Toyota Camry 2.5 Hybrid - wykonanie pakietu Power Economy Performance z technologią MyNano

Zanim dowiesz się więcej o możliwościach poprawy sprawności, osiągów oraz ile zyskała Toyota Camry 2.5 Hybrid po wykonaniu pakietu z przełomową technologia MyNano 

i dlaczego po wykonaniu pakietu (jeszcze bez chip tuningu) nie ma potrzeby myśleć o wymianie samochodu na jednostkę z turbo, to trochę z historii.
 
Toyota Camry 2.5 Hybrid - wykonanie pakietu Power Economy Performance z technologią MyNano

Przez wiele lat uważano a wielu nadal uważa, że …

bezinwazyjne zwiększenie mocy w silniku wolnossącym, tym bardziej współpracującym z silnikiem elektrycznym (w układzie hybrydowym) jest mało możliwe a wykonanie samego chip tuningu daje słabe rezultaty. Gro twierdzi czy wypisuje w internecie informacje, że można poprawić kilka procent, więc nie warto. Za to aby coś więcej zyskać trzeba wykonać sporo zmian mechanicznych.
 
Problematyka m.in zjawiska LSPI

Jak to było kiedyś? Co robiono aby zyskać poprawę osiągów w silnikach wolnossących a także hybrydach? 

Właśnie tak, że silniki wolnossące poddawano głównie modernizacjom mechanicznym czyli zmiany w układzie wydechowym dolotowym, w głowicy silnika, inne przepustnice, wtryski, zawory a nawet większe ingerencje w układ korbowo tłokowy czy rozrządu np.: poprzez wymianę wałka rozrządu na „sportowy”. Wzrost na poziomie 30% (uważany za bardzo znaczący) mógł być uzyskany sporym zakresem zmian mechanicznych a co wiązało się często ze znaczącym kosztem, pogorszeniem trwałości, zwiększonym zużyciem paliwa, pogorszeniem kultury pracy i bardziej uciążliwym serwisowaniem.

Wieloletnia indoktrynacja na rynku sprawiła, że silniki wolnossące zyskały miano "nie mający potencjału" do sensownych zmian ... no chyba, że zrobi się” grube mody” czy go „uturbi”.  

Nikomu wtedy nie przychodziło do głowy, że kiedyś będzie możliwe uzyskanie 30% i więcej w poprawie istotniejszego aspektu jak sprawność i to bez takich, znaczących zmian.       

Jak to jest teraz w temacie zwiększenia mocy, momentu w silnikach wolnossących (jednostkach hybrydowych) czyli co znaczącego wniosła przełomowa technologia MyNano?

Dokonane światowe odkrycie w zakresie negatywnych zjawisk, defacto istotnie wpływających na fabryczną, niską sprawność jak i osiągi wniosło bardzo wiele. Więcej o naszym światowym odkryciu - LSPI - co to jest samozapłon? 
 
Abarth 500 Superstreet Maxi dzięki któremu dokonano światowego odkrycia i rozwoju technologii MyNano
 
Tym samym rozwój technologii MyNano, wyniki testów, badań jak i wykonanych modernizacji pokazały, że bez znaczących ingerencji mechanicznych a nawet bez chip tuningu można zyskać na tyle poprawę sprawności czy osiągów, że Ci, którzy skorzystali nie chcą rozglądać się za silnikami turbo!  

Jak to możliwe, że jednostka hybrydowa z silnikiem wolnossącym dysponuje wyższą sprawnością a nawet osiągami niż silnik z turbo?

Toyota Camry 2.5 Hybrid - wykonanie pakietu Power Economy Performance z technologią MyNano  

To efekt naturalnego wzrostu osiągów, sprawności poprzez uwolnienie jedynie w części "tłamszonego" od nowości potencjału (w wyniku występowania mocno nasilonych, negatywnych zjawisk i ich synergii)

zarówno po stronie silnika spalinowego jak i elektrycznego "kąpiącego się w oleju", bez konieczności znaczących zmian mechanicznych czy bez ingerencji w fabryczne oprogramowanie.

Choć użytkownik (jeszcze przed zdecydowaniem się na wykonanie usprawnień) początkowo sam w pewnym sensie nie dowierzał ...

to jednak finalnie zdecydował się na wykonanie pakietu u nas. Zapoznał się ze sporą ilością dostępnych materiałów (na naszej stronie), przeprowadził kilka merytorycznych rozmów a finalny efekt poprawy osiągów przekroczył jego początkowe oczekiwania. 
 
Korespondencja z klientem, który wykonał pakiet w samochodzie Toyota Camry 2.5 Hybrid - opinia

Co wykonaliście w tej Toyocie Camry 2.5 Hybrid?

Zakres z indywidualnego pakietu Power Economy Performance (po zakresie diagnostycznym, pomiarowym i rekonesansie technicznym)
  • z full pakietem nanotechnologii MyNano (silnik i skrzynia biegów E-CVT)
  • specjalna fuzja olejowa (silnik i skrzynia biegów)
  • nowe świece zapłonowe 
  • autorska korekta w dolocie powietrza 
  • sportowy wkład powietrza (aktualnie dostępny ze specjalnym pre-filtrem)
  • moduł DBW z możliwością zmian ustawień z pozycji kierowcy
  • do układu zasilania fuel energy activator 
  • aktualnie (opcjonalnie) specjalny układ separacji oparów oleju
  • adaptacja  
 

Zaraz, i tylko tyle? Przecież to nie tuning, jak to mogło poprawić osiągi silnika?

No właśnie. To efekt wieloletniej, błędnej indoktrynacji na rynku, że aby wiele zyskać to trzeba mnóstwo „pomodzić”. Tym czasem skupienie się na zmniejszeniu strat wokół nadmiernego tarcia, spadku szczelności, pogorszonego zapłonu daje znacznie więcej niż daleko idące i bardzo kosztowne modernizacje mechaniczne. 
 
Toyota Camry 2.5 Hybrid - wykonanie pakietu Power Economy Performance z technologią MyNano
 

Zatem co zyskał użytkownik tej Toyoty Camry po wykonaniu Waszego pakietu?*

Po pierwsze, zmiany w poprawie osiągów są na tyle duże, że trzeba na nowo nauczyć się jeździć swoim samochodem. To efekt znaczącej zmiany sprawności, osiągów, począwszy od chwili, kiedy ruszymy. Natomiast im większa prędkość tym zmiana elastyczności (w porównaniu do seryjnego egzemplarza) jeszcze bardziej narasta i przy prędkościach powyżej 100 km/h staje się to jakby całkowicie inny samochód. Ponadto następuje:    

  • zmniejszenie zjawiska samozapłonów oraz wzrost bezpieczeństwa przeciwzatarciowego 
  • znacznie wyższy moment obrotowy dodatkowo dostępniejszy od bardzo niskich obrotów 
  • wyższa moc dostępniejsza również od dużo niższych obrotów 
  • z uwagi na zastosowany moduł DBW możliwość zmiany (z pozycji kierowcy) dostępności momentu obrotowego, mocy, reakcji na pedał gazu w zależności od potrzeb
  • znaczące zmniejszenie tarcia począwszy od biegu jałowego, przez średnie i wyższe obroty
  • znacznie łatwiejszy rozruch silnika w każdych warunkach
  • wzrost szczelności silnika (lepsze ciśnienia w komorze spalania – lepszy zapłon mieszanki)
  • niższe wibracje, znacznie niższy hałas 
  • zmniejszenie degradowania oleju silnikowego
  • szybsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu
  • szybsze „nakręcanie się silnika na obroty”
  • obniżenie temperatury oleju 
  • zmniejszenie zużycia paliwa
  • znacznie wyższa ochrona silnika 
  • znacznie większa ochrona z uwagi na negatywne zjawisko przedostawania się paliwa do oleju
  • mniejsza emisja zanieczyszczeń
  • niższe wibracje osprzętu silnika
  • znacznie większa siła bezwładności i znaczący zwrot odzysku energii (podczas hamowania silnikiem) 
  • wzrost osiągów wraz z prędkością (z uwagi na specjalny dolot powietrza) 
  • znacznie mniejszy hałas w kabinie
  • niższa emisja spalin i szansa na znacznie czystszą rurę wydechową (znacznie mniejsze generowanie się sadzy)  
  • odpowiedni dobór olei oraz informacje (procedury) przeglądowe 
  • i tym samym, wraz z lepszymi osiągami dużo więcej przyjemności z jazdy

*celem poznania dodatkowych informacji dotyczących zastosowania naszych autorskich pakietów, korzyści, warunków, przyrostów itp zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii  www.mynano.pl 

Toyota Camry 2.5 Hybrid - wykonanie pakietu Power Economy Performance z technologią MyNano

Jak z zużyciem paliwa? Czy na trasie dalej przeraża spalaniem na poziomie 8-11 litrów?

To również zachodzi duża poprawa, gdyż zużycie paliwa ulega istotnemu zmniejszeniu, w szczególności na trasie. Jak widać na powyższym zdjęciu, w cyklu podmiejskim można teraz zejść do bardzo niskich wartości. W przypadku jazdy na trasie, jak wspomniał użytkownik, ze wcześniejszych ok. 8-9 litrów (przy prędkościach autostradowych) uzyskuje średnio ok 6.4 litra na 100 km (można też mniej - zdjęcie poniżej).  To oczywiste, gdyż seryjne hybrydy (Toyota/Lexus) o ile posiadają sensowne zużycie paliwa w cyklu miejskim to na trasie spalają znacznie więcej niż jednostki spalinowe (m.in kwestia znacznie większej masy i niższej sprawności silnika spalinowego).

Dlatego dla osób dość często jeżdżących na trasie, nasze pakiety to bardzo dobra inwestycja, gdyż oprócz znaczącej poprawy osiągów i przyjemności z jazdy, następuje znacząca oszczędność na paliwie.        

Toyota Camry 2.5 Hybrid - wykonanie pakietu Power Economy Performance z technologią MyNano

Czy to jedyny taki przypadek – „życiowy fuks” czy wykonaliście więcej takich modernizacji?

Tak naprawdę nie liczymy na przypadek a efekt naszych działań, przełomowe rezultaty to wynik świadomego działania z użyciem najnowszej wiedzy i technologii. Wykonaliśmy różne jednostki napędowe – wolnossące i hybrydowe z silnikami wolnossącymi. 
 
Polonez podczas wykonania pakietu i pomiarów

Od „małego Fiata” przez Poloneza „na gaźniku” Fiaty Punto, Tipo, przez BMW, Mercedesy, Audi z silnikami R6 czy v6 po V8-semki Jeepa czy Lexusa.

Wszystkie te samochody i silniki łączy jedno … mając taki samochód z naszym pakietem przestajesz narzekać na swojego „wolnossaka” i zamiast myśleć o silniku z turbo, myślisz gdzie swoim samochodem pojechać, w kolejną przyjemną podróż :-)
 
Siedziba MyNano High Automotive Technology  oraz 44tuning Performance Center

Czy mogę gdzieś zobaczyć więcej informacji, wyników testów, badań, dowodów skuteczności Waszej technologii MyNano?

Tak, bardzo wiele a aktualnie wybraliśmy i opublikowaliśmy, naszym zdaniem te najbardziej istotniejszy, gdyż wszystkich posiadanych wyników i dowodów ciężko opublikować. Natomiast posiadamy dowody od wyników badań nad współczynnikiem tarcia (wykonane na AGH Kraków), przez laboratoryjne badania olei po szereg dowodów skuteczności na różnego rodzaju jednostkach napędowych. Dlatego po więcej informacji zapraszamy na stronę poświęconą przełomowej technologii MyNano High Automotive Technology Testy, badania, dowody skuteczności technologii MyNano
 

MyNano - wyniki testów - badań - dowodów skuteczności

Po więcej informacji w zakresie dostępnych pakietów dla jednostek hybrydowych z udziałem np: silników wolnossących i zastosowaniem przełomowej technologii MyNano, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu - kontakt 

Test jednostki hybrydowej Toyota Rav 4 2.5 Hybrid z pakietem MyNano - Politechnika Opolska