Diagnostyka obciążeniowa i rekonesans techniczny

Kupiłeś nowy albo używany samochód osobowy, dostawczy, ciężarowy (maszynę rolniczą) i chcesz rzetelnie go sprawdzić?

Opinia klienta, który korzystał wcześniej z preparatów Panther a następnie z technologii MyNano

Może masz nowy pojazd - na gwarancji i chcesz odpowiednio zadbać o jego sprawność, osiągi, trwałość oraz efektywnie i bezpiecznie zmniejszyć zużycie paliwa?

Opinia klienta, która skorzystał z pakietów po uprzednim wykonaniu diagnostyki obciążeniowej i rekonesansu technicznego - źródło dobrymechanik.pl

Może od jakiegoś czasu borykasz się z niewyjaśnionymi usterkami, nieskutecznie wykonanymi naprawami (także w pojeździe na gwarancji) i chcesz konkretnie zweryfikować stan, przyczyny ich powstawania?  

Opinia, która skorzystała z naszej autorskiej diagnostyki obciążeniowej, badań olejów, ekspertyzy technicznej - źródło dobrymechanik.pl   

Występują w Twoim samochodzie objawy mające swoje podstawy w negatywnych zjawiskach jak m.in samozapłon w komorze spalania LSPI czy SPI (silnik benzynowe oraz z LPG)

Jeep Renegade 1.3 FlyTurbo 150 KM podczas pomiarów diagnostycznych i badania spalin

czy nieodpowiednie spalanie mieszanki, problemy z układem emisyjnym (silniki diesel - z DPF, EGR, FAP, SCR - AdBlue) a ASO czy mechanik rozkłada ręce i nie ma na to rozwiązania? 

Opinia Pan Marcin Malik - po skorzystaniu z pakietu LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution MyNano

Lub po prostu chcesz wykonać pełny technicznie tuning, chcesz skutecznie zmniejszyć negatywne zjawiska i wykonać pełny serwis (silnik, skrzynia biegów manualna lub automatyczna, napęd) bo zamiast skracania trwałości, kosztownych napraw wolisz profilaktykę i efektywne poprawienie sprawności oraz trwałości?

Opinia klienta, który skorzystał z pakietów - źródło dobrymechanik.pl 

Zanim dowiesz się więcej szczegółów, warto zobaczyć poniżej dostępny film, pokazujący stan jednostki napędowej Volvo V40 D2 1.6 Diesel 115 KM (po wykonanej kontroli w trakcie zakresu diagnostyki obciążeniowej):

  • przebieg ok. 170 tyś km
  • po ok. 8 tyś km od zakupu i ok. 3 tyś km od ostatniej wizyty na przeglądzie u swojego mechanika
  • jaki jest stan turbosprężarki czy działanie układu emisyjnego 
  • w tym dlaczego nie wolno wykonać samego pomiaru na hamowni (zarazem dlaczego sam pomiar na hamowni nie wiele wnosi)
  • co może oznaczać, czym grozi nadmierne zadymienie (sadza) wokół turbosprężarki 
  • oraz czy większa moc i moment wykazana na hamowni to powód do radości czy obaw. 
 

jak i ten materiał o Porsche Cayenne GTS 4.8 V8, którego to właściciel chcąc jeszcze lepiej zadbać o swój samochód skorzystał z pełnej technicznie diagnostyki obciążeniowej wraz z rekonesansem technicznym 

Zarazem opinia Pani Sylwii (źródło dobrymechanik.pl) o Volvo V40, którego dotyczy powyższy materiał video, nagrany "tak na gorąco" tuż po wykonaniu autorskiego zakresu diagnostyki obciążeniowej (i rekonesansu technicznego). 

Opinia Pani Sylwia Kozłowska o wykonaniu zakresu diagnostycznego i pakietu Volvo V40

Następnie Pani Sylwia (wraz ze swoim mężem) otrzymali informacje diagnostyczne (opisane krok po kroku) a skrupulatny mechanik z Wrocławia (po dodatkowych konsultacjach z nami) dokonał wszystkich, zaleconych napraw. Zarazem dokonana została aktualizacja oprogramowania w ASO, gdyż wykryliśmy niekorzystne oprogramowanie sterowania silnikiem. Finalnie został zastosowany nasz pakiet z nanotechnologią (bazowa technologia MyNano) do silnika i skrzyni biegów. 

Nowy samochód na gwarancji podczas diagnostyki obciążeniowej celem weryfikacji stopnia nasilenia oraz przyczyn negatywnych zjawisk w tym nierównomiernego zjawiska wypadania zapłonów  Nowy samochód na gwarancji podczas diagnostyki obciążeniowej celem weryfikacji stopnia nasilenia oraz przyczyn negatywnych zjawisk w tym nierównomiernego zjawiska wypadania zapłonów

Czy może chcesz faktycznie poznać przyczynę dlaczego Twój silnik zużywa zbyt dużo paliwa czy nadmierne dymi z wydechu?

Wiele deklaracji producentów nowych samochodów, w szczególności dotyczących ich sprawności, osiągów, zużycia paliwa, ekologii i bezpieczeństwa pracy jednostki napędowej nijak się do faktycznych danych


Dlatego sprawdzamy stan, począwszy od weryfikacji olei, filtrów, w tym test oleju (opcjonalnie szerszy zakres badań olejów wg technologii MyNano)

Badanie oleju silnikowego MB 229.52 5W30

weryfikacja doboru olei (silnik czy silnik, skrzynia biegów i napęd) oraz zakres, poprawność serwisowania

 

Oczywiście stan, pracę, sprawność kluczowych urządzeń odpowiedzialnych za ograniczenie emisji zanieczyszczeń,

Krytyczny stan filtrów powietrza oraz paliwa

co jest ustanowione wymogami technicznymi i prawa (w tym o przeciwdziałaniu stwarzania zagrożenia zdrowia i życia m.in dla osób jadących w pojazdach w ciągu spalin pojazdu poprzedzającego):
  • układów recyrkulacji spalin EGR
  • filtrów cząstek stałych DPF, FAP
  • katalizator (katalizatorów)
  • systemu AdBlue
  • katalizatorów SCR
Pomiar emisji zanieczyszczeń VW Polo GTIPomiar emisji zanieczyszczeń VW Polo GTI

Ponadto poziom nasilenia negatywnych zjawisk, występujących konstrukcyjnie (oraz w wyniku eksploatacji) również ustanowiony wymogiem przepisów prawa

(o przeciwdziałaniu potencjalnemu stwarzaniu zagrożenia powstaniem katastrofy w ruchu drogowym, niszczeniu mienia czy zagrożenia zdrowia i życia):
Kia 1.6 T-GDI podczas weryfikacji nasilenia negatywnych zjawisk jak LSPI  
  • samozapłonów (LSPI - Low Speed Pre Ignition oraz SPI - Speed Pre Ignition)
  • nadmiernego tarcia i jego przyczyn
  • nieodpowiedniego spalania mieszanki i jego przyczyn
  • spadku szczelności dynamicznej i jej przyczyn
  • przyspieszonego, nadmiernego (nawet kilkukrotnie) poziomu degradowania olejów (silnikowego, przekładniowego, hydraulicznego)
  • nadmiernego przedostawania się oparów oleju (samego oleju) do komory spalania 
ekspertyzy w tematyce LSPI -  uszkodzenie zaworu przez Low Speed Pre Ignition oraz Speed Pre Ignitionekspertyzy w tematyce LSPI - uszkodzenie zaworu przez Low Speed Pre Ignition oraz Speed Pre Ignition

oraz tak istotnego stanu, kondycji:

  • układu wtryskowego
  • doładowania
  • ssącego
  • zasilania
  • oraz stanu olei, pracy skrzyni biegów i innych elementów przeniesienia napędu. 

Audi SQ7 podczas pełnego technicznie serwisu układu napędowego i wykonaniem pakietów po uprzednim wykonaniu diagnostyki obciążeniowej

W razie potrzeby wykonujemy dodatkowe testy szczelności statycznej silnika (komory spalania, układu ssącego, doładowania) czy mp: test na obecność CO2 w płynie chłodniczym.  

Nowe Volvo 2.0 D3 - czujnik ciśnienia doładowania - zanieczyszczenie na poziomie krytycznym
To wszystko po to aby efektywnie i skutecznie zweryfikować stan i kondycję jednostki napędowej a zarazem podjąć szereg odpowiednich decyzji np: celem wykonania usprawnień, pakietów, zmniejszenia negatywnych zjawisk czy zalecenia czynności naprawczych.  

Kiedy warto wykonać Wasz zakres diagnostyki obciążeniowej?

Lexus 200T podczas pomiarów diagnostycznych

Warto wykonać w każdym przypadku i w każdym czasie. Jest ona bardzo często potrzebna i dla osób podchodzących rozsądnie bardzo istotna

 

  • zarówno w pojazdach nowych po okresie docierania

  • jak i używanych, na różnym etapie przebiegu, eksploatacji, w celach:

  • poznania faktycznego stanu, kondycji swojej jednostki napędowej aby nie niszczyć tego co się ma i uniknąć szeregu przyszłych, niepotrzebnych oraz kosztownych napraw

  • zweryfikować stan dopiero co zakupionego samochody, w tym czy nie posiada wad ukrytych i czy stan odpowiada takiemu, jakie było przedstawianie przez sprzedawcę

  • weryfikacji po wykonaniu napraw czy zamontowaniu instalacji LPG

  • weryfikacji nasilenia negatywnych zjawisk jak samozapłon (LSPI oraz SPI) ,nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie, spadek szczelności dynamicznej i na tej podstawie określenia zakresu pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk 

  • stopnia degradowania oleju silnikowego, przekładniowego, hydraulicznego 

  • poziomu emisji zanieczyszczeń i poprawności działania elementów ograniczających emisję zanieczyszczeń 

  • poznania faktycznych potrzeb regulacyjnych danego silnika przed przystąpieniem do tuningu (silniki nowe i sprawne używane)

  • wykrycia nieodpowiednich regulacji fabrycznych lub silników nowych posiadających ukryte wady

  • poznania jakości, kaloryczności paliwa na jakim dany silnik pracuje

  • sprawdzenia kondycji, stanu silnika i osprzętu przed wykonaniem tuningu (silniki używane)

  • ustalenia przyczyn usterek

  • sprawdzenia zgodności stanu silnika, osprzętu w stosunku do przebiegu (wykrywanie samochodów z przekręconym licznikiem)

  • wykrycia nie prawidłowo przeprowadzonych napraw

  • sprawdzenia poprawności wykonanych napraw w szczególności po wymianach wtryskiwaczy, turbosprężarek czy inny naprawach silnika

  • sprawdzenia stanu sinika, samochodu po zakupie lub przed końcem gwarancji fabrycznej

  • sprawdzenie stanu osprzętu silnika, filtrów etc. czyli ogólnej sprawności przed wjazdem na hamownie obciążeniową

  • stosowny test obciążeniowy (kilkukrotny) na hamowni obciążeniowej wraz z zebraniem szeregu danych odczytowych pracy silnika

  • zebranie danych dotyczących pracy silnika w tym układu wtryskowego, doładowania, EGR, DPF, wydolności termicznej jak również składu mieszanki AFR (Lambda)

  • ocenę generowania momentu obrotowego, mocy względem danych odczytowych

  • weryfikację wykonywalności parametrów zadanych przez jednostkę sterująca

  • fizyczną weryfikację stanu układu doładowania (w tym np.: turbosprężarki), ssącego, wtryskowego etc. czy stanu świec zapłonowych (komory spalania) w silnikach benzynowych

  • test szczelności np.: układu ssącego, doładowania, EGR

  • poprawność montażu, wydolności, regulacji w przypadku silnika zasilanego LPG

  • analizę danych w porównaniu z optymalnymi a w przypadku wynikłej z danych potencjalnej nieszczelności silnika wykonanie w opcji dodatkowej testu szczelności silnika (nie mylić z testem kompresji który jest nie miarodajny).

  • czy wykonania szeregu efektywnych usprawnień, pakietów celem polepszenia sprawności, osiągów, trwałości i zmniejszenia zużycia paliwa.  

 

Czy mogę zobaczyć więcej wyników testów, badań, dowodów skuteczności Waszej technologii MyNano?

Tak, bardzo wiele a aktualnie wybraliśmy i opublikowaliśmy, naszym zdaniem te najbardziej istotniejszy, gdyż wszystkich posiadanych wyników i dowodów ciężko opublikować. Natomiast posiadamy dowody od wyników badań nad współczynnikiem tarcia (wykonane na AGH Kraków), przez laboratoryjne badania olei po szereg dowodów skuteczności na różnego rodzaju jednostkach napędowych. Dlatego po więcej informacji zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii MyNano High Automotive Technology Testy, badania, dowody skuteczności technologii MyNano

MyNano - wyniki testów - badań - dowodów skuteczności

Doszło do uszkodzenia turbosprężarki jak i zatarcia silnika, problem ponownie wystąpił po remoncie. Czy możecie mi pomóc?

Badanie laboratoryjne oleju silnikowego
Tak, ponieważ wykonujemy również ekspertyzy, w tym we współpracy poszerzone badanie olejów, paliw, testy w zakresie tarcia czy ustalamy faktyczne przyczyny takich poważnych awarii, uszkodzeń. W takim przypadku najlepiej nic nie robić na własną rękę, zachować silnik (i pozostałe elementy układu napędowego) wraz z olejem silnikowym (olejami, paliwem) i umówić się na termin.
 
badanie paliwa - benzyny - nie spełnia normy
 
Wykonanie całego zakresu pozwoli ustalić odpowiedni zakres przyczynowo-skutkowy a zarazem pozwolić opracować odpowiedni plan prac, działań (w tym usunięcia faktycznych przyczyn) na przyszłość aby cieszyć się sprawniejszą i trwalszą jednostką napędową. Taki zakres pozwala również na ustalenie ewentualnej odpowiedzialności powstania tego typu usterek czy poważnych awarii np: w celach odzyskania poniesionych kosztów. 
    
Badanie laboratoryjne oleju silnikowego - protokół MyNano

Jak ma się Wasza autorska diagnostyka obciążeniowa do powszechnie stosowanej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni? Czy same pomiary na hamowni można wykonywać?

wykres z hamowni Honda 1.5 turbo po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution - w tle pomiar seryjny - mimo występowania seryjnie bardzo nasilonych negatywnych zjawisk kontrolka Check Engine jest zgaszona - nie zapala sięwykres z hamowni Honda 1.5 turbo po zastosowaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution - w tle pomiar seryjny - mimo występowania seryjnie bardzo nasilonych negatywnych zjawisk kontrolka Check Engine jest zgaszona - nie zapala się

Wśród kierowców, mechaników, serwisantów a nawet tunerów panuje powszechna opinia, że:

  • kiedy kontrolka Check Engine jest zgaszona
  • samochód jedzie płynnie (nie szarpie), nie dymi
  • nie słychać z niego niepokojących dźwięków
  • nie ubywa oleju na miarce
  • skrzynia nie szarpnie a zmiana biegów następuje podobnie jak wcześniej 
  • wymiana oleju jest robiona częściej niż zaleca producent

to silnik, skrzynia i inne elementy układu napędowego są w dobrej kondycji, więc nic nie trzeba dodatkowo sprawdzać. 

diagnostyka obciążeniowa wraz z pomiarami dostępna u nas również dla motocykli diagnostyka obciążeniowa wraz z pomiarami dostępna u nas również dla motocykli
 

Za to jak kontrolka Check Engine zaświeci się,  to wystarczy ...

podłączyć samochód do komputera (który podobno prawdę pokaże) i będzie widać co jest uszkodzone, co wymienić element (elementy) którego błąd, błędy dotyczą i ... będziesz Pan zadowolony :-)
 
pomiary diagnostyczne wyczynowego Quada z silnikiem KTM po zastosowaniu pakiet SPI & Friction Solution celem finalnej optymalizacji jego pracy pomiary diagnostyczne wyczynowego Quada z silnikiem KTM po zastosowaniu pakiet SPI & Friction Solution celem finalnej optymalizacji jego pracy

Jednak nic bardzie błędnego!!! W rzeczywistości, kontrolka Chceck Engine nie pokazuje prawdy o faktycznym stanie czy kondycji 

lecz jedynie przekroczony zakres wartości np: maksymalnej, minimalnej (ustalony przez producenta w oprogramowaniu), brak odpowiedniej komunikacji, chwilowe przekroczenia czy przerwy w komunikacji (z czujnikami, pomiędzy sterownikami), itp.    

Rajdowy Ford Fiesta R200 1.6 benzyna podczas zakresu diagnostycznego, rekonesansu technicznego celem wykonania pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk silnik oraz skrzynia biegów Rajdowy Ford Fiesta R200 1.6 benzyna podczas zakresu diagnostycznego, rekonesansu technicznego celem wykonania pakietu minimalizowania negatywnych zjawisk silnik oraz skrzynia biegów

Wielu producentów samochodów, silników zaprogramowało tak margines zaświecenia się kontrolki Check Engine, że potrafi ona zaświecić się

alarmować kierowcę zbyt późno, dopiero przy osiągnięciu parametrów krytycznych,. Czasami dopiero przy agonalnym stanie osprzętu czy samego silnika. Często potrafi dochodzić do poważnych usterek, nawet uszkodzenia (zatarcia) silnika a kontrolka Check Engine zaświeca się dopiero jak silnik czy jego osprzęt całkowicie odmówił posłuszeństwa. 
 
Silnikach dostarczony celem wykonania ekspertyzy i ustaleniu przyczyn zatarcia - uszkodzenia po zamontowaniu instalacji LPG - Jeep 6.4 Hemi kontrolka Check Engine zapaliła się dopiero, kiedy silnik zatarł się całkowicie. W tym silniku Jeep 6.4 Hemi kontrolka Check Engine zapaliła się dopiero, kiedy silnik zatarł się całkowicie.

To celowane działanie producentów pojazdów, aby:

  • szybko i znacząco zmniejszyć koszty przygotowania oprogramowania sterującego danym zespołem lub szeregiem zespołów (proces przygotowania precyzyjnej regulacji pracy silnika to najczęściej z uwagi na wymagane szereg testów warunkach rzeczywistych jest jednym z kluczowych, największych kosztów w procesach przygotowania do produkcji pojazdów czy silników a zarazem jest bardzo czasochłonny)  
  • zmniejszyć podstawy do szeregu reklamacji, również ze strony serwisów, mechaników
  • nie borykać się z często zapalonymi kontrolkami Check Engine w nowych samochodach na gwarancji
  • nie mieć za dużo szybko namacalnych problemów ze strony użytkownika, kiedy ich samochód porusza się w różnych warunkach klimatycznych. 

Kontrolka Check Engine

W drodze przeniesienia naszej wiedzy, ponad 25 doświadczenia, rozwijaniu przełomowej technologii MyNano (przeniesionej z motorsportu na drogę) w pełni wykazaliśmy, że

wykonywanie samej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni nie pokazuje faktycznego stanu i kondycji silnika czy jego osprzętu.

Pomiar analizy spalin, do tego w formie dynamicznej jest aktualnie dostępny wraz z pełnym zakresem poszerzonej pełnej diagnostyki obciążeniowej, w formie rynkowo niezależnej na terenie UE dostępny tylko u nas. Nowy samochód Jeep 1.3 Turbo, znaczące generowanie emisji zanieczyszczeń, kontrolka Check Engine zgaszonaPomiar analizy spalin, do tego w formie dynamicznej jest aktualnie dostępny wraz z pełnym zakresem poszerzonej pełnej diagnostyki obciążeniowej, w formie rynkowo niezależnej na terenie UE dostępny tylko u nas. Nowy samochód Jeep 1.3 Turbo, znaczące generowanie emisji zanieczyszczeń, kontrolka Check Engine zgaszona

Co bardzo istotne! Wykonanie samej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni jest sprzeczne z faktycznymi potrzebami, wymogami techniczno-prawnymi

Diagnostyka i pomiary w warunkach rzeczywistych - drogowych

a wykonujący czy zlecający przy niekorzystnym zbiegu okoliczności, nawet po kilku latach mogą ponieść dotkliwą odpowiedzialność cywilną i karną. Taki znacząco okrojony i niepełny technicznie zakres usługi wprowadza w błąd zarówno wykonującego jak i zlecającego np: co do kondycji, stanu jednostki napędowej a poprzez takie działanie następuje szereg błędnych, dalszych decyzji np: o zakupie sprawdzanego samochodu czy wykonaniu tuningu, zamontowaniu LPG itp.  Więcej informacji w tym wyjaśniającym artykule: Ważne!  Zanim skorzystasz na rynku z jakiejkolwiek usługi - serwisu olejowego - pomiaru mocy - chip tuningu - modernizacji - tuningu - usprawnienia - montażu LPG czy innej usługi w swoim pojeździe – zapoznaj się z tymi informacjami!

 

test stanu i poziomu degradowania oleju oleju silnikowego to jedna z ważnych i podstawowych czynności w naszym zakresie diagnostycznymtest stanu i poziomu degradowania oleju oleju silnikowego to jedna z ważnych i podstawowych czynności w naszym zakresie diagnostycznym

Otóż ten niepełny technicznie sposób "diagnozowania i pomiarów" (owszem kiedyś stosowany jak sama diagnostyka komputerowa, same pomiary na hamowni) mimo dostępnych od kilku lat obszernych informacji (w tym wyjaśnień prawnych) jest nadal na rynku powszechnie stosowany.    

Iveco Daily - nowy samochód z przebiegiem ok. 4 tyś km - dramatyczna ilość opiłek w tylnym dyferencjale

Wbrew szeregu (wcześniejszym i aktualnym zapewnieniom wielu firm na rynku tuningowym, warsztatów samochodowych, instalacji LPG czy ASO) poprzez samą diagnostykę komputerową czy same pomiary na hamowni, tak naprawdę nie dowiesz się o faktycznej kondycji silnika, jego osprzętu.

Rysy na gładziach cylindrowych spowodowane zjawiskiem LSPI - SPI, nadmiernym tarciem

Do tego użytkownik czy właściciel ryzykuje skróceniem trwałości, brakiem faktycznej wiedzy (również odpowiedzialnością cywilno-karną) czy o nasileniu (konsekwencjach) negatywnych zjawisk:

  • jak samozapłon w komorze spalania LSPI i SPI
  • nieodpowiednie spalanie mieszanki i jej konsekwencjami
  • problemami z urządzeniami odpowiedzialnymi za emisję spalin, EGR, DPF. SCR, Katalizatorem, układem AdBlue
  • nadmierne tarcie (silnik, skrzynia biegów, pozostałe elementy przeniesienia napędu)
  • spadek szczelności dynamicznej,
  • nadmierne przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego 
  • znaczące przyspieszenie degradowania oleju silnikowego
  • czy nadmierne przedostawanie się oleju, oparów oleju do komory spalania
  • po stosowanie nieodpowiednich materiałów eksploatacyjnych, zakresów i interwałów przeglądowych.  
Test oleju w skrzyni biegów automatycznej wykonywany w zakresie naszej diagnostyki obciążeniowej

Co z tymi z tymi negatywnymi zjawiskami?

W wielu silnikach czy jednostkach napędowych w/w negatywne zjawiska występujących już konstrukcyjnie (od nowości czyli od wyjazdy z fabryki) nasilając się z przebiegiem w wyniku niepełnego technicznie serwisowania, przyczyniając się do
  • nadmiernego zużycia paliwa
  • pogorszonych osiągów
  • przedwczesnych, faktycznie do uniknięcia kosztownych napraw
  • po nasilenie mogące przy niekorzystnym zbiegu okoliczności przyczynić się  wystąpienia katastrofy w ruchu drogowym.
Skoda Octavia 2.0 TDI 170 KM - straty w generowaniu momentu obrotowego spowodowane negatywnymi zjawiskami

Niestety takich przypadków na rynku jest całe mnóstwo.

Często dzieje się to w wieloletniej niewiedzy (nawet samych poszkodowanych) lecz i tak nie chroni ich samych od ponoszenia nadmiernych kosztów czy możliwej odpowiedzialności cywilno-karnej np: po sprzedaży samochodu posiadającego w/w zjawiska, traktowane jako wady ukryte techniczno-prawne. 

Silnik 1.9TDI podczas wykonywania diagnostyki obciążeniowej - wykres z opisem
Silnik 1.9TDI podczas wykonywania diagnostyki obciążeniowej - wykres z opisem

Dlatego opracowany przez nas autorski zakres diagnostyki obciążeniowej (w warunkach drogowych, hamownianych a do maszyn rolniczych dodatkowo w warunkach polowych) oraz rekonesansu technicznego, pozwala określić faktyczną kondycję silnika, jego osprzętu

(w tym elementów układu napędowego jak skrzynia biegów, dyferencjał, skrzynia rozdzielcza). 
 
VW Arteon R 2.0 TSI 320 KM po wykonaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gerabox & Differential Solution MyNano

Jest ona często podstawą:

  • wykonywanych przez nas usprawnień, pakietów także w samochodach, pojazdach czy maszynach na gwarancji 
  • wykonywanych ekspertyz technicznych (w samochodach na gwarancji oraz używanych) 
  • testów i badań
  • pomocy klientom czy ich mechanikom w usuwaniu szeregu problemów z silnikami, osprzętem itp  
  • weryfikacji stanu, kondycji i nadawania mechanikom zakresów naprawczych (usprawniających) w formie krok po kroku
  • unikalnego zakresu szkoleń, niedostępnych w innym systemie szkoleniowym
  • weryfikacji wad konstrukcyjnych, eksploatacyjnych
  • czy podstaw, konsekwencji, nasilenia już wcześniej wspominanych, negatywnych zjawisk.    
 

 

To jej zakres przyczynił się m.in do wykrycia faktycznych podstaw:

  • dylematów konstrukcyjnych występujących w gro jednostkach napędowych, w tym np: bardzo destrukcyjnego zjawiska nadmiernej pulsacji w układach Common-Rail 
  • konieczności usprawniania np: nowych maszyn rolniczych (wspólne testy z Rolniczym Przeglądem Technicznym) a następnie oficjalne publikacje na łamach RPT
  • Afery Emisyjnej (Diesel Gate) - szybciej niż miało to oficjalnie miejsce w USA
  • nie medialnej afery emisyjnej Subaru i Mitsubishi (2009-2010)
  • światowego odkrycia w zakresie negatywnych zjawisk jak LSPI czy SPI (grudzień 2018)
  • weryfikacji i wykrycia szeregu nadużyć określonej w formie Afery Gazowej LPG
  • czy rozwoju przełomowej technologii MyNano High Automotive Technology.  
Opinia klienta, który skorzystał z pakietów wykonanych po uprzednim wykonaniu diagnostyki obciążeniowej

Poprzez faktyczne sprawdzenie stanu, kondycji Twojego silnika, jego osprzętu, generowania energii z paliwa (jego spalania) i nasilenia negatywnych zjawisk przede wszystkim zyskujesz konkretną wiedzą na temat „serca w Twoim pojeździe”. 

 Iveco Eurocargo podczas wykonania diagnostyki obciążeniowej i pakietów minimalizowania negatywnych zjawiskIveco Eurocargo podczas wykonania diagnostyki obciążeniowej i pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk

Dlatego tak naprawdę bez znaczenia czy masz (nasza autorska technologia diagnostyczna pozwalająca nawet na uzyskanie wymiany pojazdów, maszyn, silników czy uzyskanie odszkodowań):

  • samochód osobowy
  • dostawczy
  • terenowy (4x4)
  • kempingowy (Camper)
  • ciężarowy
  • ciągnik rolniczy czy kombajn
  • motocykl czy Quad
  • a nawet silnik przemysłowy

nie można bezpiecznie, fachowo, w pełni technicznie i w zgodzie z prawem wykonać zwiększenia osiągów silnika (zwiększenia mocy np.: poprzez chip tuning) zmniejszać zużycia paliwa np: poprzez EcoTuning bez precyzyjnego zebrania danych o jego pracy, precyzyjnego zweryfikowania kondycji, ustalenia poziomu nasilenia negatywnych zjawisk i ich zmniejszenia (silnik i napęd). 

 
Pełny - autorski zakres diagnostyki obciążeniowej maszyn rolniczych to zakres rozwijany od 2007 roku Pełny - autorski zakres diagnostyki obciążeniowej maszyn rolniczych to zakres rozwijany od 2007 roku

Jest to tym ważne, że bardzo często silniki na hamowni pokazują parametry zbliżone do seryjnych (potrafią pokazać nawet wyższą moc czy moment obrotowy) niż podane przez producenta.

Przy tym kontrolka Check Engine jest zgaszona, więc wydawałoby się, że wszystko jest sprawne i np.: można wykonać tuning czy zamontować LPG. 
 
pomiary diagnostyczne w warunkach rzeczywistych to bardzo ważny aspekt weryfikowania sprawności jednostek napędowych i występowania w nich negatywnych zjawisk pomiary diagnostyczne w warunkach rzeczywistych to bardzo ważny aspekt weryfikowania sprawności jednostek napędowych i występowania w nich negatywnych zjawisk

Ponadto dodatkowe znaczenie mają pełne technicznie pomiary w warunkach rzeczywistych - drogowych (lub polowych dla maszyn rolniczych) 

W przypadku wielu pojazdów silniki, jednostki napędowe wykazują inną sprawność, inne parametry w warunkach hamownianych a inne w rzeczywistych - drogowych. Bez precyzyjnego zweryfikowania w takich warunkach nie można tak naprawdę wykonać pełnego technicznie zweryfikowania stanu, kondycji czy potrzeb regulacyjnych. 
Ford Mustang 2.3 Ecoboost, stwierdzenie poważnego uszkodzenia silnika z uwagi na wykonanie tuningu w innej firmie wydech + dolot + program i tym samym znaczące nasilenie zjawiska samozapłonów Ford Mustang 2.3 Ecoboost, stwierdzenie poważnego uszkodzenia silnika z uwagi na wykonanie tuningu w innej firmie wydech + dolot + program i tym samym znaczące nasilenie zjawiska samozapłonów

Dlatego na bazie ponad 25 lat pracując z różnego rodzaju silnikami, wolnossącymi (bez turbo), zasilanymi benzyną, olejem napędowym czy LPG

opracowaliśmy nasz autorski zakres diagnostyki obciążeniowej (nie mylić tego z powszechną na rynku diagnostyką komputerową czy serwisową).Z pewnością do opracowania tej technologii diagnostycznej, unikalnej w skali europejskiej nie bez znaczenia jest duże doświadczenie z motorsportu, tuningu, motoryzacji twórcy tej formy diagnostycznej Roberta Halickiego.
Robert Halicki - autor światowego odkrycia w zakresie diagnozowania, występowania, minimalizowania, usuwania zjawiska samozapłonów a zarazem prawdy o efektach jakie daje nanotechnologia MyNano aplikowana wszędzie tam gdzie jest olej jak i do paliw

