznością precyzyjnego sprawdzenia kondycji, w tym nowych silników (minimalny przebieg do pomiarów to ok. 3000 km) są występujące wady fabryczne czy nasilone negatywne zjawiska. Do takich często należą:

 
  • nadmierne pulsacje w układzie wtryskowym, doładowania
  • niska wydolność chłodzenia powietrzna, termiczna, dolotowego
  • nie odpowiednie regulacje fabryczne (np.: zbyt bogaty, ubogi skład mieszanki, ustawienia programowe na inny rynek paliwowy, klimatyczny niż wynika to z miejsca użytkowania pojazdu etc),
  • nieodpowiednie działanie urządzeń odpowiedzialnych za emisję spalin (EGR, DPF, SCR, system AdBlue)
  • występowanie zjawiska LSPI (Low Speed Pre Ignition – samozapłon, spalanie stukowe – detonacyjne) w wielu silnikach z zapłonem iskrowym
  • nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie, spadek szczelności dynamicznej
  • nadmierne przedostawanie się paliwa do oleju 
  • nieodpowiedni dobór materiałów eksploatacyjnych jak np: olej co do klasy jakości i lepkości, świece zapłonowe, oleje przekładniowe czy hydrauliczne  
 Podczas diagnostyki obciążeniowej Jeep Renegade 1.3 Turbo mający od nowości problem z nasilonym wypadaniem zapłonów i nieodpowiednim składem mieszanki  Podczas diagnostyki obciążeniowej Jeep Renegade 1.3 Turbo mający od nowości problem z nasilonym wypadaniem zapłonów i nieodpowiednim składem mieszanki
 
Dlatego na bazie ponad od 25 lat pracując z różnego rodzaju silnikami, wolnossącymi (bez turbo), zasilanymi benzyną, olejem napędowym czy LPG opracowaliśmy nasz autorski zakres diagnostyki obciążeniowej (nie mylić tego z powszechną na rynku diagnostyką komputerową czy serwisową).Z pewnością do opracowania tej technologii diagnostycznej, unikalnej w skali europejskiej nie bez znaczenia jest duże doświadczenie z motorsportu, tuningu, motoryzacji twórcy tej formy diagnostycznej Roberta Halickiego.
 Robert Halicki - twórca technologii diagnostycznej, tuningu i tysięcy autorskich rozwiązań, autor światowego odkrycia Robert Halicki - twórca technologii diagnostycznej, tuningu i tysięcy autorskich rozwiązań, autor światowego odkrycia
 
Wykonując modernizacje mechaniczne, elektroniczne, tworząc unikalne zmiany po całkowicie nowe rozwiązania nie dostępne na rynku już od 25 lat, rozumiemy pracę silnika, jego osprzętu tak jak np.: własnego ciała. Może wydaje się to dziwne lecz po prostu jest faktem. Z pewnością kluczem do tego pasja – pasja do życia. Lubiąc to co robimy, testujemy, badamy dochodząc do przyczyn przekładamy to na twórcze rozwiązania.
 
Podczas testów LPG na terenie Niemiec Podczas testów LPG na terenie Niemiec
 
Zatem celem naszej diagnostyki obciążeniowej jest ustalenie aktualnego stanu, kondycji silnika, jego osprzętu, rozbieżności w pracy, ewentualnych usterek jak i koniecznie przyczyn takiej pracy czy stanu. Zakres diagnostyki obciążeniowej jest zależny od danego silnika, jego przebiegu czy znanych nam jego „słabości”. 

Nasza autorska diagnostyka obciążeniowa jest bardzo często potrzebna w celach:

  • weryfikacji nasilenia negatywnych zjawisk jak samozapłon (LSPI oraz SPI) ,nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie, spadek szczelności dynamicznej i na tej podstawie określenia zakresu pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk 
  • stopnia degradowania oleju silnikowego, przekładniowego, hydraulicznego 
  • poziomu emisji zanieczyszczeń i poprawności działania elementów ograniczających emisję zanieczyszczeń 
  • poznania faktycznych potrzeb regulacyjnych danego silnika przed przystąpieniem do tuningu (silniki nowe i sprawne używane)
  • wykrycia nieodpowiednich regulacji fabrycznych lub silników nowych posiadających ukryte wady
  • poznania jakości, kaloryczności paliwa na jakim dany silnik pracuje
  • sprawdzenia kondycji, stanu silnika i osprzętu przed wykonaniem tuningu (silniki używane)
  • ustalenia przyczyn usterek
  • sprawdzenia zgodności stanu silnika, osprzętu w stosunku do przebiegu (wykrywanie samochodów z przekręconym licznikiem)
  • wykrycia nie prawidłowo przeprowadzonych napraw
  • sprawdzenia poprawności wykonanych napraw w szczególności po wymianach wtryskiwaczy, turbosprężarek czy inny naprawach silnika
  • sprawdzenia stanu sinika, samochodu po zakupie lub przed końcem gwarancji fabrycznej
  • sprawdzenie stanu osprzętu silnika, filtrów etc. czyli ogólnej sprawności przed wjazdem na hamownie obciążeniową
  • stosowny test obciążeniowy (kilkukrotny) na hamowni obciążeniowej wraz z zebraniem szeregu danych odczytowych pracy silnika
  • zebranie danych dotyczących pracy silnika w tym układu wtryskowego, doładowania, EGR, DPF, wydolności termicznej jak również składu mieszanki AFR (Lambda)
  • ocenę generowania momentu obrotowego, mocy względem danych odczytowych
  • weryfikację wykonywalności parametrów zadanych przez jednostkę sterująca
  • fizyczną weryfikację stanu układu doładowania (w tym np.: turbosprężarki), ssącego, wtryskowego etc. czy stanu świec zapłonowych (komory spalania) w silnikach benzynowych
  • test szczelności np.: układu ssącego, doładowania, EGR
  • poprawność montażu, wydolności, regulacji w przypadku silnika zasilanego LPG
  • analizę danych w porównaniu z optymalnymi a w przypadku wynikłej z danych potencjalnej nieszczelności silnika wykonanie w opcji dodatkowej testu szczelności silnika (nie mylić z testem kompresji który jest nie miarodajny).

Sprawdzenie stanu filtrów powietrza, paliwa czy oleju wiele potrafi powiedzieć o jakości wcześniejszego serwisowania jak i o możliwych spadku sprawności a nawet potencjalnych, ukrytych usterkach Sprawdzenie stanu filtrów powietrza, paliwa czy oleju wiele potrafi powiedzieć o jakości wcześniejszego serwisowania jak i o możliwych spadku sprawności a nawet potencjalnych, ukrytych usterkach. Samochód po wykonaniu diagnostyki został zareklamowany i finalnie klient otrzymał zwrot kwoty wraz z poniesionymi kosztami zakupu tego pojazdu.

 

Taki fachowy  i pełny technicznie zakres diagnostyki obciążeniowej po zebraniu danych,  fizycznej weryfikacji, ocenie stanu i analizie danych pozwala nam po wykonaniu pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk (wykonanie pakietów minimalizowania przed zmiana osiągów jest wymogiem techniczno prawnym, brak wykonania rodzi znamiona przestępstwa lub jest przestępstwem w rozumieniu Kodeksu Karnego):

w pełni rzetelnie dokonać regulacji silnika (optymalizacji - regulacji zwanej tuningiem nastawionej na wzrost sprawności silnika, spalinowego, optymalną pracę a nie na bezwzględny wzrost osiągów silnika) przy sprawnym silniku lub nadać odpowiedni zakres naprawczy dla silnika (całej jednostki napędowej) już tego wymagającego, wskazując zarazem przyczyny usterek. To wszystko aby usuwając przyczyny użytkownik/ właściciel nie musiał zmagać się podobnymi, kosztownymi problemami, naprawami w przyszłości.   
 
 Mazda CX9 3.7 V6 seryjnie 277 KM z zamontowaną instalacją gazową systemu STAG - bardzo duża utrata sprawności, osiągów w tym potężne nasilenie zjawiska samozapłonów - instalacja była poprawiana pod nadzorem techników z centrali producenta lecz bez należytego skutkuMazda CX9 3.7 V6 seryjnie 277 KM z zamontowaną instalacją gazową systemu STAG - bardzo duża utrata sprawności, osiągów w tym potężne nasilenie zjawiska samozapłonów - instalacja była poprawiana pod nadzorem techników z centrali producenta lecz bez należytego skutku
 
Jest też bardzo pomocny w rozwiązywaniu spraw spornych po nieudanym (sprzedaży przez nieuczciwego sprzedawcę) zakupie samochodu, po nieudanej naprawie w warsztacie, źle zamontowanej instalacji LPG czy w zakresie wyegzekwowania naprawy gwarancyjnej (również konstrukcyjnej) u gwaranta.
 

 
W połączeniu z wykonanym przez nas protokołem i materiałem zdjęciowym jest na tyle wartościowy, że na dzień dzisiejszy potrafią już z naszych usług korzystać przedstawiciele producentów samochodów celem weryfikacji dylematów w nowych pojazdach.  Na dzień dzisiejszy prowadzimy szkolenia z tego zakresu dla mechaników indywidualnych , warsztatów samochodowych, serwisów autoryzowanych. Dysponujemy również programem szkoleniowym dla rzeczoznawców.
 
 
 
To ważne, jeżeli chcesz skorzystać z tuningu to decydując się na sam pomiar mocy przed i po to,  wiele ryzykujesz. My takiego skąpego zakresu Tobie nie wykonamy. Może kusić Ciebie niska, rynkowa cena takiego tuningu czy tak bardzo powszechnej diagnostyki komputerowej. Jednak to tylko metoda na „chybił trafił” która pozornie tańsza w całkowitym rozliczeniu wychodzi drożej.
 


Decydując się u nas możesz mieć pewność, że wykonamy zakres naszej autorskiej, pełnej technicznie usługi począwszy od weryfikacji stanu, potrzeb przez diagnostykę obciążeniową, pakiety minimalizowania negatywnych zjawisk, obsługę serwisową a kończąc na potencjalnym tuningu to jeżeli:

 

  • silnik jest sprawny lub rokuje sprawnością po etapach minimalizowania negatywnych zjawisk czy naprawach (a tuning faktycznie jest nadal zasadny) to dokonamy odpowiedniej prac krok po kroku optymalizacji i to w formie tuningu szytego na miarę
  • jeżeli nie, to choćby starał się nam zapłacić więcej, obiecywał więcej zleceń czy chciał wykonać tuning na własne ryzyko to tuningu i tak nie wykonamy. 
 
 
 
Natomiast jeśli Twój silnik czy jego osprzęt posiada usterki to wskażemy co potrzeba wykonać, zaproponujemy rozwiązanie np.: jeżeli będzie a nasze możliwości czasowe na to pozwolą to zaproponujemy naprawę lub po prostu damy Tobie listę prac do wykonania abyś mógł wykonać naprawy we własnym zakresie lub swojego mechanika, przekazując listę prac do wykonania w formie krok po kroku. 
 

Cenna informacja! W przypadku samochodów będących na gwarancji fabrycznej, rozszerzonej lub będących podczas ochrony producenta (mnóstwo osób nie wie o tym obowiązującym prawie) z uwagi na przepisy i homologację dotyczącą m.in ograniczenia emisji zanieczyszczeń (spalin)

Wiele przepisów mało znanych milionom użytkowników dostępne są na https://eur-lex.europa.eu/homepage.html również w języku polskim Wiele przepisów mało znanych milionom użytkowników dostępne są na https://eur-lex.europa.eu/homepage.html również w języku polskim

możesz dodatkowo wybrać ekspertyzę techniczną aby należne Tobie naprawy, wydłużenie gwarancji po naprawach wynikające z obowiązujących przepisów pokrył producent/importer czy ASO. W sytuacja tego wymagających nasza ekspertyza pozwala na uzyskanie oszczędzających nawet duże kwoty należnych napraw po możliwość odzyskania wartości fakturowej samochodu wraz z poniesionymi kosztami, wymianę samochodu mimo iż jest już kilku letni i używany. Takie sytuacje w różnej formie miały już miejsce a finalny rezultat zależy tak naprawdę od Twojej decyzji i zaangażowania a nie od iluzorycznej obawy przed wielkością danego producenta czy importera.
 
Oficjalne podziękowanie za pomoc w odzyskaniu tego co należne w samochodzie, silniku w którym zostało potwierdzone silne, konstrukcyjne nasilenie negatywnych zjawisk jak LSPI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki i nadmierne tarcie.Oficjalne podziękowanie za pomoc w odzyskaniu tego co należne w samochodzie, silniku w którym zostało potwierdzone silne, konstrukcyjne nasilenie negatywnych zjawisk jak LSPI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki i nadmierne tarcie.

Nasz lekko mówiąc rekordzista, klient z Opola (Pan Krzysztof), od chwili wykonania zakresu ekspertyzy dotyczącego samochodu marki Citroen do chwili odzyskania wartości fakturowej za 2 letni pojazd i zakupu nowego samochodu załatwił wszystko w 2 tygodnie !!!

 

 

Zatem jeśli masz więcej pytań, chcesz zweryfikować stan, kondycję Twojego silnika wraz z nasileniem negatywnych zjawisk, fachowy tuning lub po prostu sprawdzić faktyczny stan Twojego samochodu, silnika czy jego osprzętu to zapraszamy do kontaktu - kontakt