Zanim dowiesz się więcej o możliwościach poprawy sprawności, osiągów oraz ile zyskała Toyota Camry 2.5 Hybrid po wykonaniu pakietu z przełomową technologia MyNano
Przez wiele lat uważano a wielu nadal uważa, że …
Jak to było kiedyś? Co robiono aby zyskać poprawę osiągów w silnikach wolnossących a także hybrydach?
Wieloletnia indoktrynacja na rynku sprawiła, że silniki wolnossące zyskały miano "nie mający potencjału" do sensownych zmian ... no chyba, że zrobi się” grube mody” czy go „uturbi”.
Jak to jest teraz w temacie zwiększenia mocy, momentu w silnikach wolnossących (jednostkach hybrydowych) czyli co znaczącego wniosła przełomowa technologia MyNano?
Jak to możliwe, że jednostka hybrydowa z silnikiem wolnossącym dysponuje wyższą sprawnością a nawet osiągami niż silnik z turbo?
To efekt naturalnego wzrostu osiągów, sprawności poprzez uwolnienie jedynie w części "tłamszonego" od nowości potencjału (w wyniku występowania mocno nasilonych, negatywnych zjawisk i ich synergii)
Choć użytkownik (jeszcze przed zdecydowaniem się na wykonanie usprawnień) początkowo sam w pewnym sensie nie dowierzał ...
Co wykonaliście w tej Toyocie Camry 2.5 Hybrid?
- z full pakietem nanotechnologii MyNano (silnik i skrzynia biegów E-CVT)
- specjalna fuzja olejowa (silnik i skrzynia biegów)
- nowe świece zapłonowe
- autorska korekta w dolocie powietrza
- sportowy wkład powietrza (aktualnie dostępny ze specjalnym pre-filtrem)
- moduł DBW z możliwością zmian ustawień z pozycji kierowcy
- do układu zasilania fuel energy activator
- aktualnie (opcjonalnie) specjalny układ separacji oparów oleju
- adaptacja
Zaraz, i tylko tyle? Przecież to nie tuning, jak to mogło poprawić osiągi silnika?
Zatem co zyskał użytkownik tej Toyoty Camry po wykonaniu Waszego pakietu?*
Po pierwsze, zmiany w poprawie osiągów są na tyle duże, że trzeba na nowo nauczyć się jeździć swoim samochodem. To efekt znaczącej zmiany sprawności, osiągów, począwszy od chwili, kiedy ruszymy. Natomiast im większa prędkość tym zmiana elastyczności (w porównaniu do seryjnego egzemplarza) jeszcze bardziej narasta i przy prędkościach powyżej 100 km/h staje się to jakby całkowicie inny samochód. Ponadto następuje:
- zmniejszenie zjawiska samozapłonów oraz wzrost bezpieczeństwa przeciwzatarciowego
- znacznie wyższy moment obrotowy dodatkowo dostępniejszy od bardzo niskich obrotów
- wyższa moc dostępniejsza również od dużo niższych obrotów
- z uwagi na zastosowany moduł DBW możliwość zmiany (z pozycji kierowcy) dostępności momentu obrotowego, mocy, reakcji na pedał gazu w zależności od potrzeb
- znaczące zmniejszenie tarcia począwszy od biegu jałowego, przez średnie i wyższe obroty
- znacznie łatwiejszy rozruch silnika w każdych warunkach
- wzrost szczelności silnika (lepsze ciśnienia w komorze spalania – lepszy zapłon mieszanki)
- niższe wibracje, znacznie niższy hałas
- zmniejszenie degradowania oleju silnikowego
- szybsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu
- szybsze „nakręcanie się silnika na obroty”
- obniżenie temperatury oleju
- zmniejszenie zużycia paliwa
- znacznie wyższa ochrona silnika
- znacznie większa ochrona z uwagi na negatywne zjawisko przedostawania się paliwa do oleju
- mniejsza emisja zanieczyszczeń
- niższe wibracje osprzętu silnika
- znacznie większa siła bezwładności i znaczący zwrot odzysku energii (podczas hamowania silnikiem)
- wzrost osiągów wraz z prędkością (z uwagi na specjalny dolot powietrza)
- znacznie mniejszy hałas w kabinie
- niższa emisja spalin i szansa na znacznie czystszą rurę wydechową (znacznie mniejsze generowanie się sadzy)
- odpowiedni dobór olei oraz informacje (procedury) przeglądowe
- i tym samym, wraz z lepszymi osiągami dużo więcej przyjemności z jazdy
*celem poznania dodatkowych informacji dotyczących zastosowania naszych autorskich pakietów, korzyści, warunków, przyrostów itp zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii www.mynano.pl
Jak z zużyciem paliwa? Czy na trasie dalej przeraża spalaniem na poziomie 8-11 litrów?
To również zachodzi duża poprawa, gdyż zużycie paliwa ulega istotnemu zmniejszeniu, w szczególności na trasie. Jak widać na powyższym zdjęciu, w cyklu podmiejskim można teraz zejść do bardzo niskich wartości. W przypadku jazdy na trasie, jak wspomniał użytkownik, ze wcześniejszych ok. 8-9 litrów (przy prędkościach autostradowych) uzyskuje średnio ok 6.4 litra na 100 km (można też mniej - zdjęcie poniżej). To oczywiste, gdyż seryjne hybrydy (Toyota/Lexus) o ile posiadają sensowne zużycie paliwa w cyklu miejskim to na trasie spalają znacznie więcej niż jednostki spalinowe (m.in kwestia znacznie większej masy i niższej sprawności silnika spalinowego).