
Czy każdy nowy silnik, bez dodatkowych prac, od razu nadaje się do chip tuningu?
W tym przypadku Kia Pro Ceed GT 1.6 T-GDi 204 KM w którym od nowości m.in występujące bardzo nasilone samozapłonów (w komorze spalania) LSPI

Tym samym namawiał nas do wykonania tuningu bo sprzeda samochodów po ok. 60 000 km i trwałość, bezpieczeństwo go nie obchodzi.
Finalnie klient był bardzo nieuprzejmy, ponieważ nie umiał zaakceptować naszej odmowy wykonania tuningu, motywując to "skoro płacę, mój samochód to należy wykonać to co chcę".
Dodatkowo zostało potwierdzone, że w tych silnikach 1.6 T-GDI 204 KM (zakres konstrukcyjny + mający prawo nasilać się z przebiegiem) występuje:
- silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie do ok. 2500 obrotów)
- w zależności od obciążenia i synergii negatywnych zjawisk (w tym jakości paliwa i warunków atmosferycznych) nasilenie zjawiska SPI (samozapłon w wyższym zakresie obrotów)
- nieodpowiednie spalanie mieszanki potrafiące osiągać poziom mieszanki niespalalny przez silnik spalinowy
- zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia
- olej silnikowy, zalecony przez producenta nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
- występuje nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego
- występuje pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych)
- występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w dwusprzęgłowej skrzyni biegów
- olej w skrzyni biegów (zalecony przez producenta) kompletnie nie spełnia faktycznych jej potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie)
- poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie sprzęgieł
- zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych).
Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że te jednostki napędowe nie powinny być tuningowane (np: poprzez chip tuning) bez skutecznego zmniejszenia tych negatywnych zjawisk.
Celem głębszego zrozumienia problematyki negatywnych zjawisk jak m.in samozapłon w komorze spalania (i innych w/w wymienionych) występujących w gro silnikach z zapłonem iskrowym, zapraszamy
Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:
-
co to jest samozapłon LSPI oraz podstawy naszego, światowego odkrycia - Światowe odkrycie w pod opolskiej firmie na LSPI
-
informacjami o autorskich pakietach LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - Lekarstwo na samozapłon - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution
-
wynikami testów, badań i dowodami skuteczności - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia
W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z udziałem przełomowej technologii MyNano, szkoleń, warunków współpracy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt