Zanim dowiesz się więcej o Hondzie Civic 1.8 benzyna Pana Jerzego z Gdańska, ile zyskał po wykonaniu pakietu z przełomową technologia MyNano
i dlaczego przestała go interesować zamiana na 1.5 turbo? Zarazem dla Twojej informacji, powyższe motto znajduje się na przednim zderzaku Hondy Civic Pana Jerzego. To kierując się nim Pan Jerzy chciał poprawić sprawność i osiągi swojego samochodu.
To trochę z historii. Przez wiele lat uważano a wielu nadal uważa, że …
zwiększenie mocy w silniku wolnossącym czy wykonanie chip tuningu nie ma sensu. Twierdzą czy wypisują w internecie informacje, że można poprawić 3-5% więc nie warto. Za to aby coś więcej zyskać trzeba wykonać sporo zmian mechanicznych.
Jak to było kiedyś? Co robiono aby zyskać poprawę osiągów w silnikach wolnossących?
Właśnie tak, że silniki wolnossące poddawano głównie modernizacjom mechanicznym czyli zmiany w układzie wydechowym dolotowym, w głowicy silnika, inne przepustnice, wtryski, zawory a nawet większe ingerencje w układ korbowo tłokowy czy rozrządu np.: poprzez wymianę wałka rozrządu na „sportowy”. Wzrost na poziomie 30% (uważany za bardzo znaczący) mógł być uzyskany sporym zakresem zmian mechanicznych a co wiązało się często ze znaczącym kosztem, pogorszeniem trwałości, zwiększonym zużyciem paliwa, pogorszeniem kultury pracy i bardziej uciążliwym serwisowaniem.
Wieloletnia indoktrynacja na rynku sprawiła, że silniki wolnossące zyskały miano "nie mający potencjału" do sensownych zmian ... no chyba, że zrobi się” grube mody” czy go „u turbi”.
Nikomu wtedy nie przychodziło do głowy, że kiedyś będzie możliwe uzyskanie 30% i więcej w poprawie istotniejszego aspektu jak sprawność i to bez takich, znaczących zmian.
Jak to jest teraz w temacie zwiększenia mocy, momentu w silnikach wolnossących czyli co znaczącego wniosła przełomowa technologia MyNano?
Dokonane światowe odkrycie w zakresie negatywnych zjawisk, defacto istotnie wpływających na fabryczną, niską sprawność jak i osiągi wniosło bardzo wiele.
Tym samym rozwój technologii MyNano, wyniki testów, badań jak i wykonanych modernizacji pokazały, że bez znaczących ingerencji mechanicznych a nawet bez chip tuningu można zyskać na tyle poprawę sprawności czy osiągów, że Ci, którzy skorzystali nie chcą rozglądać się za silnikami turbo!
Jak to możliwe, że silnik wolnossący dysponuje wyższą sprawnością a nawet osiągami niż silnik turbo?
Tego doświadczył m.in. Pan Jerzy z Gdańska.
Choć początkowo sam w pewnym sensie nie dowierzał, to jednak finalnie zdecydował się na wykonanie pakietu u nas. Zapoznał się ze sporą ilością materiałów (na naszej stronie), wykonał kilka telefonów i przeprowadził kilka długich, merytorycznych rozmów. Doszedł to wniosków. Po pierwsze szacunek za pasję i chęć odkrywania nowego. Po drugie - albo są takimi szaleńcami, że ryzykują podawaniem takich efektów albo faktycznie potrafią to osiągnąć.
Wygrała intuicja, bo jak sam powiedział już po jeździe próbnej … „Robercie, w to ciężko uwierzyć jak się tego nie doświadczy. Przecież mój Civic jest znacznie mocniejszy niż wynika z wykresów na hamowni”
Co wykonaliśmy w Hondzie Civic 1.8 benzyna Pana Jerzego?
Zakres z indywidualnego pakietu Power Economy Performance (po zakresie diagnostycznym, pomiarowym i rekonesansie technicznym)
- z full pakietem nanotechnologii MyNano (silnik i skrzynia biegów)
- specjalna fuzja olejowa (silnik i skrzynia biegów)
- efektywniejsze świece zapłonowe
- autorski dolot powietrza z doładowaniem pół dynamicznym
- sportowy wkład powietrza
- specjalny układ separacji oparów oleju z pre filtrem
- moduł DBW z możliwością zmian ustawień z pozycji kierowcy
- nowe cewki zapłonowe
Zaraz, i tylko tyle? Przecież to nie tuning, jak to mogło poprawić osiągi silnika?
No właśnie. To efekt wieloletniej, błędnej indoktrynacji na rynku, że aby wiele zyskać to trzeba mnóstwo „pomodzić”. Tym czasem skupienie się na zmniejszeniu strat wokół nadmiernego tarcia, spadku szczelności, pogorszonego zapłonu daje znacznie więcej niż daleko idące i bardzo kosztowne modernizacje mechaniczne.
W takim razie jaki jest efekt?
Można pisać wiele lecz lepiej zobaczyć i przeczytać, zarówno film pokazujący jak niesamowicie przyspiesza Honda Civic 1.8 benzyna, jaką dysponuje elastycznością, przyspieszeniem oraz powyżej umieszczoną opinie od samego użytkownika.
Warto również zobaczyć jak zmniejszenie tarcia i korzystna reakcja zjawisk synergicznych wpływa na zwiększenie sprawności oraz polepszenie pracy silnika benzynowego - Honda Civic 1.8 benzyna przed i po pakiecie
Zatem co zyskał Pan Jerzy w swoim Civicu po wykonaniu Waszego pakietu?*
- zmniejszenie zjawiska samozapłonów oraz wzrost bezpieczeństwa przeciwzatarciowego
- znacznie wyższy moment obrotowy dodatkowo dostępniejszy od bardzo niskich obrotów
- wyższa moc dostępniejsza również od dużo niższych obrotów
- z uwagi na zastosowany moduł DBW możliwość zmiany (z pozycji kierowcy) dostępności momentu obrotowego, mocy, reakcji na pedał gazu w zależności od potrzeb
- znaczące zmniejszenie tarcia począwszy od biegu jałowego, przez średnie i wyższe obroty
- znacznie łatwiejszy rozruch silnika w każdych warunkach
- wzrost szczelności silnika (lepsze ciśnienia w komorze spalania – lepszy zapłon mieszanki)
- niższe wibracje, znacznie niższy hałas
- zmniejszenie degradowania oleju silnikowego
- szybsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu
- lepsza dostępność momentu obrotowego od niższych obrotów
- szybsze „nakręcanie się silnika na obroty”
- obniżenie temperatury oleju
- zmniejszenie zużycia paliwa
- znacznie wyższa ochrona silnika
- znacznie większa ochrona z uwagi na negatywne zjawisko przedostawania się paliwa do oleju
- mniejsza emisja zanieczyszczeń
- niższe wibracje osprzętu silnika
- łatwiejsza zmiana biegów
- znacznie większa siła bezwładności i znacząco mniejsze hamowanie silnikiem
- wzrost osiągów wraz z prędkością (z uwagi na specjalny dolot powietrza)
- znacznie mniejszy hałas w kabinie
- odpowiedni dobór olei oraz informacje (procedury) przeglądowe
- i tym samym, wraz z lepszymi osiągami dużo więcej przyjemności z jazdy
*celem poznania dodatkowych informacji dotyczących zastosowania naszych autorskich pakietów, korzyści, warunków, przyrostów itp zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii www.mynano.pl
Czy to jedyny taki przypadek – „życiowy fuks” czy wykonaliście więcej takich modernizacji?
Tak naprawdę nie liczymy na przypadek a efekt naszych działań, przełomowe rezultaty to wynik świadomego działania z użyciem najnowszej wiedzy i technologii. Wykonaliśmy różne jednostki napędowe – wolnossące i hybrydowe z silnikami wolnossącymi.
Od „małego Fiata” przez Poloneza „na gaźniku” Fiaty Punto, Tipo, przez BMW, Mercedesy, Audi z silnikami R6 czy v6 po V8-semki Jeepa czy Lexusa.
Wszystkie te samochody i silniki łączy jedno … mając taki samochód z naszym pakietem przestajesz narzekać na swojego „wolnossaka” i zamiast myśleć o silniku z turbo, myślisz gdzie swoim samochodem pojechać, w kolejną przyjemną podróż :-)
Czy mogę gdzieś zobaczyć więcej informacji, wyników testów, badań, dowodów skuteczności Waszej technologii MyNano?
Tak, bardzo wiele a aktualnie wybraliśmy i opublikowaliśmy, naszym zdaniem te najbardziej istotniejszy, gdyż wszystkich posiadanych wyników i dowodów ciężko opublikować. Natomiast posiadamy dowody od wyników badań nad współczynnikiem tarcia (wykonane na AGH Kraków), przez laboratoryjne badania olei po szereg dowodów skuteczności na różnego rodzaju jednostkach napędowych. Dlatego po więcej informacji zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii MyNano High Automotive Technology Testy, badania, dowody skuteczności technologii MyNano
Jeśli myślisz, że historia Pana Jerzego jest wyssana z palca, to cóż, może masz mniej zaufania do ludzi lecz jest możliwość z nim porozmawiać, usłyszeć od niego samego, jak jego Honda Civic 1.8 benzyna, wnosi mu bardzo wiele szczęścia do jego życia.
Możesz również zobaczyć opinię Pana Jakuba po wykonaniu jazdy próbnej samochodem Fiat Tipo 1.4 16V po wykonaniu pakietu Power Economy Perfomance opracowanego dla samochodów na gwarancji.