Ciągnik Valtra podczas optymalizacji mocy - za nią nasz w pełni wyposażony wóz techniczny wraz z precyzyjną hamownią WOM

Trafiłeś na stronę firmy, która jako pierwsza wprowadziła na rynek Polski indywidualne optymalizacje mocy w ciągnikach czy maszynach rolniczych i aktualnie posiada największe doświadczenie w tych usługach.

 

Zatem skoro jesteś na tej stronie to oznacza, że interesuje Cię sprawdzona i bezpieczna opcja zwiększenia mocy w ciągniku czy maszynie rolniczej. W przypadku ciągników rolniczych ważnym jest optymalna praca silników. Dlatego zamiast "wgrywania programów z pomiarem na hamowni" oferujemy indywidualną regulację danego ciągnika poprzedzając zwiększenie mocy precyzyjną diagnostyką obciążeniową. W dalszej części możesz przeczytać, jakie są rodzaje usług zwiększania mocy i jak wygląda ta najbardziej korzystna i bezpieczna a wykona będzie przez firmę, która ma wieloletnie doświadczenie w tego typu usługach.

 

 pdfTak o nas piszą w prasie branżowej - artykuł o działalności naszej firmy po wizycie RPT u nas i u naszych klientów

 Artykuł o naszej firmie w Rolniczym Przeglądzie technicznym

Rolnicy i piszą o naszych usługach ...

 

Jeżeli nie znasz jeszcze naszej firmy, bądź chcesz coś więcej się dowiedzieć o tym jak działamy to możesz przeczytać  informacje w prasie branżowej o naszej firmie a również jak opisują nasze działanie konkretni rolnicy.

 

pdfRolniczy Przegląd techniczny - opinia Rolnika o zwiększeniu mocy w swoim ciągniku przez naszą firmę

 

W tym gospodarstwie wcześniej dokonała tuningu w jednym z ciągników serii 6930 czeska firma, wykonując tuning na chybił trafił zwiększyła moc do 306 KM na WOMUsługom taniego i szybkiego chipowania ciągników mówimy NIE !!! ...

 

Od wprowadzenia przez nasz zespół do Polski usługi optymalizacji mocy w ciągnikach rolniczych minęło już kilka lat. Na dzień dzisiejszy kilka firm próbuje zwiększać moc ciągników naciągając rolników na usługi o rzekomo tej samej jakości jak nasza. Na rynku tuningu elektronicznego potocznie zwanego chip tuningiem standardem stały się usługi polegające głównie na wgrywaniu programów czy regulacji programu na "chybił trafił". Dotknęło to także ciągniki rolnicze, ponieważ wykorzystywane jest zaufanie rolników do sprzedawców, handlowców czy serwisantów i "wgrywacze programów" manipulują przy ciągnikach licząc na szybki zarobek. 

 

Wielokrotnie takie tanie dodawanie mocy wykonywane jest bez sprawdzania i rzetelnego regulowania parametrów pracy konkretnego egzemplarza i robią to "po godzinach” nawet serwisanci, którzy wgrywają program z mocniejszego ciągnika do słabszego. Tego typu szybkie zwiększenia mocy o bardzo niskiej kulturze technicznej są powszechne i mają na celu wykorzystanie przyzwyczajenia rolników, że kiedyś za teoretycznie takie same rzeczy musieli płacić różne ceny np. taki sam filtr paliwa u dwóch innych dealerów ma różne ceny. Takie sytuacje wykorzystywane są często do porównania tego typu tuningu z usługami naszej firmy.

 

Jest nadal sporo nieuczciwych którzy chcą szybko zarobić ...

 

Ciągnik marki Case pracował nie równo i jak się okazało od nowości miał założonego boxa który nie poprawnie sterował silnikiemSą też tacy, którzy nie dokonują żadnych pomiarów bądź jedynie pomiary mocy sprzętem przypominającym "motopompę". Wykonują usługi, które wymagają precyzji a oferują zwiększanie mocy wgrywając gotowe ustawienia przygotowane wcześniej. Często kuszą rolnika „udostępnianiem na 30- dniową próbę", dokonują zmian w programie skupiając się jedynie na uzyskaniu efektu tuningu bez monitorowania faktycznego zachowania silnika po ich zmianach. 

 

Zamiast kosztownych szkoleń, testów, diagnostyk i ciągłego modernizowania sprzętu potrzebnego do wykonywania tej pracy - uczą się na ciągnikach czy komputerach rolników zarabiając znacznie więcej niż firmy działające rzetelnie. Do tego w kontakcie w rolnikiem często informują, że robią usługi tak samo jak firmy mające dużo większe doświadczenie i zaplecze sprzętowo techniczne, co bardzo mija się z prawdą.

 

Ciągnik New Holland podczas diagnostyki i indywidualnej optymalizacji mocyOptymalizacja i zwiększenie mocy z pełną diagnostyką daje lepszy efekt i większe bezpieczeństwo...

 

Dlatego w zakresie naszej usługi Optymalizacji i zwiększenia mocy występuje diagnostyka początkowa, która ma na celu sprawdzenia kondycji silnika, fizyczna weryfikacja stanu ważnych elementów osprzętu silnika, pomiary na certyfikowanej hamowni obciążeniowej WOM. Ponadto weryfikacja potrzeb regulacyjnych danego egzemplarza i co ważne INDYWIDUALNA regulacja jego pracy. W takim przypadku regulujemy dany silnik na podstawie jego programu seryjnego w zależności od jego potrzeb widocznych po pomiarach jak i od potrzeb maszyn , z którymi ciągnik współpracuje a także warunków w jakich pracuje.

 

Ponadto zakresy regulacyjne, potrzeby szeregu zmian w parametrach są zweryfikowane podczas wcześniej przeprowadzanych testów. Współpracujemy w celach rozwojowych z Essing Performance Center oraz Politechniką Opolską gdzie szef naszego zespołu Robert Halicki bierze czynny udział w nowych testach, rozwiązaniach czy przewodach doktorskich.

 

Nasza kompetencja jest doceniania także przez firmy potrzebujące wsparcia w rozwiązywaniu problemów fabrycznych czy podczas wykonywania testów nowych maszyn rolniczych (np: przez Rolniczy Przegląd Techniczny).

 

Podczas pomiarów i diagnostyki wykryty został bardzo nieszczelny EGR. 2 tygodnie wcześniej był przy tym ciągniku serwisPrecyzyjna diagnostyka i pomiary to bardzo ważny wstęp przed zwiększeniem mocy ...

 

Podczas pomiarów na hamowni dokonujemy odczytów pracy silnika i osprzętu. Zatem monitorujemy pracę układu wtryskowego, doładowania, dawkowania paliwem, analizy spalin AFR, temperatur czy pracy np. EGR-a. Dzięki tym pomiarom możemy określić jego aktualną kondycję. Ponadto fizycznie weryfikujemy stan układu doładowania np. czy nie ma widocznych uszkodzeń jak i nieszczelności. Do tego weryfikujemy fizyczny stan ważnych czujników, które przy zabrudzeniu czy uszkodzeniu wpływają na nieodpowiednią pracę silnika. Często wykonujemy dodatkowe testy, aby zweryfikować "balans cylindrów", korekcje wtryskiwaczy czy pracę układu Common-Rail , etc. 

 

Wykonywane przez nas pomiary mocy i momentu, stabilności pracy silnika, analizy spalin AFR i pozyskane w ten sposób dane odczytowe mają dla nas charakter informacyjny o pracy danego silnika. Dlatego taką profesjonalną usługę są wstanie wykonywać technicy mający stosowne zrozumienie pracy silnika połączone z odpowiednim doświadczeniem co daje im zdolność zweryfikowania stanu i potrzeb danego silnika.

 

Za kierownicą Robert Halicki - ponad 20 lat doświadczenia w tuningu i sporcie samochodowymWieloletnie doświadczenie w tuningu silników jest ważne przy zwiększaniu mocy ciągników

 

Należy zaznaczyć, że bardzo ważnym jest przy tuningu doświadczenie całego zespołu wraz z technikami i programistami. Często są to lata doświadczeń nabywane poprzez testy jak i często poprzez czynny udział w motorsporcie. Jest to ważne gdyż w tej branży brak na rynku szkół aby nauczyć się zawodu "tunera" czy "programisty", a motorsport jest swoistą "szkołą życia" dla potencjalnego tuner-a.

 

 

W naszej Centrali Opole - Kępa posiadamy szerokie zaplecze sprzętowe na wysokim bo światowym poziomieWykonywane przez nas pomiary mocy i momentu, stabilności pracy silnika, analizy spalin AFR i pozyskane w ten sposób dane odczytowe mają dla nas charakter informacyjny o pracy danego silnika. Dlatego taką profesjonalną usługę są wstanie wykonywać technicy mający stosowne zrozumienie pracy silnika połączone z odpowiednim doświadczeniem co daje im zdolność zweryfikowania stanu i potrzeb danego silnika.

 

Korzyści z optymalizacji mocy ciągnika z diagnostyką

  • rzetelne informacje na temat aktualnej sprawności silnika czy osprzętu
  • ustalenie przyrostu mocy w zależnośco od możliwości silnika i potrzeb gospodarstwa
  • bezpieczniejsza praca silnika
  • większa siła ciągu od niższych obrotów
  • dużo lepsza elastyczność pracy silnika
  • znacznie mniejsza konieczność redukcji biegów (w transporcie)
  • praca niższymi obrotami niż wcześniej (często ok. 300-400 obrotów niżej)
  • charakterystyka momentu obrotowego wykonana konkretnie dla potrzeb Twojego silnika
  • sprawdzenie czy przypadkiem nie kupujesz zbyt niksiej jakości paliwa
  • ustawienie pracy silnika do jakości paliwa które użytkujesz
  • bezpieczniejsza praca osprzętu silnika w tym turbosprężarki czy układu wtryskowego
  • sprawdzone i przetestowane zakresy przyrostów mocy
  • gwarantowana oszczędność paliwa przy zastosowaniu naszych zaleceń i pracy z takimi samymi obciążeniami i maszynami
  •  

    Wady

  • Na wykonanie takiej usługi trzeba poświęcić więcej czasu i zaangażowania sprzętu, dlatego kosztuje więcej

  •  

    Wim Essing - Essing Performance Center Holandia to bardzo bliska współpraca z naszą firmą. Robert wspólnie z Wimem tworzą wiele rozwiązańTestują, sprawdzają i wiedzą o ile i jak zwiększyć moc ...

     

    W katalogu przyrostów mocy przedstawiamy sprawdzony wzrost wykonany przez nas wcześniej w danym modelu ciągnika. Współpracując z ośrodkami badawczo-rozwojowymi sprawdzamy, prowadzimy testy dotyczące możliwości poprawy danego silnika czy ciągnika przed wdrożeniem modernizacji do oferty. Jednak konkretne przyrosty zawsze zależą od indywidualnej pracy konkretnego silnika. Dlatego decyzję o zwiększeniu mocy zawsze pozostawiamy do momentu wykonania wszystkich pomiarów i zapoznaniu się z pracą danego ciągnika.

     

     

    Podczas pomiarów mocy ciągnika przez precyzyjną hamownięWOMOptymalizacja mocy w ciągniku krok po kroku ...

     

  • wykonanie pomiarów mocy i momentu na hamowni obciążeniowej WOM
  • wykonanie pomiarów diagnostycznych pracy układu wtryskowego, doładowania, analizy spalin AFR, etc.
  • fizyczna weryfikacja stanu poszczególnych układów czy czujników mających wpływ na sprawność silnika
  • weryfikacja stanu filtrów w szczególności powietrza i paliwa
  • testy obciążeniowe np: balans cylindrów czy weryfikacja korekcji wtryskiwaczy
  • weryfikacja pracy np: EGR-a
  • odczytanie programu seryjnego i sprawdzenie ustawień seryjnych aby ustalić czy silnik generował parametry w tym moc i moment które miał ustawione
  •  

    WAŻNE!!! W przypadku gdy jednostka napędowa jest w dobrej kondycji przystępujemy do modernizacji. Jeżeli nie to odstępujemy od modernizacji rozliczając się za zakres pomiarowo diagnostyczny wskazując zarazem co należy naprawić aby polepszyć sprawność tego ciągnika (silnika) i po naprawie przystąpić do zwiększenia mocy.

     

    Następnie kiedy jednostka w pełni nadaje się do modernizacji (optymalizacji i zwiększenia mocy) wykonujemy:

     

    • Na podstawie w/w pomiarów pracy silnika konkretnego ciągnika, naszych danych konstrukcyjnych jak i specyficznych potrzeb danego silnika (jak również specyfiki gospodarstwa czy spółdzielni) wykonujemy nowe ustawienia bazując na seryjnym programie z danego egzemplarza
    • Po korekcie wykonujemy kolejne pomiary sprawdzające pracę silnika i osprzętu weryfikując dokonane ustawienia
    • W razie potrzeby dokonujemy odpowiedniej korekty ustawień tak, aby jednostka napędowa pracowała poprawnie z naciskiem na odpowiedni przebieg momentu obrotowego, kulturę pracy czy analizę spalin AFR.

     

    Robert Halicki podczas pracy w wozie technicznymDostaniesz informacje, instrukcje i będziesz wiedział dużo więcej ...

     

    Po wykonaniu wszystkich pomiarów osoba z naszego zespołu przekaże w jakich obrotach warto będzie pracować aby uzyskiwać najlepsze efekty zarówno w lekkich jak i ciężkich pracach. Dzięki temu zyskasz lepszą prędkość pracy oraz mniejsze spalanie paliwa niż do tej pory. Ponadto, jeżeli będziesz chciał otrzymasz informację przeglądowe, które opracowaliśmy na bazie doświadczeń i potrzeb danych silników. Stosując się do tych zaleceń będziesz mógł wydłużyć żywotność w stosunku do dawnego trybu serwisowego.

     

    Precyzyjne pomiary wraz z wykresamiJest precyzyjna hamownia to i jest prezyzyjny wydruk z pomiarów ...

     

    Tak, na potwierdzenie otrzymasz wydruk z hamowni wraz z danymi ciągnika i porównaniem przebiegu momentu i mocy w wersji seryjnej i po optymalizacji wraz z ważnymi informacjami dla Ciebie. Tutaj możesz siezapoznać w kilkoma wykresami z hamowni:

     

    pdfpomiar mocy ciągnik Deutz M615 zwiększenie mocy wraz z wyłączeniem EGR

     

    pdfpomiar mocy John Deere 7530 - zwiększenie mocy + wyłączenie EGR-a

     

    pdfpomiar mocy Fendt 927 Vario - zwiększenie mocy przez sterownik DPP Agri - ciągnik na gwarancji

     

    Wóz techniczny wraz ze specjalistycznym sprzetem oraz hamownią WOM

    pdfpomiar mocy Massey Ferguson 7465 silnik Perkins - zwiększenie mocy przez sterownik DPP Agri + usunięcie pulsacji

     

    pdfpomiar mocy JCB Fastrac 2170 - zwiększenie moc

     

    pdfpomiar John Deere 6R - zwiększenie mocy + wyłączenie EGR-a - ciągnik na gwarancji

     

    Nasza Centrala - 44tuning Performance Center Opole - obiekt na wysokim światowym poziomie

    Jaką otrzymam gwarancję na wasze oprogramowanie?

     

    Na wykonane przez nas ustawienia oprogramowania otrzymujesz 2 lata gwarancji oraz zapewniamy możliwość aktualizacji oprogramowania w przypadku gdyby np.: serwis dokonał jego zmiany czy skasowania. Więcej informacji na temat gwarancji znajdziesz tutaj: Gwarancja

     

    Kiedy możecie przyjechać i zwiekszyć profesjonalnie moc w moim ciągniku?

     

    Chcąc się dowiedzieć kiedy możemy przyjechać i z optymalizować moc w Twoim ciągniku skontaktuj się już teraz bezpośrednio z nami - kontakt