ekspertyzy lspi uszkodzenie zaworu przez low speed pre ignition

Tak, to jest w 100% pewne. Negatywne zjawiska, często kryte (czy nie weryfikowane, nie badane, nie diagnozowane) przez producentów, importerów, ASO, warsztaty samochodowe, firmy tuningowe czy montujące LPG (jak i producentów instalacji LPG) mają bezpośredni wpływ na przyspieszone degradowanie oleju silnikowego. 

Jak potwierdzają wykonywane przez nas niezależne testy, badania (w tym laboratoryjne) występujące seryjnie negatywnie zjawiska jak samozapłon LSPI, SPI, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne tarcie (oraz zjawiska synergiczne) bezpośrednio przyczyniają się do przyspieszonego degradowania oleju silnikowego. Poprzez synergię tych zjawisk, do oleju przedostaje się nadmierna ilość benzyny co ma bezpośredni wpływ na niszczenie dodatków będących w oleju, niszczenie bazy olejowej jak i intensywny wzrost tarcia. 
 
Lexus - porównanie - sadza w wydechu

Spłukiwanie przez benzynę oleju ze ścianek cylindra, płaszcza tłoka, pierścieni przyczynia się do wzrostu temperatury na styku powierzchni (przez intensywny wzrost tarcia) wraz z towarzyszącym spadkiem szczelności wewnętrznej (dynamicznej) silnika. Ma to bezpośredni wpływ np: na generowanie sadzy w układzie wydechowym. 

Rysy na gładziach cylindrowych spowodowane zjawiskiem LSPI - SPI, nadmiernym tarciem

Ponadto wzrost zasiarczenia oleju wraz z obecną wilgocią (wodą) przyczynia się do powstawania kwasu siarkowego a tym samym jeszcze szybszego niszczenia dodatków będących w oleju dla ochrony bazy olejowej. 
 

Badanie oleju silnikowego MB 229.52 5W30 cz.1

 

Zatem w drodze eksploatacji silnika (pomiędzy wymianami oleju) następuje dodatkowe nasilenie negatywnych zjawisk takich jak nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki, samozapłon w dolnych obrotach LSPI, średnich i wyższych SPI (w silnikach z zapłonem iskrowym) nasilenie wibracji, hałasu czy spadek sprawności. 

Badanie oleju silnikowego MB 229.52 5W30

W takim przypadku jak sobie radzić?

Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w obszernym artykule dotyczącym występowania negatywnych zjawisk oraz pakietów poprawiających sprawność, zmniejszających degradowanie oleju i negatywne zjawiska - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution z przełomową technologią MyNano 

Podobny a czasami nawet większym problem dotyczy oleju (olei) w układzie napędowym.

Nasze niezależne testy i badania zakończyły nas samych, do jakiego degradowania oleju potrafi dochodzić. To jeden z wielu przypadków, kiedy to olej po okresie docierania jest w stanie krytycznym a zjawisko nadmiernego tarcia, nasilone podczas okresu docierania przyczyniło się do generowania dramatycznej ilości opiłek.
 
Opiłki w korku z tylnego mostu w nowym samochodzie Iveco Daily rocznik 2022 przebieg ok. 4 tyś km

Czy problem również występuje w silnikach wysokoprężnych Diesel?

W silnikach diesel, zapłon mieszanki opiera się na zjawisku samozapłonu. Jednak problematyka nieodpowiedniego spalania mieszanki, nadmiernego tarcia, przyspieszonego spadku szczelności dynamicznej (bardzo istotnej dla efektywnego zapłonu mieszanki) jest w nich bardzo potężna. To temat również bardzo niewygodny, zarówno dla świata nauki jak i producentów, importerów samochodów czy np: branży tuningowej. 

W takim przypadku jak sobie radzić w silnikach Diesel?

Na to pytanie również znajdziesz odpowiedź w obszernym artykule dotyczącym występowania negatywnych zjawisk oraz pakietów poprawiających sprawność, zmniejszających degradowanie oleju i negatywne zjawiska w silnikach Diesla - pakiety Power & Friction Solution Diesel MyNano 
 
MyNano - wyniki testów - badań - dowodów skuteczności

Warto zapoznać się z tym materiałem dotyczącym relatywnie nowego silnika Diesel i tematyce związanej z degradowaniem oleju silnikowego. 

Jak i tym materiałem pokazującym, że olej w silniku Diesla nie koniecznie musi być czarny. Efekt po zastosowaniu pakietów w technologii MyNano

Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:

W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny pakietów LSPI/SPI & Friction Solution, Power & Friction Solution Diesel z udziałem przełomowej technologii MyNano, badań, szkoleń, warunków współpracy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt