Przyjemny poranek, przyjechał klient samochodem Audi A3 do modyfikacji silniczka turbodiesel. Wstępnie określiliśmy zakres przyrostu na ok.25 KM i 50-55 nm. Tymczasem...



po pomiarze wstępnym okazało się, że wersja 1.9 TDi 130 KM w serii wykazuje korzystne parametry. Więc aż sięi przyjemnie z takim samochódem współpracować. Taka baza 134 KM i 313 Nm daje dobre prognozy na uzyskanie dobrego przyrostu.

Oczywiście, klient decydując sie na modyfikację wybrał opcje optymalną która ma na celu poprawienie parametrów w bezpieczny sposób z połączeniem optymalizacji spalania.

Profesjonalny montaż dynamicznego dolotu powietrzaDlatego została wyciągnięta puszka filtra i zaczęły się poszukiwania optymalnego ułożenia wlotu powietrza aby uzyskać jak najkorzystniejsze "pompowanie silnika" podczas jazdy.

Mimo,że to "turbinowiec" to także każdy litr chłodnego powietrza wspomaga pracę silnika, podnosi sprawność i wpływa korzystnie na spalanie.

W trakcie budowy filtra został zgrany program seryjny ze sterownika ECU i na podstawie pierszego pomiaru koledzy tworzyli korzystną "mapę programu".

Oczywiście jak przystało na profesjonalny zestaw zastosowaliśmy filtr w obudowie firmu OMP Racing wraz z konkretnym dolotem. Ponadto zostało także zmodyfikowane połączenie pomiędzy filtrem, przepływomierzem, a rurą dolotu do turbiny.

Dynamiczny dolot powietrza wraz z filtrem OMP już w sprzedaży w 44tuningDolot wykonany i przyszedł czas na nagranie nowego oprogramowania. Po kolejnych paru minutach, samochód zapala i.... przyjemnie pracuje dając znaki z zewnątrz, że chce zasysać więcej powietrza niż wcześniej.

W trakcie jazdy na odcinek testowy odczuwamy już ciekawą pracę jednostki napędowej. Oczywiście należy jeszcze dokonać pomiaru i dowiedzieć się wiecej, jaki efekt dały zmiany.

Zaczynamy, zapięty 4-ty bieg prędkość 38 km/h , prędkośc obrotowa silnika 1059 obr/ min, pedał gazu wciśnięty do końca i samochód przyspiesza.... i....coraz bardziej, przyjemnie wciska w fotel.... 160,6 km/h i Pomiar na hamowni Audi A3 przed i po modyfikacji"wygaszanie" na 4-tym biegu przy 4475 obr/min. Wyniki to 166 KM i 370 Nm.

Natomiast podczas jazdy jak i pomiaru było czuć jak przy 3000 obr/min i wyżej samochód jest bardzo mocny.

Potwierdzone zostało na wykresie iż dolot powietrza przyjemnie uzupełnia korzystne parametry nowego programu. Przy 3150 obr/min po modyfikacji silnik dysponuje aż 77 Nm więcej niż w serii.

Takie są fakty. Klient jest z efektu jest bardzo zadowolony i teraz może naprawdę wyprzedzać bezpieczniej.

Wyobraż teraz sobie jakie to przyjemne uczucie jeżdzić takim samochodem.

A może masz samochód Volkswagen TDi?

To więcej informacji na tamat zwiększenia mocy w Twoim samochodzie znajdziesz tutaj:
chip tuning VW Tdi

Ponadto tutaj:

chip tuning audi tdi
chip tuning seat tdi
chip tuning skoda tdi

Inne modele znajdziesz znajdziesz tutaj: chip tuning profesjonalnie

Ile TY możesz zyskać mocy a ile na paliwie ? Zapytaj esperta, i spraw sobie więcej przyjemności i po prostu wyprzedzaj bezpieczniej.