
Silnik 5.0 V8, który "zmartwychwstał" ... czy po prostu dostał drugie życie?
Powód - jaki podał doradca to podobno stuki na panewkach a w rzeczywistości miały miejsce ciągłe kontrolki Check Engine (wypadanie zapłonów), szarpania silnika, strzelanie z wydechu, duże spalanie, brak możliwości płynnej jazdy od niższych obrotów (wyczuwalne szarpnięcia), głośna, nierównomierna praca silnika już na biegu jałowym.
Co jest w 100% pewne. Gdyby ten silnik był dalej użytkowany (i to w takim stanie)
Cały zakres diagnostyczny, następnie wykonanej ekspertyzy technicznej wykazał szereg nieprawidłowości konstrukcyjnych (w tym stosowania nieodpowiednich materiałów eksploatacyjnych jak np: olej silnikowy, świece zapłonowe), które od nowości, już od wyjazdu z salonu przyczyniają się do bardzo nasilonego zjawiska samozapłonów (LSPI oraz SPI)

Co ciekawe. W trakcie prac nad tym samochodem, kiedy pokazaliśmy pierwsze efekty na naszym profili FB, skontaktował się z nami jeden z tunerów samochodów amerykańskich, podobno mający wielką wiedzę na temat Mustangów, że problemem jest kolektor ssący (z pewnością do wymiany) i trzeba prze kalibrować układ czujnika spalania stukowego.

Kiedy wykonaliśmy cały zakres konstrukcyjnych zmian, wszystkie etapy bezinwazyjnego zmniejszenia negatywnych zjawisk, wartości czujników spalania stukowego (Knock Sensor) uległy obniżeniu aż 4-krotnie i to już na biegu jałowym!!!
Silnik pracował jak nigdy dotąd. Właściciel po tym zmianach zrobił kilkanaście tysięcy kilometrów, finalnie stwierdzając, że ten samochód pracuje znacznie lepiej niż jak wyjechał jako nowy z salonu.
Będąc bardzo zadowolony z wykonanych usprawnień, kiedy nabył kolejnego, nowego Forda Mustanga, wykonał nasz autorski pakiet po okresie docierania
Powyżej opisywany egzemplarz był wykonany z użyciem preparatów Panther P52. Natomiast aktualnie jest dostępna znacznie bardziej zaawansowana technologia, zarówno preparatów jak i pakietów MyNano High Automotive Technology.
Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:
-
co to jest samozapłon LSPI oraz podstawy naszego, światowego odkrycia - Światowe odkrycie w pod opolskiej firmie na LSPI
-
informacjami o autorskich pakietach LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - Lekarstwo na samozapłon - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution
-
wynikami testów, badań i dowodami skuteczności - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia