Kia Pro Ceed 1.6 T-GDI 204 KM podczas zakresu diagnostyczne i weryfikacji negatywnych zjawisk jak LSPI - samozapłon

Czy każdy nowy silnik, bez dodatkowych prac, od razu nadaje się do chip tuningu?

Najnowsze fakty potwierdzają, że ku zdziwieniu wielu osób niestety nie.

W tym przypadku Kia Pro Ceed GT 1.6 T-GDi 204 KM w którym od nowości m.in występujące bardzo nasilone samozapłonów (w komorze spalania) LSPI

przyczyniło się z naszej strony do odmowy wykonania tuningu. Do tego zawsze te silniki dysponują znaczącym bonusem od fabryki. W tym przypadku zamiast fabrycznych 204 KM egzemplarz dysponował mocą aż 218 KM a moment obrotowy zamiast seryjnych 265 Nm aż 312 Nm.
Wykres Kia Pro Ceed 1.6 T-GDI 204 KM - widoczne bardzo silne występowanie zjawiska LSPI oraz synergia reakcji jednostki sterującej
 
Choć użytkownik był uprzedzony, że w tych silnikach takie zjawisko występuje, jak i celem wykonania tuningu zachodzi konieczność wykonania dodatkowych prac (uprzedniego wykonania pakietu zmniejszenia negatywnych zjawisk silnik i skrzynia biegów) to nie chciał wykonania tego istotnego zakresu.

Tym samym namawiał nas do wykonania tuningu bo sprzeda samochodów po ok. 60 000 km i trwałość, bezpieczeństwo go nie obchodzi. 

Lecz nas, zarówno trwałość jednostki napędowej, odpowiednie działanie techniczne, etyczne i bezpieczeństwo bardzo obchodzi, więc nie wykonaliśmy tuningu kończąc na zakresie diagnostycznym. 

Finalnie klient był bardzo nieuprzejmy, ponieważ nie umiał zaakceptować naszej odmowy wykonania tuningu, motywując to "skoro płacę, mój samochód to należy wykonać to co chcę".

Oczywiście tak nie jest, gdyż to m.in firma tuningowa powinna mieć na tyle doświadczenia, wiedzy i możliwości technicznych (w tym odpowiedni poziom wiedzy techniczno-prawnej) aby decydować o np: możliwości, zasadności wykonania chip tuningu a nie sam klient. Odpowiedzialność techniczno-prawna ciąży na tego rodzaju firmach, więc mają prawo podejmować tego rodzaju istotne decyzje.  

Dodatkowo zostało potwierdzone, że w tych silnikach 1.6 T-GDI 204 KM (zakres konstrukcyjny + mający prawo nasilać się z przebiegiem) występuje:

  • silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie do ok. 2500 obrotów) 
  • w zależności od obciążenia i synergii negatywnych zjawisk (w tym jakości paliwa i warunków atmosferycznych) nasilenie zjawiska SPI (samozapłon w wyższym zakresie obrotów) 
  • nieodpowiednie spalanie mieszanki potrafiące osiągać poziom mieszanki niespalalny przez silnik spalinowy 
  • zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia
  • olej silnikowy, zalecony przez producenta nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
  • występuje nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego 
  • występuje pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych)
  • występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w dwusprzęgłowej skrzyni biegów
  • olej w skrzyni biegów (zalecony przez producenta) kompletnie nie spełnia faktycznych jej potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie)
  • poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie sprzęgieł 
  • zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych).   

Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że te jednostki napędowe nie powinny być tuningowane (np: poprzez chip tuning) bez skutecznego zmniejszenia tych negatywnych zjawisk. 

MyNano - wyniki testów - badań - dowodów skuteczności

Celem głębszego zrozumienia problematyki negatywnych zjawisk jak m.in samozapłon w komorze spalania (i innych w/w wymienionych) występujących w gro silnikach z zapłonem iskrowym, zapraszamy 

do zapoznania się z tym obszernym materiałem dotyczącym silnika 1.5 Turbo w samochodzie Honda Civic. 

Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:

W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z udziałem przełomowej technologii MyNano, szkoleń, warunków współpracy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt