Kupiłeś nowy albo używany samochód osobowy, dostawczy, ciężarowy (maszynę rolniczą) i chcesz rzetelnie go sprawdzić?
Może masz nowy pojazd - na gwarancji i chcesz odpowiednio zadbać o jego sprawność, osiągi, trwałość oraz efektywnie i bezpiecznie zmniejszyć zużycie paliwa?
Może od jakiegoś czasu borykasz się z niewyjaśnionymi usterkami, nieskutecznie wykonanymi naprawami (także w pojeździe na gwarancji) i chcesz konkretnie zweryfikować stan, przyczyny ich powstawania?
Występują w Twoim samochodzie objawy mające swoje podstawy w negatywnych zjawiskach jak m.in samozapłon w komorze spalania LSPI czy SPI (silnik benzynowe oraz z LPG)
czy nieodpowiednie spalanie mieszanki, problemy z układem emisyjnym (silniki diesel - z DPF, EGR, FAP, SCR - AdBlue) a ASO czy mechanik rozkłada ręce i nie ma na to rozwiązania?
Lub po prostu chcesz wykonać pełny technicznie tuning, chcesz skutecznie zmniejszyć negatywne zjawiska i wykonać pełny serwis (silnik, skrzynia biegów manualna lub automatyczna, napęd) bo zamiast skracania trwałości, kosztownych napraw wolisz profilaktykę i efektywne poprawienie sprawności oraz trwałości?
Zanim dowiesz się więcej szczegółów, warto zobaczyć poniżej dostępny film, pokazujący stan jednostki napędowej Volvo V40 D2 1.6 Diesel 115 KM (po wykonanej kontroli w trakcie zakresu diagnostyki obciążeniowej):
- przebieg ok. 170 tyś km
- po ok. 8 tyś km od zakupu i ok. 3 tyś km od ostatniej wizyty na przeglądzie u swojego mechanika
- jaki jest stan turbosprężarki czy działanie układu emisyjnego
- w tym dlaczego nie wolno wykonać samego pomiaru na hamowni (zarazem dlaczego sam pomiar na hamowni nie wiele wnosi)
- co może oznaczać, czym grozi nadmierne zadymienie (sadza) wokół turbosprężarki
- oraz czy większa moc i moment wykazana na hamowni to powód do radości czy obaw.
jak i ten materiał o Porsche Cayenne GTS 4.8 V8, którego to właściciel chcąc jeszcze lepiej zadbać o swój samochód skorzystał z pełnej technicznie diagnostyki obciążeniowej wraz z rekonesansem technicznym
Zarazem opinia Pani Sylwii (źródło dobrymechanik.pl) o Volvo V40, którego dotyczy powyższy materiał video, nagrany "tak na gorąco" tuż po wykonaniu autorskiego zakresu diagnostyki obciążeniowej (i rekonesansu technicznego).
Czy może chcesz faktycznie poznać przyczynę dlaczego Twój silnik zużywa zbyt dużo paliwa czy nadmierne dymi z wydechu?
Dlatego sprawdzamy stan, począwszy od weryfikacji olei, filtrów, w tym test oleju (opcjonalnie szerszy zakres badań olejów wg technologii MyNano)
weryfikacja doboru olei (silnik czy silnik, skrzynia biegów i napęd) oraz zakres, poprawność serwisowania
Oczywiście stan, pracę, sprawność kluczowych urządzeń odpowiedzialnych za ograniczenie emisji zanieczyszczeń,
- układów recyrkulacji spalin EGR
- filtrów cząstek stałych DPF, FAP
- katalizator (katalizatorów)
- systemu AdBlue
- katalizatorów SCR
Ponadto poziom nasilenia negatywnych zjawisk, występujących konstrukcyjnie (oraz w wyniku eksploatacji) również ustanowiony wymogiem przepisów prawa
- samozapłonów (LSPI - Low Speed Pre Ignition oraz SPI - Speed Pre Ignition)
- nadmiernego tarcia i jego przyczyn
- nieodpowiedniego spalania mieszanki i jego przyczyn
- spadku szczelności dynamicznej i jej przyczyn
- przyspieszonego, nadmiernego (nawet kilkukrotnie) poziomu degradowania olejów (silnikowego, przekładniowego, hydraulicznego)
- nadmiernego przedostawania się oparów oleju (samego oleju) do komory spalania
oraz tak istotnego stanu, kondycji:
- układu wtryskowego
- doładowania
- ssącego
- zasilania
- oraz stanu olei, pracy skrzyni biegów i innych elementów przeniesienia napędu.
W razie potrzeby wykonujemy dodatkowe testy szczelności statycznej silnika (komory spalania, układu ssącego, doładowania) czy mp: test na obecność CO2 w płynie chłodniczym.
Kiedy warto wykonać Wasz zakres diagnostyki obciążeniowej?
Warto wykonać w każdym przypadku i w każdym czasie. Jest ona bardzo często potrzebna i dla osób podchodzących rozsądnie bardzo istotna
-
zarówno w pojazdach nowych po okresie docierania
-
jak i używanych, na różnym etapie przebiegu, eksploatacji, w celach:
-
poznania faktycznego stanu, kondycji swojej jednostki napędowej aby nie niszczyć tego co się ma i uniknąć szeregu przyszłych, niepotrzebnych oraz kosztownych napraw
-
zweryfikować stan dopiero co zakupionego samochody, w tym czy nie posiada wad ukrytych i czy stan odpowiada takiemu, jakie było przedstawianie przez sprzedawcę
-
weryfikacji po wykonaniu napraw czy zamontowaniu instalacji LPG
-
weryfikacji nasilenia negatywnych zjawisk jak samozapłon (LSPI oraz SPI) ,nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie, spadek szczelności dynamicznej i na tej podstawie określenia zakresu pakietów minimalizowania negatywnych zjawisk
-
stopnia degradowania oleju silnikowego, przekładniowego, hydraulicznego
-
poziomu emisji zanieczyszczeń i poprawności działania elementów ograniczających emisję zanieczyszczeń
-
poznania faktycznych potrzeb regulacyjnych danego silnika przed przystąpieniem do tuningu (silniki nowe i sprawne używane)
-
wykrycia nieodpowiednich regulacji fabrycznych lub silników nowych posiadających ukryte wady
-
poznania jakości, kaloryczności paliwa na jakim dany silnik pracuje
-
sprawdzenia kondycji, stanu silnika i osprzętu przed wykonaniem tuningu (silniki używane)
-
ustalenia przyczyn usterek
-
sprawdzenia zgodności stanu silnika, osprzętu w stosunku do przebiegu (wykrywanie samochodów z przekręconym licznikiem)
-
wykrycia nie prawidłowo przeprowadzonych napraw
-
sprawdzenia poprawności wykonanych napraw w szczególności po wymianach wtryskiwaczy, turbosprężarek czy inny naprawach silnika
-
sprawdzenia stanu sinika, samochodu po zakupie lub przed końcem gwarancji fabrycznej
-
sprawdzenie stanu osprzętu silnika, filtrów etc. czyli ogólnej sprawności przed wjazdem na hamownie obciążeniową
-
stosowny test obciążeniowy (kilkukrotny) na hamowni obciążeniowej wraz z zebraniem szeregu danych odczytowych pracy silnika
-
zebranie danych dotyczących pracy silnika w tym układu wtryskowego, doładowania, EGR, DPF, wydolności termicznej jak również składu mieszanki AFR (Lambda)
-
ocenę generowania momentu obrotowego, mocy względem danych odczytowych
-
weryfikację wykonywalności parametrów zadanych przez jednostkę sterująca
-
fizyczną weryfikację stanu układu doładowania (w tym np.: turbosprężarki), ssącego, wtryskowego etc. czy stanu świec zapłonowych (komory spalania) w silnikach benzynowych
-
test szczelności np.: układu ssącego, doładowania, EGR
-
poprawność montażu, wydolności, regulacji w przypadku silnika zasilanego LPG
-
analizę danych w porównaniu z optymalnymi a w przypadku wynikłej z danych potencjalnej nieszczelności silnika wykonanie w opcji dodatkowej testu szczelności silnika (nie mylić z testem kompresji który jest nie miarodajny).
-
czy wykonania szeregu efektywnych usprawnień, pakietów celem polepszenia sprawności, osiągów, trwałości i zmniejszenia zużycia paliwa.
Czy mogę zobaczyć więcej wyników testów, badań, dowodów skuteczności Waszej technologii MyNano?
Doszło do uszkodzenia turbosprężarki jak i zatarcia silnika, problem ponownie wystąpił po remoncie. Czy możecie mi pomóc?
Jak ma się Wasza autorska diagnostyka obciążeniowa do powszechnie stosowanej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni? Czy same pomiary na hamowni można wykonywać?
Wśród kierowców, mechaników, serwisantów a nawet tunerów panuje powszechna opinia, że:
- kiedy kontrolka Check Engine jest zgaszona
- samochód jedzie płynnie (nie szarpie), nie dymi
- nie słychać z niego niepokojących dźwięków
- nie ubywa oleju na miarce
- skrzynia nie szarpnie a zmiana biegów następuje podobnie jak wcześniej
- wymiana oleju jest robiona częściej niż zaleca producent
to silnik, skrzynia i inne elementy układu napędowego są w dobrej kondycji, więc nic nie trzeba dodatkowo sprawdzać.
Za to jak kontrolka Check Engine zaświeci się, to wystarczy ...
Jednak nic bardzie błędnego!!! W rzeczywistości, kontrolka Chceck Engine nie pokazuje prawdy o faktycznym stanie czy kondycji
Wielu producentów samochodów, silników zaprogramowało tak margines zaświecenia się kontrolki Check Engine, że potrafi ona zaświecić się
To celowane działanie producentów pojazdów, aby:
- szybko i znacząco zmniejszyć koszty przygotowania oprogramowania sterującego danym zespołem lub szeregiem zespołów (proces przygotowania precyzyjnej regulacji pracy silnika to najczęściej z uwagi na wymagane szereg testów warunkach rzeczywistych jest jednym z kluczowych, największych kosztów w procesach przygotowania do produkcji pojazdów czy silników a zarazem jest bardzo czasochłonny)
- zmniejszyć podstawy do szeregu reklamacji, również ze strony serwisów, mechaników
- nie borykać się z często zapalonymi kontrolkami Check Engine w nowych samochodach na gwarancji
- nie mieć za dużo szybko namacalnych problemów ze strony użytkownika, kiedy ich samochód porusza się w różnych warunkach klimatycznych.
W drodze przeniesienia naszej wiedzy, ponad 25 doświadczenia, rozwijaniu przełomowej technologii MyNano (przeniesionej z motorsportu na drogę) w pełni wykazaliśmy, że
Co bardzo istotne! Wykonanie samej diagnostyki komputerowej czy samych pomiarów na hamowni jest sprzeczne z faktycznymi potrzebami, wymogami techniczno-prawnymi
a wykonujący czy zlecający przy niekorzystnym zbiegu okoliczności, nawet po kilku latach mogą ponieść dotkliwą odpowiedzialność cywilną i karną. Taki znacząco okrojony i niepełny technicznie zakres usługi wprowadza w błąd zarówno wykonującego jak i zlecającego np: co do kondycji, stanu jednostki napędowej a poprzez takie działanie następuje szereg błędnych, dalszych decyzji np: o zakupie sprawdzanego samochodu czy wykonaniu tuningu, zamontowaniu LPG itp. Więcej informacji w tym wyjaśniającym artykule: Ważne! Zanim skorzystasz na rynku z jakiejkolwiek usługi - serwisu olejowego - pomiaru mocy - chip tuningu - modernizacji - tuningu - usprawnienia - montażu LPG czy innej usługi w swoim pojeździe – zapoznaj się z tymi informacjami!
Otóż ten niepełny technicznie sposób "diagnozowania i pomiarów" (owszem kiedyś stosowany jak sama diagnostyka komputerowa, same pomiary na hamowni) mimo dostępnych od kilku lat obszernych informacji (w tym wyjaśnień prawnych) jest nadal na rynku powszechnie stosowany.
Wbrew szeregu (wcześniejszym i aktualnym zapewnieniom wielu firm na rynku tuningowym, warsztatów samochodowych, instalacji LPG czy ASO) poprzez samą diagnostykę komputerową czy same pomiary na hamowni, tak naprawdę nie dowiesz się o faktycznej kondycji silnika, jego osprzętu.
Do tego użytkownik czy właściciel ryzykuje skróceniem trwałości, brakiem faktycznej wiedzy (również odpowiedzialnością cywilno-karną) czy o nasileniu (konsekwencjach) negatywnych zjawisk:
- jak samozapłon w komorze spalania LSPI i SPI
- nieodpowiednie spalanie mieszanki i jej konsekwencjami
- problemami z urządzeniami odpowiedzialnymi za emisję spalin, EGR, DPF. SCR, Katalizatorem, układem AdBlue
- nadmierne tarcie (silnik, skrzynia biegów, pozostałe elementy przeniesienia napędu)
- spadek szczelności dynamicznej,
- nadmierne przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego
- znaczące przyspieszenie degradowania oleju silnikowego
- czy nadmierne przedostawanie się oleju, oparów oleju do komory spalania
- po stosowanie nieodpowiednich materiałów eksploatacyjnych, zakresów i interwałów przeglądowych.
Co z tymi z tymi negatywnymi zjawiskami?
- nadmiernego zużycia paliwa
- pogorszonych osiągów
- przedwczesnych, faktycznie do uniknięcia kosztownych napraw
- po nasilenie mogące przy niekorzystnym zbiegu okoliczności przyczynić się wystąpienia katastrofy w ruchu drogowym.
Niestety takich przypadków na rynku jest całe mnóstwo.
Dlatego opracowany przez nas autorski zakres diagnostyki obciążeniowej (w warunkach drogowych, hamownianych a do maszyn rolniczych dodatkowo w warunkach polowych) oraz rekonesansu technicznego, pozwala określić faktyczną kondycję silnika, jego osprzętu
Jest ona często podstawą:
- wykonywanych przez nas usprawnień, pakietów także w samochodach, pojazdach czy maszynach na gwarancji
- wykonywanych ekspertyz technicznych (w samochodach na gwarancji oraz używanych)
- testów i badań
- pomocy klientom czy ich mechanikom w usuwaniu szeregu problemów z silnikami, osprzętem itp
- weryfikacji stanu, kondycji i nadawania mechanikom zakresów naprawczych (usprawniających) w formie krok po kroku
- unikalnego zakresu szkoleń, niedostępnych w innym systemie szkoleniowym
- weryfikacji wad konstrukcyjnych, eksploatacyjnych
- czy podstaw, konsekwencji, nasilenia już wcześniej wspominanych, negatywnych zjawisk.
To jej zakres przyczynił się m.in do wykrycia faktycznych podstaw:
- dylematów konstrukcyjnych występujących w gro jednostkach napędowych, w tym np: bardzo destrukcyjnego zjawiska nadmiernej pulsacji w układach Common-Rail
- konieczności usprawniania np: nowych maszyn rolniczych (wspólne testy z Rolniczym Przeglądem Technicznym) a następnie oficjalne publikacje na łamach RPT
- Afery Emisyjnej (Diesel Gate) - szybciej niż miało to oficjalnie miejsce w USA
- nie medialnej afery emisyjnej Subaru i Mitsubishi (2009-2010)
- światowego odkrycia w zakresie negatywnych zjawisk jak LSPI czy SPI (grudzień 2018)
- weryfikacji i wykrycia szeregu nadużyć określonej w formie Afery Gazowej LPG
- czy rozwoju przełomowej technologii MyNano High Automotive Technology.
Poprzez faktyczne sprawdzenie stanu, kondycji Twojego silnika, jego osprzętu, generowania energii z paliwa (jego spalania) i nasilenia negatywnych zjawisk przede wszystkim zyskujesz konkretną wiedzą na temat „serca w Twoim pojeździe”.
Dlatego tak naprawdę bez znaczenia czy masz (nasza autorska technologia diagnostyczna pozwalająca nawet na uzyskanie wymiany pojazdów, maszyn, silników czy uzyskanie odszkodowań):
- samochód osobowy
- dostawczy
- terenowy (4x4)
- kempingowy (Camper)
- ciężarowy
- ciągnik rolniczy czy kombajn
- motocykl czy Quad
- a nawet silnik przemysłowy
nie można bezpiecznie, fachowo, w pełni technicznie i w zgodzie z prawem wykonać zwiększenia osiągów silnika (zwiększenia mocy np.: poprzez chip tuning) zmniejszać zużycia paliwa np: poprzez EcoTuning bez precyzyjnego zebrania danych o jego pracy, precyzyjnego zweryfikowania kondycji, ustalenia poziomu nasilenia negatywnych zjawisk i ich zmniejszenia (silnik i napęd).
Jest to tym ważne, że bardzo często silniki na hamowni pokazują parametry zbliżone do seryjnych (potrafią pokazać nawet wyższą moc czy moment obrotowy) niż podane przez producenta.
Ponadto dodatkowe znaczenie mają pełne technicznie pomiary w warunkach rzeczywistych - drogowych (lub polowych dla maszyn rolniczych)
Dlatego na bazie ponad 25 lat pracując z różnego rodzaju silnikami, wolnossącymi (bez turbo), zasilanymi benzyną, olejem napędowym czy LPG
Dopiero taki fachowy, pełny technicznie zakres diagnostyki obciążeniowej (po zebraniu szeregu istotnych danych, fizycznej weryfikacji, ocenie stanu i wnikliwej analizie danych) pozwala nam po wykonaniu np: pakietów zmniejszenia negatywnych zjawisk wg technologii MyNano. Więcej o pakietach w dziale - Pakiety 44Performance
Czy następnie w pełni rzetelnie dokonać np: tuning w formie pakietowej czy dodatkowo z opcją elektronicznej optymalizacji (chip tuningu) np: Pakiety Power Economy Performance
Zarazem odmówić wykonania tuningu, pakietów czy innych zmian kiedy kondycja, stan nie pozwala na bezpieczne wykonanie usprawnień a wymagane są naprawy.
Tym samym nadać odpowiedni zakres naprawczy np: do wykonania u swojego mechanika (serwisanta) wraz z określeniem odpowiedniego działania krok po kroku.
Cenna informacja! W przypadku samochodów będących na gwarancji fabrycznej, rozszerzonej lub będących podczas ochrony producenta (mnóstwo osób nie wie o tym obowiązującym prawie) z uwagi na przepisy i homologację dotyczącą m.in ograniczenia emisji zanieczyszczeń (spalin)
Wykonanie naszego zakresu autorskiej diagnostyki obciążeniowej wraz z ekspertyzą techniczną potrafi przyczynić się np: do uzyskania stosowanych napraw czy tak jak w przypadku Pana Krzysztofa do zwrotu 2 letniego samochodu z uwagi na potwierdzone wady techniczno-prawne w postaci negatywnych zjawisk jak np: LSPI.
Nasz lekko mówiąc rekordzista (Pan Krzysztof - klient z Opola), od chwili wykonania zakresu ekspertyzy dotyczącego samochodu marki Citroen do chwili odzyskania wartości fakturowej za 2 letni pojazd i zakupu nowego samochodu załatwił wszystko w 2 tygodnie !!!
Zatem jeśli masz więcej pytań, chcesz w swoim pojeździe (nowym czy używanym):
-
zweryfikować stan, kondycję jednostki napędowej (silnika, osprzętu itp)
-
występowanie, nasileniem negatywnych zjawisk a następnie ich skuteczne zmniejszenie
-
sprawdzić pracę po tuningu (mechanicznym czy elektronicznym), montażu instalacji LPG
-
wykonać w pełni techniczny serwis z wymianą olejów (silnik i napęd)
-
wykonać usprawnienia w postaci naszych autorskich pakietów
-
czy opcjonalnie wykonać fachowy, w pełni technicznie tuning
to zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt