Honda Civic 1.5 Turbo podczas wykonania pakietu Honda Civic 1.5 Turbo a w dalszej części artykułu wykres z pomiarów obciążeniowych silnika, w którym podobno nie istnieje zjawisko samozapłonów (LSPI - SPI), nadmierne tarcie, czy mieszanka, spalanie paliwa jest poprawne.

Do tego podobno problem nadmiernego przedstawiania się benzyny do oleju został rozwiązany (wprowadzonym, nowym oprogramowaniem) co jest oczywiście fałszywą propagandą.

Dlaczego? Ponieważ problem nie wynika z samego oprogramowania!

Tym czasem test oleju wykazał stan krytyczny po ok. 5000 km, posiadał intensywny zapach benzyny, co zarazem potwierdza, że silnik w tym przypadku degraduje olej czterokrotnie szybciej niż wskazują interwały producenta (spotkaliśmy się już z przebiegiem nawet ok. 3000 km, kiedy olej potrafi być w stanie krytycznym) a nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju jest po prostu krytym przez producenta faktem. 
 
Honda Civic 1.5 Turbo pakiet LSPI/SPI & Friction Solution

Efekt, jaki widać znaczący, z seryjnych 199-202 KM na 217-219 KM, jak i znacznie szybciej dostępny moment obrotowy o płynniejszym przebiegu. 

Lecz nie ma się co dziwić, gdyż przy silnikach doładowanych, do tego ze zmiennymi fazami rozrządu, nadmierne tarcie bardzo negatywnie wpływa na sprawność i osiągi. Ponadto podczas wzrostu obciążenia, obrotów i temperatury skład mieszanki potrafi osiągać wartości nie pozwalające na efektywne spalanie mieszanki (współczynnika Lambda nawet 0.68) co dodatkowo przyczynia się do nasilania negatywnych zjawisk i nadmiernego przedostawania się paliwa do oleju silnikowego.  

Dlatego na tym etapie warto zobaczyć materiał video dotyczący właśnie takiego samochodu i silnika 1.5 Turbo z zastosowaniem pakietu (silnik i skrzynia biegów)

z wcześniejszą technologią i preparatami Panther P52 - aktualnie jest dostępniejsza jeszcze bardziej zaawansowana, przełomowa technologia MyNano, dająca jeszcze lepsze rezultaty.  

Dodatkowo zostało potwierdzone, że w tych silnikach Hondy 1.5 Turbo 182 KM (zakres konstrukcyjny + nasilający się z przebiegiem) występuje:

  • silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie do ok. 2500 obrotów) 
  • w zależności od obciążenia i synergii negatywnych zjawisk (w tym jakości paliwa i warunków atmosferycznych) nasilenie zjawiska SPI (samozapłon w wyższym zakresie obrotów) 
  • nieodpowiednie spalanie mieszanki potrafiące osiągać poziom mieszanki niespalalny przez silnik spalinowy 
  • zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia
  • olej silnikowy, zalecony przez producenta nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
  • występuje nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego 
  • występuje pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych)
  • występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w skrzyni biegów (zarówno w manualnej jak i CVT)
  • olej w skrzyni biegów (zalecony przez producenta, zarówno dla skrzyni manualnej jak i CVT)  nie spełnia faktycznych potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie, duże wewnętrzne straty)
  • niewydolny układ dolotu powietrza i separacji oparów oleju 
  • poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie np: sprzęgła (w tym jego krótsza trwałość)
  • zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych).   

Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że te jednostki napędowe nie powinny być tuningowane (np: poprzez chip tuning) bez skutecznego zmniejszenia tych negatywnych zjawisk. 

Robert Halicki - autor światowego odkrycia w zakresie diagnozowania, występowania, minimalizowania, usuwania zjawiska samozapłonów a zarazem prawdy o efektach jakie daje nanotechnologia MyNano aplikowana wszędzie tam gdzie jest olej jak i do paliw

Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:

W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z udziałem przełomowej technologii MyNano, szkoleń, warunków współpracy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt