Porsche Panamera 3.6 V6 300 KM ze skrzynią PDK po tuninguTym razem kolejny klient samochodem marki Porsche, a dokładnie modelem Panamera z silnikiem wolnossącym 3.6 V6 przyjechał do nas z Krakowa. Już podczas rozmowy przed decyzją o dostarczeniu samochodu do modernizacji był mocno zdziwiony możliwościami tuningu u nas.Zdziwienie klienta było tym większe, że uzyskujemy znacznie lepsze przyrosty w silnikach wolnossących niż w innych firmach, modyfikując dolot powietrza + elektronikę.  Na początku wykonaliśmy diagnostykę obciążeniową, która wykazała (mimo przebiegu ok. 50 000 km) konieczność wykonania dodatkowych prac.


Dlatego dokonaliśmy czyszczenia układu ssącego (bardzo zabrudzony przez niskiej jakości olej i brak dobrej separacji oparów oleju), wymianę świec zapłonowych, wymianę oleju na Motul 300V oraz montaż zewnętrznego separatora oleju.
 
W celu znaczącego poprawienia sprawności wykonaliśmy specjalny dolot powietrza, będący naszej konstrukcji wraz z zastosowaniem sportowego filtra powietrza. Z uwagi na zablokowany przed regulacją sterownik fabryczny dokonaliśmy regulacji pracy silnika przez sterownik zewnętrzny DPP Performance.

Przy tej okazji informujemy, że nasz zespół 44tuning.pl, jako pierwsza firma na świecie jest twórca tak efektywnego zestawu tuningowego dla Porsche Panamera 3.6 V6 - Ponadto z uwagi, że przedni napęd w Porsche nie należy do najmocniejszych (nie zalecane są pomiary na hamowniach podwoziowych), a konstruowane i wykonywane przez nas doloty  powietrza korzystają z doładowania dynamicznego pomiary wykonaliśmy w warunkach drogowych.



Efekty? Bardzo konkretne, poniwż 48 KM przyrostu. W tym egzemplarzu to momentalna, iście sportowa reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu, różnica bardzo odczuwalna we wszystkich trybach w tym Sport i Sport Plus. Dużo większa dynamika – 100 km/h o 0.9 sekundy szybciej, elastyczność na biegu 4-tym o 2.2 sekundy lepsza. Do tego praca silnika (dźwięk) nabrała konkretnego, sportowego, wręcz męskiego charakteru.

Sterownik DPP Performance - Porsche Panamera 3.6 V6Wzrost dynamiki z uwagi na konstrukcję dolotu powietrza narasta wraz z prędkością samochodu – efekt doładowania dynamicznego. Ponadto uzyskaliśmy znaczące obniżenie temperatury w dolocie powietrza o ok. 18C - 20C, co pozwala na dużo mniejsze straty mocy wraz ze wzrostem temperatur.

Jak określił to klient na jeździe próbnej , podczas manewru wyprzedzania„ Tego seryjnie Nie mogłem zrobić, teraz tym samochodem można bardzo sprawnie wyprzedzać, tego wigoru Panamerze brakowało, efekt Super”.

Dla informacji dysponujemy także szerszymi pakietami zmian dla tych silników poszerzonych np: o sportowy układ wydechowy jak i inne szersze mechaniczne modernizacje, w tym silnika.


Zatem jeżeli masz Porsche Panamera 3.6 V6, chcesz sprawniej wyprzedzać, mieć dużo więcej przyjemności z jazdy, to zapraszamy do skorzystania z pakietu modernizacji. Zapraszamy także inne firmy tuningowe, serwisy, salony samochodowe do współpracy – kontakt.