Widoczne zadymienie z wydechu jest zawsze zwiastunem Nie odpowiedniej sprawności silnika i systemów oczyszczania spalin
Widoczne zadymienie z wydechu jest zawsze zwiastunem Nie odpowiedniej sprawności silnika i systemów oczyszczania spalin
Problem z często wypalającym się, zapychającym się filtrem DPF, działaniem EGR czy systemu AdBlue? To mamy sprawdzone rozwiązanie dla Ciebie. Bez znaczenia czy jesteś tylko użytkownikiem samochodu z DPF/FAP/SCR/AdBlue czy masz warsztat samochodowy , jesteś przedstawicielem ASO danej marki to ważna informacja dla Ciebie. Zanim dowiesz się, że można użytkować samochód z filtrem DPF/FAP i zamiast go wycinać, wyłączyć czy wypalać serwisowo można go po prostu efektywnie i bezpiecznie wyczyścić, zapoznaj się z kilkoma ważnymi faktami.

Co więcej, w dobie ciągłej zmiany przepisów, wyłączanie filtrów może wiązać się poważnymi sankcjami finansowymi i prawnymi. Dlatego w dobie możliwości bezinwazyjnego i ekologicznego czyszczenia filtrów DPF/FAP nie ma już potrzeby ich wyłączania, wycinania czy serwisowego wypalania.

Często kiedy zbagatelizujemy pierwsze objawy problemu z filtrem DPF/FAP zapalenie się kontrolki Check Engine zwiastuje już konieczność szerszego zakresu prac
Często kiedy zbagatelizujemy pierwsze objawy problemu z filtrem DPF/FAP zapalenie się kontrolki Check Engine zwiastuje już konieczność szerszego zakresu prac
Na rynku przyjęło się, że jeżeli jest problem z filtrem DPF/FAP to najlepiej go wyciąć i po kłopocie. Do tego jeżeli DPF/FAP zapchał się, to jest jego wina i po wycięciu, wyłączeniu czy wypaleniu serwisowym będzie po problemie.

Niestety, to nic bardziej błędnego. Nie wiemy kto taką fałszywą informację wypuścił na rynek i na próżno już tego człowieka szukać. Lecz zawsze przyczyną problemu z filtrem DPF/FAP jest Nie odpowiednie, Nie kompletne spalanie mieszanki (paliwa).

Nie wiemy też, który z konstruktorów doprowadził do wprowadzenia na rynek możliwości serwisowego wypalania filtrów DPF/FAP. Z pewnością tworząc to Nie myślał za równo o ekologii, bezpieczeństwie jak i żywotności a jedynie o chwilowym pozbyciu się problemu zbyt dużej ilości cząstek w filtrze.

Jest to zakres niszczący silniki jak i jego osprzęt, Nie mówiąc już od znaczącym obciążeniu środowiska wraz z ryzykiem pożaru pojazdu. Jedno jest pewne, jeżeli miałeś wypalany filtr DPF/FAP w formie serwisowej, tym bardzie statycznej (pojazd nie porusza się, nie ma pełnego dochłodzenia) to w znaczący sposób skrócono Tobie żywotność silnika i jego osprzętu.


Z tego tytułu, wbrew temu co powszechnie znane, można działać z filtrem DPF/FAP w formie pełnej technicznie a zarazem bezpieczniejszej dla pojazdu, silnika, jego osprzętu a nawet środowiska.   

Ford Transit - Camper podczas wykonywania naszej autorskiej diagnostyki obciążeniowej
Ford Transit - Camper podczas wykonywania naszej autorskiej diagnostyki obciążeniowej
Dlatego aby ustalić co wpłynęło, wpływa na Nie odpowiednie spalanie mieszanki, na taki stan filtra wykorzystujemy w tych celach nasz autorski zakres diagnostyki obciążeniowej. Dzięki temu określamy faktyczny stan silnika, jego osprzętu i tym samym przyczyny takiego jego stanu.


Nie bez znaczenia pozostaje stan katalizatorów. Duża część silników posiada Pre-Kat, czyli katalizator przed filtrem DPF/FAP. Potrafi tak się zdarzyć , że w pierwszej instalacji przypychanie się katalizatora zaburza cykliczny proces dynamicznego wypalania (podczas użytkowania pojazdu) filtra DPF/FAP.

Jednak tych przyczyn najczęściej jest dużo więcej. Poprzez wieloletnią, precyzyjną weryfikację tysięcy pojazdów ustaliliśmy, że do nich często należą:

- Nie odpowiednie regulacje fabryczne
- przeglądy typu Long-Life w tym zbyt rzadka wymiana filtrów powietrza, paliwa, oleju
- stosowanie oleju fabrycznego, często o zbyt niskiej co do potrzeb silnika jakości
- braki procedur płukania silnika przed wymianą oleju czy cyklicznego czyszczenia układu wtryskowego
- Nie odpowiednie serwisowanie lub po prostu jego brak w przypadku układów, zaworów EGR
- Nie odpowiednie działanie zaworów EGR (przycinanie się, zabrudzenie, uszkodzenie, Nie odpowiednia fabryczna logika EGR)
- nieszczelności w układzie ssącym, doładowania
- Nie odpowiednia praca układu doładowania, turbosprężarki (turbosprężarek), układu wtryskowego, wtryskiwaczy, systemów zmiany geometrii kolektorów ssących (systemów klapowych)
- Nie przestrzeganie przez producentów procedur wynikłych z konieczności kontroli urządzeń odpowiedzialnych za ograniczenie emisji spalin
- Nie fachowe wykonanie tuningu, zwiększenia mocy czy wykonanie tuningu w pojeździe który miał już zbyt niska sprawność do jego wykonania (posiadał nie zweryfikowane usterki, zbyt niska kondycję)

Zabrudzony, zacinający się zawór EGR przyczynił się do zapchania się filtra DPF
Zabrudzony, zacinający się zawór EGR przyczynił się do zapchania się filtra DPF
Nie można w tym wszystkim pominąć faktu stosowania paliwa o niższej kaloryczności czy dużej zawartości wody, siarki, Bio dodatków.


Dlatego jako jedyna niezależna firma dokonaliśmy przetestowania metod czyszczenia filtrów DPF/FAP na zlecenie Eco Clean DPF z Dąbrowy Górniczej.

Okazało się, że postępując w formie krok po kroku nasz zakres diagnostyczny pozwala na określenie co należy usprawnić aby po wyczyszczeniu filtra DPF/FAP metodą ciśnieniowo-chemiczną, bez konieczności rozcinania elementów, przywrócić pełną sprawność.

Świadcząc takie kompleksowe usługi u nas, klient przed podjęciem decyzji o czyszczeniu poznaje faktyczny stan silnika i jego osprzętu, dowiaduje się o zasadności i przyczynie która doprowadziła DPF/FAP do takiego stanu. Następnie, w zależności od dalszych decyzji albo dokonujemy kompleksowej usługi wraz z czyszczeniem, naprawami i sprawdzeniem stanu po naprawach u nas na miejscu, albo użytkownik dostaje zalecenia i cały potrzebny zakres wykonuje jego mechanik.

Dzięki temu mamy 100% skuteczność wykonanych prac, a z testów wynika, że w większości filtrach DPF/FAP unowocześniona przez nas metoda i procedura bezinwazyjnego, ekologicznego czyszczenia pozwala na przywrócenie aż 98% przepustowości tym elementom, bez naruszania warstwy katalitycznej (pod warunkiem, że ona nie uległa już wypaleniu w procesie użytkowania).

Nie odpowiednie serwisowanie i zbyt rzadka wymiana filtrów powietrza, paliwa przyczyną szybszego zapychania się filtra DPF/FAP
Nie odpowiednie serwisowanie i zbyt rzadka wymiana filtrów powietrza, paliwa przyczyną szybszego zapychania się filtra DPF/FAP
Reasumując, jeżeli zależy Tobie na fachowym wyjaśnieniu i usunięciu problemu z DPF/FAP to zapraszamy mamy dla Ciebie dwie opcje:

1.      Wykonamy nasz autorski zakres diagnostyki obciążeniowej po którym dostaniesz informacje krok po kroku co Twój mechanik ma naprawić (co wymienić, co wyczyścić) aby po wyczyszczeniu filtra DPF/FAP i katalizatora Twój samochód mógł zrobić co najmniej taki przebieg (a nawet dłuższy) niż do tej pory

2.      Po wykonaniu w/w diagnostyki możemy dla Ciebie wykonać pełną usługę wraz z naprawami (Nie obejmuje silników w którym wymagana jest naprawa główna)

Zatem po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z nami - ekologiczne czyszczenie DPF/FAP poprzedzone fachową diagnostyką kontakt
Kontakt Motul