Opel Astra GTC OPC 2.0 Turbo 240 KM podczas 1 etapu minimalizowania samozapłonów
Opel Astra GTC OPC 2.0 Turbo 240 KM podczas 1 etapu minimalizowania samozapłonów
Tak !!! Nasze światowe odkrycie dotyczące przyczyn, konsekwencji wraz z minimalizowaniem, usuwaniem zjawiska samozapłonów w silnikach z zapłonem iskrowym pozwala na osiąganie efektów uważanych do tej pory za Nie możliwe. W tym przypadku właściciel Opla Astry GTC OPC, w limitowanej wersji Nurburgring, z silnikiem 2.0 Turbo 240 KM poszukiwał rozwiązania na relatywnie duże spalanie, ok. 12 litrów benzyny ma 100 km.


Z uwagi na duże koszty eksploatacji rozważał zamontowanie instalacji LPG. Szukając informacji o LPG natknął się na naszą stronę i artykuły związane z prawdą o LPG. Do tego po 
Pomiary na hamowni - wykresy charakterystyk przed przystąpieniem do usprawnień minimalizujących LSPI/SPI - samozapłony
Pomiary na hamowni - wykresy charakterystyk przed przystąpieniem do usprawnień minimalizujących LSPI/SPI - samozapłony
rozmowie telefonicznej zapoznał się z informacjami o zjawisku LSPI i SPI, mając już od nas potwierdzenie iż w tych silnikach jest ono mocno nasilone.

Zatem zdecydował się na zakres diagnostyki obciążeniowej u nas, która wykazała bardzo Nie odpowiednią "bogatą mieszankę" silne przedostawanie się Nie spalonego paliwa do oleju silnikowego, znaczące samozapłony.

Dlatego zastosowaliśmy opracowany przez nas pakiet minimalizowania LSPI/SPI Etap 1, w którym to skład wchodzą m.in poprawki w układzie zapłonowym wraz z zastosowaniem świec Brisk Premium Evo, zastosowanie odpowiednio dobranego oleju Motul i Nanotechnologii Panther P52 Grafen lub Racing.

Po kilku godzinach adaptacji wykonaliśmy kolejne pomiary które wykazały znaczące stabilniejsze korekcje zapłonów (na wykresie warto porównać krzywe w kolorze różowym - kąt wyprzedzania zapłonu), płynniejszą i cichszą pracę silnika, lepsze spalanie mieszanki.

Pomiary na hamowni - wykresy charakterystyk po dokonaniu usprawnień minimalizujących LSPI/SPI - samozapłony
Pomiary na hamowni - wykresy charakterystyk po dokonaniu usprawnień minimalizujących LSPI/SPI - samozapłony
Jednak najważniejsze dane otrzymaliśmy od użytkownika po kilku dniach od wykonania usługi.

Przy tych samych warunkach na trasie, gdzie wcześniej spalanie wynosiło ok. 12 litrów na 100 km, zużycie zmalało do 8.5 litra na 100 km! To daje wynik 29% zmniejszenie zużycia paliwa. Do tego jest elastyczniejszy jak i żwawszy, w szczególności w zakresie wyższych obrotów.

Mając takie wyniki zużycia paliwa Nie myśli już o zamontowaniu instalacji LPG, gdyż jeżeli wprowadzimy 2 Etap minimalizowania LSPI/SPI z pewnością zużycie paliwa zmniejszy się o kolejne 10%.

Tym samym jest to dowód, że jeszcze wiele jest do odkrycia. Zarazem poprawianie fabryk, taki fachowy pełny techncznie tuning przyczynia się do bezpiecznego zmiejszenia kosztów eksloatacji, mniejszego obciążenia środowiska, lepszych osiągów silnika i większej przyjemności, bezpieczeństwa podczas jazdy.  

Więcej informacji o samozapłonach w silnikach benzynowych znajdziecie tutaj: Światowe odkrycie w podopolskiej firmie na LSPI/SPI spalanie detonacyjne - stukowe - samozapłony
Kontakt Motul