Tak, to jest w 100% pewne. Negatywne zjawiska, często kryte (czy nie weryfikowane, nie badane, nie diagnozowane) przez producentów, importerów, ASO, warsztaty samochodowe, firmy tuningowe czy montujące LPG (jak i producentów instalacji LPG) mają bezpośredni wpływ na przyspieszone degradowanie oleju silnikowego.
Spłukiwanie przez benzynę oleju ze ścianek cylindra, płaszcza tłoka, pierścieni przyczynia się do wzrostu temperatury na styku powierzchni (przez intensywny wzrost tarcia) wraz z towarzyszącym spadkiem szczelności wewnętrznej (dynamicznej) silnika. Ma to bezpośredni wpływ np: na generowanie sadzy w układzie wydechowym.
Zatem w drodze eksploatacji silnika (pomiędzy wymianami oleju) następuje dodatkowe nasilenie negatywnych zjawisk takich jak nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki, samozapłon w dolnych obrotach LSPI, średnich i wyższych SPI (w silnikach z zapłonem iskrowym) nasilenie wibracji, hałasu czy spadek sprawności.
W takim przypadku jak sobie radzić?
Podobny a czasami nawet większym problem dotyczy oleju (olei) w układzie napędowym.
Czy problem również występuje w silnikach wysokoprężnych Diesel?
W takim przypadku jak sobie radzić w silnikach Diesel?
Warto zapoznać się z tym materiałem dotyczącym relatywnie nowego silnika Diesel i tematyce związanej z degradowaniem oleju silnikowego.
Jak i tym materiałem pokazującym, że olej w silniku Diesla nie koniecznie musi być czarny. Efekt po zastosowaniu pakietów w technologii MyNano
Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:
-
co to jest samozapłon LSPI oraz podstawy naszego, światowego odkrycia (dla silników o zapłonie iskrowym) - Światowe odkrycie w pod opolskiej firmie na LSPI
-
informacjami o autorskich pakietach LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - Lekarstwo na samozapłon - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution
-
wynikami testów, badań z dowodami skuteczności wraz z tematyką badań olei - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o laboratoryjnych badaniach olejów (silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych) oraz paliw (benzyna, olej napędowy) wg technologii MyNano - badania olejów MyNano
-
o pakietach dla silników Diesel - pakiety Power & Friction Solution Diesel MyNano
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia