Wszystko zaczęło się jednego spokojnego popołudnia gdy BMW przyjechało do nas na zwiększenie mocy. Cel to domontowanie kompresora.
Szacunkowo moc miała być zwiększona na ok 190 KM. Jednakże okazało się, że...
poczciwa E 30 320 i ma potencjał. Jednakże zanim przedstawimy jaki był efekt końcowy to opiszemy zakres modyfikacji.
Samochód przed początkiem modyfikacji posiadał moc 128 KM i 167 Nm momentu obrotowego. Dlatego w celu zwiększenia mocy zamontowaliśmy kompresor firmy Rotrex (odkupiony z Alfa Romeo), wykonany został cały układ intercoolera, domontowana została chłodnica oleju silnika jak i chłodnica oleju kompresora oraz specjalny układ dynamiczny dolotu powietrza z wykorzystaniem filtra sportowego OMP.
O lepszą prace wydechu zadbał układ profesjonalnej firmy Supersprint wraz z kolektorem rurowym w otulinie.
Jak przystało na dobrą i profesjonalna modyfikację zamontowaliśmy zawór upustowy aby kompresor funcjonował bezpiecznie (oczywiście jak wiadomo dzwięk ma też znaczenie), celem lepszej optymalizacji mieszanki w układzie wtryskowym znalazły się większe wtryski jak i regulator ciśnienia paliwa z manometrem.
Dla dobrej kontroli nad praca silnika jak i celem poprawne wystrojenia zamontowane zostały dodatkowe wskazniki : doładowania, temperatury spalin jak i temperatury oleju.
Oczywiście celem poprawnego działania silnika pojawiły się także nowe czujniki jak cisnienia bezwzlednego i temperatury zasysanego powietrza.
Jako zabiezpieczający całość olej wybraliśmy Motul 300V Motorsport i oczywiście w układzie chłodzenia pojawił się odpowiedzialny płyn chłodzacy także firmy Motul.
Gdy wszystko było już zamontowane zaczął sie etap strojenia silnika polegającym na chip tuningu jak i domontowaniu uprzednio komputera zewnetrznego typu piggy back.
Wtrakcie strojenia okazało się, że doładowanie jest zbyt małe wiec zostały dorobione calkowicie nowe zestawy kół do kompresora.
No i sie zaczeło. Przyszedł czwartek i po uprzednim strojeniu silnika na postoju zaczeło się strojenie w trakcji.
Z przejazdu na przejazd BMW pracowało coraz optymalniej reagując coraz bardziej na pedał przyspiesznia. Końcowa jazda próbna pokazała, że E 30 stka jest bardzo szybka.
Dlatego stwierdziliśmy i już czas na kolejny pomiar tym razem chyba już końcowy. Podczas dojazdy na odcinek pomiarowy trzeba było jeszcze sprawdzić jak reaguje pod pełnym obciążeniem na każdym biegu. Okazało się, że powyżej 4900 obrotów silnik dostaje takiego ciągu, iż ciężko się wstrzelić w optymalna zmianę biegu przed odcięciem. To zdziwiło nas gdyz najprawdopodobniej autko jest mocniejsze niż pezwidywaliśmy.
Oczywiście sprzęt zamontowany, mierzymy i.... mamy wynik z pomiaru, o ! 223 KM i 285 NM. Tak dokładnie BMW jest teraz szybsze niż seryje Subaru WRX, gdyż BMW przyspiesza do setki w 5.6 sekundy!
To prawie aż 100 KM więcej i 120 Nm w momencie obrotowym więcej od serii.
Ten wynik jak najbardziej potwierdza tak potężna siłe ciągu tego samochodu i wręcz niesamowity wcisk w fotel podczas przyspieszania.
Dlatego teraz takie poczciwe, srebrne BMW możesz i TY spotkać na drodze.
A może i TY chcesz mieć 100 KM więcej?
Jak będziesz Ty jeżdził mając nawet 100 KM więcej w Twoim samochodzie?
Kiedy możesz mieć więcej mocy?
Skontaktuj się teraz z znami i zapytaj o możliwość montażu kompresora w Twoim samochodzie- montaż i sprzedaż strojenie komresora - kontakt
Zanim gdziekolwiek na rynku skorzystasz z pomiaru mocy, chip tuningu, tuningu, instalacji LPG, wymiany oleju i wielu innych usług - koniecznie przeczytaj !
Warning: Attempt to read property "image_intro" on null in /home/tuning/domains/44tuning.pl/public_html/plugins/system/t4/themes/base/html/com_content/article/default.php on line 35
Warning: Attempt to read property "image_fulltext" on null in /home/tuning/domains/44tuning.pl/public_html/plugins/system/t4/themes/base/html/com_content/article/default.php on line 35