Tak można, ponieważ wielokrotnie seryjne jednostki napędowe pracują we wsparciu o oprogramowanie które zostało opracowane z założeniem bardzo dużego marginesu. Czyli silniki wychodzące z fabryki po prostu nie są wstanie generować optymalnych parametrów.
Ten margines jest stosowany przez producentów samochodów pod względem różnic rynkowych, paliwowych w zależności gdzie ma być użytkowany. Ponadto wielokrotnie oprogramowania są przygotowywane dla całych serii jednostek napędowych bez ustawiania każdego silnika z osobna. Takie działanie producentów sprawia, że silniki pracują różnie, mają różne parametry i równą sprawność. Wpływa to końcowo na nadmierne użycie paliwa które często kompletnie nie pokrywa się z danymi w folderze.
Jednak przez dokonanie ich precyzyjnej diagnostyki, szerokiego zakresu pomiarowego, zweryfikowanie potencjału często można dokonać optymalizacji ich pracy i znacząco zyskać na sprawności. Polepszenie sprawności przez optymalizacje, ustawienia wykonane dla celów danego egzemplarza - fachowy Eco Tuning szyty na miarę bez przekraczania zakresów konstrukcyjnych to zawsze bezpieczna opcja dla silnika i jego osprzętu.
Z tego względu wykonanie optymalizacji pracy konkretnego egzemplarza cechuje się najwyższym bezpieczeństwem i najlepszymi efektami zarówno w poprawie elastyczności jak i zmniejszeniem zużycia paliwa, często w zakresie do 15%. Poprzez lepszą elastyczność i moc dostępna w niższym niż seryjnie zakresie obrotów można znacznie łatwiej wyprzedzać co wpływa na znaczące poprawienie bezpieczeństwa. Ponadto czas reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu znacząco się poprawia, co powoduje zwiększenie bezpieczeństwa przy wykonywaniu wielu manewrów.
Zapraszamy do zapoznania się teraz się z tym materiałem filmowym. Dotyczy on optymalizacji nowego samochodu Lexus IS 200T który poprzez wykonanie optymalizacji pozwala na oszczędnosć ok. 1.5-2 litry benzyny na 100 kilometrów.
W kwestii wykonywania modernizacji w nowych samochodach na gwarancji wymagamy uprzednio wykonanie min. 3000 km. Jest to konieczne z uwagi na lepsze ułożenie elementów mechanicznych jak i „nauczenie się” sterownika fabrycznego odpowiednim regulowanie silnika w danych warunkach paliwowych i klimatycznych.
Dbając o bezpieczeństwo zarówno przed, w trakcie modernizacji monitorujemy pracę silnika korzystając z wielu urządzeń kontrolując momenty obrotowe, moc poprzez certyfikowaną hamownię obciążeniową firmy Maha. Ponadto kontrolujemy pracę układu wtryskowego, doładowania, zapłonowego, wszelkie ważne temperatury (np.: powietrza w układzie ssącym czy spalin). Wykorzystując precyzyjny czujnik nasłuchowy mamy pełną kontrolę nad mechaniczną pracą silnika czy zjawiskami zachodzącymi podczas jego pracy np.: weryfikacja spalania stukowego.
W przypadku silników nowych czy używanych zawsze dokonujemy specjalnego zakresu sprawdzenia jego kondycji, fabrycznych ustawień, stanu osprzętu przed wprowadzeniem na stanowisko obciążeniowe. Ponadto wykonując diagnostykę obciążeniową naszego autorstwa precyzyjnie sprawdzamy czy silnik (jego osprzęt) nadaje się do tuningu.
Oczywiście w przypadku wykrytych niesprawności czy rozbieżności od poprawnej pracy informujemy użytkownika wskazując co należy wykonać aby po polepszeniu sprawności dokonać fachowego tuningu.
Celem lepszego zapoznania się z bezpiecznym i fachowym tuningiem szytym na miarę, popartym ponad 25 letnim doświadczeniem w branży zapraszamy do oglądnięcia tego spotu ukazującego, że Tuning jest naszą pasją
W tym przypadku możesz skorzystać z informacji w naszym katalogu wybierając opcję polepszenia osiągów z jednoczasnym zmniejszeniem zyżycia paliwa - katalog chip tuningu lub skontaktować się z nami i zapytać o najlepsze rozwiązanie dla Ciebie - kontakt