Tak, to jest w 100% pewne. Negatywne zjawiska, często kryte (czy nie weryfikowane, nie badane, nie diagnozowane) przez producentów, importerów, ASO, warsztaty samochodowe, firmy tuningowe czy montujące LPG (jak i producentów instalacji LPG) mają bezpośredni wpływ na przyspieszone degradowanie oleju silnikowego.
![Lexus - porównanie - sadza w wydechu](/images/nowe-zdjecia/stop_smog_porwnanie_seria_pakiet_lspi.jpg)
Spłukiwanie przez benzynę oleju ze ścianek cylindra, płaszcza tłoka, pierścieni przyczynia się do wzrostu temperatury na styku powierzchni (przez intensywny wzrost tarcia) wraz z towarzyszącym spadkiem szczelności wewnętrznej (dynamicznej) silnika. Ma to bezpośredni wpływ np: na generowanie sadzy w układzie wydechowym.
Zatem w drodze eksploatacji silnika (pomiędzy wymianami oleju) następuje dodatkowe nasilenie negatywnych zjawisk takich jak nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki, samozapłon w dolnych obrotach LSPI, średnich i wyższych SPI (w silnikach z zapłonem iskrowym) nasilenie wibracji, hałasu czy spadek sprawności.
W takim przypadku jak sobie radzić?
Podobny a czasami nawet większym problem dotyczy oleju (olei) w układzie napędowym.
![Opiłki w korku z tylnego mostu w nowym samochodzie Iveco Daily rocznik 2022 przebieg ok. 4 tyś km](/images/nowe-zdjecia/korek_most_iveco_opiki.jpg)
Czy problem również występuje w silnikach wysokoprężnych Diesel?
W takim przypadku jak sobie radzić w silnikach Diesel?
Warto zapoznać się z tym materiałem dotyczącym relatywnie nowego silnika Diesel i tematyce związanej z degradowaniem oleju silnikowego.
Jak i tym materiałem pokazującym, że olej w silniku Diesla nie koniecznie musi być czarny. Efekt po zastosowaniu pakietów w technologii MyNano
Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:
-
co to jest samozapłon LSPI oraz podstawy naszego, światowego odkrycia (dla silników o zapłonie iskrowym) - Światowe odkrycie w pod opolskiej firmie na LSPI
-
informacjami o autorskich pakietach LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - Lekarstwo na samozapłon - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution
-
wynikami testów, badań z dowodami skuteczności wraz z tematyką badań olei - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o laboratoryjnych badaniach olejów (silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych) oraz paliw (benzyna, olej napędowy) wg technologii MyNano - badania olejów MyNano
-
o pakietach dla silników Diesel - pakiety Power & Friction Solution Diesel MyNano
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia