Jeep Renegade 1.0 turbo 120KM problem z szarpaniem - przyczyna silne LSPI/SPI - samozapłonJeep Renegade 1.0 turbo 120KM problem z szarpaniem - przyczyna silne LSPI/SPI - samozapłon

Już powszechnie wiadomo, że z nowymi silnikami w samochodach Jeep - Fiat 1.0 Turbo 120 KM użytkownicy potrafią mieć spore problemy z powodu seryjnie występującego zjawiska LSPI, nadmiernego tarcia, nieodpowiedniego spalania mieszanki a temat jest skrupulatnie ukrywany przez producenta. 

Choć są to silniki, które seryjnie mają sensowną i zaawansowaną konstrukcję to potrzebują pewnych usprawnień po których stają się całkiem fajnymi jednostkami napędowymi. Podobne dylematy trapią bratnie silniki 1.3 Turbo z mocami 150 i 180 KM.

Dlatego celem lepszej trwałości, płynności pracy, odpowiedniej sprawności silnika (w tym układu ograniczającego emisję zanieczyszczeń) i niższego zużycia paliwa

potrzebują zastosowania pakietu zmniejszenia negatywnych zjawisk jak LSPI/SPI (samozapłonu w komorze spalania), nadmiernego tarcia czy nieodpowiedniego spalania mieszanki a najlepiej wraz z pakietem do układu napędowego. 
pomiar seria Jeep Renegade 1.0 turbo 120KM silne LSPI pomiar seria Jeep Renegade 1.0 turbo 120KM silne LSPI

Napotykane podczas użytkowania dylematy, które są wynikiem kilku błędów konstrukcyjnych (występuje w każdym egzemplarzu) jak i stosowania nieodpowiednich materiałów eksploatacyjnych, procedur serwisowy to:

  • brak płynności podczas przyspieszania 
  • pojawianie się szarpnięć w szczególności przy przyspieszaniu z niższych obrotów i pod większym obciążeniem
  • duże wibracje silnika 
  • trudniejsze przełączanie czy zmiana biegów
  • możliwe błędy związane z katalizatorem, wypadanie zapłonów (nawet jeżeli błąd się nie zaświeca zjawiska są mocno nasilone)
  • gorsze smarowanie silnika
  • spadek ciśnienia oleju
  • nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju
  • przyspieszone degradowanie oleju silnikowego
  • nadmierne obciążenie układu emisyjnego i znacznie wyższa emisja np: tlenku węgla 
wykres z hamowni Jeep Renegade 1.0 turbo 120 KM po wykonaniu pakietu minimalizowania samozapłonów - LSPI SPI & Friction Solutionwykres z hamowni Jeep Renegade 1.0 turbo 120 KM po wykonaniu pakietu minimalizowania samozapłonów - LSPI SPI & Friction Solution

Dlatego tym razem zgłosił się do nas użytkownik Jeep Renegade 1.0 Turbo 120 KM który miał część z tych objawów. 

Diagnostyka wykazała spory bonus od fabryki (zamiast 120 KM, pomiary seryjne wykazały 134 KM) mocne nasilenie zjawiska samozapłonów, stosowanie środków smarnych niezapewniających odpowiedniego smarowania, przyspieszoną degradację oleju silnikowego, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nieodpowiednią wydolność układu zapłonowego.

Dlatego wykonaliśmy autorskie etapy zmniejszenia zjawiska samozapłonów (pakiet LSPI/SPI & Friction Solution) wraz z płukaniem silnika, zastosowaniem oleju Motul oraz nanotechnologii Panther Engine Basic 3.0 + Grafen oraz Racing (aktualnie dostępna jest jeszcze bardziej efektywniejsza wersja pakietów z użyciem przełomowej technologii MyNano)  

Zarazem na tym etapie nie ma potrzeby ingerencji w seryjne oprogramowanie a jedynie zmniejszenie nie wykonywalności jaka seryjnie występuje pomiędzy tym co wykonuje silnik, jak przebiega spalanie mieszanki a oprogramowaniem sterującym silnikiem.
 
MyNano - wyniki testów - badań - dowodów skuteczności

Efekty zastosowania pakietu są pozytywnie szokujące. Bez tuningu, tylko po wykonaniu minimalizowania negatywnych zjawisk silnik dysponuje już mocą 148 KM. Do tego użytkownik zyskał dodatkowe korzyści w postaci:

  • znaczącego zmniejszenie wibracji i hałasu
  • płynniejsze pracy silnika
  • znacznie lepszej reakcja na pedał gazu
  • znacznie lepszej elastyczności
  • wyższego momentu obrotowego i oczywiście wyższej mocy
  • zmniejszenia turbo dziury
  • łatwiejszej zmiana biegów
  • mniejszego zużycie paliwa
  • mniejszej emisji zanieczyszczeń i lepszych warunków pracy elementów ograniczających emisję zanieczyszczeń
  • lepszej trwałości

Jak informuje użytkownik, spalanie paliwa na tym samym odcinku spadło z 7.1 litra na 6.2 litra  (mimo jazdy na tempomacie) wraz z potężnym obniżeniem hałasu co bardzo poprawiło komfort jazdy i przyczyniło się podczas jazdy do mniejszego zmęczenia (w przypadku zastosowania przełomowej technologii MyNano wraz z pakietem do skrzyni biegu efekty są jeszcze lepsze).  

Siedziba MyNano High Automotive Technology  oraz 44tuning Performance Center

Tym samym zastosowanie  naszego autorskiego, efektywnego pakietu LSPI/SPI & Friction Solution poprawia sprawność jak i trwałość co umożliwia na bezproblemowe wykonanie w pojeździe na gwarancji. 


Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:

W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z udziałem przełomowej technologii MyNano, szkoleń, warunków współpracy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt