Witamy, w dniach 12 lipca do 31 lipca przebywamy na urlopie. Na przesłane zapytania do dnia 19 lipca odpowiemy 20 lipca. Na pozostałe od 1 sierpnia. W celach umówienia terminu prosimy o kontakt pod tel. 600 910 400 (jeżeli nie odbieramy, prosimy o przesłanie wiadomości sms). Wszelkie zamówienia będziemy realizować od 1 sierpnia. 

Pozdrawiamy Zespół 44tuning.pl

Diagnostyka obciążeniowa przed montażem instalacji LPG w samochodzie na gwarancji
Diagnostyka obciążeniowa przed montażem instalacji LPG w samochodzie na gwarancji
Zanim dowiesz się, jak dużo zyskasz przez faktyczne sprawdzenie kondycji swojej jednostki napędowej z wykorzystaniem naszej autorskiej diagnostyki obciążeniowej, zapoznaj się z kilkoma ważnymi faktami. 

Panuje powszechna opinia, że kiedy kontrolka Chceck Engine jest zgaszona, samochód jedzie płynnie (nie szarpie), nie dymi, nie słychać z niego niepokojących dźwięków to silnik jest w dobrej kondycji.

Za to jak kontrolka Check Engine zaświeci się,  to wystarczy podłączyć samochód do komputera, który podobno prawdę powie co jest uszkodzone i wymienić element (elementy) którego błąd dotyczył.

Jednak nic bardzie błędnego. Wielu producentów samochodów, silników zaprogramowało tak margines zaświecenia się
Kontrolka Check Engine
Kontrolka Check Engine
  kontrolki Check Engine, że potrafi ona dopiero alarmować w agonalnym stanie osprzętu czy silnika… czasami dochodzi do poważnych usterek a kontrolka Check Engine nadal jest zgaszona.


W drodze przeniesienia naszej wiedzy, ponad 25 lat doświadczenia z motorsportu na drogę w pełni wykazaliśmy, że wykonywanie samej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni mija się z celem. Otóż w ten sposób Nie dowiemy się o faktycznej kondycji silnika, jego osprzętu. Do tego użytkownik czy właściciel ryzykuje skróceniem żywotności, nieodpowiednim spalaniem mieszanki (w tym problemami z urządzeniami odpowiedzialnymi za emisję spalin, EGR, DPF. SCR, Katalizatorem, układem AdBlue) po możliwość wystąpienia katastrofy w ruchu lądowym.

Tutaj można zapoznać się z publikacją artykułu w Magazynie WRC (nr.209) o autorskich, światowych odkryciach w podopolskiej firmie:

pdfAbarth 500 SuperStreet Maxi według 44tuning w tym światowe odkrycie w podopolskiej firmie

Silnik 1.9TDI podczas wykonywania diagnostyki obciążeniowej - wykres z opisem
Silnik 1.9TDI podczas wykonywania diagnostyki obciążeniowej - wykres z opisem
Dlatego opracowaliśmy autorską diagnostykę obciążeniową której zakres pozwala określić faktyczną kondycję silnika i jego osprzętu. Jej precyzyjny zakres opracowaliśmy w taki sposób aby można było ją wykonywać we wsparciu o pomiary na hamowni jak z wykorzystaniem warunków rzeczywistych. To jej zakres przyczynił się do wykrycia Afery Emisyjnej (Diesel Gate) przez nasz zespół szybciej niż miało to oficjalnie miejsce w USA.

Z tego tytułu wykonujemy takie zakresy diagnostyczne dla klientów indywidualnych, firm w kwestiach określania sprawności w samochodach na gwarancji (również po gwarancji) przyczyniając się do uzyskania napraw gwarancyjnych.

Natomiast nasza autorska technologia diagnostyczna jest wsparciem w wykonywaniu skomplikowanych opinii technicznych, analiz, przyczyn usterek silników, nadmiernego zużycia, zgodności, nie zgodności parametrów pojazdów (silników) z danymi producenta dla rzeczoznawców, biegłych, czy sądów.

Stała się również silnym wsparciem i dużą pomocą dla importerów pojazdów i maszyn chcących usunąć usterki zgłaszane przez użytkownika w momentach, kiedy producent np. jednostki napędowej nie ma rozwiązania. W takich przypadkach pomagamy aby można było usunąć usterki, wadę konstrukcyjną, problem regulacyjnych w przedmiotowym pojeździe jak i potencjalnie w całej serii wyprodukowanych pojazdów.    

Podczas badania pracy silnika w celach usunięcia wady pulsacji w układzie wtryskowym Denso
Podczas badania pracy silnika w celach usunięcia wady pulsacji w układzie wtryskowym Denso
Poprzez faktyczne sprawdzenie stanu, kondycji Twojego silnika, jego osprzętu, generowania energii z paliwa (jego spalania) przede wszystkim zyskujesz konkretną wiedzą na temat stanu Twojego silnika czyli „serca w samochodzie”. Dzięki temu nasi klienci, zyskując informacje o spadkach sprawności, mogą w szybki tempie przywrócić sprawność unikając przedwczesnych, większych napraw. Tym samym mają pełną możliwość utrzymanie lepszej normy zużycia paliwa, sprawności i osiągów niż w przypadku samochodów diagnozowanych  metodą komputerową.

Do tego poznanie faktycznej kondycji a zarazem potrzeb regulacyjnych przed wykonaniem tuningu to kolejny ważny aspekt który przemawia za naszą autorską diagnostyką obciążeniową.

Bez znaczenia czy masz samochód osobowy, dostawczy, terenowy czy kamper, Nie można bezpiecznie i fachowo wykonać zwiększenia osiągów silnika (zwiększenia mocy np.: poprzez chip tuning) bez precyzyjnego zebrania danych o jego pracy.

Diagnostyka obciążeniowa przed wykonaniem usunięcia pulsacji w optymalizacji w silniku 2.2 TDCI
Diagnostyka obciążeniowa przed wykonaniem usunięcia pulsacji w optymalizacji w silniku 2.2 TDCI
Rozpowszechniona na rynku opinia, że sam pomiar mocy i momentu obrotowego na hamowni pokaże sprawność silnika to niestety kompletny fałsz. Tak samo jak traktowanie samochodu jako sprawnego bo kontrolka Check Engine jest zgaszona. 

Z tego tytułu, o ile pomiar na hamowni jest potrzebny i przydatny, to z wyników samego pomiaru mocy i momentu obrotowego w  stosunku do możliwości jakie daje diagnostyka obciążeniowej niewiele można wyczytać. 

Dzieje się tak bardzo często, że silniki na hamowni pokazują parametry zbliżone do seryjnych, potrafią pokazać nawet moce i momenty obrotowe wyższe niż seryjne. Przy tym kontrolka Check Engine jest zgaszona więc wydawałoby się, że wszystko jest sprawne i np.: silnik nadaje się do tuningu.

Diagnostyka obciążeniowa wykazała, że problem z zapychaniem DPF powodowa Nie sprawna turbosprężarka
Diagnostyka obciążeniowa wykazała, że problem z zapychaniem DPF powodowa Nie sprawna turbosprężarka
W takich przypadkach 99 % firmy tuningowych, warsztatów samochodowych na rynku, dokonuje zwiększenia osiągów silnika, bez faktycznego zważania na konsekwencje dla silnika, samochodu i jego użytkownika.

Jednak badając taki silnik z wykorzystaniem diagnostyki obciążeniowej widzimy jego faktyczną sprawność. Tym samym wielokrotnie tak się zdarza, w szczególności w silnikach z zapłonem samoczynnym (diesel) powyżej już 80 000 km jak i w nowszej generacji silnikach z zapłonem iskrowym (benzynowych) pow. 100 000 km , że wyniki na hamowni pokazują wyższe wartości mocy i momentu obrotowego … a silnik, jego osprzęt Nie jest w pełni sprawny.

Tym samym należy najpierw usunąć niesprawność a następnie dopiero po tym można przystępować np.: do tuningu w formie faktycznej, fachowej i pełnej technicznie  indywidualnej optymalizacji.

Samochód po przeglądzie w ASO - widoczna postępująca nieszczelność spalinowa turbosprężarki
Samochód po przeglądzie w ASO - widoczna postępująca nieszczelność spalinowa turbosprężarki
Kolejnym ważnym punktem który przemawia za koniecznością precyzyjnego sprawdzenia kondycji, w tym nowych silników (minimalny przebieg do pomiarów to ok. 3000 km) są występujące wady fabryczne.

Do takich należą .: nadmierne pulsacje w układzie wtryskowym, doładowania, niska wydolność chłodzenia powietrzną, termiczna, nie odpowiednie regulacje fabryczną (np.: zbyt bogaty, ubogi skład mieszanki, ustawienia programowe na inny rynek paliwowy, klimatyczny niż wynika to z miejsca użytkowania pojazdu etc), Nie odpowiednie działanie urządzeń odpowiedzialnych za emisję spalin (EGR,DPF, SCR, system AdBlue) czy również występowanie zjawiska LSPI (Low Speed Pre Ignition – samozapłon, spalanie stukowe – detonacyjne) w wielu silnikach z zapłonem iskrowym.

Wyniki z pomiarów na hamowni i ich analiza to jeden z wielu elementów diagnostyki obciążeniowej
Wyniki z pomiarów na hamowni i ich analiza to jeden z wielu elementów diagnostyki obciążeniowej
Dlatego na bazie ponad od 25 lat pracując z różnego rodzaju silnikami, wolnossącymi (bez turbo), zasilanymi benzyną, olejem napędowym czy LPG opracowaliśmy nasz autorski zakres diagnostyki obciążeniowej (nie mylić tego z powszechną na rynku diagnostyką komputerową czy serwisową).Z pewnością do opracowania tej technologii diagnostycznej, unikalnej w skali europejskiej nie bez znaczenia jest duże doświadczenie z motorsportu, tuningu, motoryzacji twórcy tej formy diagnostycznej Roberta Halickiego.

Wykonując modernizacje mechaniczne, elektroniczne, tworząc unikalne zmiany po całkowicie nowe rozwiązania nie dostępne na rynku już od 25 lat, rozumiemy pracę silnika, jego osprzętu tak jak np.: własnego ciała. Może wydaje się to dziwne lecz po prostu jest faktem. Z pewnością kluczem do tego pasja – pasja do życia. Lubiąc to co robimy, testujemy, badamy dochodząc do przyczyn przekładamy to na twórcze rozwiązania.

Nieszczelność intercoolera doprowadziła do uszkodzenia turbosprężarki
Nieszczelność intercoolera doprowadziła do uszkodzenia turbosprężarki
Zatem celem naszej diagnostyki obciążeniowej jest ustalenie aktualnego stanu, kondycji silnika, jego osprzętu, rozbieżności w pracy, ewentualnych usterek jak i koniecznie przyczyn
  takiej pracy czy stanu. Zakres diagnostyki obciążeniowej jest zależny od danego silnika, jego przebiegu czy znanych nam jego „słabości”. 

Jednak nasza autorska diagnostyka obciążeniowa jest bardzo często potrzebna w celach:

- poznania faktycznych potrzeb regulacyjnych danego silnika przed przystąpieniem do tuningu (silniki nowe i sprawne używane)
- wykrycia nieodpowiednich regulacji fabrycznych lub silników nowych posiadających ukryte wady
- poznania jakości, kaloryczności paliwa na jakim dany silnik pracuje
- sprawdzenia kondycji, stanu silnika i osprzętu przed wykonaniem tuningu (silniki używane)
- ustalenia przyczyn usterek
- sprawdzenia zgodności stanu silnika, osprzętu w stosunku do przebiegu (wykrywanie samochodów z przekręconym licznikiem)
- wykrycia nie prawidłowo przeprowadzonych napraw
- sprawdzenia poprawności wykonanych napraw w szczególności po wymianach wtryskiwaczy, turbosprężarek czy inny naprawach silnika
- sprawdzenia stanu sinika, samochodu po zakupie lub przed końcem gwarancji fabrycznej.

Zatem często zakres diagnostyki obciążeniowej obejmuje:
Sprawdzenie stanu po zakupie ukazało Nie wymieniane od nowości filtry paliwa i powietrza
Sprawdzenie stanu po zakupie ukazało Nie wymieniane od nowości filtry paliwa i powietrza


- sprawdzenie stanu osprzętu silnika, filtrów etc. czyli ogólnej sprawności przed wjazdem na hamownie obciążeniową
- stosowny test obciążeniowy (kilkukrotny) na hamowni obciążeniowej wraz z zebraniem szeregu danych odczytowych pracy silnika
- zebranie danych dotyczących pracy silnika w tym układu wtryskowego, doładowania, erg, dpf, wydolności termicznej jak również składu mieszanki AFR (Lambda)
- ocenę generowania momentu obrotowego, mocy względem danych odczytowych
- weryfikację wykonywalności parametrów zadanych przez jednostkę sterująca
- fizyczną weryfikację stanu układu doładowania (w tym np.: turbosprężarki), ssącego, wtryskowego etc. czy stanu świec zapłonowych (komory spalania) w silnikach benzynowych
- test szczelności np.: układu ssącego, doładowania, egr
- poprawność montażu, wydolności, regulacji w przypadku silnika zasilanego LPG
- analizę danych w porównaniu z optymalnymi a w przypadku wynikłej z danych potencjalnej nieszczelności silnika wykonanie w opcji dodatkowej testu szczelności silnika (nie mylić z testem kompresji który jest nie miarodajny).

Mitsubishi Pajero 3.2 DID 200 KM podczas optymalizacji
Mitsubishi Pajero 3.2 DID 200 KM podczas optymalizacji
Taki fachowy zakres diagnostyki obciążeniowej po zebraniu danych i fizycznej ocenie stanu pozwala nam w pełni rzetelnej dokonać regulacji silnika (tuningu) przy sprawnym silniku lub nadać odpowiedni zakres naprawczy dla silnika już tego wymagającego, wskazując zarazem przyczyny usterek. 


Jest też bardzo pomocny w rozwiązywaniu spraw spornych po nieudanym (sprzedaży przez nieuczciwego sprzedawcę) zakupie samochodu, po nieudanej naprawie w warsztacie, źle zamontowanej instalacji LPG czy w zakresie wyegzekwowania naprawy gwarancyjnej (również konstrukcyjnej) u gwaranta.

Mazda CX9 3.7 benzyna po zamontowaniu Nie kompatybilnej instalacji LPG straciła ok. 70 KM
Mazda CX9 3.7 benzyna po zamontowaniu Nie kompatybilnej instalacji LPG straciła ok. 70 KM
W połączeniu z wykonanym przez nas protokołem i materiałem zdjęciowym jest na tyle wartościowy, że na dzień dzisiejszy potrafią już z naszych usług korzystać przedstawiciele producentów samochodów celem weryfikacji dylematów w nowych pojazdach. 

Na dzień dzisiejszy prowadzimy szkolenia z tego zakresu dla mechaników indywidualnych , warsztatów samochodowych, serwisów autoryzowanych. Dysponujemy również programem szkoleniowym dla rzeczoznawców.

To ważne, jeżeli chcesz skorzystać z tuningu to decydując się na sam pomiar mocy przed i po to,  wiele ryzykujesz. My takiego skąpego zakresu Tobie Nie wykonamy.

Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi Euro 6 po wykonaniu opcji Stage 1 + 55 KM i 74 Nm więcej
Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi Euro 6 po wykonaniu opcji Stage 1 + 55 KM i 74 Nm więcej
Może kusić Ciebie niska, rynkowa cena takiego tuningu czy tak bardzo powszechnej diagnostyki komputerowej. Jednak to tylko metoda na „chybił trafił” która pozornie tańsza w całkowitym rozliczeniu wychodzi drożej.

Decydując się u nas możesz mieć pewność, że wykonamy zakres naszej autorskiej, pełnej technicznie usługi począwszy od weryfikacji stanu, potrzeb przez diagnostykę obciążeniową.

Jeżeli Twój silnik jest sprawny dokonamy odpowiedniej optymalizacji i to w formie tuningu szytego na miarę. 

Robert Halicki - twórca technologii diagnostycznej, tuningu i tysięcy autorskich rozwiazań
Robert Halicki - twórca technologii diagnostycznej, tuningu i tysięcy autorskich rozwiazań
Natomiast jeśli Twój silnik czy jego osprzęt posiada usterki to wskażemy co potrzeba wykonać, zaproponujemy rozwiązanie np.: naprawę lub po prostu damy Tobie listę prac do wykonania abyś mógł wykonać naprawy we własnym zakresie (w zakresie diagnostyki naprawczej przekazujemy listę działania krok po kroku).

Zatem jeśli masz więcej pytań, chcesz wykonać fachowy tuning lub po prostu sprawdzić faktyczny stan Twojego samochodu, silnika czy jego osprzętu to zapraszamy do kontaktu - kontakt 









 
Kontakt Motul