Dopiero taki fachowy, pełny technicznie zakres diagnostyki obciążeniowej (po zebraniu szeregu istotnych danych,  fizycznej weryfikacji, ocenie stanu i wnikliwej analizie danych) pozwala nam po wykonaniu np: pakietów zmniejszenia negatywnych zjawisk wg technologii MyNano. Więcej o pakietach w dziale - Pakiety 44Performance 

Zadowolony klient z efektów technologii MyNano

Czy następnie w pełni rzetelnie dokonać np: tuning w formie pakietowej czy dodatkowo z opcją elektronicznej optymalizacji (chip tuningu) np: Pakiety Power Economy Performance  

 Mazda CX9 3.7 V6 seryjnie 277 KM z zamontowaną instalacją gazową systemu STAG - bardzo duża utrata sprawności, osiągów w tym potężne nasilenie zjawiska samozapłonów - instalacja była poprawiana pod nadzorem techników z centrali producenta lecz bez należytego skutkuMazda CX9 3.7 V6 seryjnie 277 KM z zamontowaną instalacją gazową systemu STAG - bardzo duża utrata sprawności, osiągów w tym potężne nasilenie zjawiska samozapłonów - instalacja była poprawiana pod nadzorem techników z centrali producenta lecz bez należytego skutku

Zarazem odmówić wykonania tuningu, pakietów czy innych zmian kiedy kondycja, stan nie pozwala na bezpieczne wykonanie usprawnień a wymagane są naprawy.

Uszkodzona turbosprężarka

Tym samym nadać odpowiedni zakres naprawczy np: do wykonania u swojego mechanika (serwisanta) wraz z określeniem odpowiedniego działania krok po kroku.  

Pomiar emisji spalin

Cenna informacja! W przypadku samochodów będących na gwarancji fabrycznej, rozszerzonej lub będących podczas ochrony producenta (mnóstwo osób nie wie o tym obowiązującym prawie) z uwagi na przepisy i homologację dotyczącą m.in ograniczenia emisji zanieczyszczeń (spalin)

Wiele przepisów mało znanych milionom użytkowników dostępne są na https://eur-lex.europa.eu/homepage.html również w języku polskim Wiele przepisów mało znanych milionom użytkowników dostępne są na https://eur-lex.europa.eu/homepage.html również w języku polskim

Wykonanie naszego zakresu autorskiej diagnostyki obciążeniowej wraz z ekspertyzą techniczną potrafi przyczynić się np: do uzyskania stosowanych napraw czy tak jak w przypadku Pana Krzysztofa do zwrotu 2 letniego samochodu z uwagi na potwierdzone wady techniczno-prawne w postaci negatywnych zjawisk jak np: LSPI. 

 
Oficjalne podziękowanie za pomoc w odzyskaniu tego co należne w samochodzie, silniku w którym zostało potwierdzone silne, konstrukcyjne nasilenie negatywnych zjawisk jak LSPI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki i nadmierne tarcie.Oficjalne podziękowanie za pomoc w odzyskaniu tego co należne w samochodzie, silniku w którym zostało potwierdzone silne, konstrukcyjne nasilenie negatywnych zjawisk jak LSPI/SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki i nadmierne tarcie.

Nasz lekko mówiąc rekordzista (Pan Krzysztof - klient z Opola), od chwili wykonania zakresu ekspertyzy dotyczącego samochodu marki Citroen do chwili odzyskania wartości fakturowej za 2 letni pojazd i zakupu nowego samochodu załatwił wszystko w 2 tygodnie !!!

Siedziba MyNano High Automotive Technology  oraz 44tuning Performance Center  

Zatem jeśli masz więcej pytań, chcesz w swoim pojeździe (nowym czy używanym):

  • zweryfikować stan, kondycję jednostki napędowej (silnika, osprzętu itp) 

  • występowanie, nasileniem negatywnych zjawisk a następnie ich skuteczne zmniejszenie 

  • sprawdzić pracę po tuningu (mechanicznym czy elektronicznym), montażu instalacji LPG

  • wykonać w pełni techniczny serwis z wymianą olejów (silnik i napęd) 

  • wykonać usprawnienia w postaci naszych autorskich pakietów

  • czy opcjonalnie wykonać fachowy, w pełni technicznie tuning

to zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt