Hyundai Kona 1.6 T-GDI 177 KM - test na występowanie negatywnych zjawisk jak LSPI, nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki

Kolejny test, tym razem pod kątem udokumentowania potrzeb, pełnej efektywności zastosowania naszych autorskich pakietów LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution w nowych samochodach na gwarancji.

Pacjent to nowy Hyundai Kona 1.6 T-GDi 177 KM z filtrem GPF, przebieg 3200 km, z 7 biegową skrzynią dwusprzęgłową. Dokonaliśmy szeregu pomiarów (w warunkach hamownianych i drogowych), które wykazały nasilenie negatywnych zjawisk (w tym LSPI, SPI, nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki) jak i spory bonus od fabryki.
Hyundai Kona 1.6 T-GDI 177 KM - test na występowanie negatywnych zjawisk jak LSPI, nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki
Seryjnie, ten silnik (w/g danych producenta) ma generować 177 KM i 265 Nm. Pomiary na hamowni obciążeniowej wykazały seryjnie już 202 KM i 311 Nm i mocno nasilone, negatywne zjawiska. 

Zostało potwierdzone, że w silnikach 1.6 T-GDI (zakres konstrukcyjny + mający prawo nasilać się z przebiegiem) :

  • występuje silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie do ok. 2500 obrotów) 
  • zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia
  • olej silnikowy, zalecony przez producenta nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
  • występuje nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego 
  • występuje pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych)
  • występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w dwusprzęgłowej skrzyni biegów
  • olej w skrzyni biegów (zalecony przez producenta) kompletnie nie spełnia faktycznych jej potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie)
  • poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie sprzęgieł 
  • zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych).   

Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że te jednostki napędowe nie powinny być tuningowane (np: poprzez chip tuning) bez skutecznego zmniejszenia tych negatywnych zjawisk. 

Tym czasem w uzgodnieniu z klientami został wykonany nasz autorski pakiet LSPI/SPI & Friction Solution (silnik) oraz Gearbox Solution (skrzynia biegów) i samochód przejedzie pełny dystans adaptacyjny a następnie dokonamy kolejnej weryfikacji. Wstępne dane (po wykonaniu ok. 200 kilometrów) jak i informacje od samego użytkownika wskazują, że jest znacząca poprawa kultury pracy, reakcji na naciśnięcie pedału gazu, pracy skrzyni biegów i pojawienia się efektu "lekkości" wraz z większym momentem obrotowym (oraz mocą) dostępnym od znacznie niższych obrotów. 

Celem głębszego zrozumienia problematyki negatywnych zjawisk jak m.in samozapłon w komorze spalania (i innych w/w wymienionych) występujących w gro silnikach z zapłonem iskrowym, zapraszamy do zapoznania się z tym obszernym materiałem dotyczącym silnika 1.5 Turbo w samochodzie Honda Civic. 

Po więcej informacji zapraszamy do zapoznania się z:

W sprawie szczegółów, dostępności, potencjalnej wyceny pakietów LSPI/SPI & Friction Solution z udziałem przełomowej technologii MyNano, szkoleń, warunków współpracy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt 

Siedziba MyNano High Automotive Technology  oraz 44tuning Performance Center