Ciągła gonitwa za „ekologicznymi rozwiązaniami” sprawia, że silniki spełniające normy w warunkach laboratoryjnych, w warunkach rzeczywistych stają się bardziej obciążone. Tak się dzieje w wielu silnikach różnych marek w tym także przy 1.4 Turbo który występuje np.: w modelu Opel Meriva.Seryjne ustawienia sprawiają, że silnik uzyskując maksymalne wartosci mocy i momentu obrotowego jest bardziej obciążony termicznie. Fabrycznie ustawiona mieszanka jest bardzo „uboga”. Dla przekory mimo „ubogiej” mieszanki jednostkowe zużycie paliwa jest relatywnie wysokie.
Dzięki tym zabiegom przedstawiany egzemplarz zyskał 22 KM i 45 Nm. z uwagi, że został z optymalizowany na paliwo 95 oktan. W przypadku paliwa 98 czy 100 oktan, lepszą jego stabilność i kaloryczność wykonujemy nieco wyższe przyrosty. Przy modernizacji (jak i także seryjnie) zalecamy dla tych silników zastosowanie oleju Motul 5W/40. Seryjnie rekomendowany przez producenta silnika olej 5W/30, wydaje się być techniczną pomyłką. Przy użytku w naszych warunkach klimatycznych i drogowych silniki potrzebują często oleju o szerszym zakresie wyższych temperatur pracy.
Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu – kontakt





