Stanowisko do pomiarów parametrów silników w samochodach ciężarowych wyposażone jest m.in w nadmuch powietrza oraz odciąg spalinSkoro jesteś na tej stronie to może oznaczać, że chcesz aby Twój samochód cieżarowy, autobus zużywał mniej paliwa i dysponował wyższą mocą. Jeżeli Twoja cieżarówka, autobus "czuje górę zanim ją widzi", bądź po prostu chcesz aby Twój samochód ciężarowy czy autobus był mocniejszy i spalał mniej paliwa to trafiłeś w dobre miejsce.
 
Z życia wzięte ... silniki w samochodach ciężarowych czy autobusach mają bardzo często duże rezerwy nadane przez producentów. Jednak przez narzucane coraz to nowe normy emisji spalin, wielkoseryjną regulację silników bez ustawiania każdego egzemplarza z osobna, realna siła uciągu jest mniejsza. Do tego zużycie paliwa jest często wyższe niż przy egzemplarzach "starszej normy emicji spalin". Do tego takie systemy jak EGR , DPF, Ad-Blue zwiększają koszty utrzymania samochodu. Czesto również uprzykszaja życie wprowadzajac silnik w tryb awaryjny jak i nawet skracają żywotność silnika czy jego osprzętu. 
 
Dlatego przed 12 laty opracowujac technologią optymalziacji silników w samochodach ciężarowych, autobusach, mając duże doświadczenie w zakresie regulacji - tuningu silników w samochodach ciężarowych i autobusach oferujemy indywidualne regulacje ich pracy. Wszystko to poprzezdamy naszą autorską - precyzyjną diagnostyką obciążeniową (jedyna taka opcja w Polsce) poprzedzając wraz z pomiarami na hamowni obciążeniowej.
 
Samochód ciężarowy podczas całego procesu diagnostycznegoPo wynikach diagnostyki obciążeniowej i weryfikacji danych, znajac już aktualną kondycję decydujemy o dalszych pracach. Jeżeli kondycja jest odpowiednia pytamy również o informację o sposobie wykorzystywania (użytkowania) samochodu (autobusu) np: jazda głównie po płaski, jazda głównie po górzystym, jazda "wookół komina" lub po prostu różny tryb jazdy. Dzięki temu wydokujemy regulację zarówno dla potrzeb danego silnika jak i potrzeb danej firmy.

Natomiast, jeżeli wyniki diagnostyki ocbiążeniowej wykazyją zbyt niską kondycję do wykonania regulacji - optymalizacji w tym zwiększenia mocy, momentu obrotowego to zatrzymujemy się na tym etapie wskazując zarazem (pisemnie ) co należy zrobić aby odzyskać kondycję. W przypadku drobnych usterek które możemy usunąć na miesjcu proponujemy ich usunięcie a następnie przystępujemy do wykonania optymalziacji

Dlatego wiedząc, że wykonanie optymalnych ustawień daje najkorzystniejsze efekty oferujemy w katalogu przedstawiliśmy dwa rodzaje usług - Truck Tuning ECONOMY (kiedy aktualna moc jest wystarczająca a chce siezmniejszyć spalania) oraz Truck Tuning POWER (kiedy to aktualną moc jest zbyt niska, silnik męczy się i do tego ma zbyt duży przepał).

Jednak w rzeczywistości o przyrostach, charakterystykach decydujemy indywidualnie. To dlatego, że tak jak nie ma takiej samej kobiety na świecie to i nie ma takiej samej drugiej cieżarówki (tak samo drugiego pracującego silnika).

Co do wyboru opcji, przyrostów, charakterystyk służymy ponad 25 letnim doświadczeniem twórcy naszej technologii - Roberta Halickiego który to nadzoruje, współwykonuje każdą modernizację.

Ważnym jest również, że używana cieżarówka (w dobrej - odpowiedniej kondycji) jak i nawet nowa cieżarówka potrzebuje opymalizacji. Dzięki temu uzyskuje się:

  • - zmniejszenie zużycia paliwa w zakresie 5-15%
  • - utrzymanie nizszej noemy spalania w znacznie dłuższym okresie czasu i do większych przebiegów (w szczególności przy normach Euro 5 i Euro 6)
  • - większą elastyczność, siłę uciągu od niższych obrotów (często o 200-300 niższych obrotów)
  • - wyższą moc w zakresie niższych, użytecznych dla kierowcy obrotów do 1500-1600 obrotów (seryjne moce maksymalne występują często powyżej zakresów 1800 lub 2000 obrotów)
  • - lepszą kulkturę pracy silnika (optymalna praca sprawia, że silnik pracuje "bardziej miękko)
  • - lepsze współgranie automatycznej skrzyni biegów, mniej redukcji biegami (potrafi już nawet do ruszenia wybierać wyższy niż dotą bieg)
  • - lepszą średnią predkość, po płaskim ok 5-8 km/h, po górzystym ok 8-15 km/h
  • - zysk czasu pracy, średnio odnotowujemy ok 3 tygodni oszczędnosci czasu pracy w przeciagu 12 miesięcy (poprzez lepszą średnią prędkość)
Autobus podczas pomiarów mocy na hamowni Maha LPS LKW oraz indywidualnej regulacji
 
 
 
Czym się różni nasza optymalizacja mocy - tuning szyty na miarę od innych usług zwiększenia mocy na rynku....
 
Specjalistyczne zaplecze techniczne, doświadczenie czy wiedza znacząco wyróżnia nasz zakres usługNa rynku tuningu elektronicznego potocznie zwanego chip tuningiem standardem stały się usługi polegające głównie na wgrywaniu programów czy regulacji programu na "chybił trafił". Jest to wykonywane bez sprawdzania i rzetelnego regulowania parametrów pracy dla faktycznych potrzeb konkretnego egzemplarza. 

Tanie i często szybkie zwiększenia mocy o bardzo niskiej kulturze technicznej są powszechne i mają na celu wykorzystanie przyzwyczajenia firm transportowych do „szybkiego wykonania usługi” w przerwach między frachtami. Do tego jaz zwyklem niższą ceną łatwiej skusić klienta na swoją usługę czy produkt.

Na rynku są również firmy, które wykonują taką formę w połączeniu z pomiarami mocy przed i po. Choć usługa pozornie potrafi wyglądać profesjonalnie, bo przecież maja hamowniei  mierzą moc, do defacto nie mierzą wszystkich potrzebnych parametrów pracy silnika. Do tego nie Nie wykonują precyzyjnej diagnostyki obciażeniowej, gdyż jest to zakres naszego autorstwa (nie przeszkoliliśmy żadnej innej firmy tuningowej w tych celach).
 
Tacy "pseudo tunerzy"  często próbują "na oślep" dokonywać zmian w programie lub nawet gwywać przysłowiowe "gotowce" skupiając się jedynie na uzyskaniu efektu tuningu bez monitorowania faktycznych zachowań silnika po ich zmianach. Co więcej, niestety nie rozumiejąc pracy danego silnika, zachodzącychc w nim procesów dokonują zwiększenia mocy. Efekty tego są rożne, czasami im się udaje czasami Nie, czasami silnik po czasie wybuchnie, czasami nie ma takiego efektu jak zakładali. Zatem potrzebujesz sobie odpowiedzieć, czy interesuje Ciebie takie ryzyko czy też Nie. Do tego takie usługi często kuszą krótkim czasem ich wykonania, np: 1-3 godziny. W przypadku pełnej indywidualnej optymalizacji u nas, poprzedzonej diagnostyką obciążeniową zajmuje to często od 8-16 godzin.

Dlatego nasza usługa optymalizacji pracy silników (jednostek napędowych) w samochodach ciężarowych i autobusach w formie tunignu szytego na miarę jest skierowana do uzytkowników których interesuje bezpieczne, fachowe i pełne technicznie wykonanie usługi.

Dzięki temu otrzymujesz od nas w zakresie usługi:
  • fachową i pełną technicznie diagnostykę obciążeniową wraz z pomiarami przed przystąpienie do tuningu
  • rzetelne informacje na temat aktualnej sprawności (kondycji) silnika czy osprzętu
  • rzetelną decyzję co do możliwości tuningu, potrzebnych zmian w charakterystykach i przyrostów
  • optymalną, indywidualną regulację - bezpieczniejsza praca silnika
  • podczas całego przebiegu prac monitoring danych pracy silnika wraz z pomiarami na hamowni
  • wydruki z certyfikowanej hamowni obciążeniowej Mahal LPS Truck
  • informacje o stosowanym paliwie
  • informacje dla klierowcy o optymalnym wykorzystaniu nowej charakterystyki silnika
  • wstępne przeszkolenie kierowcy na symulatorze operowania pedałem gazu względem momentu obrotowego 
  • zmiany wykonane dla celów potrzeb użytkowania tego samochodu w Twojej firmie
  • informacje eksploatacyjne, informacje przeglądowe
  • 4 letnią gwarancję a zmiany programowe
  • support techniczny po wykonawczy
Zatem jak teraz dowiedziałeś się jak powinna wyglądać fachowa optymalizacja mocy w samochodzie cieżarowym - autobusie to chcesz nadal ryzykować wykonując tani i szybki,  Nie przetestowany tuning, bez rzetelnego sprawdzenia kondycji przed tuningiem?

Czy jednak wolisz wybrać bezpieczną i fachową opcję np: Truck Tuning Economy / Power szyty na miarę u nas?


Może wydawać się to dziwne, lecz w pewnym kalejdoskopowym skrócie staraliśmy się Tobie ukazać jak ma wyglądać a jak Nie powinna wyglądać usługa chip tuningu - zwiększania mocy. Do tego pokazaliśmy Tobie zalety i wady.To wszystko po to abyś mógł podjąć odpowiednia decyzję.

Może z doświadczenia życiowego już to wiesz. Lecz smak niskiej ceny mija szybko jak po czasie okazuje się, że za „parę set złotych” więcej można było mieć efekt sto kroć lepszy. Jak to mówią "tanie mięso psy jedzą" i nas Polaków, w szczególności firmy transportowe mało stać na korzystanie z tanich i ryzykownych usług.

W katalogu przyrostów mocy ukazujemy sprawdzone przyrosty umożliwiające odpowiednią i bezpieczną pracę. Jednak jak już wspomnieliśmy, każdą regulację wykonujemy indywidualnie i tak samo decydujemy o przyrostach - Konfigurator Tuningu

Jeżeli jesteś zainteresowany fachową optymalizacją mocy w Twoim samochodzięcieżarowym, autobusie, chcąc się dowiedzieć o najbliższym wolnym terminie skontaktuj się już teraz bezpośrednio z nami - kontakt