Kolejny samochód wyjeżdża po wykonaniu pakietu LSPI/SPI & Friction Solution. Silnik 1.5 Turbo, 3 cylindry, niewielki przebieg a po wykonaniu pakietu ucichł na biegu jałowym o ponad 4dB !!! Dlaczego ciszej pracuje?
Ponieważ lepsze spalanie mieszanki = niższe skoki ciśnienia w komorze spalania = niższe wewnętrzne drgania, wibracje = niższy hałas + mniejsze tarcie = wyższa sprawność i końcowo jeszcze niższy hałas. Dodatkowo przyrost ok. 14 KM i 25 Nm jedynie przez zmniejszenie negatywnych zjawisk.
Dodatkowo zostało potwierdzone, że w tych silnikach BMW 1.5 Turbo (zakres konstrukcyjny + nasilający się z przebiegiem) występuje:
- silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie do ok. 2300 obrotów)
- w zależności od obciążenia i synergii negatywnych zjawisk (w tym jakości paliwa i warunków atmosferycznych) nasilenie zjawiska SPI (samozapłon w wyższym zakresie obrotów)
- nieodpowiednie spalanie mieszanki
- zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia
- olej silnikowy, zalecony przez producenta nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
- nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego
- pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych, w tym problematyka nieodpowiedniego rozwarstwienia mieszanki)
- możliwość intensywnego spłukiwania oleju z gładzi cylindra, tłoka, pierścieni
- występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w skrzyni biegów (zarówno w manualnej jak i automatycznej)
- olej w skrzyni biegów (zalecony przez producenta, zarówno dla skrzyni manualnej jak i automatycznej) nie spełnia faktycznych potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie, duże wewnętrzne straty)
- niewydolny układ separacji oparów oleju
- poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie np: sprzęgiełek (w tym jego krótsza trwałość)
- zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych).
Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że jednostki napędowe 1.5 turbo BMW (i wiele innych) nie powinny być tuningowane (np: poprzez chip tuning) bez skutecznego zmniejszenia tych negatywnych zjawisk (silnik i skrzynia biegów).
Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie w silnikach BMW 1.5 Turbo ( i innych tej marki) wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:
-
co to jest samozapłon LSPI oraz podstawy naszego, światowego odkrycia - Światowe odkrycie w pod opolskiej firmie na LSPI
-
informacjami o autorskich pakietach LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - Lekarstwo na samozapłon - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution
-
wynikami testów, badań i dowodami skuteczności - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia