Jeżeli masz samochód z silnikiem benzynowym (wolnossący, doładowany czy hybrydowy) i taką sądzę w końcówce wydechu to z pewnością dzieje się w nim coś bardzo złego.
Ten Jeep to nowy, najnowszej generacji samochód? Dlaczego użytkownik chciał go sprawdzić i wybrał zakres diagnostyczny właśnie u Was?
Wybrał nas, gdyż rozwijana technologia diagnostyczno-badawcza (w efekcie naszego, światowego odkrycia) pozwala na dogłębniejszą weryfikację niż przy zastosowaniu powszechnie stosowanych metod na rynku.
Cóż, moc 707 KM z przyczyn błędnych rozwiązań konstrukcyjnych i nasilenia negatywnych zjawisk jest tylko "na papierze"?
Faktyczna moc podczas pomiarów obciążeniowych to jedynie 610 KM (wynik pomiarów na biegu 5-tym) i 556 KM na biegu 6-tym.
Tym samym to kolejny z wielu przypadków, że nasz zakres diagnostyki obciążeniowej wraz z rekonesansem technicznym potwierdził potrzebę wykonania takiej weryfikacji, bez względu czy jest to samochód nowy czy używany.
Dla porównania Jeep SRT 6.4 HEMI z naszym pakietem na 550 KM (wolnossący z dolotem dynamicznym), momentem obrotowym o bardzo bliskiej wartości jak w tym samochodzie (ok. 730-770 Nm) zużywa od 12,6 do 15 litrów na 100 km, przy bardzo dynamicznej ok. 18 litrów na 100 km.
Co potwierdziliście poprzez Wasze badania? Jakie dylematy dręczą silniki Jeep/Dodge 6.2 Supercharged Hemi 707 KM?
- silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie nawet do ok. 3000 obrotów)
- w zależności od obciążenia i synergii negatywnych zjawisk (w tym jakości paliwa i warunków atmosferycznych) nasilenie zjawiska SPI (samozapłon w wyższym zakresie obrotów)
- silnik nie jest fabrycznie przygotowany pod LPG (brak przygotowania Bi-Fuel)
- od nowości (także w samochodach Dodge np: Challenger 6.2) brak możliwości faktycznego generowania parametrów (mocy i momentu obrotowego) jakie określił producent
- nieodpowiednie spalanie mieszanki potrafiące osiągać poziom mieszanki niespalalny przez silnik spalinowy
- bardzo zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia i może występować efekt pojawiania się opiłek w oleju silnikowym
- olej silnikowy, zalecony przez producenta kompletnie nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
- rekomendowany olej 0W40 Pennzoil SRT wpływa na znaczące skracanie trwałości, w tym generowanie opiłek, ryzy na gładziach cylindrowych i to mimo wymiany oleju co ok. 4000-5000 km (zakres potwierdzonym naszymi ekspertyzami i badaniami laboratoryjnymi oleju silnikowego)
- nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego na poziomie krytycznym
- bardzo pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych) i zjawisko wypadania zapłonów bez zapalania się kontrolki Check Engine
- występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w skrzyni biegów (oraz pozostałych elementach napędu - skrzynia rozdzielcza, dyferencjał przedni i tylny)
- olej w skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej, dyferencjale tylnym i przednim (zalecony przez producenta) nie spełnia faktycznych potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie, duże wewnętrzne straty)
- w gro jednostkach zastosowano skrzynię biegów ZF8HP90 starszej konstrukcji, bez dodatkowej pompy elektrycznej oleju hydraulicznego i gorszym układem filtrowania oleju (wkład filtra zamiast miskofiltra)
- niewydolny układ dolotu powietrza i separacji oparów oleju (znacząca ilość oleju przedostaje się do kompresora, układu ssącego, komory spalania)
- poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie np: sprzęgiełek (w tym krótsza trwałość skrzyni biegów) oraz nadmierne obciążenie skrzyni rozdzielczej (znacznie skrócona trwałość)
- sumarycznie, seryjnie (a tym bardziej po tuningu czy nawet zamontowaniu sportowego dolotu powietrza np: firmy K&N) negatywne zjawiska znacząco ograniczają naturalny i znaczący potencjał, w tym znacząco obniżają sprawność (znacznie spada wraz z wzrostem obciążenia) i bardzo skracają trwałość
- zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych).
Czy olej silnikowy po ok. 5000 km od wymiany może być w stanie krytycznym?
Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że te jednostki napędowe (6.2 Supercharged Hemi 707 KM) nie powinny być użytkowane bez wykonania usprawnień, tuningowane (np: poprzez chip tuning) czy tym bardziej wykonywane większe zmiany mechaniczne.
Co jeżeli nie chce tuningować, będę jeździł seryjnie, zostawię tak jak jest? Czymś ryzykuję?
Oczywiście, że ryzykujesz i to w potężnym zakresie. Musisz się liczyć, oprócz nadmiernego zużycia paliwa, nie pełnych osiągów, pogorszonej kultury pracy ze znaczącym skróceniem trwałości (silnik i napęd) po kosztownymi naprawami włącznie.
Natomiast przy sprzedaży takiego samochodu, jeśli nie poinformujesz kupującego o wadach techniczno-prawnych (a do takowych należą wyżej wykazane) to przez wiele lat "nie będziesz mógł spać spokojnie" gdyż przyczyniają się do istotnych naruszeń przepisów prawa cywilnego i karnego. Kupujący, nawet po kilku latach "może zapukać do drzwi" np: z unieważnieniem transakcji, zwrotem poniesionych kosztów, nie mówiąc o karach i ryzyku pozbawienia wolności.
Czy można efektywnie poprawić taką jednostkę napędową? Odzyskać sprawność, osiągi, zmniejszyć zużycie paliwa i wspominane negatywne zjawiska? Polepszyć trwałość i abym nie miał problemów z prawem?
Po więcej informacji w temacie korzyści ze zmniejszenia negatywnych zjawisk, zarazem skutecznego rozwiązania na poprawienie sprawności, także w silnikach Jeep/Dodge 6.2 Supercharged Hemi 707 KM wraz z poprawą trwałości i zmniejszeniem zużycia paliwa zapraszamy do zapoznania się z:
-
informacjami o autorskich pakietach LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - Lekarstwo na samozapłon - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution
-
sprawdzenie stanu, kondycji oraz nasilenia negatywnych zjawisk - Autorska diagnostyka obciążeniowa i rekonesans techniczny
-
co to jest samozapłon LSPI oraz podstawy naszego, światowego odkrycia - Światowe odkrycie w pod opolskiej firmie na LSPI
-
wynikami testów, badań i dowodami skuteczności - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia