Honda Civic 1.5 Turbo a w dalszej części artykułu wykres z pomiarów obciążeniowych silnika, w którym podobno nie istnieje zjawisko samozapłonów (LSPI - SPI), nadmierne tarcie, czy mieszanka, spalanie paliwa jest poprawne.
Dlaczego? Ponieważ problem nie wynika z samego oprogramowania!
Efekt, jaki widać znaczący, z seryjnych 199-202 KM na 217-219 KM, jak i znacznie szybciej dostępny moment obrotowy o płynniejszym przebiegu.
Dlatego na tym etapie warto zobaczyć materiał video dotyczący właśnie takiego samochodu i silnika 1.5 Turbo z zastosowaniem pakietu (silnik i skrzynia biegów)
Dodatkowo zostało potwierdzone, że w tych silnikach Hondy 1.5 Turbo 182 KM (zakres konstrukcyjny + nasilający się z przebiegiem) występuje:
- silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie do ok. 2500 obrotów)
- w zależności od obciążenia i synergii negatywnych zjawisk (w tym jakości paliwa i warunków atmosferycznych) nasilenie zjawiska SPI (samozapłon w wyższym zakresie obrotów)
- nieodpowiednie spalanie mieszanki potrafiące osiągać poziom mieszanki niespalalny przez silnik spalinowy
- zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia
- olej silnikowy, zalecony przez producenta nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
- występuje nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego
- występuje pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych)
- występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w skrzyni biegów (zarówno w manualnej jak i CVT)
- olej w skrzyni biegów (zalecony przez producenta, zarówno dla skrzyni manualnej jak i CVT) nie spełnia faktycznych potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie, duże wewnętrzne straty)
- niewydolny układ dolotu powietrza i separacji oparów oleju
- poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie np: sprzęgła (w tym jego krótsza trwałość)
- zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych).
Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że te jednostki napędowe nie powinny być tuningowane (np: poprzez chip tuning) bez skutecznego zmniejszenia tych negatywnych zjawisk.
Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:
-
co to jest samozapłon LSPI oraz podstawy naszego, światowego odkrycia - Światowe odkrycie w pod opolskiej firmie na LSPI
-
informacjami o autorskich pakietach LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - Lekarstwo na samozapłon - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution
-
wynikami testów, badań i dowodami skuteczności - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia