Z naszej usługi Chip Tuning Lux korzystają klienci którym zależy na jakości i fachowości
Czytaj więcej...
Usługa Chip Tuning LUX kierowana jest z myślą o użytkownikach samochodów klasy Premium, z silnikami wolnossącymi i doładowanymi.
Cechuje się bardzo efektywnym jak i bezpiecznym poprawieniem osiągów danego samochodu przy zachowaniu jego komfortu. Dotyczy ona również samochodów z seryjnymi sportowymi pakietami czy typowo sportowych wersji danej marki. Z uwagi na nasze ponad 25 letnie doświadczenie w branży, w tym w motorsporcie i tuningu, możemy przekazać, że każdy produkt wielkoseryjny posiada mniejszą bądź większą rezerwę dla dodatkowego polepszenia osiągów.

Po tuningu przez sterownik DPP Performance Lexus 200T przyspiesza niesamowicie!
Czytaj więcej...
Wydawałoby się, że nowy silnik dostępny w gamie modeli Lexus-a oznaczanych jako 200T i mocy 245 KM to będzie demon dynamiki. Jednak jak pokazują fakty samochody z tym silnikiem potrafią rozczarować nowonabywców. W porównaniu do innych silników oferowanych na rynku z katalogowo podobnymi lub takimi samymi parametrami dysponują seryjnie dużą lepszą dynamiką. Jest kilka powodów dlaczego tak się dzieje. Jednym m.in to brak w 200t zewnętrznej między stopniowej chłodnicy powietrza doładowującego.

Porsche Panamera 3.6 V6 300 KM ze skrzynią PDK po tuningu
Czytaj więcej...
Tym razem kolejny klient samochodem marki Porsche, a dokładnie modelem Panamera z silnikiem wolnossącym 3.6 V6 przyjechał do nas z Krakowa. Już podczas rozmowy przed decyzją o dostarczeniu samochodu do modernizacji był mocno zdziwiony możliwościami tuningu u nas.Zdziwienie klienta było tym większe, że uzyskujemy znacznie lepsze przyrosty w silnikach wolnossących niż w innych firmach, modyfikując dolot powietrza + elektronikę.  Na początku wykonaliśmy diagnostykę obciążeniową, która wykazała (mimo przebiegu ok. 50 000 km) konieczność wykonania dodatkowych prac.

meriva 1.4turbo 120KM chip tuning na gwarancji 650
Czytaj więcej...
Ciągła gonitwa za „ekologicznymi rozwiązaniami” sprawia, że silniki spełniające normy w warunkach laboratoryjnych, w warunkach rzeczywistych stają się bardziej obciążone. Tak się dzieje w wielu silnikach różnych marek w tym także przy 1.4 Turbo który występuje np.: w modelu Opel Meriva.

Seryjne ustawienia sprawiają, że silnik uzyskując maksymalne wartosci mocy i momentu obrotowego jest bardziej obciążony termicznie. Fabrycznie ustawiona mieszanka jest bardzo „uboga”. Dla przekory mimo „ubogiej” mieszanki jednostkowe zużycie paliwa jest relatywnie wysokie.

Mercedes CLA 200 CGI 1.6 Turbo 156 KM podczas tuningu przez najnowszej generacji sterownik DPP Performance
Czytaj więcej...
Pospolity downsizing który dopadł wszystkie marki potrafi mrozić krew w żyłach. Przy podobnych gabarytach samochodów nie tak dawno montowano silniki 3 czy 2 litrowe, teraz wyposażane są w silniki np.: Mercedes-a 1.8 Turbo czy nawet 1.6 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa CGi.  Trzeba przyznać, że czasy 5.5 V8 mogą już nie wrócić.

Zatem należy się cieszyć kiedy to profesjonalny chip tuning przez najnowszej generacji na rynku, sterownik zewnętrzny DPP Performance „zdrowo pobudza” bedące teraz w ofercie silniki o małych pojemnościach. Nowe samochody wyjeżdżające z fabryki wyposażane są już zamiast 1.8 CGi w silniki np: 1.6 CGI ...

Citroen C4 1.6THP 156KM rok 2014 chip tuning przez DPP Performance na gwarancji
Czytaj więcej...
Silniki 1.6 THP już zdążyły zasłynąć ze swojej „miękkiej” natury i problemów z żywotnością na poziomie seryjnym. Do tego mimo nowoczesnej konstrukcji wizyta na stacji benzynowej nie należy do przyjemności. Co za tym może być powodem? Przyczyna leży w pogoni za spełnianiem coraz to nowych norm emisji spalin, „grzaniem silników od wewnątrz” celem zbicia każdego „tlenku”. W tej całej pogoni „ucieka idea” sprawności i żywotności, co potwierdzają fakty. Dlatego poprzez rzetelny chip tuning – indywidualną regulację pracy silnika przez najnowszej generacji sterownik DPP Perfomance silnik 1.6 THP uzyskuje lepszą sprawność. Mieszanka z bardzo "ubogiej" po naszych ustawieniach zmieniana jest w optymalną. Mimo, że jest „bogatsza” silnik ten staje się znacznie ekonomiczniejszy.

Audi A6 3.0 TDI CR 250, 313 KM i 320 KM chip tuning na gwarancji przez DPP Performance
Czytaj więcej...
Bardzo dużym zainteresowaniem w samochodach nowych na gwarancji cieszy się u nas chip tuning w formie bezinwazyjnej przez najnowszy sterownik DPP Performance. Daje on możliwość indywidualnej regulacji danego egzemplarza a nowej myśli technicznej elektronika i logika zapewnia płynną regulację jednostki napędowej podczas jazdy. DPP Performance jest znacznie korzystniej i efektywniej działającym systemem niż spotykane na rynku różnego rodzaju powerboxy.

Dzięki temu w wersjach Audi A6 3.0 TDI CR 250 KM oraz Bi-Turbo 313 KM ulega znacznej poprawie moc i moment obrotowy w zakresie 35-45 KM i 60-80 Nm. więcej. Ponadto uciążliwie seryjnie opóźnienie reakcji na naciśniecie pedału gazu wreszcie przestaje doskwierać a dynamika i elastyczność ulegają diametralnej poprawie. System DPP Performance będący najnowszy rozwiązaniem na rynku posiada 4 letnią gwarancję producenta. Możliwości tuningu, ustawienia bazowe wykonane zostały we wsparciu o szereg wcześniejszy testów i badań. Indywidualne regulacje wykonujemy we wsparciu o pomiary na stanowisku obciążeniowym - hamowni certyfikowanej MAHA wraz szerokim zakresem pomiarów dodatkowych w tym analizy spalin AFR.

Chip tuning na gwarancji silników 1.6 Turbo BMW-Mini-PSA dostępny od kwietnia przez sterownik zewnętrzny DPP Performance
Czytaj więcej...
To jest bezględny Hit na miarę europejską! Od maja zeszlego roku trwały testy w naszym zespole nowych rozwiązań dla silników 1.6 Turbo grupy BMW-MINI-PSA. Oferowane na rynku w różnych mocach seryjnych silniki benzynowe turbodoładowane zostały obdażone w najnowszą blokadę antytuningową. Do tego producenci mogli wykryć czy skasować ingerencję programową w seryjny sterownik (ECU MED17), a modernizacja była jedynie możliwa przy przejściu kodu blokującego sterownik.

 

Realizacja celu w postaci osiągnięcia pełnej zdolności regulacyjnej tego silnika bez konieczności ingerencji w seryjny sterownik przyspieszyła przez opracowane rozwiązanie przy projekcie McLaren-a MP4-12C. Testy były prowadzone m.in na silniku MINI 1.6 Turbo o seryjnej mocy 180 KM. Dzięki nowej serii DPP Performance na paliwie 95-98 oktan przyrosty poprzez indywidualną regulację to 30 KM i 60 Nm wiecej, a na paliwie 100 oktan - 40 KM i 65-70 Nm więcej!

Chip Tuning na gwarancji - nowy silnik 2.0 TDI CR 150 KM i nawet 42 KM więcej
Czytaj więcej...
Kto by przypuszczał, że doświadczenia zespołu przy projekcie tuningu nowego turbo-benzynowego silnika w McLaren-ie MP4-12C i tworzeniu dla niego specjalnego sterownika zewnętrznego DPP zaowocuje przy ... nowym silniku diesel-a VW-Audi! To doświadczenie w zakresie stabilnej wpółpracy sterownika DPP  ze sterownikiem seryjnym samochodu i wpływu na jego zakresy adaptacyjne daje bardzo dobre efekty przy tuningu innych silników.

 

W przypadku nowego silnika VW-Audi 2.0 TDI Common-Rail 150 KM normy Euro 6 z całkowicie zmienionym i lekko kontrowersyjnym systemem chłodzenia powietrza doładowującego owocuje wręcz fenomenalnymi wynikami. Z seryjnych 150 KM uzyskuje się nawet 42 KM więcej jak i moment z 320 Nm nawet aż 410 Nm. Dlatego dla klientów udostępniamy dwie opcje z mniejszymi przyrostami Stage-1 na ok. 180 KM i 380 Nm oraz z większymi Stage-2 na ok 190-192 KM i 410 Nm.

 

Nowy silnik 1.8 TFSI oraz 2.0 TFSI z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa z dużym potencjałem do tuningu
Czytaj więcej...
Dostępna jest już opcja chip tuningu na gwarancji dla najnowszych silników 1.8 TFSI oraz 2.0 TFSI ewolucji 2013 czyli z dodatkowym dotryskiem paliwa w postaci wtrysku pośredniego. Zatem ten silnik dysponuje aż 8-mioma wtryskiwaczami (4-ry wtrysk bezpośredni i 4-ry pośredni).

 

Okazuje się, ze tej nowej generacji silniki mają ciekawy potencjał. Dla przykładu wersja 1.8 TFSI z mocą 170 KM przy tuningu przez sterownik zewnętrzny w wersji ustawień Stage 1 uzyskuje moc ok 30-35 KM więcej, a w przypadku zastosowania paliwa 100 oktanowego i ustawień Stage 2 nawet 50 KM więcej. W przypadku wersji silników 2.0 TFSI 211 KM przyrosty oscylują na poziomie 30-45 KM także w zależności od stosowanej oktanowości paliwa.

 

Chip Tuning nowych silników BMW 2.0 Turbo 184 KM i 245 KM już dostępny w Polsce
Czytaj więcej...
Dla klientów którzy zakupili samochody z silnikami BMW 2.0 Turbo 184 KM i 245 KM dostępna jest już opcja chip tuningu na gwarancji . Okazuje się, że te silniki mają duży potencjał do tuningu. Dla przykładu wersja seryjna z mocą 184 KM (oznaczonej jako 20i) przy tuningu przez sterownik zewnętrzny w wersji ustawień Stage 1 uzyskuje moc ok. 230 KM, a w przypadku zastosowania paliwa 100 oktanowego i ustawień Stage 2 nawet 250 KM.

 

W przypadku wersji silników o mocy 245 KM (oznaczonej jako 28i) przyrosty oscylują na poziomie 30 KM więcej. Tuning realizowany jest w formie indywidualnej optymalizacji wraz z pomiarami za pośrednictwem najnowszej generacji sterownika DPP i fabrycznych złączy Plug & Play.

 

Nowy Fiat Freemont 2.0 MJ 170 KM automatic podczas chip tuningu i pomiarów na hamowni Maha w Opolu
Czytaj więcej...
Nowy Fiat Freemont z silnikiem 2.0 MJ 170 KM to ciekawy samochód, mimo tego jadąc nim wydaje się, że brakuje mu mocy. Na pomiarach okazuje się, że faktycznie dysponuje mocą podawaną przez producenta a czasami ma nieco wyższą, zatem co jest powodem takiego wrażenia?

 

To wrażenie powoduje opóźniona dostępność momentu obrotowego i w stosunku do masy samochodu, oporów nadawanych przez napęd i skrzynię biegów zbyt niska wartość momentu obrotowego. Dlatego poprzez efektywną indywidualną regulację nowy Freemont po tuningu u nas zyskuje znaczącą poprawę elastyczności i dynamiki. Moment obrotowy z 339 Nm uległ poprawie na 397 Nm. a ...

 

Nowy Fiat 500 L 1.6 MJ 105 KM podczas chip tuningu i pomiarów na hamowni Maha w Opolu
Czytaj więcej...
Ogólny "downsizing" który od kilku lat opanowuje motoryzację, oferowanie silników o mniejszy pojemnościach sprawia, że silniki te "muszą być kręcone" na obroty aby dać rozsądne przyspieszenia. Od dolnych obrotów są ospałe a reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu pozostawia wiele do życzenia. 

 

Ta opóźniona reakcja to efekt blokowania momentu obrotowego z uwagi choćby na konieczność spełnienia norm emisji spalin. Jak się okazuje regulując indywidualnie taki silnik jak 1.6 MJ 105 KM można uzyskać bardzo ciekawy efekt mimo utrzymania norm. W stosunku do silników tej samej pojemności innych marek dysponuje on seryjnie wysokim momentem obrotowym który w tym egzemplarzu wynosił 318 Nm.

 

Profesjonalny Tuning dolotu powietrza przynosi w Porsche Panamera 22KM więcej
Czytaj więcej...
Wieloletnie doświadczenie zespołu pozwala mieć inne spojrzenie na stosowane przez producentów rozwiązania w produkcji masowej, co więcej pozwala na wykonywanie szeregu nie standartowych modernizacji uzyskując tym samym bardzo dobre efekty. Silniki wolnossące czyli bez turbo należą do trudnych w modernizacji dlatego taka modernizacja wymaga szeregu doświadczeń i stosownego zrozumienia reakcji jakie w takim silniku wpływają na moc i moment. W przypadku Porsche Panamery 3.6 V6 pomiary seryjne wykazały ubytki powietrza, analiza spalin była bliska silnikowi doładowanemu czyli był „przelany paliwem - AFR 11.1”, moc wynosiła 286 KM z deklarowych 300KM. Oczywiście przy takich parametrach analizy AFR ciężko mówić o optymalnym uzyskaniu momentu jak i mocy.

 

Nowy McLaren MP4 12C serii 2013 na rynek USA z fabrycznym tuningiem przez DPP Multichannel Petrol!
Czytaj więcej...
Długoletnie doświadczenie zespołu tworzącego system DPP Multichannel Petrol w tym w dużej mierze konstruktora Wima Essinga (EPC) zostały w tym roku docenione przez tunera McLarena i na rynek USA 1000 egzemplarzy nowego MP-4 12C zostanie wyposażonych w tuning poprzez sterownik DPP Multichannel Performance Petrol pod nazwą konstruktora EPC. Z uwagi na wymagania stawiane zarówno przez potrzeby silnika jak i producenta system jest 9-cio kanałowy pozwalając zarazem we wszystkich funkcjach poprawiać parametry mocy i momentu.

Jeep Cherokee 3.0 CRD 241 KM - chip tuning na gwarancji u nas kropka nad"i" dla tego samochodu
Czytaj więcej...
Jeżeli nosisz się z zamiarem kupna nowego Jeep-a Grand Cherokee 3.0 CRD 241 KM i na jeździe próbnej czegoś Ci brakuje, a dokładnie lepszej reakcji silnika i większej mocy to informacja dla Ciebie. Okazuje się, że ten samochód z nowym silnikiem Fiat-a V6 3.0 CRD Common-Rail warty jest grzechu, a kropką nad „i” jest właśnie tuning u nas.

 

Potwierdza ten fakt już to wielu klientów którzy skorzystali u nas z tuningu tych samochodów na gwarancji zatem możesz teraz dowiedzieć się wiecej o efektach tuningu na przykładzie kolejnego mocniejszego egzemplarza który wyjechał od nas w tym tygodniu.

Podkategorie

Kontakt Motul