Problem z często wypalającym się, zapychającym się filtrem DPF, działaniem EGR czy systemu AdBlue? To mamy sprawdzone rozwiązanie dla Ciebie. Bez znaczenia czy jesteś tylko użytkownikiem samochodu z DPF/FAP/SCR/AdBlue czy masz warsztat samochodowy , jesteś przedstawicielem ASO danej marki to ważna informacja dla Ciebie. Zanim dowiesz się, że można użytkować samochód z filtrem DPF/FAP i zamiast go wycinać, wyłączyć czy wypalać serwisowo można go po prostu efektywnie i bezpiecznie wyczyścić, zapoznaj się z kilkoma ważnymi faktami.
Co więcej, w dobie ciągłej zmiany przepisów, wyłączanie filtrów może wiązać się poważnymi sankcjami finansowymi i prawnymi. Dlatego w dobie możliwości bezinwazyjnego i ekologicznego czyszczenia filtrów DPF/FAP nie ma już potrzeby ich wyłączania, wycinania czy serwisowego wypalania.
Na rynku przyjęło się, że jeżeli jest problem z filtrem DPF/FAP to najlepiej go wyciąć i po kłopocie. Do tego jeżeli DPF/FAP zapchał się, to jest jego wina i po wycięciu, wyłączeniu czy wypaleniu serwisowym będzie po problemie.
Niestety, to nic bardziej błędnego. Nie wiemy kto taką fałszywą informację wypuścił na rynek i na próżno już tego człowieka szukać. Lecz zawsze przyczyną problemu z filtrem DPF/FAP jest Nie odpowiednie, Nie kompletne spalanie mieszanki (paliwa).
Nie wiemy też, który z konstruktorów doprowadził do wprowadzenia na rynek możliwości serwisowego wypalania filtrów DPF/FAP. Z pewnością tworząc to Nie myślał za równo o ekologii, bezpieczeństwie jak i żywotności a jedynie o chwilowym pozbyciu się problemu zbyt dużej ilości cząstek w filtrze.
Jest to zakres niszczący silniki jak i jego osprzęt, Nie mówiąc już od znaczącym obciążeniu środowiska wraz z ryzykiem pożaru pojazdu. Jedno jest pewne, jeżeli miałeś wypalany filtr DPF/FAP w formie serwisowej, tym bardzie statycznej (pojazd nie porusza się, nie ma pełnego dochłodzenia) to w znaczący sposób skrócono Tobie żywotność silnika i jego osprzętu.
Z tego tytułu, wbrew temu co powszechnie znane, można działać z filtrem DPF/FAP w formie pełnej technicznie a zarazem bezpieczniejszej dla pojazdu, silnika, jego osprzętu a nawet środowiska.
Dlatego aby ustalić co wpłynęło, wpływa na Nie odpowiednie spalanie mieszanki, na taki stan filtra wykorzystujemy w tych celach nasz autorski zakres diagnostyki obciążeniowej. Dzięki temu określamy faktyczny stan silnika, jego osprzętu i tym samym przyczyny takiego jego stanu.
Nie bez znaczenia pozostaje stan katalizatorów. Duża część silników posiada Pre-Kat, czyli katalizator przed filtrem DPF/FAP. Potrafi tak się zdarzyć, że w pierwszej instalacji przypychanie się katalizatora zaburza cykliczny proces dynamicznego wypalania (podczas użytkowania pojazdu) filtra DPF/FAP.
Jednak tych przyczyn najczęściej jest dużo więcej. Poprzez wieloletnią, precyzyjną weryfikację tysięcy pojazdów ustaliliśmy, że do nich często należą:
- nieodpowiednie regulacje fabryczne
- przeglądy typu Long-Life w tym zbyt rzadka wymiana filtrów powietrza, paliwa, oleju
- stosowanie oleju fabrycznego, często o zbyt niskiej co do potrzeb silnika jakości
- braki procedur płukania silnika przed wymianą oleju czy cyklicznego czyszczenia układu wtryskowego
- nieodpowiednie serwisowanie lub po prostu jego brak w przypadku układów, zaworów EGR
- nieodpowiednie działanie zaworów EGR (przycinanie się, zabrudzenie, uszkodzenie, Nie odpowiednia fabryczna logika EGR)
- nieszczelności w układzie ssącym, doładowania
- nieodpowiednia praca układu doładowania, turbosprężarki (turbosprężarek), układu wtryskowego, wtryskiwaczy, systemów zmiany geometrii kolektorów ssących (systemów klapowych)
- nie przestrzeganie przez producentów procedur wynikłych z konieczności kontroli urządzeń odpowiedzialnych za ograniczenie emisji spalin
- niefachowe wykonanie tuningu, zwiększenia mocy czy wykonanie tuningu w pojeździe który miał już zbyt niska sprawność do jego wykonania (posiadał nie zweryfikowane usterki, zbyt niska kondycję)
Nie można w tym wszystkim pominąć faktu stosowania paliwa o niższej kaloryczności czy dużej zawartości wody, siarki, Bio dodatków.
Dlatego jako jedyna niezależna firma dokonaliśmy przetestowania metod czyszczenia filtrów DPF/FAP na zlecenie Eco Clean DPF z Dąbrowy Górniczej.
Okazało się, że postępując w formie krok po kroku nasz zakres diagnostyczny pozwala na określenie co należy usprawnić aby po wyczyszczeniu filtra DPF/FAP metodą ciśnieniowo-chemiczną, bez konieczności rozcinania elementów, przywrócić pełną sprawność.
Świadcząc takie kompleksowe usługi u nas, klient przed podjęciem decyzji o czyszczeniu poznaje faktyczny stan silnika i jego osprzętu, dowiaduje się o zasadności i przyczynie która doprowadziła DPF/FAP do takiego stanu. Następnie, w zależności od dalszych decyzji albo dokonujemy kompleksowej usługi wraz z czyszczeniem, naprawami i sprawdzeniem stanu po naprawach u nas na miejscu, albo użytkownik dostaje zalecenia i cały potrzebny zakres wykonuje jego mechanik.
Dzięki temu mamy 100% skuteczność wykonanych prac, a z testów wynika, że w większości filtrach DPF/FAP unowocześniona przez nas metoda i procedura bezinwazyjnego, ekologicznego czyszczenia pozwala na przywrócenie aż 98% przepustowości tym elementom, bez naruszania warstwy katalitycznej (pod warunkiem, że ona nie uległa już wypaleniu w procesie użytkowania).
Reasumując, jeżeli zależy Tobie na fachowym wyjaśnieniu i usunięciu problemu z DPF/FAP to zapraszamy mamy dla Ciebie dwie opcje:
- Wykonamy nasz autorski zakres diagnostyki obciążeniowej po którym dostaniesz informacje krok po kroku co Twój mechanik ma naprawić (co wymienić, co wyczyścić) aby po wyczyszczeniu filtra DPF/FAP i katalizatora Twój samochód mógł zrobić co najmniej taki przebieg (a nawet dłuższy) niż do tej pory
- Po wykonaniu w/w diagnostyki możemy dla Ciebie wykonać pełną usługę wraz z naprawami (Nie obejmuje silników w którym wymagana jest naprawa główna)
Zatem po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z nami - ekologiczne czyszczenie DPF/FAP poprzedzone fachową diagnostyką kontakt